گفتاردرمانی در غرب تهران | بهترین مرکز گفتاردرمانی در شمال و غرب تهران

  • گفتاردرمانی در غرب تهران

    گفتار درمانی در غرب تهران

     

    گفتاردرمانی چیست؟

    اگر فرزند شما دارای ناتوانی در گفتار است که شامل تلفظ مشکل کلمات می شود، گفتار درمانی ممکن است به پیشرفت زبان، ارتباطات و مهارت های عملی زبان فرزند شما کمک کند.
    گفتاردرمانی یک سرویس درمانی مداخله ای است که بر بهبود گفتار و توانایی های کودک در درک و بیان زبان از جمله زبان غیر کلامی تمرکز دارد. گفتاردرمانگرها یا آسیب شناسان گفتار و زبان، متخصصانی هستند که این خدمات را ارائه می دهند. گفتاردرمانی شامل دو مؤلفه است:

    1) هماهنگی دهان برای تولید صداها و برای ایجاد کلمات و جملات (برای پرداختن به بیان ، تسلط و تنظیم صدا)

    2) درک و بیان زبان (برای پرداختن به استفاده از زبان از طریق فرم های نوشتاری، تصویری، بدن و علائم و استفاده از زبان از طریق سیستم های ارتباطی جایگزین مانند رسانه های اجتماعی، رایانه ها و آی پد ها). علاوه بر این، نقش گفتار درمانی در درمان اختلالات بلع گسترش یافته است و شامل تمام جنبه های تغذیه می شود.

    جهت استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه کودک و گفتاردرمانی و سایر اختلالات روانشناسی و رزرو وقت از متخصصین مرکز مشاوره بوجیکا می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

    02122636858 – 09212773724

    Speech Therapy Plus LLC Speech Therapist Services Speech Language Pathologists Fair Lawn Bergen County New Jersey 300x201 - گفتاردرمانی در غرب تهران | بهترین مرکز گفتاردرمانی در شمال و غرب تهران
    گفتاردرمانی

    سوالاتی که قبل از گفتار درمانی باید به آن ها پاسخ دهید

    • آیا کودک شما نیاز به مداخله زودهنگام دارد؟
    • آیا فرزند شما می تواند ناتوانی یادگیری داشته باشد؟
    • کاردرمانی چیست؟
    • هیپوتراپی چیست؟
    • آیا کودک من به گفتاردرمانی نیاز دارد؟

    بعضی از کودکان ممکن است تلفظ عالی داشته باشند و حتی ممکن است خوانندگان خوبی باشند اما ممکن است برای بهبود زبان “عملگرا” یا روند استفاده مناسب از زبان کلامی و زبان بدن در موقعیت های اجتماعی برای اهداف روزمره مانند انجام درخواست، مکالمه، نیاز به گفتاردرمانی داشته باشند. و روابط دوستانه برقرار کردن. از جمله دلایل دیگری که ممکن است کودکان به گفتاردرمانی نیاز داشته باشند، شامل شرایط پزشکی مانند آسیب مغزی یا عفونت است که بر توانایی آنها در برقراری ارتباط و ناتوانی در شناسایی مانند سندرم داون تأثیر گذاشته است. خدمات اغلب از سنین پایین شروع می شود و با ورود کودکان به مدرسه و شروع به برقراری ارتباط با زبان نوشتاری ادامه می یابد.

    کارنامه و رتبه قبولی رشته گفتار درمانی دانشگاه دولتی تهران 95 – 96 300x180 - گفتاردرمانی در غرب تهران | بهترین مرکز گفتاردرمانی در شمال و غرب تهران
    گفتاردرمانی

    آسیب شناسان گفتار و زبان چه می کنند؟

    یک گفتار درمانگر ممکن است یک ناتوانی یادگیری مبتنی بر زبان را در دانش آموزانی که برای خواندن و بیان منظور خود در کارهای کتبی تلاش می کنند، شناسایی کند. کتی اهلر، آسیب شناس زبان گفتاری و نویسنده، می گوید: “مشکلات زبان می تواند تأثیر عمده ای در توانایی نوشتن کودک داشته باشد.” “برای نوشتن، کودکان باید بتوانند ایده های خود را در کلمات قرار دهند و آن کلمات را به جملات سازمان دهند. همچنین، چالش های زبانی درک و پیروی از دستورالعمل ها را برای کودکان دشوار می کند. گفتار درمانی می تواند به ساختن این مهارت ها کمک کند.” برای ارائه درمان مستقیم، گفتار درمانگر ها ارزیابی ها را انجام می دهند و با معلمان مشورت می کنند تا کلاس های آموزشی غنی از زبان ایجاد کنند. درمان ممکن است فردی باشد یا گروه کوچکی از همسالان خود را شامل شود که با مشکلات اجتماعی و ارتباطی مشابهی روبرو هستند. در هر شرایطی، هدف این است که زبان را تقویت کنیم، دوستی را توسعه دهیم و دانش آموزان را در مدرسه موفق کنیم.

