مشاوره خوب چطوریه ؟؟ روانشناس ، روانکاو و زوج درمانگر خوب کجا بریم؟

  • مشاوره خوب

    مشاوره خوب

    در جامعه امروزی که با تکنولوژی آمیخته شده، بیماریهای روحی روانی بسیاری در افراد ایجاد می شود. علم روانشناسی به عنوان موثرترین روش مدیریت سلامت روح و روان، به کمک انسان ها آمده تا بتواند در کنار زندگی همراه با مشکلات و نگرانی های اجتناب پذیرش، از سلامت روح و روان نیز برخوردار باشد.

    در این مقاله سعی داریم که شما رو با رشته روانشناسی مشاوره، وظایف و حوزه فعالیت این رشته آشنا کنیم.

    تعریف روانشناسی مشاوره

    برخلاف سایر زمینه های تخصصی در روانشناسی، روانشناسی مشاوره بطور خاص تمرکز جدی در ارائه روشهای درمانی مؤثر برای کمک به مراجعینی دارد که طیف گسترده ای از علائم را تجربه می کنند. به گفته انجمن روانشناسی مشاوره، روانشناسی مشاوره می تواند به عنوان یک رشته روانشناسی حرفه ای تعریف شود که به “نگرانی های عاطفی، اجتماعی، حرفه ای، آموزشی، بهداشتی، توسعه و سازمانی” که به طور معمول در زندگی روزمره ما تأثیر می گذارد، توجه شود. در تمام مراحل رشد از دوران کودکی تا پیری، روانشناسی مشاوره از شیوه های فرهنگی برای رفع مشکلات سازگاری در مدرسه، زندگی، مشکلات ارتباطی، نقص یادگیری، مدیریت استرس، مسائل سازمانی و فعالیت های شغلی تشکیل شده است.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ی اختلالات روانی،اضطراب، افسردگی وسایر مشکلات روان و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    یک روانشناس مشاوره کیست؟

    یک روانشناس مشاور کسی است که مفاهیم نظری را با آخرین پیشرفت های علمی در حوزه سلامت رفتاری به شیوه ای عملی، مفید در یک محیط درمانی یا آموزشی هماهنگ می کند. آخرین تحقیقات بالینی که به بررسی تداخل پیچیده انتقال دهنده های عصبی می پردازد، برای فردی که در حال حاضر از افسردگی بالینی رنج می برد، کاربرد کمی دارد. روانشناسان مشاوره به حوزه روانشناسی، روح خود را می بخشند. بدون کار این افراد، تمام مطالعات اعصاب و روان در جهان کاربرد عملی نخواهند داشت.

    حوزه بهداشت روان یکی از مهیج ترین زمینه های شغلی است که باید در قرن بیست و یکم دنبال شود. تحقیقات بالینی همچنان به پرده برداری از رازهای ذهن انسان، بویژه در رشته روانشناسی عصبی می رود. به گفته روانپزشک مشهور بالینی، دکتر کی رد ردفیلد جیمیسون، در طی 25 سال گذشته دانشمندان درمورد عملکرد داخلی مغز بیش از 100 سال گذشته نکاتی کشف کرده اند.

    تفاوت مشاور،روانشناس بالینی و روانپزشک

    افراد پیگیر در زمینه سلامت روان باید از تفاوت روانپزشکی و روانشناسی آگاه باشند:

    روانپزشکی شامل دنبال کردن حرفه به عنوان متخصص پزشکی است که در تشخیص و معالجه اختلالات روانی تمرکز دارد. این تمرکز تخصصی به روانپزشکان اجازه می دهد علاوه بر روان درمانی، داروهای روانگردان را برای مدیریت اختلالات روانی مانند اختلال دو قطبی، اسکیزوفرنی و افسردگی اساسی تجویز کنند.

    از طرف دیگر فرد به عنوان یک روانشناس، الگوهای پزشکی روانپزشکی را رعایت نمی کند. روانشناسان نمی توانند دارو تجویز کنند، اما این افراد هنوز هم می توانند درمانی بسیار تخصصی برای افراد نیازمند مراقبت های روانی ارائه دهند.

    حوزه بهداشت روان حتی بیشتر به مشاوره روانشناسی و روانشناسی بالینی متمایل می شود. هر دو این مشاغل حرفه ای در بسیاری از زمینه ها مانند محیط کار با یکدیگر همپوشانی دارند، اما به طور کلی روانشناسان بالینی با افرادی که دارای نقصان بیشتری هستند همکاری می کنند. روانشناسان مشاوره، با تمرکز بیشتر بر رویکرد توسعه ای، رویکرد سلامت عمومی تری را در پیش می گیرند.

    روانشناسان مشاور در واقع خدمات درمانی ارائه می دهند، اما اصطلاح “درمانگر” یک اصطلاح گسترده است، درمانگر می تواند برای روانشناسان و همچنین روانشناسان بالینی استفاده شود و در برخی شرایط، یک مددکار اجتماعی نیز می تواند به عنوان یک درمانگر عمل کند.

    روانشناسان مشاوره به غیر از روان درمانی مانند تدریس یا ارائه خدمات مشاوره ای در سازمانهای حرفه ای، فعالیتهای بیشتری را انجام می دهند. آنها ممکن است در توسعه شغلی و تحقیقات نیز کمک کنند. همچنین، پیشرفت حرفه ای در گرو روانشناسی مشاوره است.

    premarital counseling 300x157 - مشاوره خوب چطوریه ؟؟ روانشناس ، روانکاو و زوج درمانگر خوب کجا بریم؟
    مشاوره خوب

    آیا شمامی توانید یک روانشناس مشاوره باشید؟

    روانشناسان مشاوره شخصیت های متمایزی دارند. آنها تمایل دارند که افراد پژوهشی باشند، به این معنی که آنها افراد فکری، درونگرا و کنجکاوی هستند. آنها کنجکاو، روشمند، منطقی، تحلیلی و انعطاف پذیر هستند. برخی از آنها همچنین اجتماعی هستند، به این معنی که آنها مهربان، سخاوتمند، مشارکتی، صبور، دلسوز، مفید، همدل، باهوش و صمیمی هستند.

