مهاجرت کردن یا فرار از احساست؟

مهاجرت کردن

مهاجرت کردن به دلایل مختلفی صورت میگیرد که در بیشتر موارد فرار از شرایط موجود و احساس فشار و نا امنی نسبت به موقعیتها، میتواند منجر به تصمیمات لحظه ای شود. اگرچه به نظر می رسد دلایل مهاجرت متفاوت باشد، اما هر کسی که کوچ می کند و برای مهاجرت گام برمی دارد، این کار را برای بهبود زندگی خود انجام می دهد.

  • مهاجرت کردن

    مهاجرت کردن چیست؟

    مهاجرت کردن عبارت است از جابجایی یا روند ترک افرادی که کشور خود را برای اقامت در کشور دیگر ترک می کنند. افراد به دلایل زیادی مهاجرت می کنند، از جمله افزایش شغل فرد یا بهبود کیفیت زندگی یا حتی فرار از شرایط سخت محیط زندگی. مهاجرت کردن بسته به وضعیت فعلی اقتصاد کشورها از دو طریق مثبت و منفی بر اقتصاد کشورهای درگیر تأثیر می گذارد.

    چمدان 2 - مهاجرت کردن یا فرار از احساست؟

    تأثیر مالی مهاجرت کردن

    وقتی گروه های بزرگی از مهاجران وارد بازار کار در یک کشور جدید می شوند، بر تعداد موجود مشاغل و میزان دستمزدی که می توان برای یک شغل خاص درخواست کرد، تأثیر می گذارد. کشور جدید باید فرصت شغلی کافی برای حمایت از مهاجرت را داشته باشد.

    (مهاجرت کردن)

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰

     

    دلایل مهاجرت کردن 

    1. برای فرار از مناطق درگیری

    این یکی از علل قدیمی و متداول مهاجرت کردن است که مردم احساس می کنند برای فرار از درگیری ها باید کشور متولد خود را ترک کنند. افرادی که در کشورهای جنگ زده مانند برخی از مناطق خاور میانه زندگی می کنند، برای دور شدن از جنگ و فرار از خطر، احساس میکنند نیاز به مهاجرت دارند.

    2. عوامل محیطی

    تغییرات آب و هوایی نیز مسئولیت مهاجرت کردن را بر عهده دارد، زیرا تغییرات طبیعت به ناچار به زندگی افراد اعمال می شود. گاهی اوقات طبیعت حمله می کند و انسان را بی خانمان و درمانده می کند. به دلیل طوفان های ناگهانی، سیل، سونامی و بلایای طبیعی دیگر، مردم نیاز به فرار و پناهندگی در یک محیط نسبتاً امن دیگر را دارند.

    3. فرار از فقر

    تفاوت زیادی بین حقوق و شرایط کار بین کشورها وجود دارد، بسیاری از کشورهای پیشرفته یک شبکه اجتماعی ارائه می دهند، که این کشورها را برای افراد از کشورهای کمتر توسعه یافته جذاب می کند.
    همچنین ، بسیاری از افراد برای فرار از بیکاری زیاد و کمبود فرصت در کشور خود مهاجرت می کنند.

    4. سطح بالای زندگی

    افرلد با مهاجرت به کشوری دیگر به دنبال سطح بالاتری برای زندگی هستند. نه فقط درمورد اقتصاد، بلکه تمیزتر، سالم تر، و کیفیت زندگی بهتر، میتواند از موارد میل به مهاجرت باشد.

     

    5. نیازهای شخصی

    برخی از مردم واقعاً معتقدند که متعلق به کشور دیگری هستند. بسیاری از اوقات اقلیت های (مذهبی یا جنسی) نیاز به مهاجرت از کشور خود به کشوری با مداراتر را دارند، بنابراین می توانند زندگی مورد نظر خود را، در کشود جدید آغاز کنند.

    6. آموزش عالی

    این یکی از مهمترین دلایلی است که افراد مهاجرت می کنند، خصوصاً افراد جوان برای ادامه تحصیل در رشته ای که در کشور آنها امکان پذیر نیست یا دانشگاههای بهتری در خارج از کشور وجود دارد، مهاجرت و تحصیل می کنند.

    https  i.obozrevatel.com news 2020 4 23 unnamed4 - مهاجرت کردن یا فرار از احساست؟

    7. عشق

    لزوماً افراد ملاقات حضوری ندارند، اینترنت فرصت های جدیدی را به روی همه می گشاید و از لحاظ عاطفی افراد را به هم نزدیک می کند. هر روز مردم در حال نقل مکان به آن سر دنیا هستند تا در کنار عزیزانشان باشند، این امر به آن اندازه که به نظر می رسد، عجیب و غیرمعمول نیست.

     

    8. تبلیغات، زندگی بهتری را ارائه می دهد

    در طول تاریخ مواردی وجود داشته است که کشورها به دلیل مهیا کردن شرایط عالی و پشتیبانی اولیه در مواردی خاص از جمله: سن، زبان، تحصیلات، توانایی شغلی و مالی بالا و غیره .. موقعیت و جایگاه ویژه ای در تبلیغات خود ارائه داده اند.

    9. بهداشت بهتر

    افراد بسته به وضعیت مالی خود می خواهند بهترین خدمات بهداشتی را به خانواده خود ارائه دهند. برخی از افراد برای دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی ارزان قیمت، مهاجرت می کنند. به همین دلیل، تعدادی کشور، خدمات بهداشتی رایگان به شهروندان خود ارائه می دهند.

    1 jdULL0ztQUsUDZDfsWV 4Q - مهاجرت کردن یا فرار از احساست؟

    لطفا بخوانید: مثبت اندیشی
    10. به طبیعت نزدیکتر باشید

    بسیاری از مردم تمام زندگی خود را تغییر می دهند و زندگی قدیمی خود را پشت سر می گذارند تا بتوانند نزدیکتر به طبیعت زندگی کنند. به دلیل عشق به طبیعت بیشتر افراد، این فرآیند بیشتر از آنچه فکر کنید اتفاق می افتد.

    11. دلایل سیاسی

    برخی از افراد در جستجوی آزادی سیاسی در کشورهای دیگر هستند. برخی برای کسب هویت جدید تابعیت خود را تغییر می دهند و برخی دیگر برای به دست آوردن حقوق سیاسی که در کشور خود از دست داده اند، تقاضای آن را از کشور دیگری دارند.

    12. به دنبال تغییر یا ماجراجویی

    بسیاری از جویندگان ماجراجویی، کمتر از دو سال، در کشور مورد نظر می مانند. اما برخی دیگر مدت بیشتری می مانند و زندگی جدیدی را در کشور انتخابی آغاز می کنند.

     

    در بیشتر موارد فرار از شرایط موجود و احساس فشار و نا امنی نسبت به موقعیتها، میتواند منجر به تصمیمات لحظه ای شود. اگرچه به نظر می رسد دلایل مهاجرت متفاوت باشد،اما هر کسی که کوچ می کند و برای مهاجرت گام برمی دارد، این کار را برای بهبود زندگی خود انجام می دهد. اما به یاد داشته باشید که این یک روند طبیعی نیست. می تواند استرس بزرگ و حتی خطرناکی باشد، بیایید با تفکر بیشتری رفتار کنیم و تصمیم بگیریم.

     

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

    بیشتر بخوانید: 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.