گفتاردرمانی کودکان در خانه | بهترین مرکز گفتاردرمانی در شمال و غرب تهران

  • گفتاردرمانی کودکان در خانه

    گفتاردرمانی کودکان در خانه

    اگر می خواهید بدانید که چگونه می توانید زبان و مهارت های زبان کودک خود را در خانه بهبود بخشید، این مقاله را مطالعه کنید!

    آیا می دانستید که می توانید در خانه مهارت های کلامی کودکتان را بهبود بخشید؟ اگر شما فکر می کنید که کودکتان تاخیر زبان دارد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با یک گفتار درمانگر (SLP) تماس بگیرید. هنگامی که کودک دوره های گفتار درمانی را می گذراند، تمرین در خانه نیز می تواند اثربخشی درمان را افزایش دهد. به همین علت والدین اغلب به روش هایی که می توانند در خانه گفتار درمانی کنند، علاقه مند هستند. در ادامه ای مطلب، ایده هایی درباره چگونگی کمک به کودک  می تواند به شما برای درک بهتر  روش های گفتار درمانی کمک کند. این راه کارها نباید جایگزین یک مشاور متخصص  گفتار درمانگر شود،  و شما همیشه باید از توصیه های گفتاردرمانگر خود در مورد بهترین شیوه های بهبود مهارت های فرزندتان پیروی کنید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه گفتاردرمانی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 –  09212773724

     

    boyspeechtherapy530675076 5a4531e889eacc0037ed9be3 300x200 - گفتاردرمانی کودکان در خانه | بهترین مرکز گفتاردرمانی در شمال و غرب تهران
    گفتار درمانی کودک در خانه
    برای شناخت چگونگی انجام گفتاردرمانی در خانه، مهم است که بدانید چگونه گفتار درمانگر با کودک شما کار می کند.

    مراحل درمان توسط گفتاردرمان:

    مرحله اول: ارزیابی

    در ابتدا، گفتاردرمانگر، یک ارزیابی از کودک شما  انجام می دهد که شامل بررسی همه حوزه های گفتار و زبان اوست، و بر اساس عملکرد هایی که فرزند شما به سختی میتواند انجام دهد، تصمیم می گیرد. او این کار را با مقایسه عملکرد فرزندتان با استانداردهای کلی توسعه میدهد. این بدان معنی است که کودکان معمولی در حال رشد قادر به انجام آن هستند.

    مرحله دوم: انتخاب اهداف

    سپس، گفتاردرمانگر بعضی از این عملکردهای مشکلدار را برای کار در جلسات مختلف انتخاب خواهد کرد. کودکانی که دارای مشکلات گفتاری و زبانی هستند، بارها و بارها مشکلات بسیاری در زمینه های مختلف نیز دارند. گفتاردرمانگر، به طور معمول بر اساس  مشکلاتی که ارتباط را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهند، انتخاب خود را انجام میدهد. به عنوان مثال، اگر یک کودک تنها می تواند چند کلمه صحبت کند، اما همچنین با صدای  س مشکل داشته باشد، گفتار درمانگر قبل از شروع به صحبت کردن با حروف خاص، ترجیح می دهد کار خود را شروع کند تا کودک را در تلظ این حرف تقویت کند.

    مرحله سوم: ارائه درمان

    گفتار درمانگر کودک شما، در بهترین روش های درمانی برای هر نوع اختلال و تاخیر آموزش دیده است. همه گفتاردرمانگرها، باید در فرصت های آموزشی مداوم شرکت کنند تا  به آنها در مورد  تکنیک های مختلف درمان آموزش داده شود. آموزش هر کودک متفاوت است و به روش های مختلف درمان، پاسخ خواهد داد. کار گفتاردرمانگر این است که تکنیک درست درمان را برای هر کودک انتخاب کرده و زمانی که کودک به یک تکنیک خاص پاسخ نمی دهد، روش دیگری را برای ادامه ی درمان انتخاب کند.

    گفتاردرمانی 1 300x200 - گفتاردرمانی کودکان در خانه | بهترین مرکز گفتاردرمانی در شمال و غرب تهران
    گفتاردرمانی کودکان در خانه

    آنچه شما می توانید برای گفتاردرمانی در خانه انجام دهید:

    این بخشی است که برای شما بسیار مهم است و باید با یک گفتار درمانگر کار کنید تا بتوانید  بهترین روش درمان را انتخاب کنید که مفیدترین  راه برای کودک شما باشد. از طرفی برخی از روش های اساسی وجود دارند که می توانید در حین سخنرانی در خانه برای کمک به کودک خود امتحان کنید. ایده ساده ای است: هر مهارت را به پارت های کوچکتر یا ساده تر تبدیل کنید و به طور خاص آنها را به فرزندتان آموزش دهید. به عنوان مثال، اگر شما می خواهید فرزندتان را برای استفاده از گفتار / ف / صحیح در مکالمه آموزش دهید، می توانید با آموزش دادن فرزندتان به نحوه صدای خود هنگام تلفظ (“فففففففففف”)، سپس “کلمات” (“فردا”، “فرش”)، و سپس شروع به قرار دادن این کلمات در جملات و گفتگوهایتان کنید.

