روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودک

روانشناس کودک خوب از والدین به عنوان وزنه های مهم درمان کودک استفاده می کند

هر روانشناس کودک، با شخصیت خاص خودش وارد رابطه درمانی می شود. شخصیت فردی روانشناس کودک بر روی رابطه درمانی اثر می گذارد. هر روانشناس کودک می تواند با توجه به ویژگی ها و توانایی های خود در پیشبرد اقدامات وارد شود

  • روانشناسان و مشاوران کودک کلینیک روانشناسی بوجیکا

    IMG 3085 225x300 - روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودک

    دکتر شیرین عبداللهی

    روانشناس کودک و نوجوان

    fariba ebrahim babai 12 compressed scaled 1 200x300 - روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودک

    دکتر فریبا ابراهیم بابایی

    روانشناس کودک و نوجوان

    enews EToolsFile q 8b18abb4 54b9 447a 9dd2 8e872642de04 206x300 - روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودک

    دکتر مطهره فسنقری

    روانشناس کودک و نوجوان

    14058 273x300 - روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودکدکتر زهرا خلوصی

    روانشاس و نوروتراپیست

    روانشناس کودک خوب کیست؟

    چه زمانی باید به روانشناس کودک مراجعه کنیم؟ چگونه باید یک روانشناس کودک مناسب را انتخاب کنیم؟ مراجعه به روانشناس کودک از ضروریات دوران رشدی کودک می باشد اما به چه میزان توسط والدین به آن توجه می شود؟ در این ویدئو دکتر آرش رستمی به این سوالات پاسخ می دهند

    چرا نیاز به روانشناس کودک داریم؟

    کودکان و نوجوانان به دلیل حساسیت‌ های ویژه‌ ای که در هر سنی دارند، ممکن است نیازها و خواسته‌ های متفاوتی داشته باشند و در عین حال والدین نیز انتظارات و خواسته‌ هایی از آنان داشته باشند، پس مشاوره کودک و نوجوان می‌ تواند این نیازها و خواسته‌ ها را هماهنگ نماید.روانشناسی کودک زمینه ای است که سعی در توسعه و درک ذهن انسان در دوران کودکی و بزرگسالی دارد و کاربردهای زیادی در گزینه های درمانی و برنامه های ویژه برای کمک به بهبودی و بالابردن کیفیت زندگی جوانان دارد.

    روانشناسی کودک ممکن است در یک محیط دانشگاهی مطالعه شود ، یا ممکن است به عنوان علم اساسی در روان درمانی کودک و سایر انواع مراقبت های بهداشت روان تجربه شود. زمینه روانشناسی کودک جنبه های بسیاری را با سایر انواع روانشناسی و مطالعات ذهن و آگاهی انسان به اشتراک می گذارد ، در حالی که همانطور که در مورد بچه ها اعمال می شود ، تمرکز متمایز بر رشد انسانی دارد.

    یکی از مهیج ترین اوقات زندگی از نظر زیست شناختی ، کودکی سرشار از تغییرات جسمی ، عاطفی و ذهنی قابل توجهی است که همگی می توانند تأثیر عمیقی بر کیفیت زندگی و تجربه داشته باشند.  هنگام مطالعه روانشناسی کودک ، یک متخصص دیگر ممکن است به عملکرد مغز توجه کند ، ممکن است پاسخهای جسمی به برخی محرک ها را بررسی کند ، یا ممکن است نحوه تعامل کودکان با دیگران یا خود را در نظر بگیرد.

    مطالعه روانشناسی کودک سعی در یافتن پاسخ به بسیاری از سؤالهای پر فشار جامعه امروزی دارد ، از جمله اینکه آیا رفتار و شرایط یک شخص در درجه اول نتیجه طبیعت ذاتی آنها یا محیطی است که در آن رشد می کند.