    محل کار یک روانشناس مشاوره چگونه است؟

    روانشناسان مشاوره می توانند در یک محل درمانی خصوصی، یک مرکز سرپایی یا یک بیمارستان کار انجام دهند. محل کار مشاوره روانشناسان بستگی به نوع مراجعینی دارد که یک پزشک برای خدمت انتخاب می کند. به عنوان مثال، کالج ها و دانشگاه های بزرگ از روانشناسان مشاوره برای تدریس و همچنین تحقیق در کنار روانشناسان بالینی بهره می گیرند.

    مشاغل و شرکتها ممکن است روانشناسان مشاوره را نیز برای خدمات مشاوره استخدام کنند. در مراکز بهداشت عمومی نیز از روانشناسان مشاوره ای استفاده می شود تا علاوه بر هماهنگی روان درمانی گروه محور، بر هماهنگی حرفه ای خدمات این مرکز نظارت داشته باشند.

    به عنوان یکی از محبوب ترین و بزرگترین تخصص ها در زمینه روانشناسی حرفه ای متنوع، برنامه های روانشناسی مشاوره تحصیلات تکمیلی منتهی به کارشناسی ارشد یا دکترا در بسیاری از دانشگاه های سراسر کشور بسیار رایج است. از آنجا که مشاوره برنامه های روانشناسی شامل طیف گسترده ای از شیوه هایی است که می تواند برای کمک به افراد در بهسازی زندگی خود، کاهش پریشانی، رفع معضلات و مقابله با بحران ها انجام شود، بسیاری از دانشجویان رشته روانشناسی، این حوزه تخصصی را انتخاب می کنند تا بیشتر در مورد چگونگی درمان یاد بگیرند. اگر در زمینه روانشناسی، مشاوره مهم به حساب می آیید، ادامه این مقاله را بخوانید تا در مورد این رشته در حال رشد بیشتر بدانید.

    روانشناسی در مقابل روانشناسی مشاوره

    از آنجا که دو زمینه متمایز روانشناسی بالینی و روانشناسی مشاوره کاملاً مشابه هستند، اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. اگرچه این دو حوزه با هم همپوشانی دارند، اما مهم است که تفاوت های اصلی در دیدگاه و آموزش آنها را بدانیم. در حالی که مشاوره روانشناسی بیشتر به افراد در زمینه روانی و عاطفی متمرکز است، اما روانشناسی بالینی بیشتر به درمان و پیشگیری از بیماریهای روانی جدی توجه دارد. از آنجا که روانشناسی مشاوره از حوزه روانشناسی حرفه ای پدید آمده است، دارای یک عنصر آموزشی قوی با انواع مهارت های اساسی درمانی است. از طرف دیگر، روانشناسی بالینی بیشتر با مهارت های آموزشی ویژه جهت درمان روان درمانی برای اختلالات شدید روانی و پزشکی سر وکار دارد.

    یک روانشناس مشاوره چه می کند؟

    یک مشاور، در تلاش برای کمک به مراجعین برای تقویت مهارت ها و ویژگی های موجود خود برای دستیابی به سطح بهینه تری از سلامت روان هستند. روانشناسان مشاور غالباً خدمات روان درمانی را برای کمک به افراد در غلبه بر مشکلات در زندگی روزمره خود ارائه می دهند. یک روانشناس مشاوره از طریق جلسات یک به یک یا گروه درمانی، از تکنیک های درمانی برای همکاری با کودکان، نوجوانان، زوج ها، خانواده ها و بزرگسالان در طیف سنی مختلف استفاده می کند. روانشناسان مشاوره ممکن است به افراد در انتخاب یک مسیر شغلی، کنار آمدن با از دست دادن یک فرد محبوب، غلبه بر یک چالش یادگیری و موارد دیگر کمک کنند.

    مشاور خوب در تهران

    بارها مراجعین محترم در مورد بهترین روانشناس و بهترین مشاوره از ما سوال می پرسند. لازم به ذکر است که روانشناسی حوزه بسیار گسترده ایست و یک روانشناس نمی تواند در همه زمینه های درمانی فعالیت کند. برای پیدا کردن یک روانشناس خوب، ابتدا لازم است حوزه تخصصی روانشناسان مختلف را بررسی کرده و همچنین رزومزه و بازخورد مراجعین را هم در نظر بگیرید. در نهایت با همراهی و همکاری و صداقت مراجعین با روانشناس، به نتیجه مطلوب می رسید.

    برای یافتن بهترین مرکز روان شناسی مناسب خود حتما تحقیقات لازم را انجام داده و متخصصی را پیدا کنید که اعتماد کامل به او و کارش دارید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

    کلینیک روان شناسی بوجیکا با ارائه به روزترین خدمات روان شناسی و روان پزشکی در خدمت شما عزیزان می باشد.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ی کودک و خانواده، زوج درمانی، اختلالات روانی،اضطراب، افسردگی وسایر مشکلات روان و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    مطالب پیشنهادی

    مشاوره کودک و نوجوان

    زوج درمانگر خوب

    مرکز مشاوره خانواده

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.