افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟ | مرکز مشاوره جنسی در تهران

  • افزایش میل جنسی زنان

    افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟

    همه می دانند که مواد غذایی مناسب و فعالیت بدنی منظم برای برای سلامت ما حائز اهمیتند. نداشتن رژیم غذایی درست و برخی مشکلاتی که در ادامه به آن می پردازیم سبب مشکلات عملکرد جنسی مانند (ناتوانی جنسی، عدم تمایل جنسی، نازایی و غیره) می شود. در این مقاله به اینکه چرا افزایش میل جنسی در زنان پر اهمیت است و علت کم شدن میل جنسی بین زوجین و روش های درمانی و مواد غذایی مناسب برای افزایش میل جنسی در زنان و مردان می پردازیم.

     

    dddd 300x225 - افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟ | مرکز مشاوره جنسی در تهران
    افزایش میل جنسی زنان

    چرا افزایش میل جنسی بسیار مهم است؟

    یکی از مشکلاتی که امروزه در بین جوانان شایع شده است، کاهش میل جنسی بین زوجین است. افزایش میل جنسی زنان و یا افزایش میل جنسی در مردان هر کدام به نوبه‌ی خود حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود. در حالتی که میل جنسی در همسران یا یکی از آنها کم باشد، امکان از بین رفتن زندگیاش وجود دارد.
    کاهش میل جنسی در زنان که اصطلاحا سرد مزاجی نیز نامیده می شود سبب سرد شدن روابط عاطفی و احساسی بین زوجین شده و گاها سبب اختلافات شدید و حتی طلاق می شود. در صورت بروز این مشکل باید به راهکارهایی برای افزایش میل جنسی زنان پرداخت و قبل از نابود کردن زندگی این مشکلات درمان شوند.
    25 300x200 - افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟ | مرکز مشاوره جنسی در تهران
    افزایش میل جنسی زنان

    بررسی علت‌های کاهش میل جنسی در زنان

    از دید علمی سه دلیل امکان دارد در ایجاد اختلال در میل جنسی زنان موثر باشند که عبارتند از :
    • سایق‌های (حالت برانگیختگی) جنسی
    • انگیزش‌ها
    • پاسخدهی به محرک‌های جنسی
    سایق‌ها معمولا ژنتیکی هستند. به این معنی که معضلات و مشکلات به وجود آمده برای تمایل جنسی زنان به صورت ژنتیکی ایجاد شده است. برای مداوای این مشکل و افزایش میل جنسی زنان باید با استفاده از موادغذایی مناسب و در موارد پیشرفته با استفاده از داروها به درمان زنان سردمزاجی پرداخت.
    انگیزش‌ها ولی ریشه در روان زنان دارند. در واقع بر اثر موارد مختلف روانی این مشکل برایشان ایجاد می شود. به عنوان نمونه وقتی در رابطه جنسی زوجین خشونت وجود دارد حس خوشایندی در زن ایجاد نمی کند و به مرور زمان باعث سرد مزاجی وی خواهد شد. رابطه‌های ناموفق گذشته و نامشروع و یا دیدن صحنه‌های دردآور نیز می تواند از عوامل روانی برای کاهش میل جنسی باشد. افزایش میل جنسی زنان در این زمینه باید با کمک  روانشناس صورت بگیرد تا ذهنیت بد و خاطرات نامطلوبی که از رابطه جنسی در ذهن وی مانده از بین برود. در واقع همسر وی باید با لطافت بیشتر و عشق بازی های مردانه به همسر خود آرامش بیشتری دهد. مرد باید آگاه باشد که افزایش میل جنسی همسرش به نفع خودش خواهد بود.
    ولی در مورد سوم که جواب مناسبی به محرک‌های جنسی داده نمی‌شود. محرک‌های جنسی زنان  که در نواحی گوناگونی از بدن وی قرار گرفته است بدرستی عمل نمی کنند و همین عامل می تواند باعث کاهش میل جنسی در زنان شود.

