مراقبت از کودکان در برابر سوء استفاده جنسی | آموزش مراقبت از بدن به کودکان

  • مراقبت از کودکان در برابر سوء استفاده جنسی

     

    تربیت جنسی کودکان برای جلوگیری از سوء استفاده جنسی  

    child abuse by healing heart1 0 300x280 - مراقبت از کودکان در برابر سوء استفاده جنسی | آموزش مراقبت از بدن به کودکان

    سوءاستفاده جنسی از کودکان در بسیاری از مواقع تیتر خبرها شده است و آمارهای وحشتناکی در این باره  شنیده ­ایم. ولی ممکن است برای بسیاری از ما آموزش محافظت از قسمت­های خصوصی کودکمان در اولویت­های بعدی قرار گیرد. اغلب ما گاهی گرفتار این چرخه می­شویم که بالاخره برای او توضیح خواهم داد و به تجربه دیده ­ایم که آن لحظه هیچ وقت نخواهد رسید یا اگر برسد ممکن است که دیگر به کار نیاید و دیر شده باشد. همچنین به علل زیادی ما این مساله را ساده می­گیریم و به آمارها توجه نمی­کنیم یا می­گوییم این اتفاق برای کودک من نمی­افتد یا اینکه می­خواهیم معصومیت کودکانمان را حفظ کنیم حتی ممکن است که اصلا خودمان با این موضوع احساس راحتی نکنیم و یا اینکه مسائل دیگری در اولویت ما قرار گرفته باشند که مجبور باشیم به آن­ها بپردازیم.

    در ادامه به روش­هایی آسان، سریع و موثر برای آموزش محافظت از اندام­های خصوصی در کودکان­ می­پردازیم:
    21719110165411155651582457233133623946 300x167 - مراقبت از کودکان در برابر سوء استفاده جنسی | آموزش مراقبت از بدن به کودکان
    محافظت از ک.دکان در برابر سوء استفتده جنسی

    1. جو را سبک کنید

    بدون شک محافظت از اندام خصوصی خود موضوعی مهم است اما کودکان به ندرت جذب مسائل جدی می­شوند. قسمت­های خصوصی ما با­مزه هستند و می­توانند صداهای خنده­ داری تولید کنند و همچنین اسم­های بامزه ­ای هم دارند. چه بخواهیم و چه نخواهیم بچه­ ها هم از این موضوع باخبرند و به آن می­خندند و اسم­های متفاوتی را از والدین و دوستان خود یاد می­گیرند. اول به این مساله اعتراف کنید و اجازه دهید که خنده به عنوان یک راهکار هم فرزندتان را وارد موضوع کند هم راه برای صحبت­های جدی باز شود.

    2. اندام­های خصوصی و حفاظت از آن را مهم نشان دهید

    آنچه ما از کارکرد اندام­های جنسی به عنوان بزرگسال می­دانیم بسیار پیچیده ­تر از آن مسائلی است که کودکان ما باید از آن­ها اطلاع یابند. اما آن­چه به کودک خود می­گوییم بسیار ساده است. تنها چیزی که کودک شما لازم دارد بداند این است که اندام­های جنسی برای عملکرد بدن ما مهم هستند و همچنین آنها عضوی آسیب پذیرند، پس باید از آن­ها مراقبت کنیم. در اینجا مهم است که اهمیت اندام­های جنسی مورد تاکید قرار گیرد.

    3. آموزش را به یاد ماندنی کنید

    به کودکیتان برگردید و درس­هایی که بهتر یاد می­گرفتید را به یاد آورید. کلمات هم قافیه، نقاشی­های رنگارنگ و همراه کردن مسائل با هیجانات مثبت از ابزارهای قدرتمند یاد­گیری هستند. برای مثال می­توانید از شعر سازی استفاده کنید و با کودک بخوانید: آن­چه توی شلوار منه فقط و فقط مال منه، نباید کسی اونو لمس کنه یا ببینه، مگر اینکه اون دکتر باشه اونم وقتی که من حالم بده، پس اون چیزی که تو شلوار منه فقط و فقط مال منه. مادران در این زمینه می­توانند از خلاقیت­های خودشان استفاده کنند و متناسب با سبک یادگیری فرزندانشان روشی جالب و مفرح را انتخاب کنند.

