برگشت به رابطه بعد از جدایی درسته؟ 17 روش مدیریت دلتنگی بعد از جدایی

  • برگشت به رابطه بعد از جدایی کار درستیه ؟

     

    سلام من نادیا هستم و حدودا یک سال و نیمی میشه که بعد از 6 سال زندگی مشترک، با یه بچه ی 4 ساله جدا شدم. اواخر ترم آخر دانشگاه بودم که با همسر سابقم آشنا شدم. دوتامون معماری خوندیم و اون اومده بود کارهای دفاغ پایان نام اش رو بکنه. حدودا 8 ماهی با هم دوست بودیم و هرچی جلو تر میرفتیم، رابطمون جدی تر می شد. از وقتی با هم آشنا شدیم، به یک سال نکشید که با رضایت کامل هر دو خانواده ازدواج کردیم.

    چند سال اول زندگی همه چی خوب بود، البته من اینجوری فکر می کنم! زندگی معمولی داشتم و مشکلاتم بعد از به دنیا اومدن دخترم شروغ شد. احساس می کردم همسر سابقم بهم بی توجه شده و دوست نداره بیاد خونه و بیشتر خودش رو با کارش سر گرم می کنه. وقت هایی هم می خواستم باهاش حرف بزنم به بهونه خسته بودن از صحبت کردن در می رفت، منم بیخیال می شدم.

    یه بار که خیلی بهش اصرار کردم برای صحبت کردن، با عصبانیت گفت که اون موقع سنم کم بود اشتباه کردم ازدواج کردم. با کلی کش مکش و بحث و پا در میونی خانواده ها بالاخره پیزی که نباید می شد، اتفاق افتاد و جدا شدم و فکر میکنم این عشق، واقعی نبود.

    الان مدتی هست که با کسی آشنا شدم، ولی نمی دونم باید چیکار کنم؟ راستش می ترسم که شاید این بار هم اشتباه کنم و دیگه طاقت شنیدن حرف های بقیه رو ندارم از طرفی هم با خودم میگم چقدر باید تنها بمونم و چوب اشتباه گذشتم رو بخورم؟

    این اتفاق، ممکنه برای خیلی از ما، یا برای دوستانمون افتاده باشه. امروز هم توی کلینیک این خانم از جدا شدنش و آشنایی با فرد جدیدی رو گفت و ترس اینو داشت که نکنه بعد از ازدواج مجدد باز هم خدایی نکرده جدا بشه.

    17 روش مدیریت احساسات بعد از جدایی

     

    با احساساتت مبارزه نکن

    طبیعیه که فراز و نشیب های زیادی داشته باشی و احساسات متناقض زیادی از جمله خشم، رنجش، غم، تسکین، ترس و سردرگمی را حس کنی. شناسایی و تصدیق این احساساتت خیلی مهمه.  در حالی که این احساسات اغلب دردناک هستن، تلاش برای سرکوب یا نادیده گرفتن اونها فقط روند ناراحتی بعد از جدایی رو طولانی می کنه .

    get him back 357x210 - برگشت به رابطه بعد از جدایی درسته؟ 17 روش مدیریت دلتنگی بعد از جدایی
    برگشت به رابطه عاطفی

    در مورد احساساتت صحبت کن

     حتی اگر صحبت کردن در مورد احساست با افراد دیگه برات سخته، مهمه که یه راه کار براش پیدا کنی. چون زمانی که غمگین هستی نیاز داری با کسی صحبت کنی. وقتی بدونی که دیگران از احساساتت مطلع هستن و درکت می کنن، باعث میشه،کمتر با خودت احساس تنهایی بکنی و این به کاهش غم و اندوهت کمک میکنه.

