مشاوره کودک | مشاوره کودک غرب تهران | مشاوره کودک شمال تهران

مشاوران کودک و نوجوان ممکن است رویکرد کل نگرانه ای در مورد رفتار با مراجع خود داشته باشند که ممکن است شامل مشاوره با والدین کودک یا اعضای خانواده مربوطه باشد.

  • مشاوره کودک

    مشاوره کودک چیست؟

    مشاوران بهداشت حرفه ای و روانی که با کودکان و نوجوانان همکاری می کنند ، در زمینه های مختلفی باتجربه و آموزش دیده اند. برخی ممکن است دارای مجوز مشاوران حرفه ای باشند ، برخی دیگر مشاوران روانشناسی بالینی یا حتی روانشناسان کودک هستند. مشاوران کودک و نوجوان ممکن است رویکرد کل نگرانه ای در مورد رفتار با مراجع خود داشته باشند که ممکن است شامل مشاوره با والدین کودک یا اعضای خانواده مربوطه باشد. مشاور برای ارزیابی چگونگی تأثیر محیط روزمره بر سلامت روانی ، چارچوب ذهن کودک را ارزیابی می کند ، ضمن اینکه به بررسی پویایی ، محافل اجتماعی و مدرسه و خانواده او می پردازد.

    CounselingLARGE 300x158 - مشاوره کودک | مشاوره کودک غرب تهران | مشاوره کودک شمال تهران
    مشاوره کودک

    مشاوران مدرسه پشتیبانی مشابهی از کودکان ارائه می دهند ، اما بیشتر بر چگونگی تأثیر رشد اجتماعی ، شخصی و تحصیلی آنها تأکید می کنند. مشاوران مدرسه باید به جای تخصص در مشاوره / درمان کودک و نوجوان ، مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه مشاوره تحصیلی کسب کنند. در حالی که هر دو شغل به جمعیت یکسانی متوسل می شوند ، هر رویکرد به شکلی متفاوت فعالیت می کند.

    مقدمه ای بر مشاوره کودک

    کودکان و نوجوانان در بسیاری از تغییرات و چالش های زندگی در خانواده ، گروه همسالان ، مدارس و سایر محیط ها قرار می گیرند. از بدو تولد تا سالهای نوجوانی ، کودکان و نوجوانان می توانند برخی مواقع در پیشرفت خود دچار انسداد جاده ای شوند و این امر باعث ایجاد نگرانی جسمی ، عاطفی یا روانی برای اعضای خانواده ، معلمان و خود می شود. برخورد با مددجویان جوان نیاز به آموزش مناسب ، سطح صبر ویژه و توانایی برقراری ارتباط با کودکان و خانواده های آنها دارد.

    مشاوران کودک و نوجوان برای دستیابی به سلامت عاطفی و روانی مهارت های مقابله ای را به مشتریان خود ارائه می دهند. مشکلات و مسائل مراجعین جوان شامل اختلالات توجه ، مشکلات یادگیری و مشکلات رفتاری و همچنین تأثیر عاطفی طلاق ، مرگ ، بیماری جدی یا آسیب های عاطفی ناشی از کودک آزاری ، مسائل خانوادگی یا زورگویی است. مددجویان نوجوان همچنین نگرانی های زیادی از قبیل مقابله با فشار همسالان ، اختلال در خوردن غذا ، سوء مصرف مواد مخدر ، سردرگمی جنسی ، افسردگی ، اضطراب و در بعضی موارد نشانه های اولیه یک بیماری روانی جدی را به نشان می دهند.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانشناسی کودک
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

     02126767945-02122636858- 09212773724

    مشکلات کودکان

    برخی از نگرانی هایی که کودکان و نوجوانان ممکن است در جلسات مشاوره مطرح کنند عبارتند از:

