چگونه وارد یک رابطه شویم | برای شروع یک رابطه چه باید کرد| چگونه یک رابطه عاشقانه بسازیم

چگونه وارد یک رابطه شویم

چگونه وارد یک رابطه شویم تقریباً همیشه وقت و تلاش لازم است تا فرد مناسب را در زمان مناسب پیدا کنید و این رابطه را از زمین خارج کنید. دانستن آنچه می خواهید ، احترام گذاشتن به خود و داشتن نگرش مثبت به همان اندازه که در حفظ یک همسر مهم هستند در یافتن شریک زندگی بسیار مهم هستند

  • چگونه وارد یک رابطه شویم

    چگونه وارد یک رابطه شویم

    dating or in a relationship 1 750x430 - چگونه وارد یک رابطه شویم | برای شروع یک رابطه چه باید کرد| چگونه یک رابطه عاشقانه بسازیم
    چگونه وارد یک رابطه شویم

    چگونه به یک رابطه برسیم

    روابط عاشقانه ماندگار و طولانی مدت می تواند یکی از پر تحقق ترین جنبه های زندگی باشد و این امکان را برای ما فراهم می کند که بتوانیم سفر زندگی خود را با کسی رشد کنیم و به اشتراک بگذاریم. تقریباً همیشه وقت و تلاش لازم است تا فرد مناسب را در زمان مناسب پیدا کنید. دانستن آنچه می خواهید، احترام گذاشتن به خود و داشتن نگرش مثبت به همان اندازه که در حفظ یک همسر مهم هستند در یافتن شریک زندگی بسیار مهم هستند

     

    آیا مجرد هستید و به دنبال عشق هستید؟

    آیا ملاقات با شخص مناسب سخت است؟

    وقتی در برقراری ارتباط عاشقانه مشکل دارید، خیلی راحت درمورد دوستیابی و روابط دلسرد می شوید.

    زندگی به عنوان یک فرد تنها برای دنبال کردن سرگرمی ها و علاقه های خود، یادگیری لذت بردن از تنهایی خود و درک قدردانی از لحظه های آرام تنهایی، فواید بسیاری را ارائه می دهد. با این حال، اگر شما حاضر هستید زندگی خود را با شخصی به اشتراک بگذارید و می خواهید یک رابطه پایدار و ارزشمند برقرار کنید، زندگی به عنوان یک فرد مجرد و تنها ممکن است ناامیدکننده به نظرتان برسد.

    6 روش برقراری رابطه

    1

    از خود بپرسید که از یک رابطه چه می خواهید. در حالی که بسیاری از مردم فکر می کنند که می خواهند یک رابطه برقرار کنند تا بتوانند چیزی را بدست آورند (عشق، رابطه جنسی، تنها نبودن)، روابط سالم هنگامی اتفاق می افتد که افراد می خواهند عشق، زندگی و صمیمیت را به اشتراک بگذارند.

    2

    به خودت احترام بگذار. اگر احساس عشق و احترام کافی برای خود ندارید، می توانید مشکلاتی را در روابطتان ایجاد کنید. اینها همچنین مواردی هستند که به دلیل روابط شکست خورده گذشته، زخم هایی از کودکی و غیره می توانند به راحتی آسیب ببینند.
    احترام به خود یعنی پذیرفتن هر آنچه هستی و همچنین بخاطر اشتباهاتت خود را ببخش. هنگامی که یاد می گیرید این کارها را انجام دهید، همچنین یاد خواهید گرفت که شریک زندگی خود را دوست داشته باشید، بپذیرید و ببخشید.
    هنگامی که به خود احترام می گذارید، می فهمید که چگونه انتظار احترام از سوی دیگران را نیز دارید.

    لطفا بخوانید: مشاوره خانواده 

    3

    با گذشته خود روبرو شوید. آخرین چیزی که شما در روابط جدید خود می خواهید یک مسئله حل نشده از یک رابطه قبلی یا ازدواج است. کار کردن در مورد دلایل عدم موفقیت آخرین رابطه شما همچنین می تواند به شما کمک کند از تکرار همان اشتباهات خودداری کنید.

    questions to ask your partner 750x430 - چگونه وارد یک رابطه شویم | برای شروع یک رابطه چه باید کرد| چگونه یک رابطه عاشقانه بسازیم
    چگونه وارد یک رابطه شویم

    4

    فقط به خاطر داشتن یک رابطه وارد رابطه نشوید. فشارهای اجتماعی بعضی اوقات باعث می شود احساس کنیم که به هر قیمتی باید در یک رابطه باشیم. این یک اشتباه است. اطمینان حاصل کنید که علاقه شما به پارتنرتان واقعی است.

