کلینیک زوج درمانی در تهران | زوج درمانگر خوب در تهران

  • زهرا و علی دو تا از دوستای من هستن که 18 ساله با هم ازدواج کردن و ثمره زندگیشون دو تا پسر 16 و 13 ساله هست. علی یه مرد سخت کوش و پرتلاشه که سال‌های سال به سختی کار میکنه و البته بهترین زندگی رو از نظر رفاهی برای خانواده‌ش فراهم کرده، زهرا هم یک همسر و مادر فداکاری هست که خودش رو برای مراقبت از خانواده ش گذاشته، ولی زهرا همیشه حس میکرد یه چیزی توی زندگیش کمه، حس میکرد روابطشون داره سرد میشه و داره از همسرش جدا میشه. در طول این 18 سال زندگی صمیمیتشون رفته رفته کم شده بود. زهرا بعضی وقتها به همسرش میگفت که نیاز به محبت داره و دوست داره به عنوان یه زوج کارهای بیشتری رو با هم انجام بدن، علی هم برای یه مدت رفتارش تغییر میکرد و باز دوباره همه چیز به حالت قبلی برمیگشت. بعضی وقتا هم عصبانی میشد که من اینهمه کار میکنم زحمت میکشم تو اصلا قدردان زحمات من نیستی.

    بعد از 18 سال زندگی زهرا شروع به احساس نادیده گرفته شدن توی خونه میکنه و حس میکنه نیازهاش برآورده نمیشن، خسته میشه و درخواست طلاق میکنه. وقتی دوستم این درد دل ها رو با من کرد من به این فکر افتادم که شاید بشه مشکل اینها رو با معرفی یه کلینیک زوج درمانی حل کنم برای همین بوجیکا رو معرفی کردم، علی هم به خاطر عشقی که به همسرش داشت و دوست نداشت به هیچ عنوان از دستش بده قبول کرد که با زهرا به این کلینیک مراجعه کنن و با هم در صدد حل مشکلشون بربیان.

    همه ما میدونیم که حفظ روابط عاشقانه کار سختیه.، مثل نگهداری از سایر وسایل از جمله خودروها، روابط نیز به نگهداری منظم نیاز دارن تا به خوبی و خوشی ادامه پیدا کنن. اگه مشکلی وجود داشته باشه، بهتره هر چه سریعتر به برطرف کردن آن پرداخته بشه تا از بروز عوارض بعدی جلوگیری بشه.

    در اغلب موارد خودمون میتونیم برخی از تعمیرات اساسی رابطمان را خودمان انجام بدیم. در مواقع دیگه، کلینیک زوج درمانی رفتاری و کمک یک متخصص دارای مجوز ممکنه بهترین گزینه برای بهبود رابطه باشه. این نوع مشاوره رابطه عاطفی بر بهبود رضایت از رابطه و حل تعارض بین زوجین متمرکزه. هدف نهایی یک مشاور کمک به ایجاد یک رابطه سالم و حل هر مشکلی است که ممکنه وجود داشته باشه.

    حتما بخوانید: عوامل موثر در طلاق

    ponjwjjt0k254x0 scaled - کلینیک زوج درمانی در تهران | زوج درمانگر خوب در تهران
    کلینیک زوج درمانی

    زوج درمانی چیست؟

    زوج‌درمانی نوعی روان‌درمانیه که در اون یک درمانگر مجاز با تجربه بالینی کار با زوج‌ها، اغلب یک درمانگر ازدواج و خانواده دارای مجوز، به افراد درگیر در یک رابطه عاشقانه کمک میکنه تا بینشی نسبت به رابطه خودشون پیدا کنن، تعارض را حل کنن و رابطه‌شون رو بهبود ببخشن. زوج درمانی میتونه به نام‌های مختلفی وجود داشته باشه: ازدواج درمانی، مشاوره رابطه، مشاوره زوجین، خانواده درمانی، درمان مشترک، و غیره. اگرچه عملکرد زوج‌درمانی رفتاری ممکنه بسته به جهت‌گیری نظری درمانگر متفاوت باشد، اما در حالت کلی زوج‌درمانی شامل عناصر کلی زیر هست:

    • تمرکز بر یک مشکل خاص (مانند مشکلات جنسی، اعتیاد به اینترنت، صمیمیت، حسادت)
    • مشارکت فعال درمانگر در درمان خود رابطه به جای هر فرد به طور جداگانه.
    • مداخلات مبتنی بر راه حل و تغییر محور در اوایل درمان.
    • ایجاد واضح اهداف درمانی.

