عشق در نوجوانی | مشاوره عشق نوجوانی | روانشناسی عشق در نوجوانی

روابط عاشقانه یک نقطه عطف مهم در زمان رشد است. این روابط با تمام تغییراتی که در دوران نوجوانی رخ می دهد – از نظر جسمی ، اجتماعی و عاطفی – همراه هستند. و با علاقه روز افزون فرزند شما به تصویر و ظاهر بدن ، استقلال و حفظ حریم خصوصی مرتبط هستند.

  • عشق در نوجوانی

    عشق در نوجوانی

    روابط عاشقانه یک نقطه عطف مهم در زمان رشد است. این روابط با تمام تغییراتی که در دوران نوجوانی رخ می دهد – از نظر جسمی ، اجتماعی و عاطفی – همراه هستند. و با علاقه روز افزون فرزند شما به تصویر و ظاهر بدن ، استقلال و حفظ حریم خصوصی مرتبط هستند. روابط عاشقانه می تواند فراز و نشیب های عاطفی زیادی را برای فرزند شما به همراه داشته باشد – و گاهی برای کل خانواده. این ایده که فرزند شما ممکن است این نوع احساسات را داشته باشد ، گاه می تواند کمی در شما حس مقابله ایجاد کند. اما این احساسات فرزند شما را به سمت ظرفیت عمیق تری برای مراقبت ، اشتراک و توسعه روابط صمیمی سوق می دهد.

    Teenage love is not attraction 300x169 - عشق در نوجوانی | مشاوره عشق نوجوانی | روانشناسی عشق در نوجوانی
    عشق در نوجوانی

    رشد روانی اجتماعی نوجوان

    “سن مناسب” برای شروع روابط وجود ندارد – هر کودکی متفاوت است ، و هر خانواده ای درباره این مسئله حس متفاوتی دارد. اما در اینجا برخی از میانگین ها وجود دارد:

    از 9 تا 11 سال ، فرزند شما ممکن است استقلال بیشتری را از خانواده نشان دهد و علاقه بیشتری به دوستان داشته باشد.
    از 10-14 سال ، فرزند شما ممکن است بخواهد زمان بیشتری را در گروه های جنسیتی مختلط بگذراند ، که در نهایت ممکن است به یک رابطه عاشقانه ختم شود.
    از 15 تا 19 سالگی ، روابط عاشقانه می تواند به زندگی اجتماعی تبدیل شود. ممکن است دوستی ها عمیق تر و پایدار شوند.
    بسیاری از نوجوانان وقت زیادی را صرف فکر کردن و صحبت کردن در مورد در رابطه بودن می کنند. در این سالها ، روابط نوجوانان ممکن است تنها چند هفته یا ماه ادامه داشته باشد. همچنین عادی است که کودکان تا اواخر نوجوانی علاقه ای به روابط عاشقانه نداشته باشند. برخی تصمیم می گیرند روی کارهای مدرسه ، ورزش یا علایق دیگر تمرکز کنند.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه کودکان و نوجوانان و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا  با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    عشق اول

    قبل از اینکه کودک شما روابط خود را شروع کند ، ممکن است یک یا چند بار علاقه مند شود. علاقه مندی به هویت زمانی است که فرزند شما کسی را پیدا می کند که او را تحسین می کند و می خواهد مانند او باشد. علاقه مندی عاشقانه سرآغاز احساسات عاشقانه است. این زمانی است که فرزند شما فرد دیگری را عالی یا ایده آل تصور کند. این می تواند در مورد چیزهایی که در افراد دیگر وجود دارد و فرزند شما را به آنها جذب می کند اطلاعات زیادی به شما بدهد.

    علاقه مند شدن های رمانتیک به احتمال زیاد ماندگار نیستند زیرا ایده های کامل بودن فرد مقابل اغلب وقتی کودک شما با شخص دیگری که بهتر است آشنا می شود شکسته می شوند. اما احساسات فرزند شما هر چقدر هم گذرا باشد واقعی است ، بنابراین بهتر است علاقه مند شدن ها را جدی بگیرید و آنها را مسخره نکنید.

    a4902e1c 27da 4e81 8448 d765d41ef18b landscape medium 1 300x205 - عشق در نوجوانی | مشاوره عشق نوجوانی | روانشناسی عشق در نوجوانی
    عشق در نوجوانی

    روابط اولیه نوجوانی

    نوجوانان معمولاً به صورت گروهی در کنار هم جمع می شوند. آنها ممکن است با شخصی خاص در بین دوستان قرار ملاقات رسمی بگذارند و سپس به تدریج وقت بیشتری را صرف تنها بودن با آن شخص کنند. اگر فرزند شما می خواهد به تنهایی با شخصی خاص بیرون برود ، صحبت کردن در مورد آن با او می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که او برای این کار آماده هست یا نه.

    آیا او دوست پسر یا دوست دختر می خواهد فقط چون دوستانش هم دارند؟ آیا او فکر می کند این تنها راه برای بیرون رفتن و تفریح است؟ یا اینکه او می خواهد وقت بییشتری را برای آشنایی با کسی بگذراند؟ اگر شخصی که فرزند شما به او علاقه دارد بزرگتر یا کوچکتر از او است،افراد در سنین مختلف ممکن است چیزهای متفاوتی را از روابط بخواهند و می توان تعیین کرد که ممکن است هدف از دوستی چه باشد.

