کرونا تا کی ادامه دارد ؟ | کرونا تا کی در ایران می ماند | علائم کرونا

  • کرونا تا کی ادامه دارد

    کرونا تا کی ادامه دارد

    همزمان با گسترش ویروس کرونا به همه قاره ها به جز قطب جنوب و صعود شمار تلفات بالای 3000 ، دانشمندان و پزشکان در سراسر جهان تلاش زیادی می کنند قبل از این که این ویروس افراد بیشتری را آلوده کند راهی برای درمان این بیماری پیدا کنند. کرونا ویروس چالش بزرگی برای سلامتی جهانی است. پیشرفت کارکنان بهداشت چینی در معالجه این بیماری امیدوارانه است: بیش از نیمی از بیماران در چین که در اولین شیوع در اواخر سال گذشته مبتلا شده بودند مرخص شده اند و تعداد باقی مانده موارد تایید شده را به کمتر از 35000 کاهش می دهد.

    106395551 1582027892294gettyimages 1201569878 300x169 - کرونا تا کی ادامه دارد ؟ | کرونا تا کی در ایران می ماند | علائم کرونا
    کرونا تا کی ادامه دارد
    •  تمام آنچه شما باید در مورد علائم و خطرات بدانید
    • چگونه coronavirus گسترش می یابد و چگونه می توانید از خود محافظت کنید؟
    • Coronavirus: کدام کشورها مبتلایان جدید را تأیید کرده اند؟

    چین در تلاش است تا نرخ بهبودی را توسعه ببخشد و به کشورهای نیازمند، کمکهای پزشکی ارائه دهد. وزیر امور خارجه وانگ یی در آخر هفته با همتایان خود در کشورهای ایتالیا و ایران تماس گرفت تا کمک ارائه دهد. بیشتر کسانی که بهبود یافته اند فقط علائم خفیف بیماری را تجربه کرده اند ، اما میزان مرگ و میر در میان سالمندان و افرادی که عفونت آنها به مرحله بحرانی پیش می رود همچنان بالاست.

    لطفا بخوانید: درمان های اضطراب 

    طبق گفته پزشکی که در یکی از بیمارستانهای پیشرو در ووهان که درخواست گمنامی کرد ، زیرا مدیریت بیمارستان صحبت از پزشکان خود را با رسانه ها ممنوع کرده است ، این یک چالش مهم برای کارمندان پزشکی است که بیماران COVID-19 را معالجه می کنند. میزان کلی مرگ و میر در بین آلوده ها تقریبا در چین 2.3 درصد است.  این پزشک گفت: “روش طبیعی درمان مانند استفاده از دستگاه های تهویه مطبوع ، قرار دادن بیماران در درمان ضد ویروسی و ضد باکتری و استفاده از استروئیدها است اما در معالجه بیماران که به آخرین مرحله از بیماری رسیده اند ، نسبتاً بی اثر است.”

    اما به طور کلی گفته می شود که کروناویروس نیز مانند تمامی ویروس ها از جمله آنفولانزا در سرما قدرت زنده ماندن بیشتر و شیوع بیشتری دارد. در نتیجه ی این گفته ها در پاسخ به این سوال که” کرونا تا کی ادامه دارد ” باید گفت که به احتمال بسیار بالا میزان شیوع این ویروس با اتمام فصل زمستان و بالا رفتن دمای هوا کاهش پیدا خواهد کرد.

    1201746525.jpg.8 300x169 - کرونا تا کی ادامه دارد ؟ | کرونا تا کی در ایران می ماند | علائم کرونا
    کرونا تا کی ادامه دارد

    توقف پیشرفت بیماری

    کمیسیون بهداشت ملی چین این نگرانی ها را ابراز کرده است. مسئولان بر اهمیت کاهش میزان مرگ و میر در بین افرادی که به شدت مبتلا هستند ، تأکید کرده اند ، معمولاً افرادی که پیرتر هستند یا مشکلات سلامتی موجود مانند بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون بالا دارند بیشتر دچار خطر هستند. این پزشک گفت: “یکی از اصلی ترین کارهایی که در حال حاضر می خواهیم انجام دهیم این است که تعداد بیمارانی که شرایط آنها به مرحله بحرانی پیشرفت می کند کاهش یابد و میزان بقای کسانی که قبلاً به آن مرحله رسیده اند افزایش یابد.” “برای این کار ، باید درک کنیم که کدام داروها مفید هستند.”

    براساس آخرین داده های مربوط به ثبت نام آزمایش های بالینی چینی ، تاکنون ، 293 کارآزمایی بالینی در مورد توانایی داروهای مختلف موجود در مقابله با کروناویروس جدید وجود دارد. با وجود منطق معمول “آزمایش های بیشتر ، شانس موفقیت بهتر” ، برخی از متخصصان از تعداد نمونه های آزمایشی و اینکه این امر می توانند مانع از تسریع روند تحقیقات شوند ابراز نگرانی کردند. یک پزشک در یک موسسه تحقیقاتی پیشرو در پکن گفت. “در نتیجه ، جای کار را برای آزمایش هایی که در واقع اثری از معالجه مؤثر بیماران دارند، کمتر می کند و به طور غیرمستقیم روند یافتن یک درمان واقعی را کند می کند.”

    جهت استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی، و رزرو وقت از متخصصین مرکز مشاوره بوجیکا می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

    02126767945 – 02122636858 – 09212773724

    اگرچه در حال حاضر هیچ دارویی وجود ندارد که دانشمندان به طور قطعی بتوانند اثربخشی آن را در برابر این بیماری مشخص کنند ، از بین 293 دارو یا ترکیبی از داروهای مورد آزمایش ، یکی از این موارد برجسته است: Remdesivir ، یک داروی ضد ویروس تولید شده توسط شرکت دارویی آمریکایی Gilead با هدف مبارزه با ویروس ابولا است. بروس آیلوارد ، معاون بهداشت جهانی سازمان بهداشت جهانی یا معاون بهداشت جهانی WHO گفت: “در حال حاضر فقط یک دارو وجود دارد که فکر می کنیم اثر واقعی دارد و این Remdesivir است.”

