مشاوره خانواده آنلاین با چه تکنیک هایی مشاوره می دهد؟

  • مشاوره خانواده آنلاین

    مشاوره خانواده آنلاین

    مشاوره خانواده آنلاین، یکی از مظاهر جدید در تکنیک های مشاوره است، که به لطف تکنولوژی و اینترنت در دسترس قرار گرفته است. این روش مزایایی دارد که به آنها خواهیم پرداخت. اما پیش از هر چیز بهتر است در مورد خود مشاوره خانواده بیشتر بدانیم  تا بتوانیم راحتتر با مفهوم مشاوره خانواده آنلاین ارتباط برقرار کنیم. با ما همراه باشید.

    new would your family benefit from family therapy counseling online 2 - مشاوره خانواده آنلاین با چه تکنیک هایی مشاوره می دهد؟
    مشاوره خانواده آنلاین
    مرکز مشاوره بوجیکا، یکی از بهترین و مدرن ترین مراکز مشاوره روانشناسی و رواندرمانی است، که از معدود مراکزی به حساب می آید که خدمات مشاوره خانواده آنلاین را به متقاضیان ارائه می دهد. شما هم اکنون می توانید برای آشنایی بیشتر با خدمات بوجیکا و تماس جهت هماهنگی مشاوره، به صفحه ی تماس با ما مراجعه کرده و با ما ارتباط برقرار کنید.

    هر خانواده ای مشکلات خاص خود را دارد. در هر خانواده ای هم افراد به شیوه ی مختص خود با هم ارتباط برقرار می کنند، یا نمی کنند! اگرچه ی هسته ی خانواده طی سالهای متمادی گذشته تغییر کرده و معنی ” خانواده” امروزه شکل گسترده تری به خود گرفته، با این حال هنوز هم هر نفر به صورتی عضو یک نوع گروه خانوادگی هست. در گروه های خانوادگی، حتی اگر یک نفر روز بدی را پشت سر گذاشته باشد، یا حالش کلا بد باشد، همه ی دیگران هم تحت تاثیر قرار می گیرند. هنگامی که یکی از اعضای خانواده بامشکل اعتیاد رو به رو باشد، همه ی دیگر اعضای دور و بر او از این مشکلش رنج می برند. به همین خاطر است که مشاوره خانواده می تواند سودمند و مفید باشد.

    مشاوره خانواده اغلب در ارتباط با درمان مشکلات فردی است که بر کل خانواده تاثیر می گذارد، مانند اعتیاد، طلاق، و یا مشکلات رفتاری. در مشاوره خانواده هدف درمان گروه خانواده است، و فردی که دچار مثلا اعتیاد است، به عنوان بخش یا زیر مجموعه ای از کل سیستم واحد، یعنی خانواده در نظر گرفته می شود. چرا که در هر سیستمی، همه چیز به هم پیوسته است، در خانواده نیز همینطور است. به جای حل مشکلات به صورت فردی، مشاوره خانواده آن مشکل را در بستر خانواده، و به عنوان موردی که بر دیگران هم تاثیر می گذارد بررسی می کند، بنابراین راه حل این است که تمام اعضا را در درمان درگیر کند. هدف مشاوره خانواده این است که نیازهای همه اعضای خانواده را برآورده سازد. راه حل ارائه شده در مشاوره خانواده برای کمک به بهبود عملکرد خانواده است، زیرا وقتی خانواده به عنوان یک کل بهتر عمل کند، هر فرد در داخل سیستم نیز بهتر عمل می کند.

     

    مشاوره خانواده در کمک به بهبود موارد زیر می توانید مفید به فایده باشد:

    • آماده شدن برای طلاق
    • آماده شدن برای یک عقد ازدواج
    • کنار آمدن با مرگ عزیزان
    • مقابله با یک یا چند مسئله ذهنی یا رفتاری یکی از اعضاء

    مزایای درمان گروهی مشاوره خانواده عبارتند از:

    • اعضای خانواده نقاط قوت و ضعف خود را یاد خواهند گرفت
    • کمک به کشف راه های بهتر برای ارتباط گیری احساسی (مشاور یا درمانگر باید خانواده را هدایت کند تا بتوانند با یکدیگر صادق باشند – این به صمیمیت و تشکیل یک خانواده قوی تر منجر می شود)
    • به اعضا کمک میکند تا روش های حل مسائل را بیاموزند
    • حل مسائل خواهری و برادری
    • ایجاد ارتباط بهتر پدر و مادر با فرزند
    • به دست آوردن چشم اندازی روشن از نحوه عملکرد خانواده و نقش هر شخص در آن
    • بحث درباره احساسات مربوط به مسائل خاصی که خانواده با آن برخورد کرده اند و رسیدن به راه حل

    مطالعات نشان داده است که بیشتر افرادی که درگیر اعتیاد شده اند، از زمانی که نوجوان بودند شروع کرده اند. در این نقطه از زندگی یک فرد، خانواده، ستون فقرات وجودی او است. نوجوانان در این سن تمایل های چیز های زیادی را به دلایل مختلفی امتحان و آزمایش کنند، اما بیشتر این دلایل به آن چیزی که در خانواده شان اتفاق می افتد بستگی دارد . یه همین دلیل است که مشاوره خانواده می تواند کمک کند. به همان اندازه که اگر یک فرد دچار تغییرات منفی شود بر کل خانواده اثر می گذارد، همین اتفاق زمانی که کسی تغییر مثبت هم می کند می افتد. برای کسانی که با اعتیادشان مبارزه می کنند، هدف ذهنی پاک شدن و پاک ماندن است، و تمرکز آنها همانطور که باید برای دوره ای باشد، روی این مسئله است.دیگر اعضای خانواده اغلب غافل هستند و از آنها انتظار می رود که آسیبی که یکی از اعضای خانواده به آنها وارد کرده را ببخشند و فراموش کنند. مشاوره خانواده به کل خانواده کمک می کند تا به شرایط بهتری دست پیدا کند و بهبود یابد.

