مرکز مشاوره خانواده و زوج بوجیکا

خانواده ها در مراحل مختلف از زندگی دچار مشکلاتی مثل مرگ عزیزان، طلاق، خیانت، بیکاری، اختلالات روانشناسی مانند افسردگی، اضطراب و اختلالات خلقی دچار می شوند. برخورد با این شرایط احتیاج به یادگیری مهارتهایی دارد که این مهارت ها از طریق خانواده درمانی، زوج درمانی و مشاوره طلاق توسط متخصصان روانشناس آموزش داده می‌شود

  • مرکز مشاوره خانواده

    مشاوره خانواده

    خانواده ها در مراحل مختلف از زندگی دچار مشکلاتی مثل مرگ عزیزان، طلاق، خیانت، بیکاری، اختلالات روانشناسی مانند افسردگی، اضطراب و اختلالات خلقی دچار می شوند. برخورد با این شرایط احتیاج به یادگیری مهارتهایی دارد که این مهارت ها از طریق خانواده درمانی، زوج درمانی و مشاوره طلاق توسط متخصصان روانشناس آموزش داده می‌شود. در ادامه هر یک از این موارد به اختصار توضیح داده می شود

    unnamed - مرکز مشاوره خانواده و زوج بوجیکا
    مرکز مشاوره خانواده

    خانواده درمانی 

    دپارتمان زوج و خانواده بوجیکا، در زمینه خانواده درمانی فعالیت چشمگیری دارد. به طور کلی خانواده‌ درمانی راهی را فراهم می‌آورد که از طریق آن اعضای خانواده می توانند در مورد وضعیت یکی از عزیزانشان بیشتر بدانند. به عنوان مثال هنگامی که یک نوجوان در مسیر درمان یک اختلال روانی می باشد یا مصرف مواد را شروع کرده، حمایت سایر اعضای خانواده ضروری می باشد.

    در خانواده درمانی اعضای خانواده می توانند در مورد نقش خود در حمایت از نوجوانان و بازگرداندن سیستم خانواده، آموزش های لازم را ببینند. گاهی مشکلات بیمار به خاطر ساختار خانواده است، بنابراین درمان کل خانواده ضروری است. تحقیقات ثابت کرده خانواده درمانی از درمان های کلیدی است که می تواند یک درمان موثر برای جوانان مبتلا به اضطراب، افسردگی، بیش فعالی، سوء مصرف مواد و سایر شرایط سلامت روانی باشد. ابتدا مشاور خانواده با هر یک از اعضای خانواده صحبت می کند تا به درک جامعی از مشکلات برسد، سپس در مرحله بعد طرح درمانی خود را طراحی و اجرا می کند.

    هدف اصلی، حل و درمان تعارضات بین خانواده است بدون مقصر و سرزنش کردن یکی از اعضای خانواده.

    5eb1ab1358ccd - مرکز مشاوره خانواده و زوج بوجیکا
    مرکز مشاوره خانواده

    چه زمانی به خانواده درمانی نیاز است؟

    • – زمانی که احساس میکنید مسائلی که در خانواده شما به وجود آمده به قدری بزرگ شده اند که خودتان به تنهایی نمی توانید آنها را حل و مدیریت کنید، در این زمان نیاز است که به مشاوره خانواده مراجعه کنید تا به شما کمک کند بتوانید راه های جدیدی برای مدیریت مشکلات و چالش‌های آن بیابید.
    • – زمانی که فرزندان با مشکلاتی مثل مدرسه، سوء مصرف مواد و افسردگی مواجه می شوند.
    • – زمانی که یک ضربه و تغییر بزرگ، خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال نقل مکان به یک خانه جدید، زندانی شدن یکی از اعضای خانواده، مرگ غیر منتظره یا بیماری یکی از اعضای خانواده
    • – خشونت خانوادگی، طلاق، اختلافات والدین، مشکلات بین اعضای خانواده و غیره

    زوج درمانی

     

    زوج درمانی رویکردی است که فقط مربوط به زوج های ازدواج کرده نمی شود، بلکه زوج های ازدواج نکرده، هم خانه و پیش از ازدواج را نیز در بر می‌گیرد و گزینه بسیار مناسبی برای رفع مشکلات در رابطه هاییست که احساس می‌کنید در آن ها گیر کرده اید و خودتان نمی توانید حلشان کنید.
    مرکز مشاوره بوجیکا با کادری متشکل از متخصصان در حوزه‌های مختلف روانی، آماده ارائه خدمات تخصصی زوج درمانی و مشاوره ازدواج به مراجعین عزیز می باشد.