    روانشناس کودک خوب دقیقا چیکار میکنه؟

    روانشناس کودک فردی است که رشد ذهنی ، اجتماعی و عاطفی کودکان را مورد مطالعه قرار می دهد. به طور معمول ، روانشناسان کودک از دوره پیش از تولد تا بزرگسالی به رشد و نمو نگاه می کنند. برخی از مباحث اصلی مورد مطالعه در این زمینه روانشناسی شامل ژنتیک ، رشد زبان ، شخصیت ، نقش های جنسیتی ، رشد شناختی ، رشد جنسی و رشد اجتماعی است.

    روانشناسان کودک ممکن است با طیف وسیعی از مراجعین از جمله نوزادان ، کودکان نوپا ، کودکان و نوجوانان همکاری کنند و یا ممکن است در کار با گروه سنی خاصی تخصص داشته باشند. مهم نیست که یک روانشناس کودک چه جمعیتی را انتخاب می کند ، تمرکز وی بر کمک به درک ، پیشگیری ، تشخیص و درمان موضوعات رشدی ، شناختی ، اجتماعی و عاطفی خواهد بود

    52 100813203153 357x210 - روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودک
    روانشناس کودک خوب

    مسئله مهم در نحوه یافتن روانشناس کودک در منطقه غرب این موضوع نیست که انتخاب ما یک گزینه مقرون به صرفه باشد ، بلکه باید به دنبال جستجوی فردی خوب و دلسوز باشیم که علاقه و مهارت جدی برای کمک به کودکان در بهبودی و رشد آنها داشته باشد.

    والدین می توانند با توجه به پیشینه و صلاحیت ها و همچنین چشم انداز کلی ، اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان بهترین آنچه را که روانشناسی کودک برای ارائه جوانان و خانواده هایشان ارائه می دهد ، دریافت می کنند. با پیشرفت در این زمینه علمی مهم و ادامه بینش عوامل مؤثر در رشد ، کودکان باید از کمک های پیشرفته و معالجه روانشناسان کودک بهره مند شوند.

    اگه میخواین برای بهبود کودکتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    6858 2263 021  –  2006 2262 021

    روانشناس کودک در حمایت از کودکان چه نقشی دارند؟؟

    از آنجا که روانشناسی کودک بسیار گسترده است و سعی می کند به بسیاری از سؤالات پاسخ دهد ، محققان و پزشکان غالباً توسعه را در مباحث خاص جدا می کنند. به طور گسترده ، اینها تمایل دارند برای پیشرفت جسمی ، شناختی کودکان (تفکر ، یادگیری ، حافظه ، و غیره) و رشد اجتماعی / عاطفی تفکیک انجام دهند.

    روانشناسان کودک تلاش می کنند که هر جنبه ای از رشد کودک ، از جمله نحوه یادگیری ، تفکر ، تعامل و پاسخ عاطفی به اطرافیان ، معاشرت ، دوست داشتن ، درک عواطف و شخصیت های خود ، شخصیت ها و خلق و خوها ، را درک کند.

    کودکان معمولاً به “نقاط عطف رشد” می رسند. این نقاط عطف منعکس کننده توانایی هایی مانند راه رفتن و صحبت کردن است که توسط اکثر کودکان در سنین مشابه حاصل می شود. در میان چیزهای دیگر ، ما علاقه مندیم تا توضیح دهیم که کودکان چگونه به این نقاط عطف می رسند و چگونه عوامل فردی ، اجتماعی و فرهنگی ممکن است در رشد ما تأثیر بگذارد

    child psychologist 638766434 5a88b2788023b90037345383 750x430 - روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودک
    روانشناس کودک غرب تهران

    اگه میخواین برای بهبود کودکتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    6858 2263 021  –  2006 2262 021

    کارهایی که روانشناس کودک در اتاق درمان انجام میده

    به طور متوسط روانشناس کودک در طول یک روز معمولی چه کاری را انجام می دهد؟ پاسخ به این سؤال بسته به دقیقاً جایی که یک روانشناس کودک در آن کار می کند ، می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از متخصصان در مواقع درمانی به مددجویان جوان مشاوره می دهند و برخی دیگر در زمینه تحقیق و تفحص در زمینه های مختلف روانشناسی کودک از جمله استعداد و ناتوانی در رشد فعالیت می کنند.

