آیا مشاوره ازدواج لازمه ؟

هر آنچه که باید در مورد مشاوره ازدواج بدونید

  • هر آنچه که باید در مورد مشاوره ازدواج بدونید

    دیگه تصمیمونو گرفته بودیم که هفته آینده خانواده هامونو در جریان بذاریم و برای مراسم خاستگاری آماده بشیم ، همه چی داشت خوب پیش می رفت و ما احساس می کردیم داریم قشنگ ترین اتفاق زندگیمون رو رقم می زنیم تا اینکه یه روزی برای صرف شام رفتیم یه رستوران، اونجا برای اولین بار من یه ترس عمیق از آینده رو تجربه کردم

    گارسون به جای ماست ساده براش ماست موسیر آورد و اون با تمام وجود عصبانی شد و سر گارسون فریاد زد ، واقعیت اینه که تا قبل از مطرح شدن موضوع ازدواج به این فکر نکرده بودم که تو رفتاراش ریز بشم

    واکنش اونروزش باعث شد در تصمیم گیری برای ازدواج یکم تعلل کنم و حتما از نظر یه متخصص برای درست بودن تصمیمم مطمئن بشم و به مشاور ازدواج مراجعه کنم …

    آیا مشاوره ازدواج لازمه ؟

    هم عاشق شدن و هم ازدواج کردن در نوع خود استرس زا هستن اما در اصل این حفظ یک ازدواجه که می تونه  دشوار باشه. بزرگ کردن بچه ها، مشکلات مالی، ساعت های طولانی کار کردن، مواجهه با مشکلات شخصی می تونه بر هر رابطه ای تأثیر بذاره

    و به همین علت جای تعجب نیست که بیش از 40 درصد رابطه ها به طلاق ختم میشه چون بسیاری از ازدواج‌ها از ابتدا درست نبوده اند  و این باعث می شه که برخی از زوج‌ها از هم جدا میشن و بسیاری از ازدواج‌ها به این دلیل پایان پیدا می کنه که زوج‌ها دانشی برای مدیریت مشکلات خود ندارن.

    1MarriageFamilyTherapists 1920x1080 750x430 - آیا مشاوره ازدواج لازمه ؟
    مشاوره ازدواج آنلاین

    مشاوره ازدواج چیه؟

    مشاوره ازدواج یا زوج درمانی ، نوعی مشاوره ست که به طور خاص رو ازدواج و روابط متمرکزه. مشاوران ازدواج معمولاً زوج درمانگر و خانواده درمانگر هستن که به طور خاص برای کمک به زوج ها در تشخیص مشکلات خودشون و کار بر روی راه حل ها آموزش دیدن. کلینیک های مشاوره ازدواج مکانی امن برای زوج‌هاست که می تونن در مورد آنچه واقعاً در ذهنشون هست صحبت کنن.

    در حل مشکلات ازدواج برقراری ارتباط نکته بسیار کلیدیه و مشاوره ازدواج یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مهارت‌های ارتباطی، رسیدن به درک متقابل، یا پایان دادن دوستانه به ازدواجه.

    در ادامه بخوانید : مشاوره ازدواج کجا برم؟

    اگه میخواین برای بهبود روابطتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    چه کسانی باید به دنبال مشاوره ازدواج باشن؟

    هنوز بسیاری از مردم فکر می کنن که تنها زوج هایی که در شرف طلاق یا جدایی هستن به مشاوره ازدواج فکر می کنن اما حقیقت اینه که همه ازدواج ها مشکلات خود رو دارن و اکثر زوج ها می تونن از مشاوره ازدواج بهره مند بشن.

    برای گرفتن مشاوره ازدواج لازم نیست متاهل باشید.هر زوجی بدون توجه به وضعیت رابطه خود می تونه از مشاوره استفاده کنه. مشاوره ازدواج برای زوج‌های همجنس‌گرا ،کسانی که در دوران آشنایی هستن یا کسانی که نامزد هستن و یا تازه زندگی شروع کردن و یا 40 سال است که از ازدواجشان می گذرد مناسبه

    واقعاً هیچ محدودیتی در مورد اینکه مشاوره ازدواج انجام بدید وجود نداره. هر مشکلی که فکر می کنین به تنهایی نمی تونید اون رو حل کنین و یا فکر می کنین احتیاج به یک فرد متخصص دارید که بی طرفانه  به مشکلات شما می پردازه می تونین از جلسه مشاوره ازدواج کمک بگیرین.

