آموزش جنسی کودکان را یاد بگیرید!

آموزش جنسی کودکان

همانطور که کودکان راه رفتن و صحبت را یاد می گیرند ، یادگیری بدن خود را نیز شروع می کنند. با آموزش نام مناسب اندام های جنسی به فرزند خود ، شاید در زمان حمام ، راه را برای آموزش جنسی باز کنید. اگر کودک شما به بخشی از بدن اشاره دارد ، به سادگی به او بگویید که چیست. همچنین زمان خوبی برای صحبت در مورد خصوصیات کدام قسمت از بدن است.

  • آموزش جنسی کودکان چگونه است؟

    آموزش جنسی کودکان موضوعی است که بسیاری از والدین ترجیح می دهند از آن اجتناب کنند. اگر کودک خردسالی دارید ، ممکن است فکر کنید که دست کم برای مدتی از این قلاب خارج شده اید. اما این لزوما درست نیست. آموزش جنسی می تواند در هر زمان شروع شود ، اگرچه بهتر است به کودک اجازه دهید سرعت سوالات خود را تعیین کند.

    برای تعیین وقت از متخصصان روانشناسی در زمینه ی مشاوره کودکان با شماره های زیر تماس بگیرید.

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

    اکتشاف اولیه

    همانطور که کودکان راه رفتن و صحبت را یاد می گیرند ، یادگیری بدن خود را نیز شروع می کنند. با آموزش نام مناسب اندام های جنسی به فرزند خود ، شاید در زمان حمام ، راه را برای آموزش جنسی کودکان باز کنید. اگر کودک شما به بخشی از بدن اشاره دارد ، به سادگی به او بگویید که چیست. همچنین زمان خوبی برای صحبت در مورد خصوصیات کدام قسمت از بدن است.

    هنگامی که کودک شما در مورد بدن خود – یا بدن شما – سوال می کند  نخندید و خجالت نکشید. سوالات را از نظر ارزش سوال  دسته بندی کنید ، و پاسخ های مستقیم و متناسب با سن او ارائه دهید.

    download - آموزش جنسی کودکان را یاد بگیرید!

    انتظار خود تحریکی داشته باشید

    بسیاری از کودکان نوپا کنجکاوی طبیعی جنسی خود را از طریق تحریک خود بیان می کنند. اگر کودک شما در جمع شروع به خودارضایی می کند ، سعی کنید حواس او را پرت کنید. در صورت عدم موفقیت ، کودک خود را برای یادآوری در مورد اهمیت حریم خصوصی کنار بگذارید.

    گاهی اوقات ، استمنا مکرر می تواند نشان دهنده مشکلی در زندگی کودک باشد. شاید او احساس اضطراب کند یا به اندازه کافی در خانه مورد توجه قرار نگرفته باشد. حتی می تواند نشانه سو  استفاده جنسی باشد.

    به کودک خود بیاموزید که هیچ کس اجازه ندارد قسمتهای خصوصی بدن وی را بدون اجازه لمس کند. اگر نگران رفتار فرزند خود هستید ، با پزشک وی مشورت کنید.

    لطفا بخوانید: آیا فرزند طلاق از مشکلات روانشناختی در امان است؟

    کنجکاوی درباره دیگران

    در 3 یا 4 سالگی ، کودکان اغلب متوجه می شوند که دختران و پسران اندام تناسلی متفاوتی دارند. همانطور که کنجکاوی طبیعی شروع می شود ، ممکن است کودک خود را پیدا کنید که “دکتر” بازی می کند یا اندام های جنسی کودک دیگری را معاینه می کند.

    چنین اکتشافی از فعالیت جنسی بزرگسالان بسیار دور است و وقتی فقط کودکان خردسال درگیر شوند بی ضرر است. با این حال ، به عنوان یک مسئله خانوادگی ، ممکن است بخواهید محدودیت هایی را برای چنین اکتشافی تعیین کنید.

    انتظار سوالات مفصل را داشته باشید

    کودکان نوپا و پیش دبستانی اغلب از پاسخ های مبهم به سوالات مربوط به محل تولد نوزادان راضی هستند. اما کودکان در سنین مدرسه تمایل دارند سوالات مشخص تری در مورد ارتباط بین جنسیت و ساختن نوزاد بپرسند.

    با پیچیده تر شدن سوالات کودک شما در مورد رابطه جنسی – و شاید خجالت آورتر – ممکن است برای کسب اطلاعات به دوستان یا منابع دیگر مراجعه کند.

