چرا افراد در روابط خیانت می کنن؟

دلایل اصلی خیانت افراد چیه؟

  • چرا افراد در روابط خیانت می کنن؟

     

    داشتن یه رابطه که توش وفاداری موج بزنه و آدم با خیال راحت یه عشق جذاب رو تجربه کنه آرزوی همه ما آدماست اما همیشه این برای من سواله که چرا اوضاع هیچوقت اونجوری که آدم دلش می خواد پیش نمی ره ،مثلا خود من تو تجربه عشقم احساس می کردم بهترین و درست ترین آدم رو انتخاب کردم.

    32e9c465dda2dec3141314621482e74bf710ed0f 1000x600 1 750x430 - چرا افراد در روابط خیانت می کنن؟
    چرا افراد در روابط خیانت می کنن؟

    اعتماد صد درصدی بهش داشتم همیشه فکر می کردم به جز من به هیچکس فکر نمی کنه ، از اون طرف در مورد خودم هم کاملا مطمئن بودم ، فکر می کردم چیزی تو رابطم کم نمی ذارم چه از لحاظ عاطفی چه رفتاری تا اینکه بعد از سه سال  رابطه و تمام دلبستگی ها و عشق و علاقه و سرمایه گذاری تو رابطه ، متوجه خیانتش شدم …

    خیانت یه قاتل بدنام رابطست، این موضوع اغلب مورد بحث قرار گرفته و همونطور که محققان اخیرا نشون دادن، دلایل زیادی وجود داره که چرا مردم خیانت می کنن، و دلایل، پیچیده تر از اون چیزی هستن که کلیشه های رایج نشون می دن.

    یک مطالعه جدید و جذاب،این انگیزه ها رو روشن می کنه. این تحقیق شامل 495 نفر بود (87.9 درصد از آنها دگرجنس‌گرا بودند) که این شرکت‌کنندگان از یک دانشگاه بزرگ ایالات متحده انتخاب شده بودن، شرکت کنندگان به خیانت در رابطه خود اعتراف کردن و به این سوال که ریشه معما بود پاسخ دادن:

    چرا این کار رو کردی؟

    پس از بررسی پاسخ های اونها و یک تجزیه و تحلیل ،هشت دلیل کلیدی مشخص شد :

    عصبانیت، عدم عزت نفس، کمبود عشق، نداشتن تعهد، نیاز به تنوع، غفلت، میل جنسی، و موقعیت یا شرایط

    این موضوع برای من خیلی مهم و حیاتی شده بود که اصلا چرا آدما خیانت می کنن و آیا می شه جلوی خیانت رو گرفت یا اینکه وقتی عشقمون بهمون خیانت کرد چیکار باید کرد

    حتما بخوانید: “چرا احساس تنهایی می کنم؟”

    چرا افراد خیانت می کنن؟

    برای این افراد، خیانت می‌تونه هیجان‌انگیز و فریبنده باشه، و باعث ایجاد احساس  تجدید قوا و شادی بشه. خیانت  لزوماً پایان عشق نیست و خیانت حتی در روابط شاد هم رخ می ده.

    اکثر مردم از هزینه های خیانت در یک رابطه، به ویژه در ازدواج آگاه هستن و می دونن خیانت می تونه منجر به طلاق و اختلال رفتاری در والدین بشه و خیانت پیش بینی کننده افسردگی ، اظطراب و خشونت خانگیه ،با این حال، بسیاری از افراد خیانت می کنن و این سوال پیش میاد که : چرا؟

    در نظرسنجی از افرادی که خیانت کردن،مشخص شد که ، از بین رفتن عشق و علاقه و تنوع طلبی  متداول ترین دلایل ذکر شده بودن و بعد از اون، میل به افزایش عزت نفس و عصبانیت با شریک زندگی دلایل مهم خیانت بودن

    اگه میخواین برای بهبود روابطتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    دلایل عمده زمینه ساز خیانت

    ۱. عدم برخورداری از فرهنگ صحیح استفاده از شبکه های اجتماعی
    ۲.عدم وجود پایبندی به ملاحظات اخلاقی
    ۳. ازدواج های اجباری
    ۴. ازدواج در سنین پایین
    ۵. مشکلات اقتصادی و معیشتی
    ۶.عدم برخورداری از روابط جنسی رضایت بخش
    ۷ .عدم رعایت بهداشت فردی
    از جمله مواردی هستن که زمینه بروز خیانت را فراهم می کنن.