    همچنین، برخی از مسائل خاص وجود داره که معمولاً زوج‌ها رو وادار می کنه که به دنبال مشاوره باشن، از جمله:

    • زوج‌هایی که  بارها و بارها با هم دعوا می کنن و به سختی می تونن راه‌حلی برای مشکلشون پیدا کنن.
    • زوج‌هایی که در مورد انتخاب‌های والدین، مالی یا سبک زندگی اختلاف نظر دارن.
    • زوج‌هایی که احساس می‌کنند مسئولیت‌های خانه نابرابر است و نمی‌توانند نحوه برقراری ارتباط مؤثر در این مورد را بیابند.
    • زوج هایی که احساس می کنن تمایل جنسی یا عاشقانه خود رو از دست دادند.
    • زوج هایی که احساس می کنند شنیده نمی شوند یا احساس می کنند که شریک زندگی آنها از نظر عاطفی سرد شده است .
    • زوج هایی که با سوء مصرف مواد، خیانت یا مسائل مربوط به سلامت روان سروکار دارند.
    AdobeStock 238170265 750x430 - آیا مشاوره ازدواج لازمه ؟
    مشاوره ازدواج

    آیا مشاوران ازدواج طلاق را توصیه می کنن؟

    اگرچه اکثر درمانگران طلاق را توصیه نمی کنن، اما مطمئناً به فرد آسیب دیده کمک می کنن تا خودش رو نجات بده و درمان پیدا کنه

    در مشاوره ازدواج چه اتفاقی می افته؟

    اکثر مشاوران ازدواج هر دو طرف رو تشویق می کنن که در جلسات مشاوره حضور داشته باشن چون این مؤثرترین راه برای مشاوره ازدواجه، و مشاور میخواد نحوه برقراری ارتباط شما رو ببینه و ابزار بهبود ارتباطات رو به هر دوی شما ارائه بده. با این حال، اگر شریک زندگی شما تمایلی به آمدن به جلسه مشاوره رو نداره، یا به دلایلی قادر به اومدن نیست، می تونید به تنهایی در مشاوره ازدواج شرکت کنید. و درباره خودتون و احساستون درباره رابطه آگاهی پیدا کنید

    مانند اکثر جلسات درمانی، مشاوره ازدواج همیشه از نظر احساسی راحت نیست بلکه جلسات مشاوره ازدواج مکانی امن برای شماست تا برخی از احساساتی رو که همیشه آشکار نیستند و برای شما و شریک زندگیتون دشواره رو به اشتراک بگذارید

    درمانگر شما میخواد فضایی ایجاد کنه که هم شما و هم شریک زندگیتون احساساتتون رو بروز بدید

    اگه میخواین برای بهبود روابطتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    نحوه شروع مشاوره ازدواج

    در بهترین حالت، شما و شریک زندگیتون هر دو باید مایل به شروع مشاوره ازدواج باشید تا جلسه مؤثر واقع بشه. اگر به هر دلیلی شریک شما تمایلی نداره، بسیاری از مشاوران ازدواج موافقت می کنن که ابتدا هر یک از طرفین رو جداگانه ببینن. به این ترتیب، هر فرد احساس می‌کنه که می‌تونه جنبه‌های داستانی خودش رو بدون انتقاد شریک زندگیش بازگو کنه.

    چگونه شوهرم رو متقاعد کنم که به مشاوره زوجین مراجعه کنه؟

    پیشنهاد مشاوره ازدواج به همسرتون ممکنه ترسناک باشه، به خصوص زمانی که نمی دونید چه واکنشی ممکنه نشون بده مهمترین چیز اینه که با توضیح واضح انگیزه های خودتون، با شریک زندگی خود صادق باشید و ارتباط برقرار کنید. اون ها رو  سرزنش نکنید، بلکه بیان کنید که اون ها رو  دوست دارید و فقط می خواهید برای تقویت رابطه تلاش کنید.

    بسیاری از مردم فکر می کنند که شما فقط برای رفع یک ازدواج از بین رفته به مشاور ازدواج مراجعه می کنید، اما می تونید توضیح بدید که مشاوره ازدواج می تونه به عنوان یک اقدام پیشگیرانه هم مورد استفاده قرار بگیره. مشاوره ازدواج ابزارهای ارزشمندی رو برای کمک به حفظ ازدواج شما در طولانی مدت ارائه می ده.

