مشاور کودک خوب در تهران |مرکز مشاوره غرب تهران سعادت آباد

  • مشاور کودک خوب در تهران

     

    bigstock 122223218 300x200 - مشاور کودک خوب در تهران |مرکز مشاوره غرب تهران سعادت آباد
    مشاور کودک

    چه زمانی به مشاور کودک مراجعه کنیم؟

    کودکی دوران شکل گیری شخصیت هر انسانی است. خانواده ها علاوه بر تامین نیازهای رفاهی، باید نسبت به تربیت و آموزش صحیح کودک خود آگاهی داشته باشند.
    برقراری ارتباط با کودک در واقع یک موضوع و کاری بسیار پیچیده است و نیاز به مشاور کودک متخصص خود را دارد. به طور کلی ارتباط با کودک یعنی بتوان آنها را از لحاظ شخصیتی بررسی کرد و در واقع خصوصیات فردی آنها را به طور کامل شناخت.
    هنگامی که مردم به بیماری روانی فکر می کنند، تصورشان بزرگسالان است. اما واقعیت طوری دیگر است. به عنوان مثال اگر مشکلات استرس و افسردگی از دوران کودکی درمان نشود ممکن است منجر به اختلالات روانی شود.
    با این وجود، سلامت روان کودکان گاهی نادیده گرفته می شود. اکثر مردم تصور می کنند که کودکی یک دوران شاد است و ممکن است این واقعیت را که بچه ها اغلب با استرس و اختلالات روانی نیز روبرو هستند، کنار بگذارند. نتایج نشان مى دهد که حدود 20 درصد از کودکان و نوجوانان زیر 18 سال از اختلالات روانى رنج مى برند.
    کودکان می توانند مشکلات روانی و عاطفی مشابه بزرگسالان را داشته باشند مثل: افسردگی، اضطراب و…هرچند علائم این اختلال ممکن است در کودکان متفاوت باشد. به عنوان مثال کودکی که مبتلا به اختلال روانی مثل افسردگی است ممکن است این مشکل را به صورت رفتاری هیجانی یا مشکلات رفتاری ظاهر کند.

     

    behavior 300x184 - مشاور کودک خوب در تهران |مرکز مشاوره غرب تهران سعادت آباد
    مشاور کودک

    برای چه مشکلاتی می توانیم به مشاور کودک مراجعه کنیم ؟

     

    • بیش فعالی
    • پرخاشگری
    • دروغ گویی
    • ترس
    • گریه و لجبازی
    • عدم تمرکز و توجه
    • خجالتی بودن
    • استرس و اضطراب
    • مشکلات ارتباطی با دیگران
    • و…..
    برخی از اختلالات روانی ارثی هستند و به علت عوامل ژنتیکی ایجاد می شوند. مشاوران و روانشناس متخصص کودک می توانند مشکلاتی که در کودکان وجود دارد و از دید پدر و مادرها پنهان است پی ببرند و آنها را ریشه یابی کرده و به درمان آنها بپردازند.
    هنگامی که کودکان مشکلات عاطفی و رفتاری دارند، باید هر چه زودتر درمان شوند. به عنوان مثال:
    اختلالات خوردن: هرچه کودک بیشتر با یک اختلال خوردن زندگی کند، سخت تر است که بهبود یابد. درمان به هنگام و زود ممکن است زندگی او را نجات دهد.
    سابقه خانوادگی: اگر بیماری روحی در خانواده شما اتفاق می افتد، احتمال بیشتری دارد که کودک شما به آن اختلال مبتلا شود. درمان سریع و به موقع می تواند این مشکل را در کودک شما حل کند.
    آسیب زدن به خود: اگر کودک شما به خود آسیب می زند و با توجه به اینکه شما به منع این کار او تاکید کرده اید و باز تکرار می کند ممکن است راهی برای مقابله با یک بیماری روانی باشد و نیاز به مداخله درمانی دارد.

    بعضی از حوادث زندگی می تواند تغییرات در عملکرد فرزند شما ایجاد کند که نیاز به مشاور کودک داریم


    موضوعاتی مانند:
    -طلاق والدین
    -تغییر مدرسه
    -یک خواهر جدید
    این ها می تواند اثرات مضر بر رفتار کودک داشته باشد. اگر رفتار فرزند شما موجب ناراحتی در مدرسه شود یا اینکه به طور جدی نظام خانواده شما را مختل می کند، مهم است که از مشاور کودک کمک بگیرید.
    اگر یک کودک به طور غیرمعمول به نظر می رسد برای مدت زمان طولانی اضطراب، ناراحتی یا تحریک پذیری دارد و نمی تواند مانند کودکان هم سن خودش به حل مسائل خود بپردازد نیاز به درمان دارد.
    کودکی که به طور جدی اضطراب یا افسرده است، فقط رنج نمی برد. او در قسمت های مهم دوران کودکی از دست رفته است. قبل از اینکه این کودکان از بسیاری از موقعیت های زندگی و موفقیت خود عقب بیفتند نیاز به درمان دارند.
    در صورتی که نگران سلامت روان کودک خود هستید برای درمان هرچه زودتر کودک خود اقدام کنید. مشاور کودک در این زمینه می تواند ریشه مشکلات کودک شما را بررسی کرده و به درمان این مشکلات بپردازد. شما می توانید از یک روانشناس رفتاری که متخصص در کودکان و نوجوانان است یا یک روانپزشک کودک و نوجوان، مشورت و کمک بگیرید.

     

     

    IMG 20171212 103427 300x300 - مشاور کودک خوب در تهران |مرکز مشاوره غرب تهران سعادت آباد

    کلینیک روانشناسی بوجیکا آماده ارائه خدمات روانشناسی و روانپزشکی می باشد.
    جهت تعین وقت اینجا کلیک کنید

     

    مقالات مرتبط
    6 تفاوت کلیدی بین روانپزشک و روانشناس!!!
    روانشناس خوب کودک!یک درمانگر خوب چه کسی است؟
    روانشناس خوب چه ویژگی هایی دارد؟
    بهترین مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی چه ویژگی هایی دارد؟
    چه زمانی نیاز است به روانشناس و روانپزشک مراجعه کنیم؟

    سرد شدن رابطه بعد از زایمان

    بهترین مرکز زوج درمانی در شمال و غرب تهران

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.