    در ادامه بخوانید: سرد شدن رابطه بعد از زایمان

    به یاد داشته باش که حرکت تو باید به سمت هدف نهاییت باشه

    ابراز احساسات به نوعی به تو رهایی می بخشه، اما مهمه که روی احساسات منفی تمرکز نداشته باشی یا موقعیت رو بیش از حد تجزیه و تحلیل نکنی. گرفتار شدن توی احساسات آزاردهنده ای مثل: سرزنش، خشم و رنجش، انرژی رو ازت میگیره و باعث میشه نتونی به جلو حرکت کنی.

    اگه دنبال بهتر کردن رابطه عاطفیت هستی یا نمیدونی چه تصمیمی باید بگیری با متخصصان بوجیکا تماس بگیر

    6858 2263 021  –  2006 2262 021

    به خودت یادآوری کن که هنوز آینده وجود داره

    وقتی به شخص دیگه ای متعهد می شی، امیدها و رویاهای زیادی برای زندگی مشترک ایجاد می کنی، اما بعد از جدایی، رها کردن این آرزوها خیلی سخته. همونطور که برای از دست دادن آینده ای که زمانی تصورش میکردی، غمگیم هستی، به این واقعیت که امیدها و رویاهای جدید در نهایت جایگزین امیدهای قدیمیت میشن باور داشته باش.

    در ادامه بخوانید: زوج درمانی چیست

    تفاوت جدایی و افسردگی رو بدون

    اندوه پس از جدایی ممکنه فلج کننده باشه، اما بعد از مدتی، غم شروع به از بین رفتن می کنه و روز به روز ، کم کم شروع به حرکت می کنی با این حال، اگر هیچ حرکت رو به جلو رو حس نکنی و  غم و اندوها طولانی مدت بشه ممکنه دچار افسردگی شده باشی.

     

    برای حرکت رو به جلو چکار کنم؟


    هر روز برای بهتر شدن خودت وقت بزار

    با برنامه‌ریزی روزانه برای فعالیت‌هایی که به نظرت برات آرامش بخشه، به خودتان کمک کن تا بهبود پیدا کنی. زمانی رو با دوستای خوبت باش،  پیاده روی کن، برو به طبیعت ، موسیقی گوش بده، کتاب مورد علاقه ات رو بخون. هر چیزی که دوست داری و آرومت میکنه رو انجام بده

    در ادامه بخوانید:

    به یک روتین پایبند باش

    طلاق یا قطع رابطه می تونه تقریباً توی تمام زمینه های زندگیت اختلال ایجاد کنه و احساسات استرس، عدم اطمینان و هرج و مرج رو تشدید کنه. بازگشت به یک روتین یا روال عادی می تونه حس آرامش بخش مداوم رو برات داشته باشه.

    در ادامه بخوانید: مشاوره ازدواج آنلاین

    وقت بگذارید

     سعی کن توی چند ماه اول پس از جدایی یا طلاق که فکر برگشت به رابطه زیاد میاد سراغت هیچ تصمیم مهمی نگیری، مثل شروع یک کار جدید یا نقل مکان به شهر جدید. اگر میتونی، صبر کن تا احساساتت بهتر بشن، آروم بشی تا بتونی با ذهن باز تصمیم بگیری.

    Open Relationship 357x210 - برگشت به رابطه بعد از جدایی درسته؟ 17 روش مدیریت دلتنگی بعد از جدایی
    برگشت به رابطه عاطفی

    برای کاهش ناراحتیت مواد و الکل مصرف نکن

     زمانی که وسط جدایی هستی و فکر برگشت به رابطه زیاد میاد سراغت، ممکنه وسوسه بشی که هر کاری برای تسکین احساس درد و تنهاییت انجام بدی. اما استفاده از الکل، مواد مخدر یا غذا به عنوان راه فرار در دراز برات ناسالم و مخربه. پیدا کردن راه های سالم تری برای مقابله با احساسات دردناکت ضروریه. پس به فکر خودت باش.