    حالا اصلا وجود دارن کسانی که در رابطه وفادار می مونن ؟!و اینکه چطور افرادی که وفادار هستن رو تشخیص بدیم؟!

    شاید این سوالا همین الان داره تو ذهن شما مرور می شه ، واقعیت اینه که روانشناس من بزرگترین کمک رو به من در مورد پاسخ این سوالا کرد و واقعا نگاه من رو نسبت به رابطه و خودم تغییر داد

    bigstock 2133844452 scaled 1 750x430 - چرا افراد در روابط خیانت می کنن؟
    چرا افراد خیانت می کنن ؟

    چرا مردم وفادار می مانند؟

    به همان اندازه که خیانت ممکنه گسترده باشه،اکثریت قابل توجهی از افراد هم در رابطه خیانت نمی کنن، نظرسنجی اخیر نشون داده دلیل اصلی وفادار موندن افراد، اینه که اونها از رابطه خودشون راضی بودن. و دومین دلیل این بود که خیانت باعث ایجاد احساس گناه در اون ها می شد و سومین دلیلی که بیشترین استناد رو داشت ترس از اینکه شریک زندگیشون با خیانت به اونها تلافی کنه.

    آیا خیال پردازی در مورد دیگران برای یک رابطه مضر است؟

    اصطلاح «خیانت خرد» به اعمالی اطلاق می‌شه که با اکثر تعاریف خیانت فاصله داره، اما ممکنه باعث ایجاد ناراحتی برای شریک زندگی بشه، مانندتخیلات جنسی. در حالی که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تخیلات جنسی در مورد افراد دیگه، اگر به اونها عمل نشه ،لزوما برای یک رابطه ناسالم نیست

    و ممکنه به حفظ انرژی و علاقه جنسی کمک کنه اما محققان تاکید می کنن که تخیلات جنسی  باید تنها در مورد شریک زندگی باشه تا به رابطه کمک کنه.

    نکته مهم و قابل توجه اینه که آیا می شه یعد از خیانت دوباره به رابطه برگشت و همون حس و حال خوب رو دوباره داشت و اینکه آیا دوباره اعتماد از دست رفته برمیگرده ، راستش برای من که کاملا غیر ممکن بود و حتی فکر کردن بهش هم منو اذیت می کرد اما موضوع اینجاست که افراد و شرایط و نوع خیانت کاملا متفاوته و واقعا یه متخصص روانشناسه که می تونه به افراد تو شرایط مختلف کمک کنه که بهترین راه رو انتخاب کنن

    در ادامه بخوانید : وسواس جنسی چیست و چگونه درمان می شود؟ 

    اگه میخواین برای بهبود روابطتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    آیا می تونید به شریکی که قبلا خیانت کرده اعتماد کنید؟

    همیشه گذشته فرد تعیین کننده آینده اون نیست، اما تحقیقات نشون می‌ده افرادی که در رابطه قبلی به شریک زندگی خودشون خیانت کرده‌اند در مقایسه با افرادی که قبلاً خیانت نکرده‌اند، سه برابر بیشتر احتمال داره که در آینده مجدد خیانت کنن

    آیا بازگشت به زندگی بعد از خیانت امکان پذیره ؟

    مشکل پیچیده تر از اونه که بتونیم با بررسی سطحی و بدون در نظر گرفتن همه جوانب امر،حل و فصلش کنیم .درمان خیانت همسر، هم برای زوج ها دشوار و هم برای درمانگران چالش برانگیزه. خیانت مشکل شدید زناشویی با پیامدهای متعدد روانی ،خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی تلقی میشه.

    بعد از برملا شدن خیانت ،رفتارهای نامناسبی از سوی همسر عهد شکن و همسر خیانت دیده مشاهده میشه که اگر از بروز رفتارهای نامناسب بعد از خیانت اجتناب بشه و قبل از واکنش زوجین به این موضوع، نحوه برخورد با خیانت مرد و زن تا حدودی به زوجین آموزش داده بشه ،مسیر زوجین برای بهبود رابطه هموارتر خواهد شد.

    اگه میخواین برای بهبود روابطتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    تعریف خیانت آنلاین

    در مطالعه‌ای محققان چهار فعالیت رو پیدا کردن که به منزله خیانت به شریک زندگیه: رابطه جنسی آنلاین، درگیری عاطفی با شخصی به صورت آنلاین، قرار آنلاین و سایر تعاملات جنسی آنلاین.