    بوجیکا یکی از معدود مراکزی است که مشاوره و زوجین را به صورت تخصصی و به عنوان یک هدف درمانی خاص ارائه می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که برای حل مشکلاتشان به زوج درمانگر مراجعه می‌کنند رابطه شان در اساس سالم و صحیح است، چرا که آنقدر برایشان مهم بوده که دست به اصلاح آن با کمک یک مشاور حرف‌ه ای بزنند. پس وقتی به زوج درمانگر روی می‌آورید نگران نباشید، رابطه شما تمام نشده است بلکه قرار است آن را اصلاح کنید.

    how to start a family book club - مرکز مشاوره خانواده و زوج بوجیکا
    مرکز مشاوره خانواده

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

     

    6858 2263 021 –  2006 2262 021

    مشاوره جنسی

    unnamed 1 - مرکز مشاوره خانواده و زوج بوجیکا
    مرکز مشاوره خانواده

    مشاوره جنسی هدفی جز بهبود کیفیت زندگی مشترک برای طرفین ندارد. سلامت جنسی بخش مهمی از سلامت روحی و جسمی است. بهتر است بدانید، ۴۳ درصد از زنان و ۴۱ درصد از مردان تا حدی دچار مشکلات جنسی هستند. پس بهتر است در مورد مشکلات جنسی، زوجین شرم و خجالت را کنار گذاشته و برای حل این مشکلات به مرکز مشاوره مراجعه کنند. مرکز سکس تراپی بوجیکا با کادری حرفه ای از روانشناسان و روانپزشکان متخصص و با تجربه، آماده ارائه خدمات مشاوره جنسی تخصصی به زوجهای عزیز میباشد.

    هدف واقعی مشاوره جنسی چیست؟

    مراجعه به یک مشاور جنسی برای شناسایی مشکلات مربوط به میل جنسی و دیگر معضلات جنسی است. مشاوره جنسی در کل می تواند به حل گسترده زیادی از معضلات جسمی و روحی که در ارضای جنسی خلل ایجاد می کنند، کمک کند. مشکلاتی از قبیل عدم نعوظ، میل جنسی کم، سابقه سوء استفاده جنسی و غیره. مشاوره جنسی همچنین می‌تواند به شما و همسرتان کمک کند تا این معضلات را در محیطی آموزشی و حمایتی حل کنید. وقتی زن و شوهر با مشکل جنسی روبرو می شوند، یک مشاور جنسی سعی می‌کند نقش هر کدام از آنها را در مشکل به وجود آمده بررسی و حل کند. مشاوره جنسی ابتدا رفتار را بررسی می‌کند، سپس به تدریج آن را برای زوجین تفسیر کرده و راحل های مشکل را پیدا می کند.

    مشاوره طلاق

    divorce title image1 tcm7 213340 - مرکز مشاوره خانواده و زوج بوجیکا
    مرکز مشاوره خانواده

    متاسفانه گاهی اوقات یک ازدواج برای مدت طولانی دوام می آورد، در این موقع مراجعه برای مشاوره طلاق بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. هر چند از نظر برخی از زوج ها طلاق به معنی آسودگی از یک زندگی طاقت فرسا است، اما اغلب وضعیت پر استرسی نیز ایجاد مسی شود. یک یا هر دو طرف رابطه حتی اگر هر دوی آنها خواستار جدایی باشند ممکن است احساسات مختلفی را تجربه کنند از جمله، غم و اندوه، خشم، گیجی، ترس، شرم، اضطراب و غیره. اگر پای بچه ها هم وسط باشد سطح استرس حتی می تواند بسیار شدیدتر شود.

    بنابراین مشاوره طلاق، اغلب برای کاهش استرس حاصل از طلاق استفاده می شود. مشاوره طلاق، میتواند به شما یا شریک زندگی تان کمک کند تصمیم بگیرید که آیا در پیمان ازدواج باقی بمانید یا اینکه آن را ترک کنید، یا حتی اینکه به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه دوباره از زندگی متاهلی به زندگی مجردی بازگردید. اگر به طلاق فکر می‌کنید، در وسط روند طلاق هستید و یا چالش‌های بعد از طلاق را تجربه می کنید، بهتر است به یک مشاوره طلاق مراجعه کنید. مرکز مشاوره بوجیکا با سابقه مشاوره طولانی یکی از معتبرترین مراکز مشاوره در شهر تهران است و به دلیل سابقه اش در مشاوره تخصصی طلاق، تجربه زیادی در برخورد با موارد مختلف طلاق دارد .

    مشاوره طلاق مزایای زیادی دارد از جمله یادگیری نحوه حل و فصل مناقشات از طریق یک راه سالم و موثر، یادگیری نحوه پردازش و حل مسائل حل نشده، درک بهتر نیازهای شریک زندگی و مهمتر از همه درک بهتر نیازها و خواسته های خود

    مشاوره پیش از ازدواج

    Marriage Wayfinder Blog Featured Image - مرکز مشاوره خانواده و زوج بوجیکا
    مرکز مشاوره خانواده

