8 راه مبارزه با نفرت از خود

نفرت از خود

برای غلبه بر احساس نفرت از خود ، شناختن علائم و نشانه ها ، درک علل و عوامل اصلی آن ، درک تأثیرات قدرتمندی که بر زندگی شما دارد ، مهم است.

  • چگونه با نفرت از خود مبارزه کنیم؟

     

    اگر به دنبال این هستید که از نفرت خود عبور کنید ، تعدادی از مراحل و اقدامات وجود دارد که می توانید انجام دهید. بیش از هر چیز دیگری ، به یاد داشته باشید که شما در احساس خود مقصر نیستید ، اما از این روز به بعد در اقداماتی که نسبت به ایجاد تغییرات مثبت برای بهبود زندگی خود انجام می دهید ، مسئول هستید.

    برای تعیین وقت از متخصصان روانشناسی در زمینه ی مشاوره فردی با شماره های زیر تماس بگیرید.

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

    لطفا بخوانید: ماساژ کودک ؛ ماساژ کودک برای خواب

    1.یادداشت کردن را امتحان کنید 

    یک ژورنال نگه دارید تا در مورد روز خود تأمل کنید و احساس خود را نسبت به آنچه اتفاق افتاده درک کنید. در مورد وقایع روز تأمل کنید ، موقعیت هایی را که ممکن است باعث ایجاد برخی احساسات شده باشند، را بررسی کنید و به علل اصلی نفرت از خود توجه داشته باشید. هر روز که یادداشت می نویسید ، به دنبال الگوها باشید و از نحوه تغییر احساسات خود آگاه شوید . تحقیقات نشان می دهد که نوشتن رسا مانند آنچه در طول روزنامه نگاری انجام می شود می تواند به کاهش پریشانی روانشناختی کمک کند.

    کلمات وداع حزینه - 8 راه مبارزه با نفرت از خود
    نفرت از خود

    2.هنگام نفرت از خود، تفکر منفی را به چالش بکشید 

    هنگامی که شروع به آگاهی بیشتر از احساسات و عوامل محرک آنها می کنید ، شروع به شناسایی افکار و اندیشه هایی که هنگام مواجه شدن با حوادث منفی می کنید ، انجام دهید. از خود سوال کنید که آیا افکار شما واقع بینانه است یا اینکه دچار تحریفات فکری هستید.

    سعی کنید در مقابل زورگوی داخلی خود بایستید و با مخالفت با صدای درونی عمل کنید. اگر ساختن صدای قوی به تنهایی برایتان دشوار است ، تصور کنید که مانند یک دوست ، شخص مشهور یا ابرقهرمان نقش فردی قویتر را که می شناسید به عهده بگیرید و با صدای انتقادی در ذهن خود صحبت کنید.

    لطفا بخوانید: آیاباید همیشه روابط پنهان را محکوم کرد؟

    3.هنگام نفرت از خود، شفقت به خود را تمرین کنید 

    به جای اینکه از خود متنفر باشید ، تمرین کنید که خود را ترحم کنید. این به این معنی است که از یک منظر دیگر به موقعیت ها نگاه کنید ، چیزهای خوبی که به دست آورده اید را ببینید و به تفکر سیاه یا سفید پایان دهید.

    آیا آن یک اتفاق بد واقعاً پایان جهان بود؟ آیا می توانید شرایط را دوباره تنظیم کنید تا به جای یک فاجعه ، آن را یک عقب گرد بدانید؟ وقتی می توانید با خود مهربان باشید ، احساسات مثبت تر و صدای درونی مثبت پیدا می کنید. تحقیقات نشان می دهد که درمان متمرکز بر شفقت می تواند عزت نفس را بهبود بخشد ، که می تواند برای کاهش نفرت از خود مفید باشد.

    لطفا بخوانید: چرا زوج درمانی و مشاوره ازدواج از نون شب واجب تره؟

    4.با افراد مثبت وقت بگذرانید 

    به جای اینکه با افرادی که به شما احساس بدی می دهند معاشرت داشته باشید ، با افرادی که باعث می شوند احساس خوبی داشته باشید ، شروع به معاشرت کنید. اگر در زندگی واقعی خود چنین افرادی را نمی شناسید ، عضویت در یک گروه پشتیبانی را در نظر بگیرید. اگر مطمئن نیستید که یکی را از کجا پیدا کنید ، بدون در نظر گرفتن نوع مشکلات بهداشت روانی ، اتحاد ملی در زمینه بیماری های روانی مکان خوبی برای شروع است.

    b9llt0cinrrahqy141mq - 8 راه مبارزه با نفرت از خود
    نفرت از خود

    5.مدیتیشن را تمرین کنید 

    اگر به سختی می توانید سرعت خود را کاهش دهید و خود را از تفکر منفی جدا کنید ، سعی کنید یک تمرین مدیتیشن منظم را شروع کنید . درگیر شدن در مراقبه راهی برای خاموش کردن صدای منفی در سر است. این نیز مانند یک عضله است. هرچه بیشتر تمرین کنید ، راحت تر می توانید ذهن خود را آرام کنید.

    لطفا بخوانید: بی اختیاری مدفوع در کودکان 

     

    6.هنگام نفرت از خود، به یک درمانگر مراجعه کنید 

    اگر با سلامت روان خود دست و پنجه نرم می کنید ، ممکن است از مراجعه به یک درمانگر بهره مند شوید . اگرچه تغییر ذهنیت به تنهایی امکان پذیر است ، اما یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا سریعتر با آسیب های گذشته کنار بیایید و همچنین الگوهای تفکر مفیدتری را نیز تمرین کنید.

    811508 - 8 راه مبارزه با نفرت از خود
    نفرت از خود

    7.خودمراقبتی را تمرین کنید 

    به جای انجام رفتارهای خود تخریبی ، از خود مراقبت کنید . این به معنای مراقبت از سلامت جسمی و روانی شما با انجام همه کارهایی است که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید. غذای سالم بخورید ، به طور منظم ورزش کنید، به اندازه کافی بخوابید ، شبکه های اجتماعی و زمان نمایش را کاهش دهید ، اوقات خود را در طبیعت بگذرانید و با خود مهربانانه صحبت کنید.

    8.هنگام نفرت از خود، به دنبال معنی زندگی باشید

    پاد زهر احساس بد در همه زمان ها ممکن است این باشد که قدم های کوچک را به سمت آنچه در زندگی می خواهید، شروع کنید . این ممکن است به معنای یافتن مسیر شغلی جدید ، مسافرت ، فرار از بدهی ، پایان دادن به رابطه ، تشکیل خانواده یا دور شدن از خانه باشد. ارزش های خود را تعیین کنید و سپس مطابق با آنها عمل کنید. به محض اینکه با ارزش های خود همسو شوید ، احساس اعتماد به نفس راحت تر خواهد بود.

    برای تعیین وقت از متخصصان روانشناسی در زمینه ی مشاوره فردی با شماره های زیر تماس بگیرید.

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

    بیشتر بخوانید:

    انواع خیانت

    بیش فعالی چیست؟

    سرد شدن رابطه بعد از زایمان

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.