5 بهترین دکتر اختلال دو قطبی در تهران

یک اختلال رایج، می تونه آنقدر شدید باشه که انجام کارهای روزانه را غیرممکن کنه، اما با مراقبت صحیح می توان آن را با موفقیت مدیریت و درمان کرد. همه ما گاهی تغییراتی را در خلق و خوی خود تجربه می کنیم. با این حال، برخی از افراد تغییرات خلق و خوی را متفاوت احساس می کنن. برای افراد مبتلا به اختلال دوقطبی، تجربه هیجانات شدید و حالات افسردگی اغلب آنقدر شدیده که در زندگی روزمره تداخل ایجاد می کنه. به همین دلیل این افراد نیاز به درمان حرفه‌ای و سریع توسط بهترین دکتر اختلال دو قطبی را دارن.

  • بهترین دکتر اختلال دو قطبی

    یکی از همکارام گاهی رفتار عجیبی از خودش نشون می‌داد، برای یه لحظه میدیدی از شدت خوشحالی به وجد میآد، یا دائما در مورد موضوعات تصادفی صحبت می‌کنه، یا گاهی اوقات از برنامه‌های بسیار جاه‌طلبانه‌ش مثل داشتن یک شرکت و کسب میلیاردها تومن حرف میزنه و اونارو به رخ بقیه می‌کشه. ولی پس از چند روز میدیدی دیگه از اون شور و هیجان خبری نیست و به شدت ساکت می‌شد، با کسی ارتباط برقرار نمیکرد و کار خودش رو به موقع و درست انجام نمیداد.

    یک بار وقتی برای ناهار همه همکارا با هم بیرون بودیم، بشقاب را به سمت گارسون پرت کرد چون سفارشش را به موقع نیاورده بودن. ما از رفتار اون شوکه شدیم، با گذشت زمان رفتار اون غیرقابل پیش‌بینی شد و روی کار و رابطه‌ش با همکاران تاثیر گذاشت. در نهایت از اون خواسته شد تا محلی که در اون کار می‌کرد رو ترک کنه.

    من واقعا کنجکاو بودم که بدونم چرا اون چنین رفتارایی رو از خودش نشون می‌ده و پس از صحبت با روانشناسم متوجه شدم که همکارم از اختلال دوقطبی رنج میبره و با توجه به اینکه این بیماری در صورت عدم توجه ممکنه تشدید بشه و حتی ممکنه فرد رو به خودکشی سوق بده، به همین دلیل تصمیم گرفتم با همکارم صحبت کنم و یکی از کلینیک‌هایی که خودم هم قبلا بهش مراجعه کرده بودم و جواب خوبی گرفته بودم رو بهش معرفی کنم. چون مطمئن بودم که کلینیک بوجیکا دقیقا جاییه که میشه بهترین دکتر اختلال دوقطبی رو پیدا کرد.

    optimisti scaled - 5 بهترین دکتر اختلال دو قطبی در تهران
    بهترین دکتر اختلال دو قطبی

    اگه میخواین برای بهبود روابطتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    اختلال دو قطبی چیه؟

    اختلال دوقطبی که از اون به عنوان افسردگی شیدایی هم یاد می‌شه یک بیماری روانی جدیه که باعث تغییرات خلقی غیرعادی و شدید در افراد می‌شه. فرد ممکن است درجاتی از احساسات هیجانی  بالا (شیدایی) و احساسات پایین که به افسردگی معروفه را تجربه کنه که ممکن است برای چند روز یا چندین هفته این مشکل ادامه داشته باشه. فرض کن فرد وقتی که افسرده میشه، ممکنه احساس غمگینی یا ناامیدی کنه و علاقه یا لذتش رو نسبت به بیشتر فعالیت‌ها از دست بده.

    وقتی که خلق و خوی فرد به سمت شیدایی یا هیپومانیا تغییر می‌کنه، ممکنه احساس سرخوشی، پر انرژی یا تحریک‌پذیری غیرعادی داشته باشه. این نوسانات خلقی می‌تونه روی خواب، انرژی، فعالیت، قضاوت، رفتار و توانایی تفکر واضح تأثیر بگذاره. فرد ممکن است دوره‌های مشخصی از شیدایی و افسردگی را تجربه کنه، و این دوره‌ها ممکن است به سرعت حتی چندین بار در یک هفته تغییر کنه.

