بهترین روانشناس کودک در تهران | روانشناس کودک و نوجوان آنلاین

ودکان ممکن است در هر سنی علائم اضطراب را بروز دهند، اما بسیاری از کودکان به احتمال زیاد شروع به دیدن علائم اضطراب یا افسردگی در نزدیکی بلوغ می کنند. عوامل دیگری که می تواند منجر به ایجاد اضطراب یا افسردگی شود، عوامل استرس زا مانند نقل مکان ، تغییر مدارس یا تجربه طلاق هستند.

  • روانشناس کودک در تهران

    روانشناس کودک در تهران

    وظایف روانشناس کودک چیست؟

     

    دکتر روانشناس کودک ، کودکان و نوجوانان را ارزیابی و درمان می کند. آنها به کودکان کمک می کنند تا با استرس هایی مانند طلاق، مرگ افراد خانواده و نزدیکان و انتقال خانه یا مدرسه به جای جدید، اضطراب، خشم، کمبود اعتماد به نفس، شب ادراری به خوبی کنار بیایند. مراجعین آنها شامل کودکانی با انواع  اختلالات مربوط به کمبود توجه و تمرکز، اختلال اوتیسم، اختلال وسواس اجباری، ترس، اختلالت یادگیری و حتی بیماریهای شدید روانی هستند. بخش مهم کار یک دکتر روانشناس کودک ارزیابی و تشخیص درست مشکلات کودک است. گاها مجموعه ای پیچیده از علایم به او گزارش میشود که برای تشخیص درست نیاز به انجام آزمایشهای روانشناسی نیز می باشد.

    faok9kplxeie 300x177 - بهترین روانشناس کودک در تهران | روانشناس کودک و نوجوان آنلاین
    روانشناس کودک در تهران

    کودکان ممکن است در هر سنی علائم اضطراب را بروز دهند، اما بسیاری از کودکان به احتمال زیاد شروع به دیدن علائم اضطراب یا افسردگی در نزدیکی بلوغ می کنند. عوامل دیگری که می تواند منجر به ایجاد اضطراب یا افسردگی شود، عوامل استرس زا مانند نقل مکان ، تغییر مدارس یا تجربه طلاق هستند.

    علائم اضطراب در کودکان و نوجوانان:

    اضطراب و شرایط مرتبط با آن در کودکان و نوجوانان می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد. نگرانی بیش از حد ، اضطراب عمومی ، اضطراب اجتماعی ، OCD در کودکان ، اختلال هراس ، فوبیا ، اضطراب جدایی ، اختلال دررفتگی بدن ، تریکوتیلومانیا (کشیدن مو) و درماتیلومانیا (برداشتن پوست) همه این علائم ممکن است بروز کند. روانشناسان ما در مرکز مشاوره بوجیکا به فرزند شما در درمان این مشکلات کمک می کنند.

     

    moshavere telephoni koodak 1 300x206 - بهترین روانشناس کودک در تهران | روانشناس کودک و نوجوان آنلاین
    روانشناس کودک در تهران

    حتما بخوانید: کارگاه مادر و کودک ( زیر ١ سال )

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی کودکان و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    0921277372402122636858

     

    راههاى تقویت رفتار سازگارانه در کودکان میناارجمندپور 300x182 - بهترین روانشناس کودک در تهران | روانشناس کودک و نوجوان آنلاین
    روانشناس کودک در تهران

    روانشناسی کودک و نوجوان

    بسیاری از مشکلات رفتاری کودک ریشه در خانواده و رفتار والدین با کودک دارد، از این رو روانشناس کودک ابتدا چند ساعتی با والدین کودک صحبت می کند تا مشکل کودک را ریشه یابی کند.

    روانشناس کودک پس از برقراری ارتباط با کودک و پی بردن به مشکلات شناختی و رفتاری کودک، سعی می کند با روش های درمانی موثر به درمان کودک شما می پردازد.

    از کجا بفهمم کودکم بیش فعال یا اوتیسم است؟

    بهترین راه مراجعه به یک روانشناس و متخصص بالینی کودک است. روانشناس کودک پس از معاینه و بررسی فرزند شما، پی به آن می برد و در درمان فرزندتان به شما کمک می کند.

    دکتر روانشناس کودک نه تنها به چگونگی رشد کودکان از لحاظ جسمی، بلکه با رشد روانی، عاطفی و اجتماعی آنها در ارتباط است.

    از دیدگاه تاریخ، وقایع کودکان معمولا  به عنوان نسخه های کوچکتری از بزرگسالان  نمایش داده میشود. آلبرت انیشتین هنگامی که ژان پیاژه اعلام کرد که بچه ها به طرز  متفاوتی از بزرگسالان فکر می کنند، اعلام نمود که کشف بسیاربزرگی بود ک تنها یک نابغه می توانست آن را  تشخیص دهد.

    امروزه روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که روانشناسی کودک بسیار خاص و پیچیده است. با توجه به این، روانشناسی کودک درحال پیشرفت روز به روز است، کارشناسان همینطور در پاسخ خود به بعضی از سوالات بزرگتر در روانشناسی کودک اختلاف نظر دارند. من جمله  اینکه آیا تجربه های اولیه کودک از آموزشهای بعدی او  با اهمیت تر است یا اینکه محیط پیرامون یا والدین و پرستار در بعضی از جنبه های اموخته های کودک نقش بیشتری را نشان میدهد.