    در حالی که وظایف شغلی خاص به جایی بستگی دارد که یک روانشناس کودک تخصص خود را انتخاب کند ، برخی از کارهای معمولی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    • تشخیص و درمان ناتوانی های یادگیری یا رشد
    • همکاری با مراجع کودک برای مدیریت مسائل رفتاری
    • انجام تست های روانشناسی
    • انجام تحقیقات علمی در مورد رشد کودک
    • همکاری با یک تیم مراقبت های بهداشتی برای ایجاد یک برنامه درمانی منحصر به فرد برای مراجع کودک

    روانشناسان کودک به طور انحصاری با کودکان و نوجوانان کار می کنند تا مشکلات عاطفی یا رفتاری را برطرف کنند و به آنها کمک کنند. تحصیلات آنها همان روانشناسان عمومی است ، با تأکید بیشتر بر رشد و رفتار کودک. روانشناسان کودک ممکن است در زمینه های متنوعی کار کنند ، و بعضی اوقات ممکن است کار را در چندین محیط تلفیق کنند.

    2016 5largeimg24 Tuesday 2016 234021419 357x210 - روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودک
    روانشناس کودک غرب تهران

    روانشناس کودک از چه نوع درمان استفاده می کند؟

    یک روانشناس کودک غالباً از روشهای مختلف درمانی استفاده خواهد کرد که بسیاری از آنها مشابه روشهای درمانی مورد استفاده در بزرگسالان است. به عنوان مثال درمان شناختی رفتاری ، اغلب یک روش محبوب برای درمان است. این نوع درمان اغلب شامل کمک به کودک می شود که مشکلات خود را به روشی سالم و سازنده حل کند.

    با این حال ، کودکان معمولاً نیازهای متفاوتی نسبت به بزرگسالان دارند و روشهای روانشناسی کودک باید این نیازها را برطرف کند. به عنوان مثال ، ممکن است کودکان به راحتی بی حوصله شوند ، و گزینه های درمانی سنتی تا حدودی دشوار است.

    برای برطرف کردن این مانع ، یک روانشناس کودک باید در هر زمان ممکن با بیماران خود تعامل و سرگرمی برقرار کند. بسیاری از روانشناسان کودک فعالیتهای سرگرم کننده ای را برای بیماران جوان خود ، مانند رنگ آمیزی کتاب و اسباب بازی ها ارائه می دهند. بسیاری از این فعالیت ها هنگام بازی درمانی استفاده می شوند.

    ویژگیهای یک روانشناس کودک خوب

    هر روانشناس کودک، با شخصیت خاص خودش وارد رابطه درمانی می شود. شخصیت فردی روانشناس کودک بر روی رابطه درمانی اثر می گذارد. هر روانشناس کودک می تواند با توجه به ویژگی ها و توانایی های خود در پیشبرد اقدامات وارد شود. از طرفی هر روانشناس کودک می تواند دارای ویژگی هایی باشد که رابطه مطلوبی را با کودک بنا گذاری نماید. این ویژگی ها برای یک روان شناس کودک شامل موارد زیر است:

    • ۱_همراه بودن
    • ۲_در تماس با کودک درونی بودن
    • ۳_پذیرنده بودن
    • ۴_از نظر عاطفی فاصله داشتن
    • ۵_ارتباط با سایر افرادی که با کودک کار می کنند.
    • ۶_درگیر کردن والدین

    اکنون به شرح مختصر هر کدام پرداخته خواهد شد:

    1_همراه بودن :

    یعنی کودک بتواند روانشناس کودک را به عنوان فردی امین و معتمد بپذیرد. لازم است روان شناس کودک، دارای شخصیتی یکپارچه، هماهنگ، صادق، موافق و دارای ثبات باشد. کودک، فرد ناموافق و کسی که تلاش می کند تا ایفای نقش نماید را تشخیص می دهد و با او هماهنگ نمی شود.