    تحقیقات انجام شده توسط انجمن ازدواج و خانواده آمریکا به این نتیجه رسیده که بیش از 97 درصد از زوج‌های مورد بررسی کمک‌های مورد نیاز خودشون رو از زوج درمانی دریافت کردن. علاوه بر این، 93 درصد از زوج‌ها گفتند که درمان، ابزارهای مؤثرتری برای مقابله با تعارض به آنها میده.

    اگه میخواین برای بهبود رابطه عاطفیتون تجربه درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    انتظاراتی که از زوج درمانی وجود دارد؟

    به طور معمول، اولین جلسه در کلینیک زوج درمانی با چند سؤال مصاحبه استاندارد در مورد تاریخچه رابطه و همچنین بررسی عمیق خانواده‌ها، ارزش‌های هر دو طرف و پیشینه فرهنگی هر یک از طرفین شروع میشه. سپس زوج درمانگر به زوجین در شناسایی موضوعی که کانون درمان خواهد بود، تعیین اهداف درمانی و برنامه‌ریزی ساختاری برای درمان برای هر جلسه مشاوره کمک میکنه. در طول درمان، درمانگر به زوج کمک میکنه تا بینشی نسبت به پویایی‌های رابطه‌ای که مشکل را ایجاد می‌کنه به دست بیارن و هر دو طرف را برای درک نقش خود در تعاملات ناکارآمد راهنمایی میکنه. این بینش بیشتر در مورد مسائل و پریشانی رابطه به آنها کمک میکنه تا نحوه درک آنها از رابطه و یکدیگر رو تغییر بدن.

    حتما بخوانید: مشاوره زوجین و زوج درمانی 

    اگرچه به دست آوردن بینش مهمه، ولی یکی دیگه از جنبه‌های مهم زوج درمانی شامل تغییر واقعی رفتارهاست. زوج‌درمانگرا اغلب تکالیف خانگی را به شرکای خود اختصاص میدن تا مهارت‌هایی را که توی درمان یاد گرفتن توی تعاملات روزمره خودشون به کار بگیرن. اغلب زوج‌ها با کسب آگاهی بیشتر از الگوهای ارتباطی خودشون و با داشتن مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباط مؤثر و حل مشکل با شریک زندگی خودشون، آرام آرام از فرایند درمان فاصله می‌گیرن.

    marriage counselling quotes scaled - کلینیک زوج درمانی در تهران | زوج درمانگر خوب در تهران
    کلینیک زوج درمانی

    چه کسانی نیاز به مراجعه به کلینیک زوج درمانی دارند؟

    مراجعه به کلینیک زوج درمانی برای هر نوع رابطه‌ای مفیده، از جمله:

    • روابط مستقیم یا همجنسگرا
    • روابط بین نژادی
    • روابط بین نوجوانان یا دانشجویان با یکدیگر
    • روابط با فاصله سنی زیاد
    • روابطی که در هر مرحله‌ای هستند، از جمله آشنایی، نامزدی یا ازدواج

    برای مثال، زوجی که اخیراً نامزد کردن، ممکنه مشاوره قبل از ازدواج را فرصتی ارزشمند برای رسیدگی به انتظارات رابطه قبل از ازدواج بدونن. زوج دیگری که 25 سال با هم هستن، ممکنه مشاوره ازدواج را به عنوان راهی مؤثر برای بازیابی احساس هیجان و عاشقانه در رابطه خودشون کشف کنن. زوج درمانی میتونه مشکل فعلی را حل کنه یا از تشدید مشکلات جلوگیری کنه. زمینه‌های رایج نگرانی که در زوج درمانی مورد توجه قرار میگیره شامل مسائل مربوط به پول، فرزندپروری، رابطه جنسی، خیانت، همسر، مشکلات مزمن سلامتی، ناباروری، قمار، مصرف مواد، فاصله عاطفی و درگیری‌های مکرر است.