    جهت استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه کودک و گفتاردرمانی و سایر اختلالات روانشناسی و رزرو وقت از متخصصین مرکز مشاوره بوجیکا می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

    02122636858 – 09212773724

    برنامه های گفتاردرمانی

    ملانی پوتوک، گفتار درمان گر و نویسنده کتاب می گوید: “آسیب شناسان گفتاری و زبانی نه تنها مشکلات مفصلی زبان بلکه مشکلات شناختی را ارزیابی و معالجه می کنند. برخی نیز بر بلع و تغذیه تمرکز می کنند.” به گفته پوتوک، “این غیر معمولی نیست که کودکانی که در صحبت کردن با دیگران مشکل دارند، دچار مشکلات تغذیه ای نیز شوند. در حالی که کودکان دارای نیازهای ویژه ممکن است اولین کسانی باشد که به ذهن خطور می کنند، برای بچه های دیگر نیز غیر عادی نیست که هم در گفتار و هم در تغذیه مشکل داشته باشند. غذا خوردن شامل جنبه های حرکتی در چرخش زبان، فک و لب ها به صورت هماهنگ است و انجام این کار همیشه آسان نیست! ”

    گفتار درمان گر ممکن است اسباب بازی ها و سوت های ضربه ای را ایجاد کند و بازی هایی را انتخاب کند تا عضلات مورد استفاده در گفتار و غذا خوردن تقویت شود. استفاده از نی های مخصوص، مسواکی که باعث ایجاد صدای موسیقی می شود و دمیدن حباب ها نیز ممکن است راهکارهای سرگرم کننده ای برای کمک به کودکان باشد تا احساسات مختلفی را در دهان خود تجربه کنند.

    گفتاردرمانی 300x250 - گفتاردرمانی در غرب تهران | بهترین مرکز گفتاردرمانی در شمال و غرب تهران
    گفتاردرمانی

    آموزش زبان عملی

    آسیب شناسان گفتاری و زبانی با کودکانی کار می کنند که در خواندن نشانه ها از دنیای اجتماعی، تفسیر دیگران و استفاده از کلمات و زبان بدن برای ارتباط موثر و توسعه دوستی مشکل دارند. میشل گارسیا وینر، کارشناسی ارشد و پاملا ج کروکه، دکتر گفتار درمانی و نویسنده، می گویند: “بخش عمل و ارتباطات و زبان به موضوعات مربوط به ارتباطات اجتماعی می پردازد اما محدود به زبان اجتماعی نیست.” به گفته نویسندگان، “مراجعه به اطلاعات اجتماعی برای پردازش و پاسخ به نشانه های غیر کلامی ارائه شده توسط متن، افراد و زبان آنها برای دانش آموزانی که دارای چالش های یادگیری اجتماعی هستند دشوار است. اختلالات طیف اوتیسم، ناتوانی در یادگیری غیرکلامی، اختلال در گفتار، ADHD و غیره “. این دانش آموزان ممکن است از یک فلسفه درمانی به نام تفکر اجتماعی بهره مند شوند که در مورد رابطه بین نحوه تفکر و رفتار و نحوه پاسخ دیگران به ما آموزش می دهد.

    درمان مهارت های غیر کلامی کودک 

    بازی ها و فعالیت های کلامی را برای تشویق فرزندتان پیدا کنید. کودکانی که به دلایل مختلف قادر به صحبت کردن نیستند، به روشهای ارتباطی جایگزین نیاز دارند. مداخلات اولیه و گفتار درمانی های ابتدایی به کودکان (و والدین آنها) می آموزد که چگونه تصاویر و زبان نشانه ای ساده، آنها را قادر می سازد تا نیازهای خود را برطرف کنند.

    کودکان در سن مدرسه ممکن است بتوانند از رایانه  برای برقراری ارتباط از طریق متن یا یک ترکیب کننده صوتی استفاده کنند. به گفته یک نویسنده برنامه های کاربردی برای اوتیسم، فناوری صفحه لمسی مانند آی پد باعث شده است تا دانش آموزان بتوانند با استفاده از همان وسیله فوق العاده که همکلاسی های انها از آن استفاده می کنند، ارتباط برقرار کرده و اهداف فردی خود را برآورده سازند. علاوه بر این، گفتاردرمانگرها می توانند از همان وسیله برای آموزش مهارتهای گفتاری و زبانی از طریق درگیری و انگیزه فرزنده شما استفاده کنند.

    گفتار درمانی 1 300x169 - گفتاردرمانی در غرب تهران | بهترین مرکز گفتاردرمانی در شمال و غرب تهران
    گفتاردرمانی

    یافتن خدمات گفتار و گفتاردرمانی

    گفتاردرمانی در غرب تهران

    گفتار درمانی به راحتی در مراکز روان شناسی برای ارزیابی و ارائه درمان در دسترس است. والدین ممکن است گفتار درمانی را که در یک کارآزمایی بالینی ارائه می شود، انتخاب کنند یا فرزندشان در یک گروه آموزش مهارت های اجتماعی بپیوندد. از مشاور راهنمایی مدرسه یا پزشک خانواده بخواهید که برنامه ای را با کودکان در سنین مشابه و نیازهای رشدی شبیه به فرزندتان پیشنهاد دهند. وب سایت انجمن شنوایی گفتار و زبان آمریکا اطلاعاتی را در مورد سن بچه ها به طور معمول به همراه مهارت های زبانی ارائه می دهد. این اطلاعات به والدینی که گمان می کنند فرزندشان تاخیر زبانی دارد، کمک می کند تا بفهمند چه موقع به دنبال کمک حرفه ای باشند.

    جهت استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه کودک و گفتاردرمانی و سایر اختلالات روانشناسی و رزرو وقت از متخصصین مرکز مشاوره بوجیکا می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

    02122636858 – 09212773724

     

    مطالب پیشنهادی:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.