    • ناتوانی های یادگیری
    • نگرانی های رفتاری
    • سوء مصرف مواد
    • تمایلات جنسی
    • بحران هویت
    • افسردگی
    • اضطراب
    • فشار
    • معضلات اجتماعی
    • اختلالات اشتها
    • فقر
    • خشونت خانگی

    مشاوران کودک و نوجوان ، مراجعان را ترغیب می کنند تا درباره تجربیات و عواطف روزمره خود صحبت کنند و به آنها در پردازش واکنش های خود و سازگاری با تغییرات عمده زندگی مانند طلاق یا مرگ کمک می کنند. یک روانشناس ماهر و موفق به مراجعان خود می آموزد مهارت هایی را برای تغییر رفتار خود ، مقابله با چالش های زندگی و تصمیم گیری های خوب ایجاد کنند. غالباً مشاور کودک و خانواده با سایر پزشکان مانند روانپزشک و مددکار اجتماعی ، درمان را هماهنگ می کنند. در صورت لزوم ، آنها مراجعین جوان را به مراکز درمانی یا روانپزشک ارجاع می دهند.

    Fotolia 194608579 Subscription Monthly M 960x640 300x200 - مشاوره کودک | مشاوره کودک غرب تهران | مشاوره کودک شمال تهران
    مشاوره کودک

    چه زمانی باید برای فرزند خود به دنبال مشاوره کودک باشید

    وقتی کودکی از پریشانی روانی ، اجتماعی یا عاطفی رنج می برد ، مقابله با آن سخت است ، به ویژه هنگامی که احساس می کنید هیچ کاری از دست شما بر نمی آید یا کاری برای اصلاح اوضاع وجود ندارد. در اینجاست که یک مشاور کودک می تواند بسیار مفید باشد.

    این متخصص بهداشت روان می تواند موارد اساسی را که بر سلامت عمومی و بهزیستی فرزند شما تأثیر می گذارد ، شناسایی کند ، بنابراین کودک شما می تواند به سرعت درمانی را که برای احساس بهتر او وجود دارد را دریافت کند. واقعیت این است که بسیاری از کودکان قادر به پردازش کامل پیچیدگی هایی نیستند که همراه با مسائل عاطفی و یا روحی و روانی تجربه می کنند ، بنابراین مشاوره ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که باید با کودک شما برای رسیدن تمامیت ذهنی کار کند.

    علاوه بر این ، مشاوره کودک می تواند برای کودکانی که از اختلال وسواس ، اجباری ، استرس پس از سانحه یا اختلال اضطراب عمومی رنج می برند ، بسیار ارزشمند باشد. در صورتی که احساس کنند نیاز به کمک حرفه ای دارند ، برای والدین ، ​​کودکان و معلمان معمول است که به دنبال خدمات مشاوره ای برای کودکان باشند. چرا؟ خوب ، زیرا مشاوران کودک می توانند علت اصلی پریشانی فرزند شما را مشاهده ، ارزیابی و شناسایی کنند.

    لطفا بخوانید: ترس از مدرسه 

    به یاد داشته باشید

    هدف اصلی مشاوره کودک استفاده از دانش و تخصص یک مشاور کودک آموزش دیده برای آرام کردن نگرانی های شما و کمک به فرزندتان در دریافت کمک های لازم برای عملکرد صحیح است. مشاور کودک می تواند ابزارهای لازم برای مقابله با مسائل و هرگونه وضعیت سلامت روانی را به روشی سالم و مولد به شما و فرزندتان ارائه دهد. علاوه بر این ، این متخصص می تواند به شما و فرزندتان کمک کند تا با اوقات ناخوشایند ، ترسناک ، تحریک کننده اضطراب و چالش برانگیز با استرس و آشفتگی کمتری کنار بیایید.

