سوگ عزیزان ؛ درمان افسردگی بعد از مرگ عزیزان

مشاوره سوگ و مرگ عزیزان 

مرگ اجتناب ناپذیر است. با این حال ، از دست دادن یک عزیز همیشه احساسات و اندوه و ناامیدی را به وجود می آورد. درد بسیار شدید است و می تواند مدت طولانی طول بکشد. درست همانطور که احساس می کنید زندگی به حالت عادی برگشته است ،

  • سوگ

    مشاوره سوگ و مرگ عزیزان 

    00xp condolences articleLarge 268x300 - سوگ عزیزان ؛ درمان افسردگی بعد از مرگ عزیزان
    سوگ

    سوگ چیست و چگونه می توان به درمان آن کمک کرد؟

    مرگ اجتناب ناپذیر است. با این حال، از دست دادن یک دوست عزیز، اعضای خانواده  همیشه احساس اندوه و ناامیدی را به وجود می آورد. درد بسیار شدید است و می تواند مدت طولانی طول بکشد. درست همانطور که احساس می کنید زندگی به حالت عادی برگشته است ، چیزی شما را به یاد دوست عزیز می اندازد و بازگشت شدید و دلخراش دل باز می شود.

    غم و اندوه می تواند غیر از مرگ یک دوست عزیز باشد. همچنین غمگینی هنگام حیوان خانگی و یا هنگام طلاق از غم و اندوه طبیعی است. این وقایع می تواند به همان اندازه برای یک نفر فاجعه آور باشد که درگذشت یک عضو خانواده است.

    برای اکثر مردم ، غم و اندوه سرانجام رها می شود. اما ، گاهی اوقات ، درد و اضطراب ذهنی بی اعتنا نیست. هنگامی که اندوه از بین نرود ، به عنوان اختلال مداوم پیچیده مداوم (غم و اندوه پیچیده) شناخته می شود. در اختلال عقب ماندگی پیچیده مداوم ، علائم عاطفی آنقدر شدید و عمیق و ریشه دار هستند که در ادامه روند از دست دادن و زندگی خود با مشکل روبرو خواهید شد.

     

    جهت استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه سوگ درمانی و رزرو وقت از متخصصین مرکز مشاوره بوجیکا می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

    ۰۲۱۲۶۷۶۷۹۴۵ – ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ – ۰۹۲۱۲۷۷۳۷۲۴

    لطفا بخوانید: علاِئم افسردگی

     روشها و مداخلات مشاوره سوگ و مرگ عزیزان

    قبل از شروع مشاوره در مورد غم و اندوه ، اجازه دهید با تعریف سوگ شروع کنیم.

    سوگ، واکنشی به هر شکل از دست دادن  که طیف وسیعی از احساسات را از سوگ و مرگ عمیق تا عصبانیت در بر می گیرد و روند سازگاری با یک ضرر قابل توجه می تواند به طور چشمگیری از شخصی تا شخص دیگر متفاوت باشد ، بسته به سوابق و عقایدش.

    اگرچه ممکن است شما با ایده اندوه به عنوان پاسخ به مرگ یک فرد عزیز آشنا باشید ، تعریفی که در اینجا آورده شده گسترده تر است: “واکنشی به هر شکل از دست دادن”. بنابراین ،سوگ امری است که می تواند در طیف وسیعی از موقعیت ها از جمله مرگ یک دوست یا حیوان خانگی، انحلال یک ازدواج، تبادل نظر با یک عضو خانواده یا هر نوع ضرر دیگر قابل تجربه باشد.

    مشاوره سوگ و مرگ برای کمک به مراجعین در اندوه سالم، درک و مقابله با احساساتی که تجربه می کنند، کمک می کند و درنهایت راهی برای پیشروی خود پیدا می کنند. این امر می تواند از طریق فرد درمانی، گروه درمانی و یا خانواده درمانی انجام شود.

    شما احتمالاً قبلاً با یک الگوی سوگ آشنا هستید: مدل محبوب “پنج مرحله از اندوه” الیزابت کابلر-راس. اگرچه شواهد زیادی برای حمایت از این مدل پیدا نشده است اما در فرهنگ عامه بسیار گیر افتاده است. پنج مرحله عبارتند از:

    • انکار
    • خشم
    • معامله
    • افسردگی
    • پذیرش – پذیرفته شدن
    1101994002 univ cnt 1 xl 300x300 - سوگ عزیزان ؛ درمان افسردگی بعد از مرگ عزیزان
    سوگ

    یک مدل محبوب دیگر که پیشنهاد کرد که انسان برای بهبودی باید تحت “چهار کار عزاداری” قرار بگیرد:

    • برای پذیرش واقعیت ضرر
    • برای تحمل درد غم و اندوه
    • برای تنظیم زندگی بدون متوفی
    • برای برقراری ارتباط با آن مرحوم هنگام حرکت با زندگی

    اگرچه بسیاری از تئوری ها و مدل های بی نظیر غم و اندوه با مراحل و فرآیندهای مختلف وجود دارد ، اما به طور کلی همه مدل ها موافق هستند که علائم زیر مشترک است ، در هر کدام از ترتیب آنها:

    • شوک و کفر، احساس بی حسی، حتی انکار اینکه ضرر اتفاق افتاده است
    • غم، ناامیدی ، تنهایی، احساس خالی بودن
    • گناه، پشیمانی، شرم
    • خشم، احساس خشم
    • اضطراب، درماندگی، ناامنی، ترس
    • علائم جسمی مانند خستگی، حالت تهوع، بیماری، کاهش وزن یا افزایش وزن، درد، تعریق شبانه، تپش قلب، احساس ضعف یا سرخوشی ، بی خوابی
    • طبیعی است که این علائم را تجربه کنید اما اگر مدت طولانی آنها را تجربه کردید، ممکن است بخواهید به مشاوره اندوه یا درمان غم و اندوه مراجعه کنید.

    جهت استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه درمان سوگ  و رزرو وقت از متخصصین مرکز مشاوره بوجیکا می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

    – ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ – ۰۹۲۱۲۷۷۳۷۲۴

    مشاوره سوگ یا درمان سوگ؟!  تفاوت در چیست؟

    به طور کلی، هم از مشاوره و هم در بحث درمانی از مراجع و متخصص بهداشت روان استفاده می شود تا به مراجع کمک کند مشکلات عاطفی، روانی یا رفتاری را برطرف کند و مشکلات را حل کند.

    با این حال  اصطلاحات “مشاوره” و “درمان” گاهی اوقات با روشهای متفاوتی به کار می روند. مشاوره بیشتر برای مراجعه به جلسات متمرکز برای کمک به مراجعان که با محرک های استرس زای روزمره سروکار دارند و به دنبال راه هایی برای مقابله با مسائل و مشکلات عادی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که از روش درمانی بیشتر برای توصیف جلساتی استفاده می شود که مشکلات مزمن بیشتر هستند مانند افسردگی، اضطراب یا اعتیاد.

    بنابراین، اگرچه مشاوره غم و اندوه در اصل یکسان است، “مشاوره سوگ و مرگ ” ممکن است به مشاوره ای که ممکن است هر فرد پس از” ازدست دادن عزیزی دریافت کند، اشاره کند، در حالی که “غم و اندوه درمانی” به احتمال زیاد به جلساتی است که مراجع درگیر می شود. در شرایطی که آنها به دلیل غم و اندوه خود ، مسائل خارج از محدوده طبیعی پاسخ را تجربه می کنند.

    BlockBox 08 300x225 - سوگ عزیزان ؛ درمان افسردگی بعد از مرگ عزیزان
    مشاوره سوگ و مرگ عزیزان
    لطفا بخوانید: روانشناس خوب

    مزایای مشاوره سوگ و مرگ عزیزان

    اگر فردی قبل از خسارت وارده، پریشانی را تجربه کرده، یا اینکه اندوه آنها مزمن است و در عملکرد طبیعی اختلال ایجاد می کند، مشاوره سوگ و مرگ می تواند به او کمک کند تا احساسات شدید خود را برطرف کند و با روند بهبودی پیش برود. .

    مشاور یا درمانگر سعی می کند:

    • به طرز حمایتی به نگرانی های مشتری گوش دهید.
    • به بازماندگان فاجعه کمک کنید تا تشخیص دهند که در اکثر موارد ، واکنش های عاطفی آنها طبیعی، عادی و مورد انتظار است.
    • به بازماندگان کمک کنید تا با سازماندهی و اولویت بندی کارهای روزمره و مرتبط با بهبود، استرس اضافی را کاهش دهند.
    • به افراد کمک کنید تا طیف گسترده ای از واکنش های ناشی از تروما، مانند بی حسی، سرخوردگی، گیجی، عصبانیت، اضطراب، اندوه و احساس درماندگی را درک و تشخیص دهند.
    • به افراد کمک کنید تا نقاط قوت خود را بشناسند و مکانیزم های مقابله ای سالم را توسعه دهند که به آنها امکان می دهد به تدریج سطح عملکرد پیش از فاجعه (یا پیش از دست دادن) خود را از سر بگیرند.

    نکاتی برای مقابله با سوگ و مرگ 

    مقابله بامشاوره سوگ و مرگ عزیزان

    علاوه بر تکنیک ها و راهکارهای ذکر شده در بالا، مشاوران نیز احتمالاً سه نکته زیر را برای کسانی که اندوهگین هستند، ارائه می دهند.

    1. به تنهایی غمگین نشوید

    2. مراقب خودتان باشید

    3. به دنبال مشاوره غم و اندوه حرفه ای باشید

    25edelman superJumbo 300x300 - سوگ عزیزان ؛ درمان افسردگی بعد از مرگ عزیزان
    مشاوره سوگ و مرگ عزیزان

    جهت استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه سوگ درمانی و رزرو وقت از متخصصین مرکز مشاوره بوجیکا می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

     ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ – ۰۹۲۱۲۷۷۳۷۲۴

    مطالب پیشنهادی:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.