    از آنجا که دوران کودکی نقش بسیا حایز اهمیتی در دوره های دیگر زندگی ایفا می کند، ما کشف خواهیم کرد که چرا دوران کودکی در علم روانشناسی، جامعه شناسی و حتی مرحله رشد و آموزش به موضوعی قابل بررسی و  با اهمیت تبدیل شده است. کارشناسان به عوامل فراوانی که به رشد کودک عادی میتواند کمک کند تمرکز و توجه می کنند، اما به شرایط مختلفی که می تواند باعث اختلالات روحی در دوران کودکی شود. عزت نفس، مدرسه، فرزندپروری، فشارهای اجتماعی و سایر  مسایل دیگر نیز باید تو جه و دقت نمود.

     

    مشاوره کودک 2 300x178 - بهترین روانشناس کودک در تهران | روانشناس کودک و نوجوان آنلاین
    روانشناس کودک در تهران

     

    حتما بخوانید: بی خوابی کودکان 

    زمینه های مختلف روانشناسی کودک:

     

    محتوای اجتماعی:  تاثیر روابط با همسالان و بزرگسالان بر  نحوه تفکر، یادگیری و توسعه ارتباطات اجتماعی کودکان موثر است. خانواده ها، مدارس و گروه های همکار هم بخش  قابل اهمیتی از زمینه های اجتماعی را تشکیل می دهند.

    متن فرهنگی: فرهنگی که کودک در آن به زندگی خودادامه میدهد، مجموعه کاملی  از ارزش گذاری ها، آداب و رسوم، فرهنگهای مشترک و سایر شیوه های زندگی میباشد که بر طول عمر نیز  تاثیر مستقیم میگذارد .

    زمینه اجتماعی-اقتصادی: درجه اجتماعی می تواند نقش حایز اهمیتی را در رشد کودک ایفا کند، وضعیت اجتماعی و اقتصادی به تعدادی از شرایط گوناگون از جمله میزان تحصیلات مردم، مقدار پولی که آنها به دست میارند، کار آنها و جایی که آنها زندگی می کنند، موثر میباشد. کودکان در خانواده هایی که دارای وضعیت اجتماعی و اقتصادی مرفه و خوب هستند، دسترسی بیشتری به امکانات خوب دارند، در حالی که خانواده های دارای وضعیت اجتماعی پایین و نامرفه  اقتصادی می توانند کلا یا دسترسی نداشته باشند یا کمتر به مراقبت های بهداشتی خوب، تغذیه و حتی کیفیت اموزش خوب دست پیدا کنند و این شرایط میتواند تاثیر زیادی در روند رشد کودک داشته باشد.

    روانشناسی کودک شامل طیف  وسیعی از موارد مختلف من جمله تأثیرات ژنتیکی، رفتاری و فشارهای اجتماعی بر پیشرفت میباشد.

    Divorce 300x200 - بهترین روانشناس کودک در تهران | روانشناس کودک و نوجوان آنلاین
    روانشناس کودک در تهران

    روانشناس کودک، برای مقابله با نگرانی ها و اضطراب ها ی کودک به کودکان کمک میکنند. آنها به طور جزئی یا کلی با مشکلات  کودکان رو در رو میشوند و راه های درمان را به خانواده ها ارایه میکنند. در هر دو مورد، این متخصصان سعی دارند  بچه ها را به  طروقی که منجر به نتایج سالم  و صحیح می شوند هدایت کنند. بطور مثال، روانشناسان کودک ممکن است در مورد برنامه ریزی و راههای مراقبت و نگهداری از کودک به بهترین نتایج روانشناختی دست پیدا کنند. آنها به گونه ای با کودکان تمرین میکنند که به رشد ذهنیت و خلاقیت انها کمک شود.

    درک آنچه بچه ها  با بیان یا نوع رفتار خود ارائه میدهند یک کار بزرگ است، بنابراین مطالعه و روانشناسی کودک  بسیار عمیق میباشد و  هدف نهایی این حوزه، دقت و جستجو میباشد. با درک صحیحی از نحوه رشد،  تفکر و رفتار فرزندان، والدین و افرادی که با کودکان در ارتباط  میباشند شیوه های مفیدتری  برای برقراری تعامل با کودک خواهند داشت.

    روانشناس کودک در تهران

    بسیاری از کودکان و نوجوانان بدون نیاز به دارو می توانند از افسردگی و اضطراب بهبود یابند. برنامه های درمانی بدون داروی مبتنی بر رفتار ما برای بچه ها است. در اولین جلسه پس از ملاقات با کودک شما و تشخیص اختلال رفتاری کودک و تعیین طرح درمان به آنها در درمان بیماری کمک می شود و مهارت های مقابله با زندگی را به آنها آموزش می دهد که به آنها کمک می کند تا با نگرانی های فعلی خود روبرو شوند و با موفقیت با چالش های آینده سازگار شوند. با این حال ، ما می دانیم که هر موقعیتی بی نظیر است و ممکن است برخی از کودکان علاوه بر راهکارهای رفتاری، از دارو نیز بهره مند شوند. در صورتی که فرزند شما نیاز به دارو داشته باشد ، می توانید در کلینیک روانشناسی بوجیکا، با روانپزشک متخصص در معالجه کودکان و نوجوانان مشاوره بگیرید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی کودکان و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    • 02122636858 –  09212773724

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.