    اگه میخواین برای بهبود کودکتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    6858 2263 021  –  2006 2262 021

    کودک با فردی که نقش بازی می کند ارتباط برقرار نمی کند

    2_ روانشناس کودک خوب با کودک درون خود در ارتباط است :

    روانشناس کودک، با وجود بزرگسال بودن، نباید دنیای کودکی خود را از دست بدهد، زیرا قسمتی از شخصیت او را تشکیل می دهد. این تماس به معنای بچه گانه بودن و بازگشت به دوران کودکی نیست. بلکه به معنای ارتباط مستقیم و بدون واسطه با دنیای کودکی است. در این صورت، احتمال ارتباط موفقیت آمیز افزایش می یابد.  در این صورت شرایطی برای کودک ایجاد می شود تا احساسات کنونی اش را بشناسد و با آنها مواجه شود.

    روانشناس کودک خوب دنیای کودکی خود را حفظ می کند

    3_ پذیرنده بودن:

    اگر می خواهیم کودکان را به کشف موضوعات خصوصی و بخش نهان کودک تشویق کنیم ،به عنوان روانشناس کودک لازم است رفتار پذیرنده ای داشته باشیم. با این روش اعتماد در کودک ایجاد می شود.

     

    4_ از نظر عاطفی فاصله داشتن:

    یک روانشناس کودک لازم است برای پذیرنده بودن، فاصله عاطفی نیز داشته باشد. روانشناس کودک نه تنها باید از پریشانی عاطفی جلوگیری کند بلکه باید سعی کند تا از بروز پاسخ های عاطفی در ارتباط با مسائل کودک اجتناب کند.

    روانشناس کودک خوب مرز های ارتباطی عاطفی خود را رعایت می کند

    5_ ارتباط با سایر افرادی که با کودکان در تعامل هستند :

    حتما برایتان اتفاق افتاده است که با توصیه مربی مهد کودک یا مدرسه کودک را به مراکز مشاوره و روانشناسی بیاورید، در واقع بیشتر والدین اگر دنبال مشاور می‌گردند به این دلیل است که معلمان آنها نگرانی‌هایی را از رفتار و وضعیت تحصیلی کودک ابراز کرده اند. همچنین ممکن است پزشک متخصص اطفال، کودک را به این مرکز ارجاع داده باشد، مهم است که مشاور کودک با این افراد در ارتباط باشد. بی شک تمایل به ارتباط و همکاری با این افراد می‌توانند در موفقیت روند درمان کمک کننده باشد.

     

    6_درگیر کردن والدین به فرایند درمان:

    درمانگر کودک شما باید تمایل زیادی برای ارتباط منظم با شما نشان دهد، این ارتباط می‌تواند در زمینه‌ی روشهای صحیح فرزند‌پروری، پیشنهاد در مورد نحوه برخورد صحیح با کودک در شرایط مختلف خارج از محیط مرکز مشاوره و…. باشد. قطعا شما والدین نیز سوالاتی از مشاوره کودک دارید و می‌خواهید تغییرات رفتاری و گفتاری کودک در خانه را با او در میان بگذارید، مشاور باید مشتاق شنیدن آنها باشد. از آنجا که بسیاری از مشکلات کودک ریشه در خانواده و نوع برخورد و تربیت والدین با کودک دارد، بسیار مهم است روانشناس کودک طی جلسات درمان ساعاتی نیز به گفتگو و آموزش والدین اختصاص دهد.

