مشاوره خیانت همسر و شوهر | با خیانت شوهر چه کنم؟

  • خیانت همسر

    مشاوره خیانت همسر

    گاهی در زندگی زناشویی یکی از زوجین متوجه خیانت همسر خود می شود. در این هنگام آنقدر از لحاظ روحی و فکری آشفته و سردرگم می شوید که قدرت فکر کردن و تصمیم گیری درست را از دست می دهید و ممکن است دست به کارهایی بزنید که عواقب جبران ناپذیری دارد. در این مواقع بهتر است کمی آرام باشید، تا احساس خشم و پریشانی شما کاهش یابد و سپس با پذیرفتن واقعیت، در اولین فرصت با یک مشاوره به صورت حضوری یا تلفنی صحبت کنید تا ریشه و علت خیانت همسرتان را شناسایی کنید و بتوانید تصمیم منطقی بگیرید تا شرایط و اوضاع زندگیتان را کنترل کنید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه خیانت همسر و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    Calling Bullsh t On All Of You That Believe Cheating On Your Significant Other Is No Big Deal 300x200 - مشاوره خیانت همسر و شوهر | با خیانت شوهر چه کنم؟
    خیانت همسر

    اهمیت مشاوره بعد ازخیانت همسر

    زندگی زناشویی که روزی با پیمان وفاداری و امید داشتن روزهای شاد و آرام در کنار هم شروع می شود، روزی فرا می رسد که یا خیانت و بی وفایی دچار درگیری و کشمکش می شود. مسئله ای که در جامعه امروز ما به فراوانی دیده می شود. متاسفانه بسیاری از زوجین وفاداری را فقط در به دست کردن حلقه و کار کردن و تامین نیازهای خانواده می بینند، اما به گفته روانشاسان، تعهد واقعی فقط در یک حلقه ازدواج، سند ازدواج و روزهایی که کنار هم زندگی کرده اید خلاصه نمی شود بلکه وفاداری در رفتار شما در تمام روزهایی که کنار همسرتان زندگی کرده اید می باشد.

    زوجها هنگام آگاهی از خیانت همسر دچار احساس خشم، سردرگمی و شوک می شوند. روانشناسان معتقدند در این هنگام نباید هیچ تصمیمی گرفته شود. بهترین کار این است که با صحبت کردن با یک روانشناس، خشم و هیجان خود را تخلیه کرده و خیانت همسرشان را ریشه یابی کنند، تا بعدا بتوانند اوضاع و شرایط زندگی خود را تحت کنترل بگیرد.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه خیانت همسر و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    bdaad5291294fdabadef0cd8942de901 1400x0 300x200 - مشاوره خیانت همسر و شوهر | با خیانت شوهر چه کنم؟
    اهمیت مشاوره بعد از خیانت

    مشاوره خیانت همسر تلفنی

    بسیاری از زوجها هنگام اطلاع از خیانت همسرشان در شرایط روحی بسیار بدی قرار می گیرند، بطوریکه بیرون آمدن از منزل و مراجعه به یک مرکز مشاوره و در صف انتظار نشستن برای گفتگو با مشاوره برایتان کار دشواری است. از این رو بابهره مندی از شرایط مشاوره تلفنی، خیانت همسرتان را با یک روانشناس در میان گذاشته و به مقدار زیادی تخلیه هیجانی می شوید و مشکل خود را با مشاور مطرح می کنید تا علت این اتفاق را ریشه یابی کنید و بهتر بتوانید برای زندگیتان تصمیم بگیرید.

    مشاوره روانشناسی تلفنی 300x180 - مشاوره خیانت همسر و شوهر | با خیانت شوهر چه کنم؟
    مشاوره خیانت همسر تلفنی

    دلایل خیانت همسر

    دلایل خیانت از دیدگاه افراد و جوامع مختلف و حتی در شرایط مختلف متفاوت است. تمام زوجین زندگی مشترکشان را با عشق شروع می کنند و با گذشت زمان صمیمیت بینشان کمرنگ می شود و زندگی برخی از آنها به جدایی منجر می شود و برخی دیگر با وجود همه مشکلات به زندگی ملال آور خود ادامه می دهند اما رو به خیانت می آورند. به گفته روانشناسان بیشترین عامل روی آوردن زن و مرد متاهل به خیانت، تجربه دوباره صمیمیت از دست رفته در زندگیشان است.