    در ادامه بخوانید: تاثیر نوروفیدبک بر عملکرد موسیقیدانان 

    علایق جدیدت رو پیدا کن

     طلاق یا جدایی یک پایان و همچنین یک شروعه.  این یه شروعه برات که از فرصت استفاده کنی تا علایق و فعالیت های جدیدت رو کشف کنی . دنبال کردن سرگرمی‌ها و فعالیت‌های جدید به تو این فرصت رو میده که از زندگی در لحظه لذت ببری نه اینکه توی گذشته زندگی کنی.

    در ادامه بخوانید: ۷ دلیل مهم برای ازدواج 

    آموختن درس های مهم از جدایی یا طلاق

    زمانی که یک جدایی دردناک را پشت سر می گذاری، دیدنش ممکنه برات دشوار باشه، اما در مواقع بحران عاطفی، فرصت هایی هم برای رشد و یادگیری وجود داره. ممکنه بعد از جدایی یا طلاق  در حال حاضر چیزی جز پوچی و غم توی زندگیت احساس نکنی، اما این به این معنا نیست که همه چیز هرگز تغییری نمیکنه.  تو میتونی،  از این تجربه درس بگیری و خودت رو بهتر بشناسی و قوی و عاقل تر بشی.

    چرا بعد از طلاق شروع یک رابطه سخته؟

    همیشه بعد از جدایی به دلایل مشکلاتی که در زندگی قبلی بوده و وجود اتفاق های ناخوشایند برای شما و سردرگمی های بعد از جدایی، شروع یک رابطه ی جدید می تونه کمی هیجان انگیز و یا حتی ترسناک باشه. اما در حال حاضر مهم اینه که شما دیگه توی زندگی قبلیتون نیستید، و شما دیگه اون آدم قبلی نیستید چون پخته تر شدید، قوی تر شدید، استاندارد های خودتون رو بهتر شناختید و برای حفظ خط قرمز هاتون بیشتر تلاش میکنید و در یک جمله، تجربتون بیشتر شده.

    در ادامه بخوانید: چگونه وارد یک رابطه شویم

    اگه دنبال بهتر کردن رابطه عاطفیت هستی یا نمیدونی چه تصمیمی باید بگیری با متخصصان بوجیکا تماس بگیر

    6858 2263 021  –  2006 2262 021

    نگرانی شما طبیعیه

    بعد از طلاق شاید نگران باشید که دیگه کسی شما رو برای یک زندگی مشترک نمیخواد و شاید تا آخر عمر مجبور باشید تنها بمونید. به چالش کشیدن ترس هاتون با نکات مثبتی که توی زندگیتون دارید میتونه شما رو قوی کنه. طلاق، نوع نگاه شما رو به زندگی و روابط عاطفی تلخ میکنه و باعث میشه نسبت به رابطه و آدم های جدید بی اعتماد بشید.

    DivorcingCouple 357x210 - برگشت به رابطه بعد از جدایی درسته؟ 17 روش مدیریت دلتنگی بعد از جدایی
    برگشت به رابطه عاطفی

    شانس یک رابطه ی جدید

    احتمال ایجاد یک رابطه جدید برای افرادی که قبلا ازدواج کردن و یا از ازدواج قبلی بچه دارن، خیلی کمه . گرچه  افرادی که جدا شدن هنوز هم به همون اندازه قبلی دوست دارن که شریک زندگی داشته باشن اما با توجه به تجربیات قبلیشون، ترجیح میدن که تنهایی زندگی کنن.

    به خودتون این اجازه رو بدید که زخم هاتون التیام پیدا کنه، لزومی نداره خیلی سریع حرکت کنید، به خودتون زمان بدید اما شانس رو از خودتون دور نکنید. دلیلی نداره فرد جدیدی که وارد زندگی شما میشه، دقیقا اخلاقیاتی مثل همسر سابق شما داشته باشه. از شکل گیری رابطه جدید نترسید ولی اشتباهات گذشته رو هم انجام ندید.