    یه پیشنهاد ویژه

    مرکز مشاوره ازدواج و کلینیک روانشناسی بوجیکا کادر روانپزشکی و روانشناسی مجربی داره که شما می توانید از خدمات این متخصصین استفاده کنید

    همین حالا اقدام کن


     

     

    ansia da prestazione 300x170 - افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟ | مرکز مشاوره جنسی در تهران
    افزایش میل جنسی زنان
    تمامی موارد بیان شده نیاز به درمان دارند و باید روش های مختلفی را به کار برد تا افزایش میل جنسی زنان اتفاق بیفتد.

    مردها چه نقشی در افزایش میل جنسی زنان دارند؟

    مردان نقش زیاد و مهمی در افزایش میل جنسی زنان دارند. مردان باید سعی کنند به شیوه‌های گوناگون همسر خود را برای ارتباط جنسی دنبال کنند. در در اینجا به چند نمونه از آن می پردازیم.
    • ساده‌ترین قدم برای این موضوع خرید هدیه است. مرحله بعدی مرد باید تا زمانی هر آنچه که همسرش دوست دارد را انجام دهد.
    • محیط تاثیر بسیار زیادی در افزایش میل جنسی زنان دارد. مردها باید محیط را عاشقانه تر کنند. مثل تزیین اتاق با شمع و چراغ خواب حس خوبی به زنان می دهد.
    • در موقع برقرار نمودن رابطه به قسمت هایی از بدن زن که او را اذیت می کند، نبایستی به آن دست بزنند.
    • انتخاب پوزیشن بر اساس میل زن تعیین شود که در واقع حس خوبی به زن دست می دهد و در افزایش میل جنسی زنان تاثیر گذار است.
    اگر موارد گفته شده به نحوه طبیعی و خوب اجرا شود در واقع بعد از مدتی شاهد افزایش میل جنسی همسر خود خواهید بود.
    bad sex 300x200 - افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟ | مرکز مشاوره جنسی در تهران
    افزایش میل جنسی زنان

     چه عواملی در کاهش میل جنسی زنان تاثیرگذارند ؟

    پیش از اینکه به عوامل تاثیرگذار در کاهش میل جنسی زنان بپردازیم لازمه اول انواع بی میلی جنسی را توضیح دهیم:

    انواع بی‌میلی جنسی

    کاهش میل جنسی به صورت دو نوع عمومی و موقعیتی است.
    در نوع عمومی زن همیشه گرفتار کاهش میل جنسی است ولی در نوع موقعیتی زن کاهش میل جنسی ندارد ولی به دلیل عدم علاقه به همسر (مثل عقد اجباری) در رویایی با او دچار کاهش میل جنسی می شود. این نوع کاهش، موقعیتی و روانی است. در این مواقع اگر کاهش میل جنسی خفیف باشد در رابطه زناشویی اختلال زیادی وارد نمی کند و همسر نیز معمولا متوجه این موضوع نخواهد شد.   زنانی که بطور متوسط این مشکل دارند، بیشتر به عنوان یک وظیفه و بدون رضایت ارتباط برقرار می کنند ولی در موارد شدید زن هرگز حاضر به انجام ارتباط نیست و این عمل احتمال دارد سبب ایجاد مشکلات خیلی جدی در زندگی زناشویی شود.
    نزدیک به یک سوم از زنانی  که ارتباط زناشویی دارند، گرفتار کاهش تمایل جنسی هستند.
    کاهش میل جنسی بطور معمول در زنان شایع‌تر از مردان است عوامل گوناگونی سبب می شود افزایش میل جنسی زنان کاهش یابد و سبب کاهش میل جنسی زنان شود ولی خوشبختانه این مشکل قابل درمان است. بسیاری از آقایان از بی میلی جنسی همسرانشون نارضایتی دارند و فکر می کنند این بی میلی جنسی تا ابد همراه آنان است. اما این طور نیست. با داشتن اطلاعاتی در این زمینه می توان عوامل موثر در این مشکل را پیدا کرد و این مشکل را ریشه یابی و حل کرد. 

     

    xematrona perdida libido.jpg.pagespeed.ic .1B3SnbyqBX 300x200 - افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟ | مرکز مشاوره جنسی در تهران
    افزایش میل جنسی زنان

    یه پیشنهاد ویژه

    مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی بوجیکا کادر روانپزشکی و روانشناسی مجربی داره که شما می توانید از خدمات این متخصصین استفاده کنید.