    5

    بدانید که جذابیت می تواند با گذشت زمان ایجاد شود. عشق در نگاه اول ایده خوبی است اما برای بسیاری از روابط اینگونه نیست. اگر فوراً توجه کسی را به خود جلب نکردید، به این معنی نیست که آنها انتخاب بدی برای شما هستند: عشق پایدار چیزی است که به مرور زمان رشد می کند  و دوستان می توانند به معشوق تبدیل شوند. هنگام در نظر گرفتن شرکای احتمالی، بیش از حد به ظاهر آنها وسواس نداشته باشید. خصوصیات شخصی مانند مهربانی، شوخ طبعی و کنجکاوی در طولانی مدت افراد بیشتری را به خود جذب می کند و ممکن است در نتیجه خود را بسیار جذب این شخص کنید.

    6

    انتظار نداشته باشید شریک زندگی خود را تغییر دهید. با این فکر که در نهایت این فرد را تغییر می دهید، در ابتدا می توانید از موارد خاصی که دوست ندارید، غافل شوید. با این حال، مردم فقط و در صورت تمایل می توانند خود را تغییر دهند. اگر چیزی وجود دارد که فکر می کنید واقعاً نمی توانید طولانی مدت آن را بپذیرید، بهتر است به فکر فرد جدید باشید.

    fullfilling relationship 1000x500 1 750x430 - چگونه وارد یک رابطه شویم | برای شروع یک رابطه چه باید کرد| چگونه یک رابطه عاشقانه بسازیم
    چگونه وارد یک رابطه شویم

    5 نکته در مورد ملاقات و ایجاد رابطه

    1

    دریابید که برای دیدار با افرادی که علایق شما را دارند، به کجا بروید. اگر در ملاقات با کسی مشکل داشتید، لیستی از کارهایی را که دوست دارید انجام دهید، تهیه کنید. منافع متقابل می تواند یک مزیت بزرگ برای روابط شما باشد.
    برای یکی از سرگرمی های خود مانند پیاده روی، خواندن یا رقصیدن به یک باشگاه بپیوندید.

    2

    از طریق ارتباطات مشترک با افراد ملاقات کنید. شما ممکن است از طریق دوستان، بستگان، همسایگان یا همکاران خود با شریک کاملی ملاقات کنید. برای ملاقات با افراد جدید راحت باشید و در برنامه هایی که از سوی آنها دعوت شده اید شرکت کنید. اگر فردی را دیدید که علاقه شما را به خود جلب می کند، با آنها صحبت کنید یا از رابط مشترک خود بخواهید تا شما را در تماس با آنها قرار دهد.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی وزوج درمانی
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    3

    گاهی یک قرار ملاقات تنظیم کنید. اگر با شخص مورد علاقه خود برخورد کردید، اولین حرکت را انجام دهید و آنها را برای فعالیت و همکاری دعوت کنید. بیرون رفتن برای قهوه تقریباً همیشه گزینه مناسبی است. انتخاب های دیگر ممکن است به نحوه ملاقات شما بستگی داشته باشد: برای مثال اگر هر دو موسیقی را دوست دارید، ببینید که آیا آنها دوست دارند یک کنسرت بروند یا خیر.
    ایده خوبی است که جلسه ای را در یک مکان عمومی پیشنهاد کنید که در آن افراد دیگری حضور خواهند داشت. این اتفاق، به هر دو شما اطمینان می دهد که می توانید در یک محیط بی خطر و بی طرف با یکدیگر آشنا شوید.