    بسیار بهتر است که به جای اینکه کودکتان را از افراد غریبه یا شیطان صفت بترسانید، با آگاهی که به وی می­ دهید او را قدرتمند سازید. پس به آن­ها دستورالعمل­های ساده و روشن بدهید تا در موقعیت­های مشکل سریع به ذهنشان برسد.

    educating patience children970520 300x200 - مراقبت از کودکان در برابر سوء استفاده جنسی | آموزش مراقبت از بدن به کودکان
    محافظت از کودکان در برابر سوء استفاده جنسی

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی درزمینه آموزش جنسی کودک و خانواده و مشاوره فردی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 –  09212773724

     

    4. راهبردهایی واضح برای عمل کردن بدهید

    وقتی برای کودک ما واضح باشد که چه باید انجام دهد، توانمند می­شود. پرس و جو از بازماندگان این سوء استفاده ­ها نشان می­دهد که یکی از بیشترین پاسخ­ها در با مواجه شدن با فرد متجاوز، خشک شدن است چون بچه ­ها واقعا متوجه نمی­شوند که چه اتفاقی دارد می­افتد. پس جمله “چه کار می­کردی اگر…؟”را به صورت بازی در بیاورید تا کودک یاد بگیرد که در شرایط استرس­ زا دست به چه کاری بزند، این تمرین­ها در کودک موجب تشخیص خطر می­شود. همچنین مهم است که برای کودک روشن کنید پس از اینکه برای او اتفاقی افتاد چه کار کند. این خیلی مهم است که بلافاصله مساله را برای یک فرد مورد اعتماد تعریف کند، کسی که بتواند به او اعتماد کند، همچنین به او گوشزد کنید که رازهای مرتبط با اندام­ها خصوصی نباید هرگز نگهداری شوند، زیرا همیشه افراد سوء استفاده گر، از کودک می خواهند این مساله را به صورت یک راز نگه دارد.

    5. با تکرار کردن تقویت کنید

    مطمئنا دیده ­اید که کودکان آهنگ­های مورد علاقه خود را بارها و بارها تکرار می­کنند این­کار نشان می­دهد که کودکان چگونه مسائل را یاد می­گیرند. پس آن چیزی را که می­خواهید کودکتان به خوبی به یاد بسپارد، تکرار کنید. مثلا می­توانید ماهی یکبار به مرور آموزش­ها بپردازید. زمانی آن­ها درس خود را یاد گرفته ­اند که بتوانند بدون تامل همین مسائل را به شما آموزش دهند. در واقع این کودکان شما هستند که به شما نشان می­دهند چه زمانی برای یادگیری آن­ها کافی است، ولی در کل باید دانست که اینگونه آموزش ها نباید هیچ گاه متوقف شوند بلکه باید متناسب با سن کودک تغییر کنند.

    6. از اوایل کودکی شروع کنید

    هرچه آموزش به کودکانمان را سریع­تر آغاز کنیم بهتر است. مطالعات نشان می­دهد که اکثریت سوء استفاده­ ها از کودکان در سنین بین 3 تا 8 سالگی اتفاق می­افتد و حتی ممکن است این آزارها توسط کودکی دیگر صورت گیرد و برای ما مهم است که کودک ما در جریان اجتماعی شدن از رفتارهای مناسب و نامناسب آگاه باشد. پس هرچه زودتر در این­باره اقدام کنید.

     

    child safety touch 300x188 - مراقبت از کودکان در برابر سوء استفاده جنسی | آموزش مراقبت از بدن به کودکان
    محافظت از ک.دکان در برابر سوء استفتده جنسی

    7. تربیت جنسی کودکتان را در اولویت قرار دهید

    یک کودک آموزش دیده و آگاه کمتر ممکن است که با شرایط دشوار مواجه شود، زیرا متجاوزان به دنبال افراد آسیب ­پذیر و ناتوان می­گردند و در واقع آن­چه شکار می­کنند سکوت و آسیب پذیری است. متاسفانه سو استفاده از کودکان در تمامی جوامع وجود دارد و تفاوتی نمی­کند که افراد از چه رنگ و نژادی با چه اعتقاد و سطح درآمدی باشند. بر اساس آمارهایی که به گوش می­رسد و اینکه شما مسئول مراقبت از فرزندتان هستید، 15 دقیقه وقت گذاری برای تربیت جنسی کودکانتان در ماه می­تواند شما، خانواده ­تان و همچنین یک جامعه را از رنج و آزار حفظ کند. پس به نظر شما این مساله نباید جزء مهم­ترین اولویت­هایتان قرار بگیرد؟ انتخاب با خود شماست که چه زمان با ایجاد آگاهی و اطلاعات صحیح، سپری محافظتی برای فرزندان خود ایجاد کنید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی درزمینه آموزش جنسی کودک و خانواده و مشاوره فردی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 –  09212773724

     

    آموزش جنسی کودکان | آموزش تفاوت جنسیت به کودکان | پاسخ به

    نقش مادر در تربیت فرزندان | نقش والدین در تربیت فرزندان

    تاثیرات تنبیه بدنی بر روی کودکان

    افسردگی بعد از زایمان

    مشاوره ازدواج در تهران | بهترین مشاور ازدواج در تهران | مشاوره زوجین

    خودارضایی در زنان | خود ارضایی از نظر روانشناسی | درمان خود ارضایی

    خودارضایی در مردان |درمان خودارضایی در مردان مجرد | آیا خودارضایی مفید

    مشاوره جنسی و زناشویی | آموزش جنسی تلفنی و آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.