    یک فرد مبتلا به این اختلال شدید ممکنه علائم روان پریشی مانند توهم یا هذیان و حتی ممکن است افکار خودزنی یا خودکشی هم داشته باشه پس خیلی مهمه که هر چه سریعتر با بهترین دکتر اختلال دوقطبی ملاقات داشته باشه تا جلوی پیشرفت این بیماری گرفته بشه. این مشکل می‌تونه توانایی فرد را برای عملکرد عادی در زندگی روزمره مهار کنه و می‌تونه منجر به آسیب دیدن روابط حرفه‌ای و شخصی اون بشه.

    اگرچه این مشکل هم مانند بیماری‌های قلبی یا دیابت یک بیماری مادام‌العمره، ولی در صورت پیروی از یک برنامه درمانی، نوسانات خلقی و سایر علائمش رو میشه مدیریت کرد. در بیشتر موارد، اختلال دوقطبی با داروها و مشاوره روانشناسی (روان درمانی)  و با مراجعه به بهترین دکتر اختلال دوقطبی درمان می‌شه.

    حتما بخوانید : 10 نشانه اختلال دوقطبی و معرفی بهترین دکتر اختلال دوقطبی

    علائم اختلال دو قطبی

    افراد مبتلا به اختلال دوقطبی دو دسته از علائم را در مراحل افسردگی و شیدایی نشون میدن.

    مرحله شیدایی: در طول دوره‌های شیدایی، فرد به صورت تکانشی رفتار می‌کنه، بدون قضاوت مناسب تصمیم می‌گیره و ریسک‌های غیرعادی را می پذیره. همچنین، فرد هرگونه عواقب منفی اقدامات غیرقابل پیش بینی خودش رو نادیده می‌گیره یا از اون بی‌خبره.

    • احساس شادی مطلق که هیچ چیز (حتی اخبار بد یا رویدادهای غم انگیز) نمی‌تونه اوضاع را تغییر بده
    • عصبانیت ناگهانی یا تحریک‌پذیری شدید
    • ممکنه دارای هذیان‌های بسیار جاه‌طلبانه یا باورهای قوی باشه که دلیل منطقی نداره.
    • ممکنه فرد ادعا کنه که ارتباط خاصی با خدا، افراد مشهور یا شخصیت‌های تاریخی داره.
    • باورهای غیر واقعی به توانایی‌های خودش داره مثلا، فرد ممکن است فکر کنه که هیچ چیز نمی‌تونه مانع از انجام یک کار دشوار بشه.
    • ناتوانی در کنترل اعمال تکانشی و رفتارهای مخاطره‌آمیز مثل ولخرجی در چیزهای ناخواسته، سرمایه‌گذاری‌های تجاری احمقانه، رانندگی بی‌احتیاط، یا رفتار جنسی افراطی داره.
    • افکار غیر قابل کنترل به طور مداوم در ذهن این افراد جاریه
    • ناتوانی در خواب داره که ممکن است باعث بیقراری و بیش‌فعالی بشه
    • مشکل در تمرکز، ناتوانی در انجام فعالیت‌های عادی روزمره داره
    • احساس ناامیدی و تحریک‌پذیری در اکثر اوقات روز داره
    • گفتار سریع، پرش از یک ایده به ایده دیگر، عدم انسجام در فکر
    • از دست دادن حس واقعیت، که می‌تونه منجر به روان‌پریشی بشه (توهم – دیدن یا شنیدن چیزهایی که وجود ندارن)
    • عزت نفس بیش از حد بالا و باورهای غیر واقعی نسبت به توانایی‌های خودش داره
    • رفتار وسواسی اجباری داره مثل تمیزکردن یا سازماندهی اشیا، گوش دادن به یک موسیقی برای روزها ، تلاش برای تسلط یا کنترل مردم
    Terms to Know On Teen Bipolar Disorder – Part One - 5 بهترین دکتر اختلال دو قطبی در تهران
    بهترین دکتر اختلال دو قطبی

    فاز افسردگی: در طول مرحله افسردگی اختلال دو قطبی، فرد ممکن است موارد زیر را تجربه کنه:

    • اندوه یا ناامیدی شدید
    • احساس ناامیدی
    • عدم علاقه به فعالیت‌هایی که زمانی از اونا لذت می‌برد
    • از دست دادن انرژی، تمایل به احساس خستگی آسان و بی حالی
    • مشکل در خوابیدن؛ زیاد خوابیدن یا اصلا نخوابیدن
    • تغییر در اشتها، ناتوانی در غذا خوردن، کاهش وزن قابل توجه بدون رژیم گرفتن
    • مشکل در تمرکز، به خاطر سپردن یا تصمیم‌گیری
    • افکار خودزنی، مرگ یا خودکشی

    اگه میخواین برای بهبود روابطتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    چه چیزی باعث اختلال دوقطبی میشه؟

    علت دقیق اختلال دوقطبی هنوز ناشناخته ست. مشاهده شده که این اختلال معمولاً در دوران نوجوانی یا جوانی شروع می‌شه. به دلیل عدم آگاهی اکثر افراد مبتلا به این اختلال، قبل از درخواست کمک از بهترین دکتر اختلال دوقطبی، برای مدت طولانی از عوارض این بیماری و اثرات منفی ناشی از اون توی زندگیشون رنج میبرن.

    عوامل خطر احتمالی این بیماری می‌تونه شامل عدم تعادل هورمونی، ژنتیک، ضربه شدید ناشی از حادثه غم انگیز، مواد مخدر یا سوء مصرف مواد باشه. این مشکل می‌تونه همراه با بیماری‌های دیگه مثل افسردگی حاد همراه با روان‌پریشی یا اسکیزوفرنی باشه.

    i 1 - 5 بهترین دکتر اختلال دو قطبی در تهران
    بهترین دکتر اختلال دو قطبی

    انواع اختلال دوقطبی چیست؟

    چهار نوع اساسی اختلال دوقطبی وجود داره:

    اختلال دوقطبی :

     اختلال شماره یک شامل دوره‌های شیدایی یا مختلطه که حداقل به مدت هفت روز ادامه پیدا می‌کنه، یا علائم شدید شیدایی داره که نیاز به بستری شدن فوری فرد توی بیمارستان داره. همچنین، دوره‌های افسردگی رخ می‌ده که ممکنه حداقل برای دو هفته ادامه داشته باشه.

    اختلال دوقطبی II:

    ترکیبی از دوره‌های افسردگی و دوره‌های هیپومانیکه، اما دوره‌های شیدایی غالب یا مختلط نداره.

    اختلال دوقطبی که نمیشه به طور دقیق تشخیص داد از کدوم نوعه (BP-NOS):

    زمانی تشخیص داده میشه که علائم بیماری وجود داشته باشه اما معیارهای تشخیصی برای دوقطبی I یا II بودن رو نشد تشخیص داد. با این حال، علائم به وضوح خارج از محدوده رفتار طبیعی فرده.

    اختلال سیکلوتیمیک یا سیکلوتیمیا:

    شکل خفیفه اختلال دوقطبیه که در اون دوره‌های هیپومانیا و افسردگی خفیف ممکنه حداقل برای دو سال ادامه داشته باشه.

    سایر بیماری‌هایی که با اختلالات دو قطبی ممکنه پدیدار بشن

    در برخی موارد، اختلال دوقطبی می‌تونه با سایر اختلالات مانند اسکیزوفرنی یا افسردگی شدید همراه باشه. همچنین، فرد مبتلا به این اختلال ممکنه در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به تیروئید، دیابت یا برخی بیماری‌های فیزیولوژیکی دیگه باشه.

    حتما بخوانید : روانپزشک خوب و 10 ویژگی برتر آن 

    اگه میخواین برای بهبود روابطتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    اختلال دوقطبی چجوری تشخیص داده می‌شه؟

    یک از دغدغه های افراد مبتلا به اختلال دو قطبی پیدا کردن بهترین دکتر اختلال دو قطبی می باشد اختلال دو قطبی به دلیل شباهت علائم اغلب با اسکیزوفرنی یا افسردگی اشتباه گرفته میشه. تشدید خلق و خوی غیر طبیعی (شیدایی یا هیپومانیا) غالب‌ترین علامت اختلال دوقطبیه.

