8 نشانه هوش هیجانی پایین را بشناسید!

هوش هیجانی

آیا کسی را می شناسید که به نظر می رسد هرگز قادر به کنترل احساسات خود نیست؟ شاید آنها مرتباً ، در زمان نامناسب ، چیزهای اشتباه را انجام می دهند یا می گویند. یا شاید آنها همیشه درمورد دیگران قضاوت می کنند ، اما پذیرفتن انتقادات برایشان سخت است. اگر این توصیف شخصی باشد که می شناسید ، احتمال اینکه این فرد با هوش هیجانی پایین دست و پنجه نرم کند بسیار زیاد است .

  • هوش هیجانی پایین چه ویژگی هایی دارد؟

    هوش هیجانی پایین چیست؟

    هوش هیجانی پایین به ناتوانی در درک دقیق احساسات (هم در خودتان و هم در دیگران) و استفاده از این اطلاعات برای هدایت تفکر و اعمال شما اشاره دارد.

    هوش هیجانی (که گاهی اوقات به عنوان “ضریب احساسی” یا “EQ” نیز شناخته می شود) اساساً برای هر جنبه از زندگی ضروری است. در حقیقت ، بسیاری از کارشناسان اکنون بر این باورند که EQ در تعیین موفقیت کلی زندگی ممکن است واقعاً مهمتر از ضریب هوشی باشد. به همین ترتیب ، داشتن EQ پایین یا هوش هیجانی پایین می تواند نه تنها بر روابط بین فردی بلکه بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر منفی بگذارد.

    وقتی کسی ضریب هوشی پایینی دارد ، روش های زیادی وجود دارد که می تواند خودش را نشان دهد. در زیر 9 نشانه از افراد با هوش هیجانی پایین آورده شده است.

    AdobeStock 49309089 - 8 نشانه هوش هیجانی پایین را بشناسید!

     

    1-آنها همیشه فکر میکنند “درست” میگویند

    شما احتمالاً کسی را می شناسید که به نظر می رسد همیشه با دیگران درگیر می شود. دوستان ، خانواده ، همکاران و حتی غریبه های تصادفی خود را درگیر اختلافات با این افراد مشاجره می کنند.

    افراد با ضریب هوشی پایین در حالی که از گوش دادن به سخنان دیگران خودداری می کنند ، اغلب در مورد مرگ بحث می کنند . حتی اگر اثبات غلط بودن حرفشان را به آنها ارائه دهید ، آنها استدلال می کنند که واقعیت حرف های  شما نادرست است.

    آنها باید به هر قیمتی برنده شوند و به سادگی “موافقت با مخالفت” را غیرممکن می دانند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که افراد دیگر انتقاد کنند که چگونه فرد احساس دیگران را درک نمی کند.

     

     

    2-آنها از احساسات دیگران غافل هستند

    به نظر می رسد بسیاری از افراد با EQ پایین از احساسات دیگران غافل هستند. آنها ممکن است واقعاً متعجب شوند که همسرشان از آنها عصبانی است یا همکارانشان آنها را دوست ندارند.

    نه تنها این ، بلکه وقتی دیگران انتظار دارند از احساس خود آگاه شوند ، آزرده خاطر می شوند .

    brain effeciency 2 - 8 نشانه هوش هیجانی پایین را بشناسید!

    3-آنها اصولا بی احساس رفتار می کنند

    در بیشتر موارد ، افراد با EQ پایین حرف درست را نمی دانند و آن را نمیفهمند . آنها همچنین ممکن است در درک زمان مناسب و نامناسب برای گفتن مطالب کوتاهی کنند.

    به عنوان مثال ، آنها ممکن است در مراسم خاکسپاری چیزی غیر حساس بگویند یا بلافاصله پس از یک اتفاق غم انگیز شوخی کنند. اگر نسبت به پاسخ خارج از خط آنها واکنش نشان دهید ، آنها طوری رفتار می کنند که انگار بیش از حد حساس هستید.

    از آنجا که آنها در درک احساسات دیگران مشکل دارند ، جای تعجب نیست که آنها قادر به تفسیر و پاسخ مناسب به لحن و جو احساسی نیستند.

