مرکز مشاوره کرمان | روانشناس خوب در کرمان ( حضوری و آنلاین)

  • سه سال پیش وقتی از زیارت مشهد به کرمان برمیگشتیم یه تصادف وحشتناک توی جاده داشتیم که خیلی هم آسیب‌های جسمی و فیزیکی به هممون وارد شده بود. خوشبختانه این آسیب‌ها قابل درمان بودن ولی آسیب‌هایی که از نظر روحی بهمون وارد شده بود بدتر بودن.

    من بعد از مدتی متوجه شدم که دخترم گاها دچار حملات پانیک میشه و حالش خیلی به هم میریزه. این اتفاق مدام داشت تکرار میشد و من خیلی نگران بودم. تا که یه روز به این فکر افتادم که با یه روانشناس در مورد دخترم صحبت کنم و به دنبال مرکز مشاوره کرمان بودم و حتی شک داشتم که آیا میتونم یه روانشناس کاربلد پیدا کنم که توی حل مشکلمون کمک کنه یا نه.

    توی سایتها داشتم میگشتم که کلینیک بوجیکا رو دیدم و از طریق اون با مرکز مشاوره کرمان لینک شدم….

    اینقدر این روزها زندگی برای همه سخت و طاقت فرسا شده که هر کسی ممکنه بنا به هر دلیل و مشکلی نیاز به مراجعه به مرکز مشاوره کرمان و یا شهرهای محل زندگیش پیدا کنه تا شاید بتونه یه مقداری حال روحیش رو تسکین بده و یا راه‌حلی برای حل مشکلش پیدا کنه. توی این شرایط یکی از مهمترین اقداماتی که قبل از مراجعه به روانشناس باید انجام بدیم اینه که تحقیق کنیم و یه مرکز مشاوره‌ای پیدا کنیم که روانشناس‌های متبحر و باتجربه‌ای داشته باشه تا بتونه با مهارت و البته انرژی مثبتی که به فرد القا میکنه تا حدودی در تسکین حالش موثر واقع بشه.

    ویژگی‌های مرکز مشاوره خوب چیست؟

    برای اینکه هر کلینیک روانشناسی از جمله مرکز مشاوره کرمان رو بتونیم در رده مراکز روانشناسی خوب در نظر بگیریم بایستی یه سری ویژگی‌ها داشته باشه که درادامه مطلب به ذکر برخی از اونها خواهیم پرداخت

    اگه میخواین برای بهبود حال روانتون درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما در کرمان تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲

    counselling image scaled - مرکز مشاوره کرمان | روانشناس خوب در کرمان ( حضوری و آنلاین)
    مرکز مشاوره کرمان

    مشاوران باتجریه و با مهارت بالا

    طبیعتا خیلی از مشکلات روحی و روانی و یا فردی و خانوادگی افراد به کمک متخصصان اعصاب و روان قابل حله. این افراد میتونن تاثیر شگرفی توی زندگی افراد بگذارن ولی بحث اینجاست که اولا روانشناسی و مشاوره دادن کار هر کسی نیست دوما اینکه هر روانشناسی توی مرکز مشاوره کرمان یه روانشناس خوب و ایده‌آل نیست. از جمله ویژگی‌هایی شخصی و فردی که میشه تو دسته مشخصات یه مشاوره خوب و نمونه قرار داد عبارتند از:

    داشتن مهارت‌های بین‌فردی خوب و قابل اعتماد بودن، انعطاف‌پذیر بودن، امیدوار/خوشبین بودن، حساس بودن از نظر فرهنگی و خودآگاه بودن.

    مهارت های بین فردی

    یه مشاور خوب از مرکز مشاوره کرمان یا مرکز مشاوره هر شهر دیگه‌ای باید بتونه خودش رو واضح و مؤثر بیان کنه. مهمه که نه تنها بتونیم مراجعه‌کننده‌ها رو در مورد موضوعات درمانی آموزش بدیم، بلکه درک وفهم بیمار رو در هر زمان معین بسنجیم. توانایی درک افکار و احساسات مراجعه‌کننده‌ها و ارتباط با آنها از طریق نشان دادن گرمی، پذیرش و همدلی، سنگ بنای درمان موثره.

