پایان دادن به رابطه عاشقانه | جملات پایان رابطه عاشقانه | نشانه های پایان یک رابطه عاطفی

  • پایان دادن به رابطه عاشقانه

    پایان دادن به رابطه عاشقانه

    گاهی افراد تصمیم می گیرند به رابطه عاشقانه خود پایان دهند. پایان دادن به رابطه عاشقانه دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد.

    ممکن است مدتی پس از با هم بودن متوجه شوید شریک شما از بسیاری جهات خصوصا احساسات، افکار، عقاید، ارزشها با شما بسیار متفاوت است و نتوانید تحت هیچ شرایطی با او کنار بیایید. در هر صورت پایان دادن به رابطه عاشقانه بسیار دشوار است و ممکن است هر دو طرف از لحاظ روحی و احساسی دچار مشکل شوند و آسیب جدی به هر دو طرف وارد شود. اگر تصمیم دارید رابطه عاشقانه خود را پایان دهید، در این مقاله با بوجیکا همراه باشید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی درزمینه پایان دادن به رابطه عاشقانه
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    couplesad1 300x150 - پایان دادن به رابطه عاشقانه | جملات پایان رابطه عاشقانه | نشانه های پایان یک رابطه عاطفی
    پایان دادن به رابطه عشقی

    چرا پایان دادن به رابطه عاشقانه دشوار است؟

    پایان دادن به یک رابطه عاشقانه، تصمیمی است که همیشه به یاد خواهد ماند، چه تصمیم درستی باشد یا نه، چه برای ما خوب باشد و چه بد، این چیزی خواهد بود که فراموش نمی کنیم. ممکن است ما به دنبال پشتیبانی و توصیه دیگران باشیم، اما در پایان، این ما هستیم که تصمیم می گیریم، زندگی ما است و باید به شهود خود گوش فرا دهیم. در مورد این فکر کنید که اگر یک سال دیگر به این رابطه ادامه دهید چه می شود؟ اکنون به 5 سال دیگر در مورد بودن در این رابطه فکر کنید. شاید این چشم انداز به شما ایده ای بدهد که چه تصمیمی می خواهید انجام دهید، چه چیزی باعث می شود احساس خوب یا بد کنید. ما معتقدیم که احساس خوب همیشه یک وضعیت بسیار مهم در یک رابطه است، و خصوصاً هنگام پایان دادن به آن. اگر خوشحال نیستید، به شریک زندگی خود بگویید. آنچه را که برای شما پیش می آید توضیح دهید، آنچه از سرتان می گذرد را بیان کنید، از ترک شبهات خودداری کنید. اگر از چیزی رنج می برید، به شریکتان بگویید.

    برای انجام  چنین تصمیمی ، باید بسیار واقع بین باشیم که خود را گول نزنیم، زیرا این خود فریبی می تواند به شما و شخص دیگر آسیب برساند.

    برای دانستن اینکه آیا زمان آن رسیده که رابطه عاشقانه خود را خاتمه دهیم، شاید وقت آن رسیده است که از خودمان سؤال کنیم. به دنبال این نباشیم که چه کسی مقصر است، زیرا یک رابطه شامل دو نفر است و نه یک نفر. پرتاب همه سرزنشها بر روی شخص دیگر اشتباه بزرگی است. در مورد مسئولیت تمام مشکلات روابط نیز همین مسئله قابل مشاهده است! این ایده را از ذهن خود دور کنید.

    ما باید به دنبال درک این موضوع باشیم که در روابط ما چه اتفاقی افتاده است و چرا این شکست اتفاق افتاده است و چگونه می توانیم با خرد و صبر از این “تجربه عاشقانه” درس بیاموزیم.

    اگر مطمئن هستید که پایان بهترین راه برای شماست، در تصمیم خود محکم باشید. این به معنای خشن بودن نیست بلکه به معنای مصمم بودن است. اگر بلاتکلیفی و یا مسیرهای دیگر باز باقی نماند، یا برخی از درها را برای آینده باز نگه دارید، این می تواند به شخص دیگری آسیب برساند.

    هرگز با استفاده از پیام، ایمیل یا تلفن رابطه برقرار نکنید. این بدترین نگرشی است که هر کسی می تواند داشته باشد. هرگز هیچ یک از این گزینه ها را انتخاب نکنید. در عوض، به صورت حضوری ملاقات کنید تا به صحبت بپردازید، به شخص مقابل نگاه کنید و همه مسائل را با یک حرکت صادقانه حل کنید. از پایان دادن به یک رابطه عاشقانه شکست خورده نترسید و فرار نکنید. ناپدید شدن بدون توضیحی، نگرشی ناجوانمردانه است که فقط به همه افراد درگیر آسیب می رساند.

