خود ارضایی در زنان | عوارض ، فواید و راههای درمان

  • خود ارضایی در زنان، آمار، بررسی ها ، فواید و خطرات

    خود ارضایی در زنان چیست؟

    خود ارضایی تحریک جنسیت برای رسیدن به نقطه اوج لذت جنسی و در نهایت رسیدن به ارگاسم است.

    images - خود ارضایی در زنان | عوارض ، فواید و راههای درمان
    خود ارضایی زنان

    آیا خود ارضایی برای سلامتی کودکان مضر است؟

    این یک رفتار بسیار معمول در میان مردان و زنان است و بخش بسیار نرمال برای رشد کودکان برای هر دو جنس است.

     اکثر کودکان در سن دو تا شش سالگی با اندام های جنسی خود بازی می کنند. به چشم یک فرد بالغ،بچه هایی که اندام تناسلی خود را دوست دارند،احساس ناراحتی می کنند زیرا او از طریق فیلتر های بزرگسالان به نظر می رسد. با این حال، این عمل یک بخش بسیار عادی برای رشد هر کودک است؛ زیرا این یک فرآیند خودآزمایی قسمت های بدن خود و کشف چگونگی پاسخ هر قسمت از بدن آنها به لمس است و اینکه چگونه برخی از قسمتها از دیگران لذت بخش ترند.والدین و افراد بالغ برای یک کودک که اندام تناسلی خود را مالش می دهد، احساس گناه می کنند و یا تصور میکنن که لذت بخش است و این “اشتباه” یا “بد” نیست. این “فیلتر های بالغ” توسط بزرگسالان به کودکان معرفی می شود و اغلب کودک به دلخواه خود میپذیرد و نگران می شود.

    images 4 - خود ارضایی در زنان | عوارض ، فواید و راههای درمان
    خود ارضایی در زنان

     بزرگسالان به فرزند واکنش نشان می دهند همانطور که والدین و بزرگسالان در برابر آنها واکنش نشان می دادند، در حالی که فرزندان بدن خود را به عنوان کودکان مطالعه می کنند. بنابراین، آنها همچنان این احساسات شرم و گناه را تحمل می کنند و هیچ فرصتی برای داشتن رابطه جنسی با آنها ندارند.(کلینیک روانشناسی کودک در تهران | بهترین کلینیک روانشناسی)

     

    این عمل به خودی خود “خوب” یا “بد” نیست، هرچند در بعضی موارد باورهای مذهبی ممکن است مردم قبول کنند که رفتار نامناسبی است و به عنوان “بد” برچسب گذاری کنند.

    عامل حیاتی در چنین شرایطی این است که چگونه یک بزرگسال به یک کودک ملحق می شود.اوباید بتواند بدون آنکه کودک را بترساند، کودک را با بدن خود آشنا و احساس راحتی کند و برای مثال زدن از افراد استفاده کند.

     آموزش جنسیتی بخش مهمی از رشد و توسعه طبیعی کودک است، همانطور که توسعه فیزیکی، رشد احساسی، یادگیری و توسعه زبان و مهارتهای ارتباطی طبیعی است.

    images 1 300x168 - خود ارضایی در زنان | عوارض ، فواید و راههای درمان
    خود ارضایی در زنان

     پس از این مطالب آنچه لازم است بگوییم این است که، حتی اگر خود ارضایی اشتباهی نداشته باشد، هم چنین مجاز نیست. بعضی از افراد به طور طبیعی میزان میل جنسی کمتری دارند یا به دلایل مذهبی یا شخصی از خود ارضایی خودداری می کنند. شما ممکن است به دلایل مختلفی که شخصی ست هر گزینه ای که احساس می کنید برای شما بهترین باشد انتخاب کنید. (بهترین روانشناس کودک چه ویژگی هایی دارد؟ )

     

    آیا خود ارضایی در زنان میتواند به زندگی فردی یا اجتماعی آنها آسیب بزند؟

    در هند از نظر فرهنگی، انتظار می رود که زنان هرگز تمایل جنسی ذاتی خود را شناسایی نکنند و یا به راحتی بر میل جنسی خود غلبه کنند. در اینجا احساس لذت برای یک زن با بار خجالت و گناه همراه است. حتی در حال حاضر برای زنانی که با جنسیت خود راحت هستند، به عنوان “شلخته” برچسب گذاری می شوند. (متخصص زوج درمانی )

     انتشار اخیر فیلم “Veere Di Wedding“، لانه ی هورنت را از بحث های داغ در مورد اینکه زنان هند “باید” و “نباید” میل جنسی خود را نشان دهند، تکان داد. آن را به خط مقدم که در آن هندسه ذهنیت در مورد زنان و جنسیت می آید. و این را می توان با خیال راحت به این نتیجه رسید، هنوز هم در یک مکان سالم نیست.

    download 300x130 - خود ارضایی در زنان | عوارض ، فواید و راههای درمان
    خود ارضایی در زنان

    برای مشکلات بیشتر، حتی تا امروز، بسیاری از زنان در این کشور با جنس مخالف و بدنشان راحت نیستند. هنگامی که به رابطه صمیمانه با شرکای خود می رسد، آنها را دوست ندارند و آنها نیز دوستشان ندارند. بسیاری از زنان حتی از بخش خاصی، به نام clitoris در بدن خود آگاه نیستند. در حقیقت، کلیتوریس نیز در کلاسهای آموزش جنسی یا گفتگوها ذکر نشده است، زیرا لذت جنسی برای زنان تا حد زیادی تنها با نفوذ شناخته می شود.(مرکز مشاوره کودک | بهترین مرکز مشاوره کودک در تهران)

     

    خود ارضایی در زنان و اندام های جنسی

    Clitoris یک اندام کوچک و حساس از بافت نعوظ است که در دستگاه تناسلی زنان تولید می شود.

    این شامل هزاران رگها ومویرگهای عصبی است که آن را یک عضو بسیار حساس می کند. خودارضایی موجب تحریک کلیتوریس و احساس لذت جنسی می شود.

     در واقع خود ارضایی می تواند به زنان کمک کند تا بدن خود را بهتر درک کنند و این کار را بدون هیچ گونه شرم و گناه انجام دهند. در واقع، خود ارضایی می تواند به تقویت یک زن کمک کند.

    منبع


    مطالب پیشنهادی

    کلینیک روانشناسی |مرکز مشاوره روانشناسی | بهترین روانشناس…

    مرکز مشاوره کودک | بهترین متخصص روانشناسی کودکان

    روانشناس خوب در تهران چگونه پیدا کنیم؟ | بهترین روانشناس…

    روانپزشک کودک | بهترین روانپزشک کودک | روانپزشکی کودک چه…

    روانپزشک در تهران | بهترین روانپزشک تهران | مرکز مشاوره حالِ…

    مرکز مشاوره روانشناسی | بهترین روانشناس تهران | مرکز مشاوره…

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.