    در مورد عشق در نوجوانی با فرزند خود صحبت کنید

    خانواده شما در طرز تفکر فرزندتان در مورد عشق در نوجوانی نقش بزرگی ایفا می کنند. وقتی مکالمات راجع به احساسات ، دوستی ها و روابط خانوادگی را تشویق می کنید ، می تواند به کودک شما کمک کند که به طور کلی درباره روابط خود صحبت کند. اگر فرزند شما می داند به طور کلی روابط احترام آمیز چگونه است ، می تواند این موضوع را مستقیماً به روابط عاشقانه مربوط کند. این مکالمات ممکن است به این معنا باشد که کودک شما احساس می کند می تواند هنگامیکه شروع به عاشق شدن و علاقه مند شدن به دیگران می کند احساسات خود را با شما به اشتراک بگذارد. و این مکالمات همچنین می تواند موضوعات مهم دیگری مانند رفتار با دیگران با مهربانی ، به هم زدن روابط با احترام و احترام به مرزهای افراد دیگر ایجاد کند.

    لطفا بخوانید: بازی کودکان 

    گفتگو با فرزندتان در مورد رابطه جنسی و عشق در نوجوانی ممکن است به معنای این باشد که کودک شما احساس راحتی بیشتری می کند تا از همان سنین نوجوانی از شما سؤال کند. از بعضی جهات ، صحبت کردن در مورد روابط عاشقانه و / یا جنسی نوجوانان مانند صحبت کردن در مورد دوستی یا رفتن به مهمانی است. بسته به ارزشها و قوانین خانوادگی ، ممکن است شما و فرزندتان نیاز به گفتگو در مورد رفتار و قوانین پایه ای و عواقب ناشی از شکستن این قوانین داشته باشید. به عنوان مثال ، ممکن است در مورد اینکه فرزندتان با توجه به زمان درس خواندنش چقدر می تواند با دوستش زمان بگذراند بحث کنید.

    0 5a 5ZcVkh5X7F pO 300x219 - عشق در نوجوانی | مشاوره عشق نوجوانی | روانشناسی عشق در نوجوانی
    عشق در نوجوانی

    شما همچنین ممکن است بخواهید در مورد برخی راهکارهایی که کودک شما باید هنگام احساس عدم امنیت یا تهدید به کار بگیرد با او صحبت کنید. نوجوانان ممکن است با دوستان خود درباره روابطشان صحبت کنند ، که این کاملا طبیعی است. با این حال آنها هنوز به پشتیبانی شما احتیاج دارند ، بنابراین باز نگه داشتن خطوط ارتباطی مهم است. برخی از مکالمات در مورد روابط می توانند مشکل باشند ، به خصوص اگر احساس می کنید فرزند شما برای برقراری رابطه آماده نیست.

    علائم یک رابطه ناسالم در نوجوانان

    • یکی از نوجوانان بسیار کنترل کننده است
    • حسادت شدید
    • جدایی از دوستان و خانواده
    • کبودی و / یا جراحاتی که به راحتی قابل توضیح نیست
    • از دست دادن علاقه به فعالیتهایی که قبلاً نوجوان از آن لذت می برد
    • تغییرات ناگهانی در رفتار
    • کاهش در عملکرد تحصیلی یا نمرات
    • تغییرات شدید در شخصیت نوجوان
    • اختلاف سنی زیاد بین دو نفر

    شکست عشقی در روابط نوجوان

    شکست عشقی و دل های شکسته بخشی از عشق در نوجوانی است. ممکن است در صورت خاتمه روابط فرزندتان او غمگین و عاطفی باشد. ممکن است در زمان خود به این شکل به نظر نرسد ، اما این بخشی از یادگیری چگونگی کنار آمدن با تصمیمات دشوار و ناامیدی ها است. ممکن است کودک شما به زمان و مکان ، شانه ای برای گریه کردن و یک گوش شنوا نیاز داشته باشد. او همچنین ممکن است نیاز به انجام کارهایی برای پرت کردن حواس خود داشته باشد. گوش دادن فعال می تواند به شما در انتخاب نیازهای فرزندتان کمک کند. اما اگر فرزند شما بیش از چند هفته ناراحت به نظر می رسید ، ممکن است بهتر باشد با یک روانشناس یا مشاور درباره او صحبت کنید یا با هم مراجعه کنید.

    16f91c882408593e432ccf82d0a15bf9 300x200 - عشق در نوجوانی | مشاوره عشق نوجوانی | روانشناسی عشق در نوجوانی
    عشق در نوجوانی

    روابط نوجوانی برای کودکان با نیازهای خاص

    کودکی که نیازهای خاص دارد مانند سایر نوجوانان به اطلاعات در مورد رابطه جنسی و داشتن روابط علاقه و نیاز دارد. نرخ فعالیت جنسی برای جوانان با نیازهای خاص با نوجوانان بدون نیازهای خاص برابر است. اطمینان حاصل کنید که فرزند شما آموزش جنسی مناسب در خانه و مدرسه دارد. متخصصان بهداشت ، منابع جامعه محلی و گروههای پشتیبانی مربوط باید بتوانند به شما کمک یا مشاوره دهند.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه کودکان و نوجوانان و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا  با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

    https://raisingchildren.net.au/pre-teens/communicating-relationships/romantic-relationships/teen-relationships

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.