مشاوره فردی | مرکز مشاوره روانشناسی بوجیکا

  • مشاوره فردی

    مرکز مشاوره فردی بوجیکا

    اضطراب

    بسیاری از مردم هنگام  رویارویی با مشکلات، تصمیمات مهم زندگی، از قبیل ازدواج، مشکلات شغلی، ازدواج و پیش از امتحانات، دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند. این حد از اضطراب که توسط فرد قابل کنترل باشد طبیعی محسوب می‌شود. اما اگر اضطراب به صورت یک نگرانی و ترس دائم و بیش از حد نسبت به همه مسائل زندگی ایجاد شود، به طوری که در زندگی افراد اختلال ایجاد کند; در این حالت فرد دچار بیماری اختلال اضطراب شده است. این افراد به طور دائم دچار ترس و نگرانی هستند.

    15237982134915012101251141851544407688 1 300x169 - مشاوره فردی | مرکز مشاوره روانشناسی بوجیکا
    مشاوره فردی

    برخی از علائم اضطراب عبارتند از نگرانی بیش از حد نسبت به مسائل معمولی و روزمره زندگی، تحریک پذیری، بی حالی، عدم تمرکز ، انقباض عضلات، اختلال خواب، ترس های غیر منطقی و غیره نام برد. اما با درمان آن می توانید اضطراب خود را مدیریت کنید و به زندگی توام با آرامش برگردید. کلینیک تخصصی بوجیکا، با روانشناسان و روانپزشکان با تجربه، آماده ارائه خدمات مشاوره در زمینه اضطراب به شما عزیزان می باشن .

    افسردگی

    امروزه با توجه به کیفیت زندگی مردم به خصوص در ایران، روز به روز تعداد افراد مبتلا به افسردگی بیشتر می شوند. افسردگی انواع و نشانه های زیادی دارد که می‌تواند در زندگی طبیعی و روزانه شما تداخل ایجاد کند. افسردگی بیماری رایج اما جدی است که شدت های گوناگون دارد، اگر به یک افسردگی ملایم یا خفیف دچار باشید، ممکن است  از علائمی مانند ناراحتی، غم و اندوه و خشم ،کج‌خلقی یا خستگی، ناامیدی، بی علاقگی به فعالیت هایی که قبلا برایتان لذت بخش بود،  رنج ببرید اما اگر دچار افسردگی شدید باشید علائم ممکن است شامل تغییر اشتها، تغییر خواب، فکر کردن مداوم به مسئله مرگ و خودکشی باشد. چنین افسردگی می تواند زندگی شما را فلج کند.

    Illo BipolarDisorder 5a5f93f2f1300a0037ed6955 300x169 - مشاوره فردی | مرکز مشاوره روانشناسی بوجیکا
    مشاوره فردی

    اما افسردگی مانند هر عارضه دیگری قابل تشخیص و درمان است. توجه داشته باشید که علایم افسردگی برای هر فرد با دیگری متفاوت است و در مرحله اول باید به یک متخصص روانشناس مراجعه کنید تا راهکارهای مناسب شما را تشخیص دهد ممکن است برای کمک به روند درمان لازم باشند از برخی داروها و مشاوره روان پزشک نیز کمک بگیرید و جلسات روانکاوی را انجام دهید. مرکز مشاوره بوجیکا با کادر مجرب از روانشناسان و روانپزشکان متخصص و حرفه ای آماده ارائه خدمات روان درمانی به مراجعین محترم می باشد.

    برای استفاده از خدمات مشاوره فردی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    انواع اختلالات شخصیت:

    اختلال شخصیت وسواسی جبری

    59bbd8a7c75e0 300x173 - مشاوره فردی | مرکز مشاوره روانشناسی بوجیکا
    مشاوره فردی

    وسواس در واقع فکر یا تصوری است که به ذهن انسان هجوم می آورد و سازمان روانی را تحت سیطره خود قرار می‌دهد و اضطراب گسترده‌ای را در فرد برمی‌انگیزد. این افکار مزاحم غالباً بیمار را به تکرار برخی کارها و اعمال بی فایده وا می دارد که هدف آنها کاهش ناراحتی و احساس های اضطراب آور است، و افراد احساس می‌کنند مجبور به انجام آنها هستند تا اضطراب شان تسکین یابد. این اعمال اجباری زندگی فرد را مختل می‌کند و وقت زیادی را از او می گیرد. همچنین واکنش منفی اطرافیان را نیز بر می انگیزاند و موجب تمسخر یا مخالفت علنی دیگران می شود. در نتیجه این روند به پنهانکاری، تردید، تشویش، عدم اعتماد به نفس و در مرحله شدیدتر افسردگی می انجامد. بنابراین وسواس یکی ازبیماریهایی است که از پیچیدگی زیادی برخوردار است و در صورتی که درمان نشود زندگی فردی و اجتماعی بیمار را مختل می‌کند. وسواس یک بیماری مزمن مزاحم و طولانی است که احتیاج به مشارکت و کمک بیمار، خانواده بیمار ،روانپزشک و روان درمانگر دارد.

