راز داشتن فرزندان شاد و موفق – مادرها بخوانند!

  • راز داشتن فرزندان شاد و موفق – مادرها بخوانند!

    راز داشتن فرزندان شاد و موفق میتونه آرزوی هر پدر و مادری باشه.! ما در این مقاله راهکارهایی ارائه می دهیم که می تواند شما را به داشتن فرزندان شاد و موفق کمک کند. دوران کودکی همواره به عنوان بهترین و شاد‌ترین دوره زندگی انسان شناخته شده است. کودکی دنیائی از معصومیت و پاکی در کنار شادی و سبکبالی را در ذهن تداعی می‌کند. اما مسئله اینجاست که شادی و نشاط آموختنی نیست و شکوفایی استعدادهای او هم نباید بدون در نظر گرفتن علائق او باشد.
    شاید شما نتوانید به فرزند خود یاد بدهید که خوشحال باشد ولی فراهم کردن امکانات و بستر مناسب برای خوشبختی و شاد زیستن فرزند، هدیه‌ای است که فقط شما می‌توانید به فرزندتان بدهید.

     

    childrens ministry 300x182 - راز داشتن فرزندان شاد و موفق - مادرها بخوانند!
    راز داشتن فرزندان شاد و موفق
    1_اولین قدم در راز داشتن فرزندان شاد و موفق این است که خودِ شما فردی شاد باشید:
     تحقیقات زیادی نشان داده اند که ارتباط چشمگیری بین افسردگی مادر و مشکلات رفتاری در کودکان دارد.
    2_به کودکتان عشق بورزید :
    راز داشتن فرزندان شاد و موفق تمجید از اوست. عشق مطلق والدین مهمترین عامل در شادی کودکان است. وقتی کودکان بزرگ می شوند دانستن اینکه علایق، عقاید، خصوصیات و استعداد هایشان با ارزش تلقی می شود پایه گذار شادی سالهای بعدی زندگی شان خواهد بود. البته پذیرش کودک به معنای چشم پوشی همیشگی از خطاهایش نیست.
    یاد بگیرید که عملکرد کودک را نقد کنید نه شخصیت او را. همچنین آنچه را که از کودک می خواهید به او بگویید نه آنچه را که نمی خواهید.
    3-به فرزندتان راه های برقراری ارتباط با دیگران را بیاموزید:
     می توانید به کودکتان یاد بدهید که چگونه با دیگران مهربان باشد و با آن ها همدلی کند. این مساله نه تنها باعث می شود کودکتان مهارت های اساسی زندگی را یاد بگیرد بلکه موجب می شود با گذر زمان به فرد شادتری تبدیل شود.
    4-از کودکتان انتظار تلاش کردن داشته باشید و والدینی کمال گرا نباشید:
     میزان افسردگی و اضطراب در کودکانی که والدینی کمال گرا دارند بیش تر از کودکان دیگر می باشد. نکته ی مهمی که در اینجا حائز اهمیت است این است که تلاش کردن و نه صرفا استعدادهای ذاتی را، در فرزند خود مورد تحسین قرار دهید.
    زمانیکه والدین تلاش و سختکوشی را در فرزندان تحسین می کنند، این موجب می شود که کودکان تلاش بیشتری برای بدست آوردن موفقیت انجام دهند.
    5-مثبت اندیشی را به کودک خود آموزش دهید:
    تحقیقات نشان می دهند کودکانی که در سن پایین تری مثبت اندیشی را می آموزند تا ۵۰ درصد کمتر از کودکانی که در سنین بالاتر مثبت اندیشی را می آموزند، مستعد ابتلا به افسردگی هستند و زندگی شادتری دارند.
    6-به فرزندان خود هوش هیجانی را بیاموزید:
    به این نکته توجه داشته باشید که هوش هیجانی مهارتی است که قابل اکتساب است. به کودکان احساسات مختلف را بشناسانید و آموزش دهید و از آن ها بخواهید تا احساسات خود در هر موقعیت را شناسایی کنند.
    7-کودکان زمان بیشتری برای بازی داشته باشند:
    کودکانی که بیشتر بازی می کنند، شادتر هستند. به خاطر داشته باشید که بازی کردن وقت تلف کردن نیست بلکه زمان فوق العاده ای برای رشد و یادگیری در کودکان است؛ که در داشتن فرزندان شاد و موفق موثر است.
    8-فرزند خود را روی طیف وسیعی از تجارب قرار دهید:
    این امر باعث فعال شدن استعدادهای نهفته می‌گردد. فکر نکنید چون او علاقه‌ای نشان نمی‌دهد، بنابراین استعدادی هم در آن زمینه ندارد.
    9-بگذارید مرتکب اشتباه شود:
    اگر همه کار‌ها را به طور کامل و بی‌نقص انجام دهد، هرگز برای کشف و گسترش یک استعداد، خطر نخواهد کرد.
    10-به همراه هم غذا بخورید:
    پژوهش ها نشان می دهند کودکانی که به طور منظم با والدین خود غذا می خورند ثبات عاطفی بیشتری نسبت به کودکان دیگر دارند، کمتر به افسردگی دچار می شوند و شادتر هستند.
    11-با دادن جایزه به فرزند خود رشوه ندهید:
    از روشهایی استفاده کنید که به کودک این پیام را منتقل می‌کنند که یادگیری نباید به خاطر گرفتن جایزه باشد.

     

    4106 389 300x199 - راز داشتن فرزندان شاد و موفق - مادرها بخوانند!
    راز داشتن فرزندان شاد و موفق
    *برای شاد بودن نیازی به ثروت و دارایی فراوان نیست بلکه می‏ توان با ساده‌‏ترین و پیش پا افتاده‌‏ترین وسایل و امکانات نیز کودکان را شاد کرد. بچه‏‌هایی که بتوانند احساسات و عواطف شاد درونشان را بشناسند و درک کنند، به طور یقین می‏ توانند آن را در سراسر زندگی خود حفظ کنند.
    شادی کودکان موجب تقویت روحیه، انگیزه‏، عزت نفس و پایداری آنان می‏ شود. والدین می ‏توانند با استفاده از روش‏‌های ساده‏‌ی زیر، شادی و نشاط را در وجود بچه‌‏ها زنده نگهدارند.*

     

    مقالات مرتبط:
    مهارتهای توجه به فرزند
    چگونه قوانین را به کودک خود آموزش دهیم؟
    ایجاد محیطی امن و سازنده برای کودک دلبندمان
    روش صحیح دستور دادن به کودک
    با رفتار نامناسب کودک خود چه کنیم؟
    آنچه پدر و مادرها باید بدانند؟
    روشهای تشویق کودک
    آیا فرستادن کودک به مهدکودک درست است؟
    دکتر آرش رستمی روانشناس بالینی و مشاور کودک و خانواده
    12 روش جهت بزرگ کردن فرزندانی با اعتماد به نفس بالا
    راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در کودکان

     

    IMG 20171212 103427 300x300 - راز داشتن فرزندان شاد و موفق - مادرها بخوانند!

    مرکز تحقیقات پزشکان و روانشناسان بوجیکا
    کلینیک جامع کودک و خانواده بوجیکا، اماده ارائه خدمات نوین در زمینه های اختلالات طیف اتیسم، بیش فعالی، اختلالات یادگیری، مشکلات رفتاری، اختلالات اضطرابی، افسردگی و مشاوره خانواده می باشد.
    جهت تعین وقت اینجا کلیک کنید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.