    هنگامی که کودک در سن مدرسه از رابطه جنسی سوال می کند ، از آنچه در حال حاضر می داند بپرسید. تصورات غلط را اصلاح کنید و سپس جزئیات کافی را برای پاسخ به سوالات خاص ارائه دهید. به سوالات کودک خود نخندید و از هیچ لقبی برای آناتومی جنسی کودک خود استفاده نکنید ، که ممکن است این سیگنال را به شما بدهد که نباید در مورد این اعضای بدن بحث شود.

     

    profimedia 0041287428 - آموزش جنسی کودکان را یاد بگیرید!

    لحظات روزمره کلیدی است

    آموزش جنسی کودکان یک بحث کامل نیست. در عوض ، از فرصت های روزمره برای بحث در مورد رابطه جنسی استفاده کنید.

    به عنوان مثال اگر در خانواده بارداری وجود دارد ، به فرزند خود بگویید که نوزادان در یک مکان خاص در داخل مادر به نام رحم رشد می کنند. اگر کودک شما جزئیات بیشتری درباره نحوه ورود کودک به آنجا یا نحوه تولد کودک می خواهد ، این جزئیات را ارائه دهید.

    این مثالها را در نظر بگیرید:

    • چگونه نوزادان وارد شکم مادر می شوند؟ ممکن است بگویید: “یک مادر و یک پدر با در دست گرفتن یکدیگر به روشی خاص کودک را به وجود می آورند.”
    • چگونه نوزادان متولد می شوند؟ برای بعضی از بچه ها شاید این کافی باشد که بگویند: “پزشکان و پرستاران به نوزادانی که آماده به دنیا آمدن هستند کمک می کنند.” اگر کودک شما جزئیات بیشتری می خواهد ، ممکن است بگویید: “معمولاً یک مادر کودک را از واژن خارج می کند.”
    • چرا همه آلت تناسلی ندارند؟ یک توضیح ساده را امتحان کنید ، مانند: “بدن پسرها و دختران متفاوت ساخته می شوند.”

    همانطور که کودک شما بالغ می شود و سوالات مفصل تری می پرسد ، می توانید پاسخ های دقیق تری ارائه دهید. با استفاده از اصطلاحات صحیح به سوالات خاص پاسخ دهید.

    اگر تبلیغاتی برای یک محصول بهداشتی زنانه مشاهده کردید ، از آن به عنوان سکوی پرشی استفاده کنید تا درباره پریود صحبت کنید. اگر یک زن و شوهر در یک برنامه تلویزیونی شروع به معاشرت می کنند ، در مورد روابط و عاشق شدن صحبت کنید.

    جلو بروید. به یاد داشته باشید ، شما زمینه را برای بحث های صادقانه و باز در سال های آینده فراهم می کنید. در نظر بگیرید که چه کسی برای آموزش کودک شما بهترین است – شما یا تلویزیون ، اینترنت یا دوستان فرزندتان؟به یاد داشته باشید ، شما زمینه را برای بحث های صادقانه و باز در سال های آینده فراهم می کنید.

    برای تعیین وقت از متخصصان روانشناسی در زمینه ی مشاوره کودکان با شماره های زیر تماس بگیرید.

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

    مسئولیت ها و عواقب

    با کودک خود در مورد عواقب عاطفی و جسمی فعالیت جنسی ، مانند بارداری ، عفونت های مقاربتی و طیف وسیعی از احساسات ، صحبت کنید. گفتگو در مورد این موارد اکنون می تواند به کودک شما کمک کند تا قبل از آمادگی از تحت فشار قرار گرفتن برای فعالیت جنسی ، اجتناب کند.

    در حالی که به کودک خود در مورد خطرات رابطه جنسی می گویید ، از ذکر شادی ها نیز نترسید. به کودک خود بگویید که رابطه جنسی می تواند در یک رابطه عاشقانه و متعهدانه زیبا باشد.

    نقش خود را در آموزش جنسی جدی بگیرید. فرزند خود را تشویق کنید که از بدن خود مراقبت کند ، احساس احترام به نفس سالم پیدا کند و از منابع معتمد اطلاعاتی را جلب کند. رویکرد متفکرانه شما در زمینه آموزش جنسی می تواند به کودک شما کمک کند تا یک عمر رابطه جنسی سالم داشته باشد.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.