    speech therapy 2 300x200 - گفتاردرمانی کودکان در خانه | بهترین مرکز گفتاردرمانی در شمال و غرب تهران
    گفتار درمانی کودک در خانه
    1) برنامه زمان بندی شده

    قرار دادن مشق شب در تقویم مانند هر قرار ملاقات مهم است. زمانی که انرژی دارید و می توانید تمرکز کنید، زمان مناسب برای تمرین در روز است. برنامه های تمرینی گفتاری خود را هر روز برای یک آموزش جدید، برنامه ریزی کنید. اگر هدف شما یک ساعت تمرین در روز باشد، احساس نمی کنید که مجبورید همه کارها را همزمان انجام دهید. شما می توانید تکلیف را به 20 یا 30 دقیقه تقسیم کنید تا از خستگی جسمی و ذهنی جلوگیری شود. به یاد داشته باشید: ثبات و پشتکار چیز مهمی است.

    2) یک طرح بسازید

    اگر گفتاردرمانگر شما یک مجموعه خاص از تمرینات را برای کودک ارائه نمی کند، شما خود تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید، به همین ترتیب، از حروفی که برای گرم کردن مغز بیش از حد چالشی نیستند، شروع کنید، سپس سراغ حروف سخت تر بروید، سپس کمی آن را ساده تر کنید تا کودکتان احساس اعتماد به نفس کنید.

    3) یک نقطه خوب را انتخاب کنید

    جایی را پیدا کنید که برای کودک راحت است و کودک بیشترین تمرکز را داشته باشد. نشستن پشت میز آشپزخانه یا روی میز یک ایده خوب است، زیرا می تواند کودک  را به یک ذهنیت کاری و منظم تبدیل کند.

    speech therapy 1 300x188 - گفتاردرمانی کودکان در خانه | بهترین مرکز گفتاردرمانی در شمال و غرب تهران
    گفتاردرمانی کودکان در خانه
    4) عدم وجود صداهای اضافه

    صداهای اطراف تمرکز را دشوار می کند، بنابراین هنگامی که مشق شب کودک را شروع میکند، تلویزیون یا رادیو را خاموش کنید.  زمانیکه محیط خانه خلوت است را برای تمرین با کودک انتخاب کنید. گاهی اوقات یک موسیقی ملایم  می تواند به تمرکز کودک کمک کند.

    5) وجود شما در کنار کودک

    وجود شما در کنار کودک به عنوان یک گفتار درمانگر خانگی عمل میکند، بودن شما باعث ایجاد حس اعتماد به نفس در او و همچنین کمک به کودک در زمان هایی که در تلفظ کلمه ای دچار مشکل میشود، است، اگر در این زمان شما کنار کودک خود نباشید او از ناتوانی در انجام کار عصبی شده و محل را به سرعت ترک میکند. پس بودن شما موجب آرامش او میشود و کیفیت تمرین را بالا میبرد.

    6)نگدارید کودک ناامید شود

    اگر در هنگام تمرین، کودک عصبانی یا ناامید شد، تمرین را متوقف کنید، بگذارید یک نفس عمیق بکشد و  شما هم نفس عمیق بکشید و آرام باشد. تمرین باید به کودک در بهبود بهتر کمک کند. اگر تمرینات گفتاری باعث ناراحتی کودک می شود، احتمالا خیلی سخت یا خیلی خسته میباشد.  بنابراین باید یک فعالیت ساده تر را انتخاب کنید.

    1460910940 8938 1 300x300 - گفتاردرمانی کودکان در خانه | بهترین مرکز گفتاردرمانی در شمال و غرب تهران
    گفتاردرمانی کودکان در خانه
    7) کودک را تشویق کنید تا  از مهارت های خود در خارج از خانه استفاده کند

    هدف از تمرینات گفتاری در منزل این نیست که تمرینات در خانه خوب انجام شود بلکه در نهایت باید مهارتهای کلامی و ارتباطی کودک را بهبود ببخشد، این چیزی است که گفتاردرمانگرها آن را “انتقال” می نامند که کار آسانی نیست، اما استفاده از مهارت های یادگرفته شده هدف  هر گونه تمرین است.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه گفتاردرمانی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 –  09212773724

    مطالب پیشنهادی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.