    حتما بخوانید: چطور اختلال شخصیت پارانوئید درمان می شود؟

    زوج درمانی آنلاین

    زوج درمانی آنلاین راه‌حلی فوق‌العاده برای زوج‌هایی است که شرایط لازم برای انجام درمان حضوری رو ندارند،زوج‌هایی که مرتب سفر می‌کنند، ساعت‌های طولانی کار می‌کنند، یا بچه‌های کوچک دارند که خودشون ازشون مراقبت می کنن،مشاوره آنلاین ازدواج مفیده.و درمان آنلاین به همان اندازه درمان حضوری موثر خواهد بود

    NAR 750x430 - آیا مشاوره ازدواج لازمه ؟
    آیا مشاوره ازدواج لازمه ؟

    آیا مشاوره ازدواج موثره؟

    آمارهای مربوط به مشاوره ازدواج بسیار امیدوارکننده ست. طبق تحقیقات انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا (AAMFT)، 98 درصد از زوج‌هایی که مشاوره ازدواج رو امتحان می کنن، گزارش میدن که درمانگرشان یا «عالی» یا «خوب» هستن. از زوج هایی که مشاوره ازدواج رو امتحان می کنن، 90٪ احساس می کنن که سلامت عاطفی آنها بهبود یافته و دو سوم از آنها بهبود در سلامت جسمانی خود رو گزارش میدن.

    و شاید مهم‌ترین آمار از همه این‌ها این باشه که تا سه چهارم زوج‌ها بعد از مشاوره ازدواج، بهبودی در روابط خود مشاهده می‌کنن.

    ازدواج نیز مانند هر چیز دیگری نیازمند نگهداریه. برای بسیاری از زوج‌ها، مشاوره ازدواج تنها چیزیه که به آنها کمک می‌کنه تا مشکلات خود رو پشت سر بگذارن. مشاوره ازدواج ممکنه همیشه آسون نباشه، به خصوص در ابتدا، اما ازدواج شما ارزش تحمل هر سختی  رو داره.

    حتما بخوانید : ۱۰ سوال مهم تست مشاوره ازدواج آنلاین

    اگه میخواین برای بهبود روابطتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    مشکلات رایج زناشویی مورد بحث در درمان

    1- مسائل مربوط به خیانت یا اعتماد

    اگر شما یا همسرتون خیانت کرده‌اید، احتمالاً رابطه‌تون دچار مشکل شده . حل این چالش،دشواره،اما می توان با کمک یک مشاور ازدواج، به بهترین شکل اون رو حل کرد. درمانگر شما به شما کمک می کنه تا در مورد خیانت و همچنین مشکلات اعتماد ناشی از اون صحبت کنید

    2- مسائل جنسی یا عدم صمیمیت

    یکی دیگر از مشکلات رایج در ازدواج یا هر رابطه ای، عدم صمیمیته. صمیمیت فیزیکی در روابط بلندمدت مهمه و اگر به آن توجه نشه، می تونه منجر به مشکلات دیگری بشه .مشاور ازدواج شما می تونه به شما کمک کنه در روابط عاطفی صمیمی تر بشید. این ممکنه شامل گفتگوهای صادقانه و همدلانه باشه که به شما کمک می کنه دوباره با همسرتون ارتباط صمیمی برقرار کنید.

    3- ارزش ها یا باورهای متضاد

    در زوج‌ها رایجه که ارزش‌ها یا باورهای متضادی داشته باشن، که برخی از آن‌ه ممکنه برای سازش ،بیش از حد مهم احساس بشن. در این موارد، زوج ها ممکن است تصمیم بگیرند که از هم جدا شوند. با این حال، اگر متاهل هستید، احتمالاً قبل از اینکه بگویید: «می‌دانم»، از ارزش‌ها و باورهای متضاد خود اطلاع داش ته باشید. در این مورد، یک مشاور می تواند به شما کمک کند تا زمینه های مشترک رو پیدا کنید یا برنامه ای برای گفتگوهای سازنده در مورد دیدگاه های متفاوت خود ایجاد کنید.

    4) استرس در خانه و محل کار

    استرس در زندگی هر فردی وجود دارد. با این حال، زمانی که طاقت فرسا شود، می تواند به روابط آسیب برساند. اگر شما ویا همسرتان استرس زیادی را در خانه یا محل کار خود تجربه می کنید، بهتر است برای کاهش این استرس از مشاوره زوجین بهره مند شوید.

    مشاوره حرفه ای می تواند به شما کمک کند عوامل استرس زا را شناسایی کرده و راه های سالمی برای کنار آمدن با آنها ایجاد کنید

    5) مشکلات ارتباطی

    یک مشاور ازدواج می تواند به شما در حل تعارض و توسعه مهارت های ارتباطی موثر کمک کند. آنها همچنین می توانند به شما و شریک زندگیتان کمک کنند تا تشخیص دهید چه موضوعاتی ممکن است باعث ایجاد مشکلات ارتباطی شود. برای مثال، اگر در صحبت کردن در مورد موضوعات خاصی احساس ناراحتی دارید یا واکنش نشان می‌دهید، می‌توانید یاد بگیرید که یک برنامه خاص برای هدایت بهتر آن مکالمات ایجاد کنید.

    5 750x430 - آیا مشاوره ازدواج لازمه ؟
    نوبت روانشناس

    مطالب پیشنهادی:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.