    همین حالا اقدام کن


    به طور معمول عوامل تاثیرگذار در کاهش میل جنسی زوجین شامل:

    مشکلات زناشویی
    مشکلات زناشویی مهمترین عامل موثر در کاهش میل جنسی می باشد. با اهمیت‌ترین بخش میل جنسی برای زنان، احساس نزدیکی و صمیمیت است. عواقب نزاع، رابطه کم، خیانت کردن یا …برای مرد و زن باعث کاهش میل جنسی می شود. برای حل مشکلات زناشویی لازم است به یک متخصص مشاور مراجعه کنید.
    2df461c0c06ea8cbd11d3d7230cf400d 300x217 - افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟ | مرکز مشاوره جنسی در تهران
    افزایش میل جنسی زنان
    ocd darkest day woman feature 1320W JR 1 300x283 - افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟ | مرکز مشاوره جنسی در تهران
    افزایش میل جنسی زنان
    بی خوابی
    مطالعات نشان داده اند که کمبود خواب می تواند هم در آقایان و هم در خانم ها باعث کاهش سطح تستوسترون شود. کمبود خواب نیز می تواند باعث کاهش میل جنسی و همچنین می تواند منجر به به برخی اختلالات عملکرد جنسی شود.
    بچه دار شدن
    گاهی اوقات زنان بعد از بچه دار شدن به خود نمی رسند و تمام وقت خود را صرف بچه می کنند و میل جنسی آنها کاهش می یابد. بهتر است زمانی که فرزندتان خواب است ارتباط جنسی با همسرتان داشته باشید.
    مصرف داروهای مختلف
    بعضی از داروها به علت  اینکه تغییراتی در مکانیسم کلی بدن ایجاد می کنند، خود سبب سردی و کاهش میل جنسی می شود.
    داروهاییی که باعث کاهش میل جنسی می شود عبارتند از : 
    • داروهای ضدافسردگی
    • داروهای فشار خون
    • داروهای ضدبارداری
    • شیمی درمانی
    • داروهای بهبود بیماری ایدز
    تغییر دوز یا نوع دارو امکان دارد تاثیرگذار باشد. برای تغییر دوز یا نوع دارو باید با متخصص مشاوره نمایید.
    مصرف الکل و مواد روان گردان
     میان پزشکان اروپایی یک جمله معروف در مورد مصرف الکل وجود دارد که می‌گویند شما می‌خورید و می‌بازید. مشروبات الکلی ضررهای بسیاری دارند که باعث کاهش میل جنسی و نازایی در زنان می شوند.
    نارضایتی از تصویر بدن
     وقتی شما خودتان را دوست ندارید، نمی‌توانید از همسر خود توقع داشته باشید که همسرتان دید مثبتی به شما داشته باشد. تا وقتی از خودتان نارضایتی داشته باشید باعث نگرانی شما در مورد عملکرد جنسی تان می شود و کیفیت رابطه جنسی شما را کاهش می‌دهد. اگر از اندام تان راضی باشید میل جنسیتان بیشتر خواهدشد. داشتن احساس خوب نسبت به خود باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود. اگر همسرتان اعتماد به نفس پایینی دارد، به او اطمینان دهید اندام متناسب و خوبی دارد.
    چاقی
     وقتی اضافه وزن دارید یا چاق هستید میل جنسی تان کم می شود، از رابطه جنسی لذت نخواهید برد و اعتماد به نفستان را از دست می دهید. با کاهش وزن توسط رژیم غذایی مناسب و ورزش و کمک گرفتن از متخصص مشاور می توانید به خودتان احساس خوبی داشته باشید.