    به عنوان والدین ، ​​شما چیزی جز سلامتی و خوشبختی فرزندتان نمی خواهید ، اما گاهی اوقات موقعیت هایی رخ می دهد که شما به راحتی نمی توانید مشکل را رفع کنید – به ویژه هنگامی که به عنوان پدر و مادر تا حدی احساسی رفتار می کنید. در این صورت بهتر است که به کسی که در مسئله تخصص دارد تکیه کنید.

    childcounseling 300x200 - مشاوره کودک | مشاوره کودک غرب تهران | مشاوره کودک شمال تهران
    مشاوره کودک

    مراحل تبدیل شدن به یک مشاور کودک

    مرحله 1: لیسانس خود را در یک زمینه رفتاری ، علوم اجتماعی یا روانشناسی کامل کنید.

    کسب مدرک لیسانس خود در زمینه مشاوره یا روانشناسی ، پایه های تئوری های رشد کودک ، مهارت های مشاوره ، رشد انسانی و رویکردهای مربوط به کودک درمانی و مشاوره را تعیین می کند.

    مرحله 2: یک مدرک فوق لیسانس در زمینه مشاوره با تمرکز بر رشد کودک و نوجوان کسب کنید.

    مشاوران کودک و نوجوان مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه مشاوره یا یک رشته مرتبط کسب می کنند تا آموزش خود را با توجه به تئوری های رشد کودک ، تکنیک های مشاوره با کودکان ، بررسی اختلالات روحی ، رفتاری و عاطفی ، آزمایش و اندازه گیری آموزشی و روانشناسی و فرد به صورت دقیق انجام دهند..

    مرحله 3: تجربه کارآموزی کارشناسی ارشد و دکتری برای شرایط صدور گواهینامه / مجوز.

    به عنوان یک جنبه مهم در مدارک مشاوره معتبر ، تجربه مشاوره تحت نظارت به دانشجویان این امکان را می دهد تا به عنوان یک مشاور کودک ، نقش آتیه شده در آینده خود را پیدا کنند. این تجربه با ساعات بالینی کارشناسی ارشد ، بینشی اساسی در مورد کار با کودکان فراهم می کند.

    لطفا بخوانید: اضطراب جدایی 
    مرحله 4: هرگونه امتحان مورد نیاز را برای صدور گواهینامه / مجوز

    برخی از کشور ها و یا برنامه های مشاوره ای نیاز به قبولی در آزمون مشاور برای فارغ التحصیلی یا صدور گواهینامه / مجوز مانند آزمون ملی مشاوران (NCE) و یا آزمون ملی مشاوره بهداشت روان بالینی دارند.

    مرحله 5: به دنبال شرکت در دوره های بیشتر و کسب گواهینامه های مرتبط و مفید باشید

    در کار با کودکان و نوجوانان ، برخی دانشگاه ها و سازمان ها گواهینامه های اضافی را ارائه می دهند و به صورت تخصصی کارگاه هایی در حوضه کودک ارائه می دهند

    مرحله 6: به روز باشید و از روند و تغییرات مشاوره کودک و نوجوان مطلع شوید.

    اطلاعات جدید را در زمینه مشاوره کودک کسب کنید و سعی کنید از شیوه های درمانی جدید یا روند های درمانی به روز مطلع باشید و از آنها بهره ببرید.

    Child When Getting a Divorce 300x200 - مشاوره کودک | مشاوره کودک غرب تهران | مشاوره کودک شمال تهران
    مشاوره کودک

    چشم انداز شغلی برای مشاوران کودک

    مشاوران کودک و نوجوان در محیط های مختلفی از جمله مشاوره خصوصی ، کلینیک روانشناسی ، مدارس دولتی و خصوصی ، مراکز نگهداری مسکن ، مراکز مراقبت سرپایی ، بیمارستان های روانپزشکی و موارد دیگر فعالیت می کنند. مشاوره کودک همچنین می تواند در مدارس همراه با مشاوران مدرسه یا روانشناسان اتفاق بیفتد.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانشناسی کودک
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

     02126767945-02122636858- 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.