مراکز مشاوره روانشناسی در تهران | مرکز مشاوره غرب تهران سعادت آباد

  • مراکز مشاوره روانشناسی در تهران

    مراکز مشاوره روانشناسی در تهران

    مراکز مشاوره روانشناسی در تهران بسیارند، اما آنچه که مهم است ، آن است که بهترین مرکز را برای مشاوره روانشناسی انتخاب کنید. اما چطور می شود مرکز روانشناسی خوبی در تهران پیدا کرد؟ از کجا می توان به انتخابی که می کنیم اطمینان داشته باشیم؟ آیا مراکز صرفا مراکز مشهور، واجد کیفیت لازم هستند؟ آیا هر مرکز روانشناسی یا هر روانشناسی که برای دیگران خوب بوده، الزاما برای ما هم خوب خواهد بود؟

    در ادامه ی مقاله به بحث و بررسی نکاتی که باید برای پیدا کردن بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران به انها توجه داشت، خواهیم پرداخت. چنانچه به دنبال مرکزی هستید که روانشناس ایده آلتان را در ان بیابید، با ما همراه باشید.

    thoughts 551263 620x342 - مراکز مشاوره روانشناسی در تهران | مرکز مشاوره غرب تهران سعادت آباد
    مراکز مشاوره روانشناسی در تهران
    ” مرکز مشاوره روانشناسی بوجیکا با کادری مجرب از مشاوران متخصص و حرفه ای، با تجربه ی بالا در زمینه ی روانشناسی موارد مختلف، آماده ی ارائه ی خدمات مشاوره روانشناسی به شما عزیزان می باشد. شما هم اکنون می توانید برای تماس جهت تعیین نوبت مشاوره، و صحبت اولیه با مشاور اینجا را کلیک کنید. “

    پیدا کردن مشاور روانشناس مناسب، تقریبا شبیه پیدا کردن فرد مناسب برای رابطه ی عاطفی است.

    برای پیدا کردن روانشناس ایده آلتان، باید جستجوی زیادی بکنید و دور و اطراف را دنبالش بگردید تا بیابیدش. یکی از اولین روش ها، جستجوی انلاین روانشناسان است که علی رغم مزیت هایی که دارد می تواند گیجتان هم بکند. چرا که امروزه تبلیغات فراوان در زمینه ی پزشکی، که صرفا برای جلب مشتری است، پیدا کرن یک مشاور واقعا خوب را دشوار کرده.

    About Psych What is psychology 548x274 - مراکز مشاوره روانشناسی در تهران | مرکز مشاوره غرب تهران سعادت آباد
    مراکز مشاوره روانشناسی در تهران

    اگر از جستجوی اینترنتی نتیجه ای نگرفتید، بهتر است سراغ توصیه های دوستان و آشنایان بروید. پیدا کردن مشاوری که دوستان و آدم های معتمد او را به شما معرفی می کنند می تواند حس اطمینانتان را به او زیاد تر کند. درست مانند وقتی که در یک شبکه ی اجتماعی، برای پذیرفتن درخواست دوستی فردی غریبه، ابتدا به دوست های مشترکتان نگاه می کنید.

    متاسفانه ممکن است از این طریق هم روانشناس مناسبتان را پیدا نکنید.

    در ادامه به تجاربی که در راه جستجو برای پیدا کردن روانشناس مناسب کسب شده، خواهیم پرداخت تا شما را بیشتر با فرآیند صحیح جستجوی یک مشاور خوب و ایده آل آشنا کنیم.

    بهترین مشاور روان درمانی

    اگر از بیماری هایی مانند حملات هراس یا پنیک، افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه یا اختلال وسواس اجباری رنج می برید، احتمالا باید به دنبال یک روانشناس بالینی یا یک مدد کار اجتماعی باشید نه یک روانپزشک. حوزه ی تخصصی مشاوران روانپزشکی و روانشناسی، هرچند مشابهت ها و نقاط اشتراکی با هم دارند، اما از اساس با هم متفاوتند و راهکار درمانی مخصوص به خود را دارند . هر کدام از این مشاوران بیشتر مناسب درمان برخی از عارضه های روحی و روانی هستند، در حالی که ممکن است دیگری برای کمک به حل آنها تخصص کافی نداشته باشد.

     

    اگر مسئله چیزی شبیه اختلال دوقطبی، اختلال افسردگی، اختلال شخصیت مرزی یا اسکیزوفرنی است، بهتر است یک روانپزشک یا روانشناس متخصص که تجربه ی قابل توجهی در درمان موارد مشابه دارد را انتخاب کنید.

    برای آشنایی بیشتر این مقاله را  برای تشخیص بهترین روانشناس در تهران، مطالعه کنید

    در حالی که نقش یک روانشناس ابداعا تشخیص و استفاده از استراتژی های درمانی گفتگو محور است، چنانچه تغییر چندانی در وضعیت شما حاصل نشد، بهتر است احتمال آن را در نظر بگیرید که مصرف برخی دارو های روانی که یک روانپزشک تجویز می کند، هم می تواند به شما کمک کند. دارو های روانی می توانند برای هر بیماری بسیار مهم و حیاتی باشند. ( استفاده از درمان و مشاوره ی ترکیبی با روانشناس و روانپزشک می تواند به ثبات شرایط و بهبود علائم بیماری روحی و روانی شما کمک بیشتری بکند، اما این تصمیمی است که تنها باید پس از مشورت با مشاورتان آن را اتخاذ کنید.)