    اعتماد

    طبق گفته‌های هیل و ناکس، اکثر مردم در عرض 50 میلی‌ثانیه پس از ملاقات با شخصی تعیین میکنن که آیا میتونن به اون اعتماد کنن یا نه. مشاورانی که بتونن به صورت شفاهی و غیرکلامی ارتباط برقرار کنن قابل اعتماد هستن.

    بیماران باید بتونن با مشاوران مرکز مشاوره کرمان احساس راحتی کنن که اطلاعات خصوصی و محرمانه و بخش‌هایی از خودشون رو که اغلب توسط دیگران کاملاً ناشناخته است با ایشون به اشتراک بگذارن. ایمان به کیفیت رابطه و محرمانه بودن آنچه فاش می‌شود منجر به ارتباط عمیق‌تر با درمانگر می‌شود.

     انعطاف پذیری

    یک مشاور خوب از مرکز مشاوره کرمان باید بتونه یک برنامه درمانی معنادار ایجاد کنه که مخصوص به شخص مراجعه کننده به مرکز روانشناسی باشه. این بدان معناست که مشاور نباید از یک برنامه درمانی سفت و سخت پیروی کنه یا رویکرد “یک اندازه برای همه” داشته باشه.

    پروچاسکا و نورکراس (2001) دریافتن که بعضی از درمان‌ها برای انواع خاصی از اختلالات بهتر از سایرین هستن. تطبیق درمان با مرحله آمادگی مشتری موثرترین راه برای اجرای تکنیک‌های درمانیه. علاوه بر این، مشاوران باید بتونن در صورتی که درمان برای مراجعه کننده مؤثر نبود شرایط خودشون رو تطبیق داده و مسیر خودشون رو تغییر بدن.

    امید و خوش بینی

    امید یک محرک فوق العاده در پیشبرد اهدافه. مشاوران کارآمد میتونن تعادلی بین واقع‌گرایی و امید پیدا کنن. یک مشاور خوب از مرکز مشاوره کرمان اهداف واقع بینانه‌ای رو تعیین میکنه که مشتری را درگیر میکنه و دیدگاه خوش‌بینانه‌تری را القا میکنه. با دستیابی به اهداف قابل دستیابی، مراجعه‌کنندگان حس انعطاف‌پذیری و اعتماد به نفس رو در خودشون ایجاد میکنن که میتونه در همه زمینه‌های زندگی کمک کنه. به همین دلیله که روان‌شناسی مثبت‌نگر روشی مؤثر برای بهبود سلامت عاطفیه.

    حساسیت چندفرهنگی

    انجمن روانشناسی آمریکا توصیه میکنه که درمانگران درمان را با ارزش‌های فرهنگی مراجع تطبیق بدن و به تفاوت‌ها، باورها و نگرش‌ها احترام بگذارن. هنگام کار با مراجعه‌کنندگان، مهمه که یه روانشناس خوب نسبت به مسائل نژاد، جنسیت، قومیت، گرایش جنسی، مذهب و پیشینه فرهنگی مطالعه کرده و حساسیت به خرج بده.

    اگه میخواین برای بهبود حال روانتون درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما در کرمان تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲

    mental health due to psychology depression loneliness illness brain development or hopelessness psychotherapy and mentality healthcare illustration vector scaled - مرکز مشاوره کرمان | روانشناس خوب در کرمان ( حضوری و آنلاین)
    مرکز مشاوره کرمان

    خود آگاهی

    یک مشاور کارآمد میتونه مسائل شخصی خودش رو از بیمارش جدا کنه. انتقال متقابل پدیده‌ایه که توسط فروید توصیف شده که در آن مسائل بیان شده توسط مراجع منجر به واکنش عاطفی درمانگر میشه. هنگامی که مشاوران میتونن پاسخ‌ها را به مسائل خود شناسایی و مدیریت کنن، احتمال کمتری داره که در طول جلسات به آنها واکنش نشان بدن و هر گونه اثرات مضر بر درمان را از بین میبره.