    روانشناس کودک خوب از والدین به عنوان وزنه های مهم درمان کودک استفاده می کند

    در صورت مشاهده موارد زیر در فرزندتان بهتر است قبل از هرگونه برداشت یا اقدام به تغییر در رفتار با روانشناسان موضوع را در میان بگذارید. چرا که در اغلب موارد تشخیص اختلالات کار بسیار دشواری است و باید توسط افراد متخصص تایید شود.

    اگه میخواین برای بهبود کودکتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    6858 2263 021  –  2006 2262 021

    مشکلات روانشناختی کودکان

     

    1-اضطراب و نگرانی در کودک

    نگران شدن و اضطراب داشتن کودکان و نوجوانان در برخی موارد حساس یک امر عادی است و در راستای بقای آنها می باشد. مثلاً در زمان اعلام نتایج امتحانات، روبرو شدن با افراد غریبه، تنهایی و تاریکی ، اما اگر این اضطراب مکرر باشد و قسمت عمده ای از زندگی کودک و نوجوان را تحت تاثیر قرار داد دیگر عادی نیست.

    مثلا وقتی والدینشان از منزل بیرون می‌‌روند نگران آنها می‌شوند که نکند اتفاقی برایشان افتاده باشد . خلاصه همیشه نگران هستند کسی بمیرد یا بدبخت شوند یا از مدرسه بیرونشان کنند و… . این کودکان و نوجوانان بالاخره چیزی برای نگران شدن درباره‌اش پیدا می‌کنند.

    بهتر است علایم جسمی اضظراب کودکتان را به دقت بشناسید چرا که گاهی کودکان اضطراب و نگرانی خود را به زبان نمی‌آورند و در شرایط مختلف دچار عرق کردن، سرخی چهره، سرگیجه و حتی حالت تهوع می‌شوند. پس باید این موارد را با مشاور کودک در میان بگذارید.

     

    ba2018 - روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودک
    روانشناس کودک خوب

     

    2- داشتن علائم افسردگی طولانی مدت

    در این موارد کودک یا نوجوان همواره ناراحت است، نمی خندد، هیچ اتفاق خوشایندی باعث خوشحالی او نمی شود، همواره در غصه هایش به سر می برد و والدین هر چه تلاش می کنند نمی توانند حواس او را پرت کنند. در برابر اتفاقات کوچک و بزرگ گریه می کند و نمی تواند جلو گریه خودش را بگیرد.

    کودکان و نوجوانان معمولاً درباره افسردگی و ناراحتی خودشان حرف نمی‌زنند ولی با رفتارشان نشان می‌دهند که افسرده هستند. حتی ممکن است برای نشان دادن غصه و ناراحتی شان قوانین را نیز رعایت نکنند  کارهای خلاف انجام دهند، بنابراین با دیدن نشانه هایی از این دست حتما به یک روانشناس کودک یا روانپزشک مراجعه کنید.

     

    ba4058 - روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودک
    روانشناس کودک خوب

    اگه میخواین برای بهبود کودکتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    6858 2263 021  –  2006 2262 021

    3-پرخاشگری مکرر در کودکان

    اگر فرزندتان همیشه عصبانی به نظر می‌رسد یعنی : اغلب با دیگران دعوا می‌کند حتی با افراد بزرگتر از خودش ممکن است اختلال پرخاشگری داشته باشد. این کودکان با داد و فریاد، از بین بردن وسایل خودشان و دیگران، آسیب زدن به خود و دیگران و … به خواسته هایشان می رسند. حتی اغلب این افراد به حیوانات نیز آسیب می زنند و از این کار لذت می برند. اگر فرزند شما نیز اینگونه رفتار می کند پس باید این موضوع که دچار مشکلات رفتاری هستند را با مشاور کودک یا روانشناس کودک در میان بگذارید.

