لطفا موسیقیش رو بیشتر کن 🎶 درمان و کارگاه موسیقی درمانی در تهران

لطفا موسیقیشو بیشتر کن

اگر احساس استرس و یا اضطراب دارید، یک موسیقی آرامش بخش میتونه خیلی به آرامش ذهن شما کمک کنه.

  •  

     لطفا موسیقیش رو بیشتر کن

    تا حالا شده برای اینکه بخواید استرس خودتون رو از بین ببرین، یا وقت هایی که میخواین گریه کنید یا حتی برای وقت هایی که که دوست دارین شاد بشین و حال روحیتون عوض بشه از موسیقی کمک بگیرین؟

    موسیقی قدرت زیادی داره و میتونه استرس شما رو کم کنه، شما رو به گریه بندازه و اگر حالتون بده بهتون روحیه بده. موسیقی ابزاری قدرتمندی برای تنظیم خلق و خو و استرس شماست. و بهترین بخش موسیقی اینه که همیشه در دسترسه و هر زمان که بهش نیاز داشتید میتونید ازش استفاده کنید.

    music therapist nicu tmh 750x430 - لطفا موسیقیش رو بیشتر کن 🎶 درمان و کارگاه موسیقی درمانی در تهران
    موسیقی درمانی

    اگه میخواین برای بهبود روابطتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    اما موسیقی درمانی چطور کار می کنه؟

    نحوه تاثیر موسیقی روی مغز خیلی پیچیده اس.  تمام جنبه های موسیقی مثل نت های بالا و پایین، زیاد و کم بودن صدای موسیقی، ریتم موسیقی و ….  توسط نواحی مختلف مغز پردازش می شه. برای مثال، مخچه ریتم را پردازش می‌کنه، لوب‌های فرونتال سیگنال‌های احساسی ایجاد شده توسط موسیقی را رمزگشایی می‌کنن، و بخش کوچکی از لوب گیجگاهی سمت راست به درک زیر و بمی موسیقی کمک می‌کنن.

    مرکز پاداش مغز که هسته اکومبنس نامیده می شود، حتی می تونه با شنیدن یک موسیقی صحیح و قدرتمند، نشانه های فیزیکی زیادی از لذت ایجاد کنه.

    موسیقی درمانی می تونه با کمک کرفتن از این واکنش های فیزیکیِ عمیقی که بدن، نسبت به موسیقی داره برای کمک به افراد مبتلا به بیماری های روانی استفاده بشه.

    5d1237c8135439471266387c David20Akins20enjoys20music20therapy20at20Florida20Hospital - لطفا موسیقیش رو بیشتر کن 🎶 درمان و کارگاه موسیقی درمانی در تهران
    موسیقی درمانی

    موسیقی از کجا اومده؟

    موسیقی هزاران سال بخشی از زندگی بشر بوده. اما کارشناسان ابزار هایی پیدا کردن که قدمت اونها به بیش از چهل هزار سال پیش بر میگرده و نشون میده که انسان ها برای بیان احساسات خودشون و یا برقراری ارتباط با دیگر انسان ها از موسیقی استفاده می کردن.

    اگه میخواین برای بهبود روابطتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    استفاده از موسیقی برای درمان از چه زمانی شروع شد؟

    استفاده از موسیقی برای درمان و شفا برمیگرده به یونان باستان اما اولین درمان ها با موسیقی بعد از پایان جنگ جهانی دوم شروع شد. ( طرف سال های 1789) . اما تو دهه 1800 میلادی، تحقیقات زیادی در مورد ماهیت درمانی بودن موسیقی شد و در دهه 1940 دانشگاه ها برنامه هایی برای موسیقی درمانی برگزار می کردن.

    اورت تایر گاستون (E. Thayer Gaston) یکی از اولین نفراتی بود که ار موسیقی به عنوان یک ابزار برای درمان استفاده کرد؛ انقدر این روش رو سازماندهی کرد و پرورش داد تا واقعا موسیقی به عنوان یک ابزار درمانی شناخته بشه.

    در حال حاضر هم، انجمن های موسیقی درمانی زیادی در سراسر جهان وجود داره و موسیقی درمانگران در بخش مختلفی مثل مراقبت های خصوصی، آموزش و مراقبت های اجتماعی کار میکنن.

    در ادامه بخوانید : بهترین مرکز نوروفیدبک در شمال و غرب تهران

    فواید موسیقی چیه؟

    فرقی نمینه سرحال باشی یا نیاز به تقویت روحی داشته باشی، یه آهنگ میتونه شما رو ببره به مکانی آروم و سالم تر.