    مرکز مشاوره بوجیکا آماده ارائه خدماتی نوین در زمینه اختلال وسواس به خانواده های عزیز می باشد.

    اختلال شخصیت ضد اجتماعی

    شخصیت ضد اجتماعی یا سایکوپات، افرادی هستند که کاملا بی مسئولیت، بی پروا و بی احتیاط و رفتارهای ضد اجتماعی بسیاری مانند دزدی، دغل بازی، قتل و تجاوز انجام می‌دهند. این افراد هیچ گونه حس همدلی و همدردی در مقابل مشکلات و غم و اندوه دیگران از خود نشان می‌دهند و هرگز اشتباه خود را قبول نمی کنند و به گونه ای رفتار می کنند که دیگران خود را مقصر می‌دانند.

    GettyImages 183031147 5904fc1f3df78c5456de8820 300x200 - مشاوره فردی | مرکز مشاوره روانشناسی بوجیکا
    مشاوره فردی

    این افراد تبدیل به دزدان، قاتلان زنجیره ای، متجاوزان جنسی و کلاهبرداران حرفه ای می شوند. از جمله علائم آنها گستاخی، سنگ دلی، دزدی و فریبکاری ،تخریب اموال، رفتارهای ضد اجتماعی، خودبینی و خودپرستی شدید و انجام رفتارهای بدون فکر  است.

    زندگی با یک فرد سایکوپات دشواری‌های زیادی دارد. آنها شریک زندگی شان را بسیار آزار می دهند، از امکانات آنها استفاده می کنند و خودشان را بالا می کشند و در نهایت آنها را ترک می‌کنند. اگر احساس می کنید یکی از اطرافیان شما این علائم را دارد، پس او را تشویق کنید به یک درمانگر و روانشناس بالینی مراجعه کند.

    اختلال شخصیت نمایشی

    8523e07b65ef85eddfcf447d55f79086 Captura de pantalla 2016 07 27 a las 11.44.42 300x169 - مشاوره فردی | مرکز مشاوره روانشناسی بوجیکا
    مشاوره فردی

    اختلال شخصیت نمایشی یا هیستریونیک، نوعی اختلال است که در آن افراد وابسته به توجه دیگران می باشند، و برای رسیدن به این توجه، دست به هرکاری حتی خودکشی می زنند، و اگر نتوانند توجه دیگران را جلب کنند دچار سرخوردگی و افسردگی می شوند.        این افراد بعد از مدتی اطرافیان و دوستان خود را از دست می دهند، چون دیگران در ارتباط با آنها گیج می شوند و نمی دانند چگونه باید توجه و رضایت آنها را جلب کنند. این افراد از طریق جذابیت، رابطه جنسی و اغواگری، دیگران را فریب می‌دهند. ابراز احساسات این افراد نیز بسیار مبالغه آمیز است، مثلاً از دیدن کسی بسیار خوشحال می شوند و او را در آغوش می گیرند و از برخی مسائل بسیار ناراحت و به گونه مبالغه آمیز گریه می کنند. اگر در اطرافیان خود چنین فردی را مشاهده کردید، هرگز سعی نکنید رفتارها و جهان‌بینی او را تغییر دهید، او را نصیحت نکنید و اجازه ندهید این افراد شما را به بازی بگیرند.

    شخصیت اجتنابی

    افراد مبتلا به اختلال شخصیت اجتنابی، همیشه از وارد شدن به جمع و اجتماع خودداری می کنند. زیرا همواره نگران انتقاد و عدم پذیرش از سوی دیگران هستند. همیشه از این می‌ترسند که دیگران از آنها ایراد بگیرند و مورد تمسخر واقع شوند. این افراد از ترس مسخره شدن در جمع هیچ صحبتی نمی‌کند و رابطه صمیمی با دیگران برقرار نمی‌کنند. از علائم این افراد عدم اعتماد به نفس و احساس کم ارزشی و نداشتن عزت نفس، عدم ریسک پذیری، شخصیت دوری گزین و عدم توانایی تصمیم گیری است. این افراد همیشه نگران طرد شدن از جانب دیگران هستند. بنابراین قبل از اینکه دوستان و اجتماع آنها را ترک کند این خود از حضور در اجتماع خودداری می‌کند. اختلال شخصیت اجتنابی ممکن است با اختلالاتی مثل هراس، فوبیای اجتماعی، اختلال شخصیت وابسته، علائم افسردگی نیز همراه باشد.