    بهترین دکتر اختلال دو قطبی در درجه اول برای تشخیص درست بیماری چندین آزمایش و ارزیابی رو انجام می‌ده تا بتونه با رد کردن سایر مشکلات زمینه‌ای تشخیص درست رو انجام بده. برای ارزیابی شدت علائم، متخصص ممکنه از فرد بخواد که یک گزارش از تغییرات خلقی، الگوهای خواب و جزئیات فعالیت‌های روزانه خودش رو که می‌توند به تجویز درمان مناسب کمک کنه، یادداشت کنه.

    یه روانشناس افکار، احساسات و عواطف فرد را ارزیابی می‌کنه. متخصص همچنین ممکنه با اعضای خانواده فرد صحبت کنه تا اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت فرد جمع‌آوری کنه. یک خودارزیابی روانشناختی هم ممکنه برای تجزیه و تحلیل شدت اختلال انجام بشه.

    bipolar disorder woman with different emotions scaled - 5 بهترین دکتر اختلال دو قطبی در تهران
    بهترین دکتر اختلال دو قطبی

    درمان‌های موجود برای اختلال دو قطبی

    اختلال دو قطبی، مثل دیابت یا بیماری قلبی، یک بیماری طولانی مدته و باید در طول زندگی فرد توسط بهترین دکتر اختلال دو قطبی کنترل بشه. تشخیص و درمان مناسب میتونه به فرد کمک کند تا زندگی سالم و خوبی داشته باشه. درمان می‌تونه با کاهش فراوانی و شدت اپیزودها تفاوت زیادی ایجاد کنه.

    ترکیبی از دارو، درمان و مشاوره (درمان رفتاری شناختی) میتونه در درمان اختلال دو قطبی بسیار موثر باشه. درمان ممکنه بسته به سن، سابقه پزشکی، شدت بیماری یا تحمل فرد به دارو متفاوت باشد. عدم دریافت درمان یا قطع درمان یا داروی موجود در واقع میتونه وضعیت را بدتر کنه یا باعث عود بیماری بشه. در برخی موارد، علائم ممکن است به طور غیرمنتظره‌ای ایجاد بشه و فرد حتی از اون آگاه نباشه یا نتواند آن را کنترل کنه.

    حتما بخوانید: اختلال دوقطبی و ازدواج | درمان قطعی اختلال دو قطبی

    در کل هدف اصلی درمان اینه که:

    • دفعات و شدت اختلال کاهش پیدا کنه
    • فرد قادر به مدیریت فعالیت‌های روزانه و لذت بردن از زندگی خود در خانه و محل کارش باشه
    • از خودآزاری و خودکشی فرد جلوگیری کنه

    اختلال دو قطبی میتونه همه جنبه‌های زندگی فرد رو تحت تاثیر قرار بده. پذیرش این واقعیت که فردمبتلا به اختلال دو قطبیه و یادگیری هرچه بیشتر در مورد اون میتونه به  فرد در مقابله با این بیماری کمک کنه. بعد از پذیرش بیماری فرد باید درمان تجویز شده توسط بهترین دکتر اختلال دو قطبی رو دنبال کنه.

    به طور منظم معاینه بشه و به طور منظم دارو مصرف کنه، با مراقبت از تغذیه خودش و داشتن یک برنامه خواب منظم، یک سبک زندگی سالم داشته باشه. از وضعیت روانی خودش آگاه باشه و موقعیت‌ها یا رویدادهایی که می‌تونه باعث ایجاد علائم بشن رو شناسایی کنه. حمایت مراقبین (اعضای خانواده و دوستان) را به رسمیت بشناسه و به آنها احترام بگذاره.

    بنا به همین دلایل مهمه به یک کلینیکی مراجعه بشه که از بهترین امکانات برخوردار باشه و بهترین دکتر اختلال دو قطبی رو داشته باشه که بتونه بیمارها رو به طور اصولی تا قبل از رسیدن به مرحله خودکشی فرد از طریق روش‌های صحیح درمان کنه. متخصصان تیم بوجیکا در کنار شما هستن تا با ایجاد یک فضای آرام و ایده‌آل به مشکلات و بیماریهای شما رسیدگی کنن.

    5 - 5 بهترین دکتر اختلال دو قطبی در تهران
    بهترین دکتر اختلال دو قطبی

    مطالب مرتبط :

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.