     

    20141121 trauriges Kind - روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودک
    روانشناس کودک خوب

     

    اوتیسم

    کودکان اغلب دوست دارند با دیگر همسن و سالان خود بازی کنند و حتی در سنین نوجوانی هم بیشتر در بین گروه همسالان خود زندگی می‌کنند و اینگونه استقلال خود از خانواده را نشان می دهند. پس گوشه گیری و تنها ماندن آنها کاملا مشهود می باشد.

    در برخی موارد کودکان و نوجوانان حتی از برقرار کردن ارتباط چشمی با دیگران ابا دارند، دوست ندارند بغل و نوازش شوند، بیشتر دوست دارند با اشیا بیجان، گوشی، تبلت و … بازی کنند تا با دوستان و اعضای خانواده. در صورت مشاهده این موارد بهتر است که زودتر به یک مرکز مشاوره کودک و متخصص روانشناس کودک مراجعه کنید.

    در ادامه بخوانید: مشاوره پیش از ازدواج

    Windows Live Writer Social Anxiety Disorder and the Social W E581 separation anxiety 38465245 s thumb - روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودک
    روانشناس کودک خوب

     

    5-اختلال اضطراب جدایی

    بودن در کنار خانواده از ویژگی های دوران کودکی است اما اگر این مسئله در حدی باشد که حتی اجازه انجام کارهای روزمره را نیز به والدین ندهد ممکن است اختلال اضطراب جدایی داشته باشد. در این موارد کودک دوست ندارد از چیزهایی که به آنها وابستگی عاطفی دارد جدا شود.

    مثلا در صورت رفتن به مهد دائما گریه می کند و پدر یا مادرش را می خواهد، نوجوان دائما به والدینش زنگ می زند و از رفتن به اردوهای چند روزه کاملا خودداری می کند. در بزرگسالان نیز ممکن است این اختلال مشاهده شود ولی میزان آن بسیار کم است. همه این‌ها به نوعی دچار اضطراب جدایی هستند و باید با مشاوره کودک به حل مشکل آنها کمک شود.

    در ادامه بخوانید: ترس از تاریکی در کودکان

     

    473375 137 - روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودک
    روانشناس کودک خوب

     

    6-داشتن احساس گناه ( مسئولیت)

    بیشتر این کودکان والدینشان طلاق گرفته اند و یا از هم جدا شده اند و خود را مقصر می دانند. از آنجایی که این کودکان درباره خانواده و مراقبت از خواهر و برادرهایشان احساس مسئولیت شدیدی دارند، ممکن است دچار اضطراب و استرس زیاد شوند.

    در سایر موارد ممکن است فرزندتان هنگام امتحانات دچار دل درد و تهوع ‌شود و طپش قلب او را آزار دهد، این نشانه ها ممکن است بر اثر این اختلال باشد که در این صورت باید حتماً به روانشناس کودک، مشاور کودک یا روانپزشک مراجعه کنید.

    در ادامه بخوانید: انواع خیانت

    Unhappy Child - روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودک
    روانشناس کودک خوب

     

    7-اختلال توجه و تمرکز

    این اختلال که در کودکان شایع است به صورت عدم توانایی در تمرکز و توجه تشخیص داده می شود. در این موارد کودک نمی تواند بر روی موضوع خاصی تمرکز کند، حواسش به راحتی پرت می شود. به طور کلی ممکن است کودک :

    • نتواند کاری که به او سپرده اید را انجام دهد ( آن را فراموش کند یا نتواند روی آن تمرکز کند. مثلا نتواند یک پازل متناسب با سنش را در مدت متعارف حل کند ).
    • در راه بازگشت به خانه یا در زمان بیرون رفتن به راحتی حواسش پرت می شود و هدفش را فراموش می کند.
    • نمی تواند تکالیفش را تمام کند و در زمان مشق نوشتن خیلی بازیگوشی می کند.
    • در مدرسه نمی تواند روی درس تمرکز کند و نمراتش به نسبت هوش و استعداد کودک خیلی پایین تر می شود.