    وقتی موسیقی رو برای سلامت روانتون استفاده می کنید، بهتون کمک می کنه که :

    بهتر استراحت کنید

    یه مطاعه ای انجام شده روی دانش آموزا و مشخص شده که گوش دادن به موسیقی کلاسیک آرامش بخش قبل از خواب، باعث میشه کیفیت خواب بهتر بشه و هم چنین علائم افسردگی هم کم تر.

    ( بهش میگن اثر موتزارت)

     حتما بخوانید : اضطراب کرونا

    روحیه شما بهتر بشه

    تحقیقات نشون داده که گوش دادن به موسیقی شاد می تونه احساس شادی بیشتری رو در شما ایجاد کنه، به خصوص اگر در حین گوش دادن به موسیقی شاد سعی کنید روحیه خودتون رو بالاتر ببرید، مثلا خندیدن، رقصیدن و یا ورزش کردن. ( برا همینه میگن وقتی داری کار خونه انجام میدی آهنگ شاد گوش کن )

     استرس شما کم میشه

    اگر احساس استرس و یا اضطراب دارید، یک موسیقی آرامش بخش میتونه خیلی به آرامش ذهن شما کمک کنه. آزمایش هایی انجام شده که ثابت کرده، وقتی افراد تحت عمل جراحی قرار می گیرن و حین عمل جراحی، موسیقی آرام بخش پخش میشه، فشار خون پایین تری دارن و بعد از عمل کمتر به دارو های مسکن احتیاج پیدا می کنن.

    حالا حتنما نیاز نیست عمل جراحی داشته باشید تا به موسیقی گوش بدید و فشار خونتون بیاد پایین. گوش دادن به موسیقی آرامش بخش همیشه فشار خون شما رو کاهش میده، سطح هورمون استرس کورتیزول رو توی بدن کم میکنه و ضربان قلبتون میاد پایین.

    حتما بخوانید :عصبانیت و پرخاشگری | علت و ۸ روش درمان

    اگه میخواین برای بهبود روابطتون تجربه درمانی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    چه نوع موسیقی برای سلامت روان خوبه؟

    تا اینجا متوجه شدیم که موسیقی در ارتقای سلامت روان مهمه، اما سوال مهم اینه چه موسیقی باید گوش کرد؟ هیشه شاد یا همیشه کلاسیک؟ برای اینکه مغز همیشه سلامت باشه نیاز به تعادل داره، تعادل بین احساساتِ مثبت و منفی . به طور کلی موسیقی تاثیر مثبتی روی خلق و خوی انسان میزاره.

    البته منظور از تغییر خلق  و خو، تغییر بلند مدت و طولانیه و منظور از احساسات یعنی سطح هوشیاری و پردازش اطلاعات مغز. اما سرعت یک موسیقی خیلی مهمه. یعنی کلید موسیقی ( سُل یا … ) .

    موسیقی هایی که با ریتم تندی دارن، باعث افزایش شادی و افزایش هیجان میشن در حالی که آهنگ های آهسته و به اصطلاح مینور هستند باعث ایجاد آرامش و افزایش غم میشن( توجه کنید که تاثیر این موسیقی ها در دراز مدته و همیشه نباید کلاسیک و یا شاد گوش کنید چون گفتیم که مغز نیاز به تعادل داره)

    از کجا بدونم چی باید گوش بدم ؟

    گفتم که موسیقی یک روش درمانیه، و بیماری درمان بیماری هایی مثل افسردگی، آلزایمر، استرس و …. استفاده میشه که بیشتر، در خانه سالمندان، مهد کودک ها و کلینیک های روانشناسی بصورت تخصصی انجام میدن. پس اگر دوست میخوای بطور تخصصی موسیقی درمانی رو شروع کنی حتما باید از یک موسیقی درمانگر خوب کمک بگیری.

    تاثیر موسیقی رو دست کم نگیر، اگر خودت به تنهایی و بدون هیچ تحقیقی بخوای موسیقی درمانی رو شروع کنی، شاید اوضاع بدتر بشه. پس حتما از موسیقی درمانگر کمک بگیر.

    5 750x430 - لطفا موسیقیش رو بیشتر کن 🎶 درمان و کارگاه موسیقی درمانی در تهران
    نوبت روانشناس

    مطالب پیشنهادی:

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.