    لطفا بخوانید: مرکز مشاوره خانواده
    man arm around woman 768 1 750x430 - چگونه وارد یک رابطه شویم | برای شروع یک رابطه چه باید کرد| چگونه یک رابطه عاشقانه بسازیم
    چگونه وارد یک رابطه شویم

    4

    بررسی کنید که چگونه هر دو شما با دوستان و خانواده یکدیگر رفتار می کنید. با شروع روند آشنایی، احتمالاً با برخی از افراد نزدیک به آنها ملاقات خواهید کرد و آنها با شما ملاقات خواهند کرد. ببینید که هر دو شما در آن شرایط چقدر راحت هستید: این می تواند سرنخی از چگونگی ادامه روابط باشد.
    بعضی اوقات ممکن است یکی یا هردوی شما کاملاً احساس راحتی نکند. اشکالی ندارد – نکته اصلی این است که شما در تلاش برای گذراندن وقت و ارتباط با عزیزان یکدیگر هستید.

    5

    روابط خود را با خانواده و دوستان حفظ کنید. برخی از روابط جدید به نظر می رسد همه گیر هستند ، اما در برابر اصرار برای از بین بردن علاقه نسبت به عشق جدید خود مقاومت کنید. این نکته را برای ارتباط برقرار کردن با دوستان و خانواده خود قرار دهید و از آنها زمان بگیرید و مرتباً آنها را ببینید. فراموش نکنید که پارتنرها  می آید و می رود ، اما این خانواده هستند که در دراز مدت برای شما خواهند بود

    4نکته در ایجاد یک رابطه جدید

    1
    کارهایی را انجام دهید که با هم انجام دادنش برای هر دو شما لذت بخش است. هنگامی که هیجان اولیه عشق شما کمرنگ شود، شما هم باید متعهد شوید که وقت خود را در کنار هم بگذرانید و هم در رابطه سرمایه گذاری کنید. درمورد آنچه که هر دو دوست دارید انجام دهید بحث کنید و برنامه ای برای انجام کارهای سرگرم کننده بطور منظم و مهم داشته باشید، مهم نیست که چقدر مشغول کار هستید.
    مطالعات نشان داده اند که هیجان انجام کارهای جدید در کنار هم، برانگیختگی را افزایش می دهد و شما را به هم نزدیک می کند.

    2
    به طور مداوم ارتباط برقرار کنید. صحبت کردن با هم به روشی صادقانه برای روابط شما بسیار مهم است. پیوند شما تقویت می شود زیرا احساسات، افکار  ترس ها و خواسته های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارید

    3
    با به اشتراک گذاشتن آسیب پذیری های خود به مرور زمان، اعتماد ایجاد کنید. اعتماد به یک رابطه زمان می برد. آسیب پذیر بودن در مورد شخص دیگر می تواند اعتماد ایجاد کند، اما شما نباید یکباره این کار را انجام دهید. درعوض، هر یک از شما باید بخشهای کوچکی از واقعیت خود را با دیگری در میان بگذارید. با گذشت زمان، این یک ارتباط عمیق و قابل اعتماد ایجاد می کند.
    به عنوان مثال، ممکن است در اوایل رابطه اقرار کنید که همیشه با خواهر خود رابطه خوبی نداشته اید. با گذشت زمان، می توانید جزئیات بیشتری در مورد دلیل عدم موفقیت در این زمینه ارائه دهید. با این حال، شما نباید انبوهی از نارضایتی ها را هنگامی که تازه شروع به ملاقات کرده اید توضیح دهید.

    4
    مستقل بمانید. در حالی که ممکن است تعادل رابطه کار دشوار باشد، اما این امر در واقع برای زندگی عاشقانه شما بسیار مهم است. استقلال متقابل به معنای آن است که شما هر دو به عنوان افراد به رشد خود ادامه می دهید و آنچه را دوست دارید انجام می دهید. این نه تنها به نادیده گرفتن الگوهای روابط ناسالم مانند وابستگی به همبستگی کمک می کند (هنگامی که یکی از شما به خاطر ارزش و هویت خود به دیگری وابسته است)؛ همچنین به شما امکان می دهد تا یکدیگر را ببینید و آنچه را که دوست دارید و در آن خوب هستند، تشویق کنید.

    mLTECoZ5Jg 1024x640 1 750x430 - چگونه وارد یک رابطه شویم | برای شروع یک رابطه چه باید کرد| چگونه یک رابطه عاشقانه بسازیم
    چگونه وارد یک رابطه شویم

    برای استفاده از خدمات روانشناسی وزوج درمانی
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با

    شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

    https://www.wikihow.com/Get-in-a-Relationship

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    مقالات مرتبط
    ۲ نظرات
    1. نسرین می گوید

      نکته قابل تامل اینه که در ابتدا حتما بصورت منطقی و احساسی توامان به این فکر کنید که این اختلافات که باعث جدایی شده چقدر عمیق و جدیه در خیلی از مواقع یه سو تفاهم یا انتقال بد مفاهیم یا عدم مهارت در رابطه بدلیل عدم شناخت جنسیتی و… باعث برداشت منفی یکی از طرفین میشه قبل اینکه تمام راه های ارتباطی رو ببندید و تلاش کنید تا برای فراموشی اقدام کنید حتما و حتما تز این موضوع اطمینان حاصل کنید و اگه در حال حاضر هم متوجه اشتباهتون شدید حتی اگر وارد رابطه واکنشی هم شده اید سریعا بدون عذر و بهونه از رابطه ناسالمی که توش رفتید بیرون بیاین دقیقا این رابطه مثل باتلاقه که کم کم شما رو غرق میکنه اگه از همه لحاظ مطمن شدید که این جدایی عجولانه بوده و بدلیل برداشت منفی ایجاد شده حتما بدون غرور و لجبازی حضورا باهم صحبت کنید و فرصت جبران بهم بدید در خیلی از مواقع حتی اگه طلاق توافقی هم صورت گرفته باشه و طرفین هیچ احساسی بهم هم نداشته باشن یعنی نه تنها عشق بلکه هیچ احساس مثبتی نسبت بهم نداشته باشن هم مدتی حدود ۶ ماه تا یکسال زمان میبره که مراحل سوگ طی بشه تازه این جدایی شکست عشقی محسوب نمیشه حالا شما تصور کنید فشار روحی پارتنرهای عاشق مخصوصا بخاطر سو برداشت چقدر میتونه لطمه و صدمه و حسرت ایجاد کنه بخاطر همین موضوعه که تا زمانی که کاملا با خودتون از همه لحاظ کنار نیومدید و به تعادل احساسی و منطقی و مستدل نرسیده اید تحت هیچ عنوان وارد هیچ رابطه ای نشید چون باعث میشه خیلی سریع به بن بست برسید با وابستگی مبارزه کنید نذارید فرصتی که جهت شناخت در اختیارتون هست رو بجای وقت گذاشتن برای شناخت طرف مقابل به فکر ایجاد علقه و رابطه عمیق و وابستگی بشه چون وابستگی باعث میشه احساسات و هیجاناتتون بر منطقتون چیره بشه و نتونید تصمیم واقع بینانه بگیرید و در کل تا زمانی که قلبا عاشق طرفتون نیستید تو یه عشق یه طرفه نمونید تو معذوریت قرار نگیرید یا از نظر مذهبی و اعتقادی هم کفو و برابر نیستید سریعا از رابطه خارج بشید چرا که شما تو یه رابطه هدفتون زندگی کردن باهم تا آخر عمرتونه یجودی هویتتون یکی میشه این مسایل رو حتما جدی بگیرید بخاطر تنهایی وارد یه رابطه بد و ناسالم و سمی نشید در اینصورت بیشتر و بیشتر احساس تنهایی و متعاقب اون احساس بی ارزشی و پوچی و نا امیدی از زندگی و آینده و سرخوردگی میشید بخاطر خلا عاطفی یا جنسی هم وارد رابطه نشید بطور کل به حرف دلتون گوش بدید و بخاطر خودتون وارد رابطه بشید نه بخاطر توصیه خانواده یا دوستان قطعا خودتون باید به ندای درونیتون پاسخ بدید با افراد دارای صلاحیت مشورت کنید ولی در نهایت شما هستید که میخوان برای یه عمر با شرک عاطفیتون زندگی کنید مخصوصا قابل توجه افرادی که قبلا تجربه رابطه ناموفق رو داشتن البته با چاشنی منطق به مسایل مادی هم تا حدودی توجه کنید حتما قبل از ورود به رابطه و ازدواج نظر تعدادی از روانشناسان حوزه تخصصی ازدواج و رابطه جویا بشید ممنون از شما

      1. بوجیکا می گوید

        ممنون از نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید🌹

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.