    سؤالاتی که قبل از پایان رابطه باید از خود بپرسید

    بسیاری از سؤالاتی که پیش از پایان رابطه از خود خواهیم پرسید، دردناک خواهند بود زیرا گاهی اوقات واقعیت صدمه می زند، اما لازم است که تأمل شود و درک کنیم که ما چه کسی هستیم و از یک رابطه چه می خواهیم. پایان دادن به یک رابطه به شما صدمه می زند، اما ادامه دادن با کسی که دوست ندارید ، بیشتر به شما صدمه می زند.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی درزمینه پایان دادن به رابطه عاشقانه
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    good bye letter when it is finished a relationship 300x200 - پایان دادن به رابطه عاشقانه | جملات پایان رابطه عاشقانه | نشانه های پایان یک رابطه عاطفی
    پایان دادن به رابطه عشقی

    آیا این رابطه ای است که من می خواهم؟

    اگر رابطه‌ای که داریم، همان چیزی است که ما می خواهیم، قادر خواهیم بود دیدگاه روشنی نسبت به آنچه واقعاً می خواهیم داشته باشیم. بسیار مهم است که در مورد روابط خود واقع بینانه عمل کنیم، سعی کنید موقعیت های خاص یا نگرش هایی را که برای ما خوشایند نیست به بهانه نگذارید.

    اگر چیز دیگری را می خواهیم، اگر می خواهیم نوع دیگری از رابطه برقرار کنیم، احتمالاً با فرد مناسب نیستیم. به آنچه که واقعاً می خواهید بپردازید، نه به آنچه دیگران می گویند یا فکر می کنند برای شما بهترین است.

    چه چیزی گمشده است و چه ارتباطی و تجربه ایجاد می کند؟

    غالباً، ما اصرار داریم که بدون اینکه متوجه شویم که ممکن است نشانه یک آزادی شخصی باشد، به روابط ناکام خود ادامه می دهیم تا به رابطه با شخصی که باعث خوشبختی ما نمی شود، پایان دهیم.

    آیا مشکل راه حلی دارد؟

    وقتی مطمئن نیستید که چه دلایلی باعث می شود روابط را خاتمه دهید، مهم است که ببینید امکان حل مشکل با شریکتان وجود دارد یا خیر، آیا به دنبال یافتن راه حل برای آن هستید یا نه.

    به عنوان مثال، اگر مشکل این است که شما و شریک زندگی تان اختلاف نظرهای زیادی دارید و بحث زیادی می کنید، شاید راه حل این باشد که یاد بگیرید با بلوغ بیشتری بحث کنید و یاد بگیرید که چگونه بهتر احساسات خود را مدیریت کنید.

    اگر همه سؤالات قبلی را بپرسید و هنوز تصمیم به پایان دادن به رابطه گرفتید، به احتمال زیاد شما دوره سختی را پشت سر میگذارید، اما به یاد داشته باشید که همه درد و رنج شما در نهایت فروکش می کند و به مرور زمان اوضاع بهتر می شود. همه مردم به زمان نیاز دارند. با این حال، زمانی فرا خواهد رسید که متوجه شوید که با بلوغ و شجاعت تصمیم درست گرفته اید.

    402366adad713541b5381af41d6c4c2e 300x176 - پایان دادن به رابطه عاشقانه | جملات پایان رابطه عاشقانه | نشانه های پایان یک رابطه عاطفی
    پایان دادن به رابطه عشقی

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی درزمینه پایان دادن به رابطه عاشقانه
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    چگونه به یک رابطه عاشقانه خاتمه دهیم

    1.اطمینان حاصل کنید که در واقع آماده جدایی هستید. یعنی همه در بعضی اوقات در روابط می جنگند. در یک لحظه ممکن است تصمیم بگیرید زمان آن است که شخص را رها کنید. با این حال ممکن است درک کنید که آنچه اتفاق افتاده است به اندازه آنچه شما فکر می کنید مهم نیست. شما نمی خواهید که شکسته شوید و بعد از  یک روز یا دو روز پس از آن پشیمان شوید.

    2.ابتدا به آنچه می خواهید بگویید فکر کنید. وقتی تصمیم گرفتید که زمان آن فرا رسید، فقط وارد گفتگو نشوید. ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید چه بگویید. تعیین کنید که چرا می خواهید به هم بزنید و تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید این حرف را بزنید.