    در ادامه بخوانید: ۵ روش کاربردی برای جلوگیری از افسردگی شکست عشقی

     

    از آزمایش کردن نترس

    استاندارد های خودتون رو بشناسید و از اینکه با توجه به استاندارد هاتون فرد مقابلتون رو آزمایش کنید نترسید. اگر اون شخص به استاندارد های شما، نمیخورد، بهتره که این رابطه تموم بشه چون به هر حال فرد مناسبی برای شما نیست. باید قبول کنی، هیچوقت توی زندگی، نمیتونی شخصی رو پیدا کنی که تمام نکاتی که میخوای رو داشته باشه، اما باید به یک سری نکات توجه کنی و بتونی طرف مقابلت رو درک کنی.

    در ادامه بخوانید: ۴ روش جلوگیری از احساس تنهایی

     

    برای خودتون ارزش قائل بشید

    یادت باشه مهم ترین اولویتت، خودت باشی، یاد بگیر که از ترس تنها شدن توی یک رابطه ی سمی نمونی. شما قراره فرد مقابلتون رو بهتر بشناسید نه اینکه به هر قیمتی، توی رابطه ای بمونید که براتون خوب نیست. شاید از تنها موندن بترسید و فکر کنید که دیگه نمیتونید زندیگی کنید، اما به من اعتماد کن دوست من، اینجوری که فکر می کنی نیست.

    در ادامه بخوانید: تحلیل روانشناختی سریال زخم کاری

    شما از شکست یک ازدواج ناموفق جون سالم به در بردید، پس حتما می تونید از شکست یک رابطه ی جدید هم جون سالم به در ببرید.

     

    به خودت زمان بده

    شاید این رابطه ی جدید که اون رو نخواستی، داره بهت میگه که هنوز یه کم زوده و باید صبر کنی و روی خودت بیشتر کار کنی و اینو بهت یاد آوری میکنه که بعد از جدایی دنیا برات تموم نشده و میتونی یک عشق واقعی رو تجربه کنی. پس درست و اصولی به حرکتت ادامه بده دوستِ من.

    پس چی شد، بزار یه بار دیگه برگردیم به سوال اصلی

    آیا می توان عشق واقعی را بعد از طلاق پیدا کرد؟

    جواب کوتاه اینه، بله میشه اما به صبر و آموزش نیاز داره

    از صبر و آموزش تا عشق واقعی!

    طلاق موضوع کم و کوچیکی نیست، درسته که زمان باعث میشه با شرایط بهتر کنار بیای، اما صحبت کردن با یک روان درمانگر توی یک محیط امن و آروم میتونه کمک کنه که زخمت سریعتر درمان بشه. زمانی که چنین مشکلات عمیق احساسی برات اتفاق میوفته و از طرفی دوستات هم برات نسخه های عجیب می پیچن، تو مجبوری علاوه بر فکر کردن به طلاق و بچه هات و … با حرف ها و نسخه های دیگران هم دست و پنچه نرم کنی .

    حرف آخر:

    برای اینکه بتونی بعد از طلاق و جدایی یک رابطه ی عاشقانه رو تجربه کنی نیاز داری که :

    خودت رو بهتر بشناسی

    اشتباهات گذشتت رو ببینی

    صبور باشی

    و با یک دکتر روانشناس یا روان درمانگر خوب که میتونه بدون قضاوت و بدون اینه طرف کسی و بگیره به حرف هات گوش کنه و کمکت کنه صحبت کنی .