    این دارو اولین بار در مبارزه با COVID-19 در ابتدای ماه گذشته هنگامی که مقاله ای مبنی بر استفاده از Remdesivir در معالجه اولین مورد مرخص شده در ایالات متحده در مجله پزشکی نیو انگلستان منتشر شد ، آغاز شد. دو روز بعد ، بیمارستان مشترک چین و ژاپن در ووهان نیز کارآزمایی بالینی خود را آغاز کرد و نتیجه آن در ماه آوریل مشخص می شود ، که می تواند پاسخ قطعی تری به پزشکان برای اثر بخشی دارو ارائه دهد.

    Virus Outbreak South Korea 23386 300x169 - کرونا تا کی ادامه دارد ؟ | کرونا تا کی در ایران می ماند | علائم کرونا
    کرونا تا کی ادامه دارد

    کمکهای پلاسمایی

    گیلاد همچنین در 26 فوریه از آغاز دو مطالعه بالینی فاز 3 برای ارزیابی ایمنی و اثربخشی دارو ، که شامل 1000 فرد آلوده است ، خبر داد. جدا از Remdesivir ، پزشکان در چین نیز برای یافتن “کارآیی آشکار” در درمان COVID-19 ، تعدادی از گزینه های دیگر را نیز تحت آزمایش های بالینی قرار می دهند ، از جمله کلروکین فسفات ، یک داروی ضد مالاریا. پیش از این ، داروهای ضد HIV مانند لوپیناویر یا آربییدور نیز در برنامه تشخیص و درمان چین قرار داشتند که از زمان شروع شیوع ، شش بار به روز شده است. هنوز اثبات نشده است که هیچکدام از این داروها برای همه بیمارانی که با کروناویروس جدید مبارزه می کنند قابل استفاده هستند.

    لطفا بخوانید: کرونا | کروناویروس 

    این آزمایشات همچنین به پلاسمای استخراج شده از خون اهدا شده افرادی که بهبود یافته اند ، گسترش می یابد. در اوایل این ماه ، پزشکان تأیید کردند که استفاده از پلاسما در مقابله با این بیماری مقداری تاثیر داشته است ، اما متخصصان در این باره محتاط هستند. دکتر ژانگ ونهونگ ، رهبر تیم پزشکی فرستاده شده از شانگهای گفت: “هرگونه دارو یا گزینه های مکمل فقط بخشی از کل برنامه درمانی را تشکیل می دهد. برخی دیگر نیز در مورد اقدامات احتیاط آمیز عمل می کنند و ترجیح می دهند منتظر بمانند تا نتیجه آزمایشات مشخص شود.

    دکتر دیوید هو ، استاد برجسته دانشگاه کلمبیا که سهم قابل توجهی در پیشرفت دارد ، گفت: “مشخص نیست که این داروها تا چه اندازه مؤثر خواهند بود و آیا ما به برخی داروهای جدید برای جلوگیری از پیشرفت بیماری نیاز داریم ، بنابراین فقط آزمایشات بالینی می توانند بگویند.”  جدا از استفاده از داروهای موجود ، ساخت واکسن نیز مورد توجه قرار گرفته است زیرا گروهی از دانشمندان در شانگهای برای اولین بار ژنوم کروناویروس را در اوایل ژانویه منتشر کردند.

    602a9359493248638608c4c7382eca0a 18 300x169 - کرونا تا کی ادامه دارد ؟ | کرونا تا کی در ایران می ماند | علائم کرونا
    کرونا تا کی ادامه دارد

    پیدا کردن واکسن

    با وجود تلاش هماهنگ از سراسر جهان ، کارشناسان معتقدند حداقل یک سال طول می کشد تا هرگونه واکسن در دسترس عموم قرار گیرد. Moderna ، یک شرکت بیوتکنولوژی مستقر در ایالات متحده ، اولین دسته واکسن را علیه کروناویروس برای مصارف انسانی در 24 فوریه منتشر کرد. در بیانیه ای ، این شرکت گفت که داروهای mRNA-1273 ، رسمی نام این واکسن ، به انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی (NIAID) ارسال شده تا در مطالعه فاز 1 در ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد.

    کارآزمایی های بالینی برای اولین بار در یک مرکز تحقیقاتی در سیاتل در بین 45 داوطلب انجام می شود و پیش بینی می شود 13 ماه با هدف اصلی تشخیص اینکه آیا واکسن پاسخ سیستم ایمنی را ایجاد می کند و آیا بی خطر است ، انجام شود. دکتر ژونگ نانشان ، کارشناس برجسته بیماریهای ریوی در چین ، گفت: “ما هرگز فرصتی برای آزمایش واکسن های SARS نداشتیم زیرا در آن زمان نیازی به ادامه تحقیق وجود نداشت.” “با این حال ، من فکر می کنم ادامه تلاش در این مورد به دلیل ماهیت گسترده شیوع ویروس و غیرقابل پیش بینی بودن در مورد ماندگاری این اپیدمی مهم است.”

     

    جهت استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی، و رزرو وقت از متخصصین مرکز مشاوره بوجیکا می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

    02126767945 – 02122636858 – 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

     

     

    https://www.aljazeera.com/news/2020/03/china-recovered-develop-effective-covid-19-treatments-200302082850237.html

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.