    در زوج درمانی چه می کنید؟

    در صورت مراجعه به یه کلینیک زوج درمانی خوب میتونین از کمک‌های یه زوج درمانگر خوب بهره ببرید چون همونطور که میدونید یه زوج درمانی خوب خیلی فراتر از توصیه‌های بهبود رابطه به تنهایی هستش. زوجین مرتباً با یک درمانگر دارای مدرک معتبر ملاقات میکنن تا روی یک موضوع خاص کار کنن یا به طور کلی رابطه‌شونو بهبود ببخشن. جلسات درمانی معمولاً 60 تا 90 دقیقه طول میکشه، اما بسته به موضوع مورد نظر و ترجیحات مشتریا میشه جلسات رو طولانی‌تر کرد. زوج درمانگران از روش‌ها و رویکردهای درمانی مختلفی استفاده میکنن. برخی از رویکردهای محبوب عبارتند از:

    • روش گاتمن
    • زوج درمانی متمرکز بر عاطفی (EFT)
    • درمان شناختی رفتاری
    • رفتاردرمانی دیالکتیکی
    • سکس درمانی

    تکالیفی که برای زوجین داده میشه تا انجام بدن ممکنه توسط زوج درمانگر ارائه بشه. این تکالیف ممکنه شامل خواندن یا تمرین کردن یک رفتار باشه.

    اگه میخواین برای بهبود رابطه عاطفیتون تجربه درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    زوج درمانی چه مسائلی را حل می کند؟

    یک زوج ممکن است به دلایل زیادی به دنبال درمان باشن و به کلینیک زوج درمانی مراجعه کنن. برخی از زوج‌ها ممکنه کمبود صمیمیت در رابطه رو تجربه کنن. زوج‌های دیگه درگیر سایر امور و خیانت هستن. علاوه بر این مسائل، برخی از شرکای دیگه هم درگیری و مشاجره مکرر دارند و برخی از زوج ها با رابطه جنسی و مشکل در نزدیکی دست و پنجه نرم میکنن.

    درست مثل درمان فردی، مسائل مربوط به سلامت روان مثل اضطراب، افسردگی، اعتیاد، یا مشکلات رفتاری/عاطفی هم در زوج درمانی مورد توجه قرار میگیرن. زوج‌هایی که به دنبال زوج‌درمانی هستن، احتمالاً علاقه‌مند به بهبود رابطه، افزایش ارتباط و صمیمیت و به طور کلی دستیابی به رضایت بیشتر در رابطه خودشون هستن. ثابت شده است که این اشکال درمانی به درمان خیلی از مسائل از این قبیل کمک میکنه.

    LTC How to Win in Your Relationship Without Ever Winning An Argument scaled - کلینیک زوج درمانی در تهران | زوج درمانگر خوب در تهران
    کلینیک زوج درمانی

    آیا باید به مشاوره ازدواج مراجعه کنم؟

    تحقیقات نشون میده که مراجعه به کلینیک زوج درمانی و کمک گرفتن از مشاوره‌های یه مشاور قبل از ازدواج مزایای زیادی داره. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط انجمن آمریکایی درمانگران ازدواج و خانواده، بیش از 97 درصد افراد گفتن که از زوج درمانی کمک مورد نیاز خودشون را دریافت کردن.

    بهبود مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله، که در مشاوره زوجین آموزش داده میشه، باعث کاهش مسائل مربوط به صمیمیت و افزایش سازش، مهربانی و صداقت در رابطه میشه.. با این حال، داشتن مبادلات منفی بیشتر از مثبت بین شرکا میتونه مزایای زوج درمانی رو کاهش بده و در واقع به سلامت فرد آسیب برسونه، به خصوص برای کسایی که مدت‌های زیادی هست که ازدواج کردن.

