شن بازی درمانی | درمان اضطراب کودکان | فواید شن درمانی | سینی شن بازی درمانی

  • شن بازی درمانی برای اضطراب در کودکان

     

    شن بازی درمانی برای اضطراب در کودکان

     

    bazi darmani 1 300x200 - شن بازی درمانی | درمان اضطراب کودکان | فواید شن درمانی | سینی شن بازی درمانی
    شن بازی درمانی برای اضطراب کودکان

    شن بازی برای کودکان فعالیتی خوشایند و لذتبخش است. کودک از لمس کردن شن و بازی با آن لذت بسیار می برد. شن می تواند خاصیت مایعات را داشته باشد از نظر اینکه می ریزد و اگر آن را در ظرفی بریزیم به شکل آن ظرف در می آید. بازی با شن تجارب مفید و لذتبخشی را برای کودک ایجاد می کند. “شن” وسیله بسیار مناسبی برای پاسخگویی به طیف گسترده تخیلات کودک است. در شن بازی، کودک علاوه بر اینکه به لحاظ روانی تخلیه می شود و رضایت درونی کسب می کند، در پرورش تخیل، ابتکار، خلاقیت و سازندگی او نیز مؤثر است.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی درزمینه اضطراب کودک و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 –  09212773724

    شن درمانی، تکنیکی است غیرکلامی که درآن کودک با ساختن دنیای خود در سینی شن به بیان تعارضات، تمایلات و هیجاناتش می پردازد و درجریان خلق صحنه توسط کودک، درمانگر نقش مشاهده گر صامت را بازی می کند، تعبیر و تفسیر انجام میپذیرد تا زمانیکه چندین سینی توسط کودک در مدت زمان معینی ساخته می شود. در شن بازی با استفاده از مینیاتور ها زندگی و رویدادهای خانوادگی و اجتماعی کودکان و بزرگسالان در ابعاد گوناگونی نمایش داده می شود و با جابجایی اشیا تغیرات مثبتی را در زندگی افراد ایجاد می کند. شن بازی ابزاری برای شفا از طریق پویایی های عمیق ناهشیار و ایجاد توازن با هشیاری است.

    فضای شن ذهن انسان را با عناصر بنیادی وجود آب، هوا، خاک و گرما آشنا می کند و با بازی های خلاق فضاهای انرژیک فطری و نهادی را به تعبیر یونگ ماندالاهای کهن درونی را بازنمایی می کند و اتصالی یگانه با خود می آفریند و به تجارب زندگی معنا می بخشد با نگرشی وحدت مدار می توان صحنه شن را برای درک حکمت تجارب تلخ و شیرین فعال کرد و به همدلی و خودآگاهی سازنده ای از خود دست یافت.

    شن بازی درمانی 64348 440x290 300x198 - شن بازی درمانی | درمان اضطراب کودکان | فواید شن درمانی | سینی شن بازی درمانی
    شن بازی درمانی برای اضطراب کودکان

    شن بازی از جذاب ترین روش های ارتباطی، درمانی و شفا بخش است که با رویکرهای متفاوت می توان وقایع زندگی را در گستره زیبا و لمس آفرین آن بازنمایی و پیوندی دوباره داد و با خود و دیگران آشتی و معنایی عمیق از وجود خود را کشف کرد.

    کودک می تواند عروسک هایی را که نماد پدر، مادر، خواهر و یا برادر هستند و با آنها احساس خصومت، تنفر و یا حسادت دارد در میان شن دفن کرده و با ماشین کمپرسی پر از شن از روی آنها عبور کند و به این وسیله احساسات درونی خویش را نشان دهد. کودک می تواند با شن سنگر بسازد و از طریق تفنگ بازی احساسات خویش را نشان داده و تخلیه شود، یا اینکه جاده بسازد و با استفاده از بلدوزر، گریدر و کمپرسی مشغول سازندگی شود و یا اینکه با ساخت مزرعه مشغول کشت و کار کشاورزی شود. جاده و پل هایی برای عبور و مرور ماشین بسازد، سپس آنها را خراب کرده و یا توسط هواپیما بمباران کند. در ظرف چند دقیقه می تواند یک خندق حفر کند و قایقی را هدایت نماید، در لحظه ای بعد ممکن است سدی بسازد و اندکی بعد آنها را خراب کرده و خندق و قلعه ها را ویران نماید.

     

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی درزمینه اضطراب کودک و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 –  09212773724

    شیرین عبداللهی روانشناس بالینی کودک و نوجوان

    متخصص در درمان اختلالات رفتاری و هیجانی

    مرکز تحقیقات پزشکان و روانشناسان بوجیکا

    مطالب پیشنهادی:

    نقش مادر در تربیت فرزندان | نقش والدین در تربیت فرزندان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.