    برخی دیگر از دلایل خیانت و بی وفایی در زیر اشاره شده است اما هیچکدام از این دلایل، خیانت را توجیه نمی کند.

    1- نارضایتی از رابطه عاطفی و جنسی

    زمانی که بین زن و شوهر رابطه احساسی و عاطفی خوبی برقرار نباشد، باعث خیانت آنها به یکدیگر می شود. البته رابطه احساسی در زنان مهمتر است و اگر نیازهای عاطفی انها به خوبی پاسخ داده نشود، بیشتر به سمت خیانت می روند. مسئله مهم برای آقایان رابطه جنسی است که اگر به خوبی نیازهای جنسی آنها برطرف نشود، با گذشت زمان و ایجاد اختلافات میان زن و شوهر و فقدان محبت و رابطه عاطفی بین آنها باعث می شود مردان رو به خیانت آورد.

    وقتی زن و شوهر به دلایل مختلف از سوی همدیگر مورد بی توجهی و بی محبتی قرار گیرند، معمولا اگر از سوی شخص دیگر وسوسه شوند و آنها را اغوا کند، منجر به خیانت می شود.

    دلایل خیانت همسر

    GettyImages 478219650 edit 56a6a8c85f9b58b7d0e42c7a 1 300x169 - مشاوره خیانت همسر و شوهر | با خیانت شوهر چه کنم؟
    خیانت زناشویی

    2- اجتناب از مشکلات فردی یا زناشویی

    گاهی اوقات ادامه دار شدن اختلافات زناشویی، جنگ و درگیری آنها بر سر موضوعات مختلف، غر زدن های پی در پی باعث می شود تا زن و مرد برای فرار از این جهنم (به تصور نادرست) رو به خیانت آورند و البته اوضاع بسیار بدتر از قبل می شود و آنها نه تنها به آرامش نمی رسند بلکه ادامه زندگیشان به خطر می افتد.

    3- انتقام

    برخی از زوجین وقتی از خیانت همسر خود مطلع می شوند، آنها نیز در صدد انتقام و مقابله به مثل بر می آیند. برخی از آنها می گویند که می خواهند همسرشان را متوجه حس بد خیانت بکنند و آنها نیز این احساس بد و آنچه برسر همسرشان آورده اند را تجربه کنند. در صورتی که نمی دانند این بزرگترین اشتباه است و با این کار تنها زندگی و سرنوشتشان را نابود می کنند.

    4- تقویت اعتماد به نفس و اطمینان از جذابیت برای جنس دیگر

    برخی از افراد هنوز به بلوغ عاطفی و هیجانی کافی نرسیده اند تا در مقابل ناراحتی و نارضایتی همسرشان، تمامیت و وفاداری خود را حفظ کنند، و با برقراری رابطه جدید با افراد مختلف سعی در افزایش اعتماد به نفس خود و بازیابی شخصیت خود هستند.

    برخی از افراد نیز برای اطمینان از اینکه هنوز برای جنس مخالفشان جذاب هستند، اقدام به برقراری رابطه جدید می کنند.

    13135878 couple in bed man cheating while a woman sleeping 300x200 - مشاوره خیانت همسر و شوهر | با خیانت شوهر چه کنم؟
    دلایل خیانت همسر

    5- اعتیاد جنسی 

    برخی افراد متاسفانه بر برقراری رابطه جنسی با افراد مختلف اعتیاد پیدا کرده اند و نمی توانند زندگی مشترک و رابطه عاطفی و جنسی را تنها به یک فرد خاص اختصاص دهند.

    6- کسب هیجان از برقراری رابطه جدید

    گاهی اوقات افراد هیچ مشکلی در زندگیشان ندارند و فقط برای کسب هیجان و تجربه رابطه جنسی جدید و تنوع طلبی اقدام به خیانت و برقراری رابطه با افراد دیگر می کنند و خاستار هیجان خارج از ازدواج هستند.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه خیانت همسر و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    آسیب و پیامد های خیانت به خانواده و زندگی مشترک

    خیانت به همسر از جمله مواردی است که پیامدهای بسیاری هم برای فرد، خانواده و جامعه به همراه دارد و در بسیاری موارد منجر به طلاق می شود.