    حتما بخوانید: 6 دلیل ارگاسم دروغین و نمایشی

    به گفته کارشناسان داشتن ارتباط سالم، شریک قابل اعتماد و تفاهم در ازدواج میتونه سلامت فرد را تقویت کنه. افرادی که به کلینیک زوج درمانی مراجعه کرده و درمانشون رو تکمیل میکنن، سلامت جسمانی و توانایی عملکرد بهتری رو در محل کارشون گزارش میدن. این به این دلیل است که تحقیقات نشان میده افرادی که در ازدوا‌ج‌های ناراضی دارن بیشتر در معرض بیماری هستن.

    زمان مناسب برای شروع مشاوره ازدواج چه زمانی است؟

    هر رابطه‌ای فراز و نشیب داره. بنابراین، تشخیص اینکه چه زمانی باید به کلینیک زوج درمانی مراجعه کنیم میتونه سخت باشه. لازم نیست منتظر بمونید تا رابطه شما علائم مشکل را نشان بده تا به دنبال راهنمایی باشین. تحقیقات نشون داده که مشاوره زوجین زمانی موثرتره که زوج‌ها زودتر شروع به درمان مشاوره و راهنمایی بکنن.

    بعضی وقتها ممکنه یکی از مشکلاتی که در همان اوایل آغاز زندگی مشترک وجود داشته منجر به طلاق بشه، پس چقدر خوب میشه اگر زودتر از زمانی که مشکلات زندگیمان بیخ پیدا میکنه به کلینیک زوج درمانی برای درمان روابطمون مراجعه کنیم. با پیدا کردن یک درمانگر متخصص در زمینه ازدواج درمانی آغاز کنید. ممکنه مجبور بشید با چندین مشاور ازدواج ملاقات کنید تا بتونید بهترین مشاوری که برای درمان شما مناسب است را انتخاب کنید چون این خیلی مهمه که هر دو طرف با درمانگر انتخاب شده احساس راحتی کنن.

    حتما بخوانید: مشاوره خانواده تلفنی 

    همیشه دلایل زیادی برای شروع نکردن کاری مثل زوج درمانی وجود داره که شامل هزینه درمان، زمان مناسب برای درمان، یا اعتقاد به اهمیت درمان میشه.  برای تعیین اینکه آیا چنین درمانی مورد نیاز، مفید و مناسب هست یا نه ، بهتره با یک درمانگر حرف بزنین.

    اگه میخواین برای بهبود رابطه عاطفیتون تجربه درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    مشاوره ازدواج چقدر طول می کشد؟

    مشاوره ازدواج اغلب کوتاه مدته. ممکنه فقط به چند جلسه نیاز داشته باشین یا ممکن است چندین ماه به درمان نیاز داشته باشین. اما اگر رابطه شما در وضعیت بدی باشد ممکن است به تعداد جلساتو درمان‌های بیشتری نیاز داشته باشین. زوج‌ها معمولا هفته‌ای یک بار به مدت یک ساعت تا 90 دقیقه با یک مشاور ازدواج ملاقات می‌کنن و هر دو نفر از زوجین در تمام قرارها حضور دارند. به محض بهبودی در اهداف تعیین شده، تعداد جلسات ممکنه کاهش پیدا کنه. مشاوره زوجین در کلینیک زوج درمانی معمولا بین 8 تا 15 جلسه طول میکشه و مشاوره تشخیص بین 1 تا 5 جلسه طول میکشه.

    اگر حس میکنین برای ایجاد تغییرات بزرگ توی روابطتون آماده‌اید و میخوایید شور و اشتیاق رو مجددا به زندگی هایتون بیارید یا اگه مطمئن نیستین که میخوایین توی رابطه‌ای که توش هستین بمونین میتونین با ما در کلینیک زوج درمانی بوجیکا تماس بگیرین، من هم از وقتی که دوستم زهرا رو به این کینیک معرفی کردم رابطه شون خیلی بهتر شده، توی این کلینیک  میتونن شما را با یک درمانگر آموزش دیده و با استعداد برای بهبود رابطه‌تون معرفی کنن تا بهترین تکنیک‌ها و روش‌ها رو برای بهبود روابطتتون ارائه بده.

    5 750x430 - کلینیک زوج درمانی در تهران | زوج درمانگر خوب در تهران
    نوبت روانشناس

    در ادامه بخوانید:

    بهترین مرکز زوج درمانی | مشاوره پیش از ازدواج

    زوج درمانی چیست 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.