    5 357x210 - برگشت به رابطه بعد از جدایی درسته؟ 17 روش مدیریت دلتنگی بعد از جدایی
    برگشت به رابطه

    در ادامه بخوانید:

    عادت که اعتماد به نفس شما را از بین می برد

    درمان شکست عشقی ؛ بعد از شکست عشقی چه بکنیم؟

    ترس از پایان رابطه و ۱۰ دلیل آن

    دلیل سوزش واژن بعد از رابطه ی جنسی ؛ چطور می توان سوزش واژن را درمان کرد؟

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    مقالات مرتبط
    ۲ نظرات
    1. ناشناس می گوید

      از تموم دوستان گرامی با نهایت وجود و احساسم تقاضا میکنم اگه در ابتدای رابطه عشق و علاقه باطنی و قلبی نسبت به طرف مقابلون ندارید یا از ظاهر,شخصیت،اعتقادات و فرهنگ خانوادگی و.. طرف قلبا حس خوبی نمیگیرید و ندارید و بخاطر حرف مردم که راجب من چه فکری میکنن اگه متوجه بشن من از این رابطه که مطمنم ناسالمه خارج بشم .خواهش میکنم تمنا میکنم تو معذوریت قرار نگیرید و رابطه رو ادامه ندید قطعا خیلی از اشخاص تو یه مدت کوتاه واقعیت خودشون و شخصیتشون رو نشون نمیدن در واقع شخصیت نمایشی دارن پس لطفا اگه برنامه ای برای ازدواج دارید خیلی خیلی محتاطانه عمل کنید وبا چشم باز و صرفا جهت شناخت نه اینکه وابسته طرفتون بشید متاسفانه خیلیها خطوط قرمز رو رد میکنن و از همون ابتدا میان تا بمونن چطور میشه بدون شناخت میرید تا زندگیتونو بسازین و عدم رعایت این موضوع باعث میشه روز به روز فقط وابستگی زیاد بشه نکته مهم مخصوصا برای دخترای عزیز اینکه فکر نکنید اگه طرفتون مخصوصا اوایل رابطه خیلی محترمانه صحبت میکنه یا از نظر عاطفی ابراز احساساتی نسبت بهتون داره یا هدیه هایی بعضا گران قیمت براتون میخره دلیل بر این نمیشه که عاشقتونه در خیلی از مواقع در حقیقت هدف طرف مقابلتون اینه که سعی میکنه شما رو در معذوریت قرار بده حتی اگر هم واقعا عاشق شما باشه مهم اینه که شما هم متقابلا عاشقش باشید تاکید میکنم عاشق و دلبستش باشید نه وابسته متوجه این مسایل حتما باشید چیزی که مهمه صداقت و اعتماد طرف مقابلتون و جذابیت شخصیت اونه ممکنه طرف مقابل ویژگیهای مثبت زیادی هم داشته باشه ولی مهم اینه که شما میخواهید تا آخر عمر روز و شب کنار هم زندگی کنید مطمن باشید به مرور هیچ عشق و علاقه ای بوجود نمیاد ممکنه وابستگی بخاطر ارتباط و تعامل بوجود بیاد ولی قطعا اون عشق اهورایی که واقعا رویا نیست و آرزوی قلبیه یکایک شماست محقق نمیشه از همون ابتدا اگه عشقی نسبت بهم داشتید که هیچ در غیر اینصورت مطمن باشید فقط وابستگیه و به مرور سرخورده و احساس بی ارزشی و نا امیدی تموم وجودتون رو تسخیر میکنه لطفا تو رابطه ناسالم نمونید قطع به یقین دیر یا زود خودتون متوجه میشید لطفا زمان و جوونیتونو با ادامه رابطه ناسالم تباه نکنید حرمت نفس داشته باشید و مطمن باشید شما لایق و شایسته عشق واقعی هستید و همچنین مطمن باشید تو هر سن و سالی میتونید عشق واقعیتونو پیدا کنید و ترس از بالا رفتن سن و یا ترس از تنهایی نباید باعث بشه که رابطه سمی رو ادامه بدید تنهایی اصلا مانع نیست به شرطی که به اون خودشناسی رسیده باشید قطعا تنهایی بهتر از بودن با کسیه که عاشقش نیستید

      1. بوجیکا می گوید

        ممنون از نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید🌹

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.