    مهارت‌های ایجاد ارتباط

    مشاوران باید دارای مجموعه‌ای قوی از مهارت‌های بین فردی برای کمک به ایجاد ارتباط سریع با مراجعه‌کنندگان و ایجاد روابط قوی باشن. آنها باید توجه بی‌دریغ خودشون رو به مشتریان معطوف کنن و بتونن اعتماد رو در بیماران پرورش بدن. مشاوران باید بتونن تمام تمرکز خودشون رو روی صحبت‌های مشتریانشان بگذارند و از پرت شدن مشکلات یا نگرانی‌های شخصی خودشون در جلسه اجتناب کنن.

    وقت شناس بودن مرکز مشاوره خوب

    یکی از ویژگی‌های مهم مرکز مشاوره کرمان اینه که روانشناس محترم وقت شناس باشه. حتما بارها برای همه شما اتفاقا افتاده که در مطب پزشکان ساعتها منتظر نشسته باشین. این حالت مخصوصا توی مراکز روانشناسی که خودشون باید الگوی بقیه باشن اصلا ویژگی شایسته‌ای نیست. یه مرکز مشاوره خوب وقت بیماران و مراجعه‌کنندگان رو طوری تعیین میکنه که به موقع هر کس بتونه با مشاور و یا روانشناسش بدون معطل شدن جلسه رو برقرار کنه و این نشوندهنده محترم شمردن بیمار از سوی کلینیک روانشناسیه.

    محیط اطراف یک مرکز مشاوره خوب باید تامین و آرام بخش باشد

    • شرایط رفت‌وآمد آسان برای همه نوع بیماری در محل مرکز مشاوره کرمان فراهم باشه مثلاً برای استفاده‌کنندگان از ویلچر یه محل مشخصی داشته باشه یا در صورت غیرممکن بودن، هشدار قبلی و پیشنهاد ارجاع بعدی به فرد داده بشه.
    • الزامات بهداشتی و ایمنی توی کلینیک روانشناسی از جمله آگاهی مشتریان از هشدار آتش و سایر پروتکل‌ها رعایت بشه.
    • دارای دکوراسیون مناسب، مبلمان حرفه‌ای و راحت برای بیمار و سایر مراجعه کننده‌ها در خارج از اتاق مشاوره وجود داشته باشه، ترجیحا دیوارهای اتاق بدون عکس‌ها و نمادهای خاص باشه.
    • توی محل کلینیک آبسردکن یا در اطراف آن محلی برای صرف میان وعده یا خرید یک تغذیه ساده وجود داشته باشه.
    • پاسخگوی نیازهای فردی مراجعه‌کننده‌ها باشه، مثلاً مشتری مبتلا به بدشکلی بدن ممکنه آینه‌ای در اتاق نداشته باشه، یا مشتری ممکنه از نظر احساسی توسط یک رنگ خاص تحریک بشه. به این نیازهای بیماران حتما باید توجه بشه.
    • ترجیحا روی دیوار یک ساعت بی‌صدا آویز شده باشه که برای هر دو طرف قابل مشاهده باشه.

    شاید توی واقعیت نشه همه این امکانات رو برای بیماران برآورده کرد ولی حداقل شرایط لازم برای اتاق مشاوره اینه که اطلاعات داخل اتاق محرمانه بمونه و این شرایط با دو مورد زیر تامین میشه:

    • درب اتاق یا فاصله سایر مراجعه کننده‌ها با اتاق مشاوره در مرکز مشاوره کرمان طوری باشه که صدا از اتاق خارج نشه به عبارتی از شنیده شدن صدای دیگران در خارج از اتاق یا در اتاق مجاور جلوگیری بشه.
    • شرایط اتاق مشاوره بهتره طوری باشه که از بیرون دید نداشته باشه یعنی طوری نباشه که هر رهگذری بتونه به عنوان مثال از طریق یک پنجره خارجی یا یک شیشه در درب مشتری که توی اتاق مشاوره نشسته رو ببینه.