     

    4-آنها دیگران را به خاطر مشکلاتشان سرزنش می کنند

    افراد با EQ پایین بینش کمی در مورد اینکه چگونه احساسات آنها ممکن است منجر به مشکلات شود ، دارند. چیزی که یک فرد با هوش هیجانی پایین نمی تواند انجام دهد این است که خود را در قبال عملکرد خود مسئول بداند.

    وقتی مشکلی پیش می آید ، اولین واکنش آنها یافتن شخص یا چیز دیگری است که باید سرزنش شود. آنها ممکن است بگویند که چاره دیگری برای آنچه انجام داده اند نداشته اند و دیگران به سادگی وضعیت آنها را درک نمی کنند.

    به عنوان مثال ، اگر قفل گوشی شما باز باشد و آنها اطلاعات شما را ببینند ، تقصیر شماست که قفل تلفن را باز گذاشته اید. اگر آنها در انجام وظیفه ای کوتاهی کنند ، پنجره ای بشکنند ، برای خودشان شغل پیدا نکنند یا شام را بسوزانند ، به نوعی ممکن است این کار را تقصیر شخص دیگری بیاندازند.

     

    5-آنها مهارت های مقابله ضعیفی دارند

    عدم توانایی در کنار آمدن با موقعیت های دارای احساسات، می تواند شاخص EQ پایین باشد. درک عواطف شدید چه از خود و چه از نظر دیگران برای کسانی که از هوش هیجانی پایینی برخوردار نیستند دشوار است.

    این افراد برای جلوگیری از مقابله با عواقب احساسی ، معمولاً از این شرایط دور می شوند. پنهان کردن احساسات واقعی آنها نیز بسیار رایج است.

     

    6-آنها طغیان های احساسی دارند

    توانایی تنظیم احساسات یکی از مغوله های هوش هیجانی است . افراد با EQ پایین معمولاً برای درک و کنترل احساسات خود دست و پنجه نرم می کنند. آنها ممکن است بدون اینکه بفهمند واقعاً چه احساسی دارند یا چرا اینقدر ناراحت هستند ، واکنش بدون فکر نشان می دهند.

    فردی که فاقد EQ است نیز ممکن است دچار انفجارهای احساسی غیرمنتظره ای شود که بیش از حد منفجر شده و غیرقابل کنترل است. کوچکترین چیزها آنها را به یک دزد دریایی تبدیل می کند که می تواند برای چند دقیقه ، یا حتی ساعتها ادامه داشته باشد.

     

     

    7-آنها با روابط مبارزه می کنند

    افراد با EQ پایین معمولاً دوستان نزدیک بسیار کمی دارند. این به این دلیل است که دوستی نزدیک نیاز به دادن و گرفتن  متقابل، تقسیم احساسات ، عطوفت و حمایت عاطفی دارد ، و همه ویژگی های افراد با EQ پایین معمولاً ندارند. در عوض ، افراد با ضریب هوشی پایین اغلب به عنوان ساینده و بی احساس ظاهر می شوند.

    برای تعیین وقت از روانشناسان کلینیک در زمینه مشاوره فردی با شماره های زیر تماس بگیرید

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

     

    8-آنها مکالمات را به سمت خودشان می چرخانند

    افراد غیرهوش احساسی تمایل دارند بر گفتگو مسلط شوند. حتی اگر آنها سوال می کنند و به نظر می رسد که آنها با دقت گوش می دهند ، آنها همیشه راهی پیدا می کنند که همه چیز را به سمت خودشان برگردانند. معمولاً ، آنها باید ثابت کنند که هر آنچه را تجربه می کنید ، آنها بهتر یا بدتر از آن را دیده یا تجربه کرده اند.

    مهم نیست شما چه می گویید ، آنها آنجا بوده اند ، این کار را انجام داده اند. شما یک تصادف رانندگی کرده اید؟ آنها نیز … و سگ آنها مرد. قصد صعود به کوه کلیمانجارو را دارید؟ آنها چهار سال پیش کوه اورست را صعود کردند.

    • بیشتر بخوانید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.