     

    حضور بیش از حد در فضاهای مجازی
    وقتی شما در فضای مجازی و گوشی تلفن همراه و..  غرق می شوید شما را کم کم بی میل و سردمزاج می کند. تحقیقاتی که روی ۱۵۰ زوج در اروپا انجام داده اند به این نتیجه رسده اند که فضای مجازی در سردمزاجی و کاهش میل جنسی می تواند تاثیرگذار باشد.
    Distractedparents 1 300x200 - افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟ | مرکز مشاوره جنسی در تهران
    افزایش میل جنسی زنان
    مشکلات نعوظ
    مردانی که اختلال عملکرد نعوظ دارند مضطرب هستند و میل جنسی شان کاهش می یابد. اختلال عملکرد نعوظ درمان پذیر است، اما زوجین می توانند با کمک متخصص مشاور تاثیر سوء این اختلال بر روابطشان را کاهش دهند.
    خستگی زیاد
     وقتی بیش از حد درگیر کار و مشکلات می شوید و از نظر روحی و جسمی توانایی را در خود احساس نمی کنید میل جنسیتان به شدت کاهش می یابد که خستگی زیاد می تواند یکی از عوامل موثر در کاهش میل جنسی باشد.
    افسردگی 
     افسردگی باعث می شود فرد تمایل شرکت در مهمانی را نداشته باشد و به تفریح و خوش گذارانی اهمیتی ندهد و از برقراری رابطه جنسی لذتی نبرد. برای درمان افسردگی باید از متخصص روانشناس و روان پزشک کمک گرفت. اگر داروی ضدافسردگی که پزشک تجویز کرده تاثیر منفی بر میل جنسی تان گذاشته به پزشک اطلاع دهید. او با تغییر دوز یا نوع دارو این مشکل را حل خواهد کرد.
    sex pain 300x200 - افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟ | مرکز مشاوره جنسی در تهران
    افزایش میل جنسی زنان
    یائسگی
     در دوران یائسگی میل جنسی برخی از زنان به شدت کم می شود. خشک شدن واژن و داشتن درد در حین رابطه جنسی برخی از علائم کاهش میل جنسی است. اما زنان با هم متفاوتند. میل جنسی تعدادی از زنان پس از آغاز یائسگی به شدت افزایش می یابد که ارتباط متقابلی با اعتماد به نفس و روابط میان فردی شان دارد.
    شیرین کننده های مصنوعی
    شیرین کننده های مصنوعی (آسپارتام و…) که در تولید نوشابه های رژیمی، شیرینی و شکلات ها استفاده می شوند، موادی شیمیایی هستند که مانع تولید و تشریح هورمون های دوپامین و سروتونین می شوند که باعث کاهش شدید میل جنسی، افسردگی، تحریک پذیری و…در فرد می شوند.

     

    6 Madeye Ghazaeie Afzayeshe Meyle Jensi 300x150 - افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟ | مرکز مشاوره جنسی در تهران
    افزایش میل جنسی زنان

    روش های درمان برای افزایش میل جنسی زنان

    زنانی که به خاطر کاهش میل جسی شان مراجعه می کنند، شامل سه گروه سنی هستند. خانم‌های جوان، خانم‌های نزدیک به یائسگی و خانم‌های یائسه. هر بیمار باید از نظر تمام علل گفته شده مورد بررسی واقع شود چون در خیلی از موارد بیمار کاهش میل جنسی ندارد و عاملی دیگر در کاهش میل جنسی آن موثر است. به هر حال این مشکل در زنان مشکل مهمی است و باید درمان شود. توصیه اکید این است که زنان کاهش میل جنسی را جدی بگیرند و آن را درمان کنند. زنانی که به علت کاهش میل جنسی از همسرشان جدا شده‌اند، نباید دوباره ازدواج کنند مگر اینکه مشکلشان را حل کرده باشند و درمان شوند.
    Psychosexual Therapy 300x225 - افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟ | مرکز مشاوره جنسی در تهران
    افزایش میل جنسی زنان
    درمان موفق بستگی به تشخیص درست نوع اختلال و علت آن دارد. موارد زیر برای درمان کاهش میل جنسی پیشنهاد می شوند :
    •    هورمون درمانی
    •    کنترل و درمان استرس
    •    مشاوره با یک متخصص زوج درمانگر
    •    فراگرفتن مهارت‌های گفتگو و برقراری ارتباط موثر با جنس مخالف 
    •    رفع و حل اختلاف و مشکلات
    •    افزایش صمیمت با همسر
    •    آموزش جنبه‌های مختلف رابطه جنسی
    •    در میان گذاشتن علایق جنسی و خیال‌پردازی‌های جنسی
    •    رسیدگی به وضع ظاهری و بهداشت فردی
    •    ایجاد تنوع در زمان و مکان برقراری رابطه جنسی
    •    اجتناب از بی‌تحرکی
    •    ایجاد اعتدال در کار و جنبه‌های دیگر زندگی
    علاوه بر رعایت موارد بالا استفاده از روش‌های طبیعی افزایش میل جنسی هم می‌تواند کمک‌ کننده باشد. علاوه بر موارد اشاره شده با استفاده از روش های زبیعی و برخی مواد غذایی می تواند باعث افزایش میل جنسی زنان شود.