    خیانت آنلاین می تونه برای یک رابطه مضر باشه و به اعتماد فرد به شریک زندگی خود آسیب بزنه.  به این ترتیب، در صورتی که در مورد رفتارهای آنلاین شریک عاطفی خودتون نگرانی دارید، مهمه که با هاش گفتگوی باز و صادقانه داشته باشین.

    یکی از مهمترین انواع خیانت که در حال حاضر روابط رو تهدید می‌کنه و باعث وقوع خیانت و طلاق میشه گستردگی استفاده از شبکه های اینترنتی و خیانت اینترنتیه

    (Cyber infidelity). خیانت اینترنتی واقعیت تازه و رو به افزایشه که امروزه یکی از عوامل فروپاشی زناشویی محسوب می شه .

    خیانت اینترنتی در تعریف استفاده از اینترنت برای برقراری تعامل عاطفی و جنسی توسط شخصی که متعهد به یک رابطه بلند مدته، طوری که انحصار رابطه عاطفی و جنسی  از بین بره.ارزان بودن، در دسترس بودن و گمنام ماندن از جمله مواردیه که باعث می شه، روی آوردن به اون از چشم خانواده و دوستان پنهون بمونه.ب

    سیاری از افرادی که فعالیت جنسی همسرشون رو در اینترنت کشف می‌کنن اعتماد خود رو از دست می دن. خیانت اینترنتی فرآیندیه که طی اون اشخاص متعهد به یک رابطه، همزمان به دنبال تماس های تعاملی به شکل مکالمات الکترونیکی از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی، چت روم ها و سایت های همسریابی هستن.

    این تماس ها ممکنه عاطفی یا جنسی باشه. اصولاً تماس ها به صورت پنهانی صورت می گیره. در تعریف خیانت اینترنتی باید اضافه کنیم رابطه رمانتیک یا جنسی با شخصی غیر از همسر که با تماس اینترنتی شروع می شه و تداوم پیدا می کنه. خیانت سایبری می تونه یک رابطه مداوم با یک شخص در اینترنت و یا یک رشته مکالمات جنسی با کاربران اینترنتی متعدد باشه.

    حتما بخوانید : چطور ترس از تاریکی کودکان درمان می شود؟

    5c98ecded734c shutterstock 603284063 750x430 - چرا افراد در روابط خیانت می کنن؟
    چرا افراد در روابط خیانت می کنن؟

    افراد  بعد از کشف خیانت چه عواطفی رو تجربه میکنن؟

    شوک ناشی از برملا شدن خیانت معمولاً به این شکل ، صورت می گیره که زوجین رابطه زناشویی خود رو تضمین شده و عادی در نظر می‌گیرن در حالی که ممکنه پیوند ازدواج آهسته آهسته از درون در حال تخریب باشه. سرگردانی و سردرگمی و احساس فریب خوردن از جمله هیجان های غالب بعد از کشف خیانت همسره و همین عامل بیش از پیش باعث نابودی ازدواج میشه.

    نه الزاماً به دلیل سکس یا رابطه عاطفی فرا زناشویی، بلکه به خاطر پنهان کاری و دروغ های صورت گرفته ضرورت دریافت کمک حرفه ای روانشناختی بدیهی خواهد بود. از اون جایی که اعتماد ، پایه بنیادین رابطه  بلند مدته، زوج برای اعاده اعتماد از دست رفته و رهایی از سردرگمی و بلاتکلیفی و روشن نمودن نقش و جایگاه خودش در زندگی مشترک چه در سال های گذشته و چه در سال های پیش رو حتما نیاز به مشاوره خانواده و روانشناس پیدا می کنه.

    یکی از عوامل ضروری برای بهبودی رابطه آسیب دیده، تلاش همسر پیمان شکن برای سرمایه گذاری مجدد در رابطه زناشویی و جلب مجدد اعتماد زوج آسیب دیده ست. تحمل و بردباری فرد پیمان شکن در برابر آشفتگی های هیجانی زوج آسیب دیده که پس از خیانت تجربه می‌کنه بسیار ضروری و مهم تلقی می شه.

    در آخر باید بگم که رواندرمانگرم چراغ روشنی رو تو مسیر تاریک نارحتی های بعد از تجربه خیانت دیدن در اختیارم گذاشت ، صحبتای حرفه ایش ، همدردی صمیمانش ، صبر و حوصله زیادش و آگاهی و دانش بالاش نجات دهنده من بود.

    5 750x430 - چرا افراد در روابط خیانت می کنن؟
    نوبت روانشناس

    مطالب پیشنهادی:

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.