    avoid holiday weight gain 300x185 - مشاوره فردی | مرکز مشاوره روانشناسی بوجیکا
    مشاوره فردی

    تشخیص و درمان اختلالات شخصیت برعهده روانپزشکان و روانشناسان متخصص می‌باشد و جلسات روان درمانی منظم می تواند علائم آنها را کنترل و به بهبود زندگی فرد کمک کرد.

    مرکز مشاوره فردی بوجیکا

    مرکز مشاوره فردی بوجیکا با روانشناسان و روانپزشکان با تجربه، شما را در تشخیص و درمان مشکلات فردی یاری می کند.

    برای استفاده از خدمات مشاوره فردی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    مقالات مرتبط
    ۱۳ نظرات
    1. mohammadreza می گوید

      سلام. ممنون از سایت خوبی که دارین. من مدتی بعد از طلاق دچار کمبود وزن شدم. اما خودم اصلا باورم نمیشه که افسردگی داشته باشم چون با دوستام بیرون میرم و میخندم راحت به فعالیتهای گذشتم ادامه میدم. آیا برای تشخیص افسردگی تست خاصی وجود داره؟

      1. بوجیکا می گوید

        درود بر شما. کاهش وزن شما به دلیل اشتهایی عصبی باشه. بهتره با یک روانشناس صحبت کنید تا با بررسی شرایط شما افسردگی شما تشخیص داده بشه

    2. دانیال می گوید

      سلام. ممنون از مطالبی که می ذارین.

    3. سهیلا می گوید

      سلام آقای دکتر. من ]چند سالی مبتلا به ibs بودم. بعد از مراجعه به روانپزشک مرکز شما و با مصرف دارو بعد از ۴ ماه خیلی بهتر شدم و احساس می کنم کاملا درمان شدم. آیا می تونم داروم رو قطع کنم؟

      1. بوجیکا می گوید

        درود بر شما. برای قطع دارو حتما باید با روانپزشک تون مشورت کنید و هرگز خود به تنهایی تصمیم به قطع داروتون نگیرید چون بعضی از داروها باید با کاهش دوز و کم کم قطع بشه و قطع ناگهانی دارو عوارض زیادی میتونه به همراه داشته باشه.

    4. golshifteh می گوید

      سلام آقای دکتر. من فکر می کنم برخی علائم اختلال شخصیت مرزی رو داشته باشم. چطور میتونم مطمئن شم که این اختلال شخصیت رو دارم یا نه؟

      1. بوجیکا می گوید

        رود بر شما. اختلال شخصیت مرزی علائمی داره که میتونید برای اطمینان از این اختلال به متخصصین مرکز مراجعه کنید.

    5. zakiyeh می گوید

      سلام. ممنون از مطالب مفیدتون. آیا میتونیم در هنگام شرایط اضطرابی قرص آسنترا مصرف کنم؟

    6. roshanak می گوید

      سلام و با تشکر از سایت خوبی که دارین. من متوجه شدم همسرم شخصیت سایکوتیک داره و خیلی راحت رفتارای خلاف اصول اخلاقی انجام میده و راحت و بدون عذاب وجدان کارای بدشو توجیه می کنه. چجوری میتونم رفتاراشو اصلاح کنم چون تو فامیل و دوستام خیلی خجالت می کشم از این رفتاراش

      1. بوجیکا می گوید

        درود بر شما. اختلال شخصیت سایکوتیک علائمی داره که روانشناس میتونه با بررسی همسرتون در یک جلسه تشخیص صحیح رو بده.بهتون توصیه میکنم حتما ایشون رو به یک مشاوره ببرید.

    7. mohammad می گوید

      سلام. از کجا میتونم بفهمم همسرم شخصیت هیستریک داره یا نه؟

    8. mehdi می گوید

      همسر من به شدت تو کارای خونه وسواس داره. از نظافت خونه گرفته تا موقع مهمونی رفتن. تحمل این شرایط برام خیلی سخت شده. آیا میتونم بیماری ایشون رو درمان کنم؟

    9. سمانه می گوید

      سلام و خسته نباشید
      نزدیک ۵ ماهه که احساس بی حوصلگی دارم و بیشتر علاقه به خوابیدن دارم ، لطفا کمکم کنید

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.