    افرادی که با خیانت همسر خود روبرو می شوند دچار ضربه روحی شدیدی و شوک می شوند و در بسیاری از آنها با خشم و ناامیدی از آینده زندگی مشترک، افسردگی، ترس از تنهایی، سردرگمی و اضطراب و کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس همراه است.

    پس از کشف خیانت، افراد دچار کاهش عملکرد به عوان والدین و همچنین عملکرد شغلی می شوند. آنها نمی توانند مانند گذشته به فرزندان خود توجه کنند و فرزندان در چنین خانواده هایی همئاره شاهد نزاع و درگیری والدینشان هستند و از نظر روحی و تحصیلی افت می کنند. گاهی خیانت منجر به اتفاقاتی از جمله قتل همسر (بیشتر در مردان)، اقدام به خودکشی و خشم و ضرب و شتم می شود.

    image 4924 300x200 - مشاوره خیانت همسر و شوهر | با خیانت شوهر چه کنم؟
    پیامد های خیانت

    فرد خاطی نیز دچار مشکلات روحی بسیاری از جمله احساس ترس و اضطراب، کاهش اعتماد به نفس و اعتبار نزد همسر، خانواده و همکاران و عذاب وجدان خواهد شد. فردی که خیانت می کند برای پنهان کردن اشتباهات خود همراه با ترس و اضطراب زندگی می کند و آرامش خود را از دست می دهد.خیانت تاثیر روحی شدیدی بر فرد خاطی می گذارد. احساس گناهکار بودن و تنها وی یاور بودن مانند خوره روح انها را آزار می دهد. همسر بی وفا همواره از اضطراب و افسردگی رنج می برد. رهایی و ترک رابطه نامشروع برایشان سخت و غیر ممکن است و از این رو باز هم به رابطه اشتباه خود ادامه می دهند. اما خیانت همیشه مخفی نمی ماند و بلاخره روزی برملا می شود. مقاومت در برابر فاش کردن اسرار خیانت همواره به هر دو طرف آسیب می زند.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه خیانت همسر و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    بهبود رابطه بعد از خیانت همسر

    گاهی این سوال پیش می آید که فردی که شخصیت سالمی دارد وفتی با خیانت همسرش روبرو می شود چه اقدامی باید انجام دهد؟

    روانشناسان خانواده معتفدند در لحظات اولیه که فرد دچار ضربه روحی و شوک شده است نباید هیچ تصمیم خاصی بگیرد و در اولین فرصت باید به روانشناس مراجعه کند تا تخلیه هیجانی شود و این کار برای سلامت روحی او بسیار مفید است. نقش مشاور در رابطه زوجین بعد از خیانت بسیار مهم و حیاتی است. مشاور باعث می شود تا زن و شوهر احساسات واقعی خود را با هم به اشتراک بگذارند و برای ادامه زندگی مشترک واقع بینانه و با دیدی همه جانبه به موضوع بنگرند تا در ادامه راه دچار تردید و سردرگمی نشوند.

    در مرحله دوم، باید علت خیانت ریشه یابی شود و باید هر دو طرف رابطه مورد بررسی قرار بگیرند. در چنین مواردی بسیار مهم است تا فرد از لحاظ روحی کاملا تخلیه و آرام شود و تمام تصمیمات و اقدامات خود را با روانشناس در میان بگذارد.

    بهترین کار بعد از خیانت، اقدام برای بهبود رابطه است. زیرا در برخی موارد ممکن است مقصر و کوتاهی از طرف مقابل باشد.

    5b9f4a642000003100feb2c7 300x150 - مشاوره خیانت همسر و شوهر | با خیانت شوهر چه کنم؟
    بهبود رابطه بعد از خیانت

    چگونه می توان رابطه بعد از خیانت را بهبود بخشید؟

    در ابتدا فرد باید پس از راهنمایی و جلسات مشاوره یک تصمیم عاقلانه بگیرد. تصمیم به ماندن یا جدایی.