    حال اگر اعضای خانواده هر روز با هم دعوا داشته باشند، و با هم حرف نزنند، در این موارد هم مشاوره خانواده می تواند کمک کند. اما از آنجایی که مشاوره خانواده یک مشاوره ی گروهی است،  مشکل اصلی آن جمع کردن همه ی اعضای خانواده در یک زمان مشخص در هم است. هرچند با مشاوره خانواده آنلاین می توانید بدون اینکه مهم باشد هریک از اعضا کجا هستند، هنوز با هم و با مشاور، به صورت همزمان ارتباط برقرار کنید.

    جهت استفاده ار خدمات روانشناسی و روانپزشکی مرکز مشاوره بوجیکا در زمینه کودک، خانواده، زوج درمانی و سایر اختلالات روانشناسی و تعیین نوبت رزرو از متخصصین مرکز می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

    09212773724-02126636858

    مزایای مشاوره خانواده آنلاین

    دیگر نیازی نیست که کلی به خود زحمت بدهید و یک قرار مشاوره گروهی خانواده را هماهنگ کنید و تازه در آخر هم برخی از اعضای خانواده نیایند. امروزه و در این عصر، با تکنولوژی های بسیاری که وجود دارند، برقراری ارتباط، با فشار دادن یک دکمه ی نرم افزار های چت گروهی، بیست و چهار ساعته و در همه ی روزهای هفته امکان پذیر است. بر اساس تحقیقات انجام شده، 57 درصد خانواده هایی که مشاوره خانواده انلاین را انجام داده اند، نسبت به 42 درصد آنهایی که مشاوره خانواده را به صورت رو در رو انجام داده اند موفق تر بوده اند.

    new would your family benefit from family therapy counseling online 4 - مشاوره خانواده آنلاین با چه تکنیک هایی مشاوره می دهد؟
    مشاوره خانواده آنلاین

    مشاوره خانواده آنلاین چه مسائلی را حل می کند؟

    مشاوره خانواده آنلاین حل مشکلات زیادی را در خانواده در بر می گیرد. برخی از رایج ترین مشکلات خانوادگی که مشاوره خانواده آنلاین می تواند در رفع انها به شما کمک کند عبارتند از:

    • وجود مزاحمت در خانه (خشونت)
    • سوء مصرف مواد
    • مسائل مربوط به خانواده های ترکیبی
    • سوء استفاده از هر نوع مواد
    • حادثه های سهمگین مانند مرگ یا طلاق
    • مشکلات مدرسه
    • مسائل رفتاری
    • وفاداری
    • ارتباطات
    • حل و فصل اختلاف

    مشاوره خانواده آنلاین می تواند همانند مشاوره ی خانواده ی رو در رو هر موضوعی را حل کند. حتی می تواند بهتر از روش مستقیم عمل کند چرا که در آن نیازی به تقابل رو در رو نیست.هنگامی که واقعا کنار فردی که با او مشکل دارید در یک اتاق نیستید راحت تر می توانید باز باشید و آنچه در ذهنتان است را بیان کنید.

    مشاوره خانواده آنلاین از چه تکنیک هایی استفاده می کند؟

    مشاوره خانواده آنلاین می تواند از هر تکنیکی که مشاوره خانواده سنتی از ان بهر ه می برد، استفاده کند . اما یکی از مزایای آن این است که مشاور به صورت آنلاین از طریق نرم افزار های چت، ویدئو کال، تماس و غیره در دسترس اعضای خانواده است. برخی از مشاوران خانواده آنلاین می توانند به صورت آنلاین شما را معاینه کنند، مشکلاتتان را تشخیص دهند و حتی برای شما دارو تجویز کنند.

    new would your family benefit from family therapy counseling online 3 - مشاوره خانواده آنلاین با چه تکنیک هایی مشاوره می دهد؟
    مشاوره خانواده آنلاین

    مشاوره زوجین

    در مشاوره زوجین، روانشناس به بررسی و حل مسائل به وجود امده بین یک زوج می پردازد. تفاوت آن با مشاوره خانواده آن است که بیشتر روی مشکلات زناشویی و دوتایی همسران تمرکز می کند. چنانکه یک زوج در یک خانواده ی ترکیبی بزرگ می توانند مشکل زناشویی داشته باشند، که برای حل آن هرگز نباید کل خانواده را درگیر کرد.

    مشاوره طلاق

    مشاوره طلاق الزما به آن معنی نیست که پیش مشاور بروید تا کمکتان کند طلاق نگیرید یا همسرتان را راضی کنید از شما جدا نشود. هرچند اولین وظیفه ی مشاور طلاق کمک به حفظ بنیان خانواده است، اما مشاور طلاق با گوش دادن بی طرفانه به صحبت های طرفین، ارتباط آنها را بررسی کرده و به آن دو کمک میکند ازدواجشان و تصمیمشان به طلاق را از منظری جدید بررسی کنند.

    جهت استفاده ار خدمات روانشناسی و روانپزشکی مرکز مشاوره بوجیکا در زمینه کودک، خانواده، زوج درمانی و سایر اختلالات روانشناسی و تعیین نوبت رزرو از متخصصین مرکز می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.
    09212773724-02126636858

    لینک منبع

    مرکز مشاوره خانواده
    کلینیک روانشناسی
    مشاروه خانواده تلفنی
    مشاوره خانواده چیست و چه کمکی به ما می کند؟؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    Source
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.