    جهت استفاده ار خدمات روانشناسی و روانپزشکی مرکز مشاوره بوجیکا در زمینه کودک، خانواده، زوج درمانی و سایر اختلالات روانشناسی و تعیین نوبت رزرو از متخصصین مرکز می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.
    09212773724-02126636858

    بهترین روانشناس تهران

    شما به شدت نیاز دارید که با روانشناستان ارتباط بسیار خوب و تنگاتنگی داشته باشید. برخی از افراد به روانشناسانی احتیاج دارند که آدم هایی گرم، قابل تکیه و قابل اطمینان باشند. کسی بتوان به راحتی در حضور او خود را رها کرد و هر چه در ذهن هست را بیان نمود. البته که باید روانشناسی را انتخاب کنید که از پس هزینه هایش بر بیایید. اگر با روانشناستان احساس راحتی نمی کنید، همین الان تصمیم بگیرید و به جلسات درمانیتان پایان دهید.

    البته برخی مشاوران نیز که بیشتر با عنوان مددکار اجتماعی شناخته می شوند تا روانشناس، نیز می توانند به شما کمک کنند.

    مشاور روانشناس بر اساس شرایط و وضعیت شما، احتمالا از روش درمان شناختی – رفتاری برای رفع مشکل استفاده می کند. بسنجید که آیا از شیوه ی رفتاری روانشناس در طول جلسات لذت می برید یا نه.

    Anim Psychology1 5a625b6f9e942700366bb7f0 - مراکز مشاوره روانشناسی در تهران | مرکز مشاوره غرب تهران سعادت آباد
    مراکز مشاوره روانشناسی در تهران

    بیماری از تجربه ی درمانی اش با یک مشاور روانشناس خوب می گوید:

    ” نگاه او همواره به ساعت دوخته نشده بود تا منتظر پایان جلسه باشد، و معمولا مرا تا چند دقیقه بعد از وقت جلسه نگه می داشت تا نظرم را در مورد برخی مسائل شخصی، خیلی دوستانه و خودمانی بپرسد. من جلسات روانشناسی را با این فکر ترک می کردم که آیا به لحاظ اخلاقی درست است که وقایع روزم را به او پیامک کنم؟ چرا که آنقدر از جلسات راضی بودم که حس می کردم واقعا مرا درک می کند. ”

    لازم نیست روانشناستان بهرین دوستتان باشد، اما حتما باید در کنارش، و از ابراز افکار و احساساتتان با او احساس راحتی کنید. اگر چنین نیست، دنبال شخص دیگری بگردید.

    مدت زمان جلسات روانشناسی

    رفتن پیش یک روانشناس برای یک مدت و راضی بودن از جلسات درمانی، به آن معنی نیست که شما با هم مطابقتی الهی و آرمانی دارید! ارتباط شما با روانشناستان یا احتیاجاتتان ممکن است در در طول زمان تغییر کند، یا ممکن است مسیر کاری روانشناس عوض شود. به شکل مشابهی هدف از درمان این نیست که در تمام طول عمر به ملاقات روانشناس بروید، بلکه هدف در وهله ی اول آن است که مشاور در رفع مشکلتان به شما کمک کند یا به شما بیاموزید که چگونه خودتان با مسائلتان کنار بیایید و آنها را حل کنید.

    برای تشخیص پایان درمان، سعی کنید در ابتدا با مشاورتان زمانی را به عنوان هدف تعیین کنید. روانشناس در طول درمان از شما به صورت ناخودآگاه تست احساساتی مانند خشم، اضطراب و رضایت می گیرد و نتایج قبل از درمان را با بعد از درمان تطبیق می دهد تا سیر پیشرفتتان را بررسی کند. تا از این طریق بتواند تعیین کند که در چه زمانی حال شما به اندازه ی کافی بهبود یافته و دیگر نیاز ندارید به او یا هیچ مشاور دیگری مراجعه کنید.

    اگر خودتان، همسرتان، دختر یا پسرتان دچار افسردگی باشید، قطعا مایلید پیش روانشناسسی بروید که با کمترین تعداد جلسات بتواند مشکل شما را حل کند، نه اینکه مجبور باشید ماه ها یا سالها بدون نتیجه به او مراجعه کنید. هرچند برای برخی هم روند درمانی کند تر و طولانی مدت تر بهتر و بیشتر جوابگو است. همانطور که قبلا اشاره شد، بهتر است در جلسه ی اول درمان، با مشورت روانشناس هدف گذاری را انجام دهید و تعیین کنید که به چند جلسه ی درمانی، و برای چه مدت احتیاج دارید.

    لینک منبع

    چگونه یک روانشناس خوب در تهران پیدا کنیم؟
    کلینیک روانشناسی
    مرکز مشاوره خانواده
    روانشناسی بالینی
    کلینیک روانشناسی تهران

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    Source
    مقالات مرتبط
    1 نظر
    1. بوجیکا می گوید

      🌹😍

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.