    اگز تصمیم به ماندن شد، طرفین باید در جلسات زوج درمانی به طور منظم شرکت کنند و استرس ها و درگیریهای بین خود را کاهش دهند تا به آرامش نسبی برسند و جو خانه را تا حدی آرام کنند. مسئله مهم در اینجا این است که اگر فرد خاطی از طرف همسرش تحت کنترل شدید است(مثلا سوالاتی از قبیل کجا بودی؟ با کی بودی؟ تماس های مداوم و پرسش های مکرر) نباید شاکی و ناراحت و عصبانی شود و به او حق بدهد که می خواهد اعتماد از دست رفته را به همسرش بازگرداند و به او احترام بگذارد.

    passion long term relationship 300x225 - مشاوره خیانت همسر و شوهر | با خیانت شوهر چه کنم؟
    بهبود رابطه بعد از خیانت

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه خیانت همسر و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    چگونه به همسرمان وفادار بمانیم؟

    زمانی که در زندگی همه چیز خوب است و هیچ مشکلی وجود ندارد، ماندن در این زندگی و وفادار بودن به همسر کار چندان بزرگی نیست بلکه هنر واقعی زمانی است که با وجود مشکلات و سختی ها در زندگی باز هم کنار همسرمان بمانیم و به زندگی زناشویی و خانواده خود وفادار باشیم.

    ممکن است شما درگیر مشکلاتی باشید که شما را در فکر بی وفایی به همسرتان بیاندازد. نکات زیر به شما کمک می کند تا به خانواده و همسرتان وفادار بمانید.

    1- وفاداری در غیاب همسر

    ممکن است زوجین به دلیل مسائل کاری و تحصیلی و غیره مجبور باشند مدتی از هم دور بمانند. هیچ دلیلی برای خیانت به همسر وجود ندارد و شما باید در هر شرایطی به همسر خود وفادار بمانید.

    mizesh dar bardari 300x200 - مشاوره خیانت همسر و شوهر | با خیانت شوهر چه کنم؟
    وفاداری در غیاب همسر

    2-  صداقت داشتن

    صداقت داشتن در هر شرایطی مهمترین عامل برای وفاداری بین زوجین می باشد. هیچ گاه به همسرتان دروغ نگویید و از همه مهمتر شرایطی ایجاد نکنید که همسرتان مجبور شود به شما دروغ بگوید. این رفتار به شدت به واکنش شما در مقابل صحبت همسرتان بستگی دارد. اگر همیشه در هنگام گفتگو با همسرتان ارامش داشته باشید و او را سرزنش نکنید، او همیشه جرات حقیقت گویی را به شما پیدا می کند در غیر این صورت او دروغ گویی را انتخاب می کند.

    3- همسرتان را همانگونه که هست بپذیرید

    شما همسرتان را با تمام ویژگیهایی که دارد پذیرفته اید و او را برای زندگی انتخاب کرده اید. ممکن است روز اول دارای عیوب و ویژگیهای منفی باشد اما به دلیل عشق و علاقه ای که به او داشتید، سعی کردین آنها را نادیده بگیرید و او را برای ادامه زندگی مشترک انتخاب کردید. اکنون نیز باید چنین باشید و با دیدن مسائلی که مطابق میل شما نیست او را ببخشید و گذشت کنید. این را بدانید که هیچ کس بی عیب نیست، پس کمال گرا نباشید و به دنبال افراد ایده ال در زندگی نباشید و هرگز همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید. از اشتباهات همسرتان گذشت کنید و او را ببخشید. زمانی همسرتان به شما وفادار می ماند که شما نیز به او وفادار باشید. شما با گذشت و وفاداری به همسرتان درس می دهید که او هم از اشتباهات شما بگذرد.

    با همسرتان دوست باشی و در زندگیتان شور وهیجان ایجاد کنید. اجازه ندهید زندگیتان رو به یکنواختی برود و سرد و بی روح شود تا همسرتان به فردی دیگر رو بیاورد.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه خیانت همسر و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.