    8-اختلال عدم تمرکز و توجه- بیش فعالی

    اختلال کم‌ توجّهی – بیش‌فعالی (به انگلیسی: Attention-deficit hyperactivity disorder)به صورت مخفف: ADHD یک اختلال رفتاری رشدی است که در آن کودک توانایی دقت و تمرکز بر روی موضوع خاصی را نداشته و و دارای فعالیت بدنی غیر معمول می باشد.

    در ادامه بخوانید: ناخن جویدن کودکان

     

    اگه میخواین برای بهبود کودکتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    6858 2263 021  –  2006 2262 021

    11-تغییر در عادات روزانه کودک

    تغییر ناگهانی در رفتار روزمره می تواند گواهی از یکسری اتفاقات ناخوشاید ( سو استفاده جنسی، ترس شدید، افسردگی کودکان ، سردر گمی اجتماعی و … ) باشد. در این صورت کودک یا نوجوان به صورت ناخواسته یا خواسته در رفتارش تغییرات ایجاد می کند مثلا :

    • ۱-      صبح زود از خواب می پرد
    • ۲-      شبها کابوس می بیند
    • ۳-      بعد از بیدار شدن کاملا لخت است و نمتواند از تخت خواب بلند شود
    • ۴-      نسبت به گذشته زیادتر یا کمتر می خورد
    • ۵-      دچار افت تحصیلی شده است
    • ۶-      بیشتر با دوستان ناباب نشست و برخواست دارد

     

    مشکلات گفتاری

    اگر کودک شما از ناتوانی‌های گفتاری همچون مشکلاتی در تلفظ کلمات رنج می‌برد، گفتار درمانی می‌تواند رشد زبانی، ارتباط و مهارت‌های زبانی کاربردی کودک شما را بهبود ببخشد.

    گفتار درمانی روشی درمانی است که گفتار کودک و توانایی او را در درک و استفاده از زبان، حتی در ارتباط غیرکلامی، بهبود می‌بخشد. متخصصان گفتار، یا آسیب‌شناسان گفتار کلینیک تخصصی بوجیکا این خدمات را به شما ارائه می‌دهند.

    در ادامه بخوانید: مشاور کودک خوب در تهران

    shutterstock 164383784 750x430 - روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودک

    چه موقع نیاز داریم به گفتار درمان مراجعه کنیم؟

    • ۱- تأخیر در شروع گفتار در کودکان
    • ۲- اشکال در تلفظ اصوات گفتاری
    • ۳-عدم برقراری ارتباط کلامی یا غیر کلامی از سوی کودک
    • ۴-کم شنوایی یا ناشنوایی
    • ۵-اشکال در درک کلام
    • ۶-اختلال در بلع
    • ۷-در صورت تشخیص بروز هر یک از اختلالات فلج مغزی، اوتیسم، اختلال یادگیری
    • ۸. اختلال در صدا
    • ۹. بصورت کلی هر اختلالی که در دوران کودکی یا بزرگسالی بر درک یا بیان گفتار ویا کیفیت صدا یا عمل بلع تأثیر منفی بگذارد.

     

    لطفا بخوانید: درمان استرس

     

    مشکلات کودکان خود را جدی بگیرید. گاه برخی از رفتارها به نظر شما طبیعی به نظر می رسد اما عدم رسیدگی به آن ها و تداومشان می تواند سبب آسیب آن ها در آینده شود. در صورتی که هر مشکل و رفتار غیر طبیعی را در مدتی طولاتی در فرزند خود مشاهده کردید بهتر است هر چه سریع تر با متخصصین کودک مشورت کنید.

    5 - روانشناس کودک خوب توی تهران کجا برم؟ 5 بهترین روانشناس کودک
    نوبت روانشناس

    همین حالا اقدام کن

     

    روانشناس خوب کدک روانشناس خوب کودک روانشناس خوب کودک روانشناس خوب کودک

    مطالب مرتبط

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.