    راهنمایی‌های دلسوزانه از سوی یک مرکز مشاوره خوب انجام می‌گیرد

    یه مرکز مشاوره خوب علاوه بر اینکه با کمک مشاوران و روانشناسان حرفه‌ایش بیماران رو در جهت بهبود حالشون پیش میبره، از طرفی در صورت نیاز بایستی بتونه شما رو به یه روانپزشک خوب یا سایر مراکزی که روش‌های درمانی خاص ارائه میکنن ارجاع بده تا در صورت لزوم داروهای تجویزی از سوی روانپزشک رو برای بهبود علائم مشکلات خودتون استفاده کنین چون قطعا میدونین که روانشناسان در برخی موارد نمیتونن برخی داروهای خاص را تجویز کنن.

    پیگیری روند درمان از سوی یک مرکز مشاوره خوب انجام میگیره

    مسلما مرکز مشاوره کرمان اگه فقط به دریافت حق ویزیت و صرفا مشاوره یه بیمار بدون پیگیری روند درمانش اکتفا کنه به عنوان یه کلینیک روانشناسی خوب شناخته نمیشه. یه روانشناس یا درمانگر دلسوز پیشرفت بهبودی بیمارش براش اهمیت داره و میدونه که در بعضی مواقع قطع بی‌اجازه درمان از سوی مراجعه کننده حتی میتونه منجر به بدتر شدن حال بیمار بشه پس این خیلی مهمه که روند درمان توسط یه مشاور روانشناس خوب یا مرکز مشاوره پیگیری بشه.

    سختگیری از ویژگیهای خوب یک مرکز مشاوره نمونه است

    حتما دیدین مربیانی که سخت‌گیری میکنن و با وجود خستگی فراوان شاگردشون همچنان آنها رو وادار به تمرین و ورزش میکنن آدمهای موفقی رو تحویل جامعه میدن. توی مرکز مشاوره کرمان هم هستن روانشناسانی که با وجود خستگی بیمارشون از روند درمان همچنان اونها رو با تکنیک‌های مختلف تشویق به ادامه میکنن تا در نهایت به یه نتیجه مطلوب برسن. اینجاست که روانشناسان صبور یه کلینیک روانشناسی موفقیت‌های بیشتری کسب میکنن و البته خیلی بهتره که بیماران هم در مورد خستگیشون با درمانگرشون صحبت کنن و به اونها اجازه بدن که همراهیشون کنن.

    مجهز به اطلاعات و تکنولوژی‌های به روز باشه

    یکی از مهمترین ویژگی‌های مراکز مشاوره و از جمله مرکز مشاوره کرمان اینه که روانشناس‌ها، روانکاوها و در کل درمانگرهاش مسلح به اطلاعات به روز باشن چون همونطور که میدونین علم در دنیا روز به روز در حال پیشرفته و متدهای درمانی جدید هر روز ابداع میشن و این خیلی حایز اهمیته که یه مرکز روانشناسی خوب آغوشش رو به دنیای علم باز کنه و در کنار کار مشاوره و روانشناسی به کار تحقیق و پژوهش هم بپردازه.

    تعامل با جامعه داشته باشه

    یه مرکز مشاوره خوب بایستی هرازگاهی با برگزاری جلسات مشاوره و روان‌درمانی و کارگارههای آموزشی با افراد خارج و داخل کشور ارتباط گرفته و در اون به برخی سوالات جوب بده یا یکسری راهکارهای حداقلی برای اجرا از سوی افراد ارائه بده.

    بهتره که مرکز مشاوره کرمان باید در دسترس باشه

    موقعیت مکانی مرکز مشاوره کرمان هم جزء نکات مهمیه و بایستی جایی قرار بگیره که همه بهش دسترسی راحت داشته باشن. یعنی خیلی خوبه اگه که یه کلینیک روانشناسی به ایستگاههای مترو، اتوبوس، تاکسی نزدیک باشه و مراجعان به راحتی بتونن پیداش کنن.

    چه چیزی مشاوره را موثر می کند؟

    بسیاری از شرایط و نگرانی‌های سلامت روان توی مرکز مشاوره کرمان از درمان‌های خاص بهره می‌برند. به عنوان مثال، درمان شناختی رفتاری (CBT) یک گفتگو درمانی بسیار موثر برای افسردگی و اختلالات اضطرابه. اما تخصص یک درمانگر در انواع خاصی از درمان‌ها تنها چیزی نیست که مشاوره را موثر میکنه. بالاخره هر کسی می تونه از مشاوره بهره‌مند بشه.