    3.زمان خوبی را انتخاب کنید. زمانی را انتخاب کنید که بدانید دوست پسر یا دوست دخترتان مشغول کار نخواهد بود. سعی کنید روزی را انتخاب نکنید که او یک تست یا بازی بزرگ داشته باشد. مراقب زمان خود باشید و آن شخص را در جریان بگذارید.
    اشما می دانید که رابطه باید تمام شود. سعی کنید تاریخی را انتخاب کنید که شخص مقابل در آن زمان مشغول نباشد اما در آینده خیلی دور هم نباشد.

    4.پیش خودمان باشد. خوب نیست که اخبار را قبل از اینکه به شخص بگویید پخش کنید، زیرا این خبر ممکن است به او برسد. در این حالت، شما به طور مؤثر آن را از طریق شایعه شکسته اید، که اصلاً قابل قبول نیست.
    استثناء این قاعده این است که صحبت کردن با یک نفر که به آن اعتماد کامل دارید، می تواند به شما بسیار کمک کند. آن شخص می تواند به شما کمک کند، دقیقاً فکر کنید که چه احساسی دارید و چه کاری را باید انجام دهید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی درزمینه پایان دادن به رابطه عاشقانه
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    images 1 1 - پایان دادن به رابطه عاشقانه | جملات پایان رابطه عاشقانه | نشانه های پایان یک رابطه عاطفی
    پایان دادن به رابطه عشقی

    8 علامت که نشان دهنده آن است که زمان پایان رابطه است

    1. شما دیگر به یکدیگر اعتماد نکنید.
    اعتماد یکی از مهمترین بخش های هر رابطه است و وقتی آن را گم کنید، تقریباً زمان آن است که رابطه پایان یابد. علائمی که روابط شما از این طریق گذر کرده است ساده است

    2. شما می دانید که ارزشهای مختلفی دارید.
    همه ما ارزشهای خودمان را داریم که برای ما مهم است. امنیت، آزادی، یک خانواده محافظه کار، یک خانواده لیبرال، یک ازدواج آزاد. ارزش های شما هر چه باشد، مهم است.

    3. شما دیگر با او برنامه ریزی نمی کنید.
    اگر طرف مقابل از نظر روانی شما را تحت فشار قرار می دهد، زمان آن رسیده است که واقعاً او را حذف کنید. همه ما برنامه هایی را برای آینده داریم، حتی اگر آنها فقط تا چند هفته یا ماه آینده پیش بروند، و سایر موارد مهم شما همیشه باید جزئی از آنها در نظر گرفته شوند.

    4. شما دیگر هیچ تفریح و سرگرمی ندارید.
    روابط به نظر می رسد سرگرم کننده و شاد باشد، و اگر این رابطه شاد را از دست داده اید، ممکن است زمان آن باشد که رابطه را پایان دهید.

    5- شما در مورد زندگی با شخص دیگری خیال پردازی می کنید.
    همه تخیل می کنند. این بخشی از ماهیت انسان است، هنگامی که نمی توانید انرژی خود را در رابطه با طرف فعلی خود قرار دهید، بر روابط شما تأثیر منفی می گذارد، در عوض  در مورد زندگی با شخص دیگر  تصمیم بگیرید یا صادقانه تر با دیگران رویاپردازی کند.

    6. شما نمی توانید آینده ای را با او ببینید.
    مهمترین نکته در برقراری رابطه، ایده ایجاد آینده در کنار هم، شکل دادن و طراحی زندگی شماست که به طور فعال تصمیم می گیرید با  فرد دیگری  مسائل مهم خود را به اشتراک بگذارید. اگر نمی توانید آینده ای را با این شخص تصور کنید بهتر است به رابطه خود هر چه سریعتر پایان دهید.

    7. شما نمی توانید از ایده ازدواج با این شخص هیجان زده شوید.
    ازدواج با همه مناسب نیست و این اشکال ندارد، اما راهی برای ارزیابی اینکه آیا ممکن است زمان پایان رابطه باشد یا خیر، این است که به آینده ای احتمالی نگاه کنید و تصور کنید که با شریک فعلی خود ازدواج می کنید. اگر در پایان مسیر زندگی باشید، احتمال ازدواج وجود ندارد.

    8- متوجه می شوید که او غریبه شده است.
    مطمئن شده اید که شخصی که فکر می کردید می خواهید بقیه عمر خود را با او بگذرانید برای شما غریبه شده است. مطمئناً ممکن است شما خاطرات و احساساتی را هنوز با این شخص به یاد دارید. تعطیلات آخر هفته، چگونه به او گفتید که او را دوست دارید، اما او که اساساً برای شماست، به طرز چشمگیری و شاید غیرقابل برگشتی تغییر کرده است.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی درزمینه پایان دادن به رابطه عاشقانه
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

     

    مطالب پیشنهادی :

    سرد شدن رابطه بعد از زایمان

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.