    امروزه یکی از شدیدترین و بدترین تنش‌ها در بین جوانان، استرس ازدواج و تشکیل خانواده است. به همین سبب تحقیقات زیادی در زمینه جلوگیری و به حداقل رساندن ازدواج ناموفق به عمل آمده است. مشاوره پیش از ازدواج، یکی از این دستاوردها است. خوشبختانه در روزگار کنونی می توان با بررسی زوجین، نوع ارتباط و شرایط حاکم بر ازدواج، سرانجام و آتیه یک ازدواج را با دقت نسبتاً بالایی از قبل پیشگویی نمود و در صورت لزوم تمهیدات مورد نیاز را به کار برده است. عوامل پیش بینی کننده ازدواج عبارتند از ویژگی های فردی شامل خصوصیات شخصیتی، سلامت احساسی و عاطفی، ارزشها و باورها و نگرش فرد به مسائل اساسی زندگی است. پیشینه شخصی و خانوادگی هر کدام از زوجین نیز می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

     

    6858 2263 021 –  2006 2262 021

    بیشتر بخوانید :

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط
    ۱۰ نظرات
    1. maryam banoo می گوید

      سلام. ببخشید آیا لازمه که برای جلسات مشاوره جنسی همسرمون هم باهامون تو جلسات شرکت کنه؟ چون ایشون قبول نمیکنه که مشکل داره و اصلا حاضر نیست بیاد مشاوره.

      1. بوجیکا می گوید

        سلام. بهتره اول یک جلسه با درمانگر صحبت کنید و مشکل شما بررسی بشه و بر اساس تشخیص درمانگر در ادامه روند درمان، اگه حضور ایشون الزامی بود با تدابیر درمانگر همسرتون در جلسات درمانی شرکت می کنند و شاید نیاز به حضور ایشون نباشه.

    2. MELIKAA می گوید

      سلام آقای دکتر. من حدود ۲ساله که تصمیم دارم از همسرم جدا شم ولی ایشون رضایت نمیده و هر بار با هزار وعده که رفتارش خوب میشه منو تشویق میکنه که برگردم به زندگیش. اما می دونم ادامه این زندگی به جایی نمیرسه. آیا جلسات مشاوره طلاق به من کمک میکنه بتونم تصمیم بگیرم درباره ادامه زندگی با همسرم. می ترسم از تصمیمم پشیمون بشم.

      1. بوجیکا می گوید

        درود بر شما. اگر درباره تصمیم به جدایی دو دل هستین. بهترین راه مشاوره طلاق هست. در طی جلسات درمانگر مشکلات و مسائل زندگی شما رد بررسی می کنه و در نهایت این شما هستین که باید درباره زندگیتون تصمیم بگیرید.

    3. nooshin می گوید

      سلام . ممنون از سایت خوبی که دارین. مشکل من و همسرم در مورد دختر ۱۴ ساله مون هست به تازگی به دلیل تغییر مدرسه و دوستاش، رفتاراش خیلی با گذشته فرق کرده. اصلا با من و پدرش به خرید نمیاد و اصرار داره با دوستای خودشبرای خرید لباس بیرون بره. پدرش هم اصلا اجازه این کارو نمیده و سختگیری زیادی میکنه. گاهی اوقات بینشون بحث و دعوا میشه. به همسرم میگم اجازه بده با دوستاش بیرون بره. اما اون اصلا قبول نمیکنه و خیلی رو دخترم حساسه. من چجوری همسرم یا دخترمو قانع کنم. اصلا نمیدونم حق با کدومشون هست؟

      1. بوجیکا می گوید

        درود بر شما. بهتره بدونین رفتار دختر شما به دلیل اقتضای سنی و گذر نوجوانی و تحت تاثیر قرار گرفتن از همسالانش است. شما و همسرتون باید بدونید دوره نوجوانی و بلوغ از مهمترین دوران شکل گیری شخصیت فرزندتان است. پس بهتره در فضای کنترل شده و با رعایت قوانین و اصول به فرزندتان اجازه دهید با دوستان و همسالانش به خرید برود و رفتار دوستانه ای با او داشته باشید. کاملا دوستان فرزندتان را بشناسید و با خانواده هایشان رفت و آمد کنید تا در آینده مشکل پیش نیاید

    4. yasi می گوید

      سلام آقای دکتر. در مورد افسردگی بعد از طلاق و اینکه چگونه با این مرحله از زندگی کنار بیاییم هم میشه مطلب بذارین. ممنون

      1. بوجیکا می گوید

        درود بر شما. توصیه من به شما اینه که حتما در جلسات مشاوره طلاق شرکت کنید تا با بررسی زندگی شما بهتر بتونید با این مسئله کنار بیایید و دچار افسردگی بعد از طلاق نشید. گاهی اوقات طلاق تنها راه حله و شرایط به نفع شما پیش میره. پس نباید روحیه تون رو از دست بدین و به زندگی امیدوار باشید.

    5. سمیه می گوید

      سلامگار میکشه آقای دکتر اخیرا متوجه شدم پسرم سیگار میکشه. البته فقط تو جیب لباسش پیدا کردم. میترسم اگه به پدرش بگم رفتار بدی باهاش داشته باشه. من چجوری باید با پسرم صحبت کنم و متوجه عواقب این کار بکنم؟

      1. بوجیکا می گوید

        درود بر شما. اگر از برخورد بد همسرتان نگران هستین بهتره موضوع رو با یک مشاوره مطرح کنید.

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.