     


    یه پیشنهاد ویژه

    مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی بوجیکا کادر روانپزشکی و روانشناسی کودک مجربی داره که شما می توانید از خدمات این متخصصین استفاده کنید.

    همین حالا اقدام کن


    موادغذای موثر در افزایش میل جنسی زنان و مردان

    مواد غذایی می تواند در افزایش میل جنسی زنان موثر باشد که ما در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.
    موز و آووکادو مواد طبیعی هستند که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند و می توانند دستگاه تناسلی جریان خون بیشتری برسانند و باعث افزایش میل جنسی زنان شوند.
    chili peppers heart 300x285 - افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟ | مرکز مشاوره جنسی در تهران
    افزایش میل جنسی زنان
     ویتامین C
    ویتامین C باعث افزایش گردش خون به اندام می شود، سعی کنید در برنامه غذایی خود ویتامین c بگنجانید. ویتامین C نیز با لیبیدو ارتباط دارد. مواد غذایی از جمله بروکلی، پرتقال، فلفل قرمز حاوی ویتامین c هستند.
    موادغذایی سرشار از آهن
    کمبود آهن می تواند باعث کاهش میل جنسی در زنان شود. مواد غذایی حاوی آهن عبارتند از : سبزیجات برگ سبز تیره مانند کلم و اسفناج و گوشت و…
    مواد غذایی سرشار  از کلاژن
     با افزایش سن تولید کلاژن به طور طبیعی کاهش می یابد. کاهش تولید کلاژن باعث کاهش نعوظ در مردان و کاهش دیواره واژن در زنان می شود. برای افزایش مقدار کلاژن، می توانید پودر کولاژ مکمل را مصرف کنید. ویتامین C نیز به افزایش تولید کلاژن کمک می کند.
    ادویه جات مانند جوز هندی و گشنیز
    ادویه جات سرشار از آنتی اکسیدان هستند و برای سلامت و افزایش میل جنسی مفید هستند. تحقیقات منتشر شده در مجله BMC نشان داده است که عصاره های جوز هندی و گشنیز باعث افزایش میل جنسی در مردها می شود.
    شکلات تلخ
    تحقیقات نشان داده است مصرف شکلات منجر به آزاد شدن فنیل اتیلامین و سروتونین می شود که حالت نشاط آور و ضد افسردگی دارد. شکلات تیره با قند پایین بسیار مفید است.
    dark light chocolate 300x199 - افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟ | مرکز مشاوره جنسی در تهران
    افزایش میل جنسی زنان
    آجیل برزیلی
    این آجیل سرشار سلنیوم بالا است، که سلنیوم نقش مهمی در حفظ سطح تستوسترون سالم دارد.
    بادام
    بادام حاوی روی، سلنیوم و ویتامین E است و سرشار ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم است که در سلامت جنسی و تولید مثل حائز اهمیت است.
    573686 908 300x182 - افزایش میل جنسی زنان چگونه امکان پذیر است؟ | مرکز مشاوره جنسی در تهران
    افزایش میل جنسی زنان
    آب
    کم آبی می تواند باعث کاهش میل جنسی می شود. اگر می خواهید از سردرد، خستگی و خشکی واژن خود جلوگیری کنید بهتر از زیاد آب بنوشید.

    یه پیشنهاد ویژه

    مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی بوجیکا کادر روانپزشکی و روانشناسی کودک مجربی داره که شما می توانید از خدمات این متخصصین استفاده کنید.

    همین حالا اقدام کن


    مقالات مرتبط
    پیامدهای طلاق و راهکارهای کاهش آن در جامعه
    عوامل موثر در طلاق
    سازگاری کودکان با طلاق
    دوپامین هورمون عشق

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.