    یکی دیگه از عوامل کلیدی در اثربخشی مشاوره و شاید مهمترین  اونها رابطه بین مشتری و روانشناسه. اگر درمانگر شما در مرکز مشاوره کرمان در CBT ماهر باشه، ممکنه دقیقا بدونه که از چه طریقی میتونه به شما کمک کنه تا الگوهای فکری غیرمفید را تغییر بدین و رفتارهاتون رو در مواجهه با شرایط مختلف عوض کنین. اما اگه یه روانشناس یا مشاور ندونه که چطور اعتماد بیمارش رو جلب کنه و باهاش ارتباط بگیره  جلسات درمانی و مشاوره مراجعه‌کننده بسیار کمتر موثر خواهند بود.

    مهمه که رابطه درمانگر یا مشاور و بیمار مبتنی بر همکاری باشه که در آن درمانگر و مراجعه‌کننده هر دو شرکای برابر در فرآیند درمان باشن و این بدین معنیه که بیمار و روانشناسش با هم اهداف و انتظاراتی رو برای درمان بیمار به دست میارن. اهداف کلی ممکنه شامل همه چیز باشه، از تعیین مرزها گرفته تا یافتن شغل جدید تا کاهش مصرف الکل یا مدیریت علائم افسردگی.

    یک رابطه درمانی مؤثر همچنین شامل حل مسائلیه که در طول درمان به وجود میآن. مثلا پیش میاد که روانشناس در درمان با اختلاف نظرهایی مواجه بشه که گاهی اوقات به اون گسست‌های درمانی میگن. تحقیقات نشون میده که رفع این گسست‌ها میتونه منجر به دریافت نتایج بهتری از سوی مراجعه‌کننده به روانشناس یا مشاور بشه.

    اگه میخواین برای بهبود حال روانتون درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما در کرمان تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲

    psychologist doctor consulting patient in therapy session on line psychotherapy counseling concept mental health depression human mental problem solutions modern flat cartoon style vector - مرکز مشاوره کرمان | روانشناس خوب در کرمان ( حضوری و آنلاین)
    مرکز مشاوره کرمان

    ویژگی‌های یه مراجعه کننده خوب در مرکز مشاوره کرمان

    مراجعه‌کننده‌ای که خودش هم مشارکت فعال در طول پروسه درمانش توی مرکز مشاوره کرمان داشته باشه مسلما بیشترین سود رو از درمان میبره. بنابراین، ممکنه زمانی که بیمار موارد زیر رو رعایت میکنه نتیجه موثری از درمان بگیره:

    • تقریباً در تمام قرارهای خودش به موقع حاضر بشه.
    • با درمانگر خود صادق باشه، حتی در مورد آنچه می‌ترسه حرف بزنه.
    • بازخورد درمانگر خودش رو در مورد فرآیند درمان، از جمله مواردی که به نظر بیمار مفیده ارائه بده.
    • با درمانگر خودش برای تعیین اهداف تغییر کار کنه.
    • بر روی مهارت‌هایی که در درمان خارج از درمان یاد میگیره کار کنه.
    • به درمان ادامه بده، حتی زمانی که روند درمان براش سخت و یا ناراحت کننده بشه.

    الان که یکسالی از آغاز درمان دخترم میگذره حالش خیلی بهتر شده و روز به روز توی درسهاشم داره پیشرفت میکنه و من خدا رو شکر میکنم که با خانم دکتر روانشناس مهربون و باتجربه‌ای توی مرکز مشاوره کرمان و از طریق کلینیک بوجیکا آشنا شدم که خیلی توی بهبودی دخترم موثر واقع شد ومن قدردان زحمات ایشون هستم.

    5 750x430 1 750x430 - مرکز مشاوره کرمان | روانشناس خوب در کرمان ( حضوری و آنلاین)

    منبع اول 

    منبع دوم 

    مطالب پیشنهادی: 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.