عالی ترین روانشناس | دکتر روانشناس | سایت روانشناس | شماره روانشناس خوب

یک روانشناس از طریق روان درمانی بیمار را معالجه می کند و از طریق تغییر رفتاری به تسکین علائم کمک می کند. نقش روانپزشک ،بیشتر روی تجویز دارو و سایر مداخلات برای مدیریت شرایط سلامت روان است.

  • عالی ترین روانشناس

    روانشناسی چیست و چه شاخه هایی را شامل می شود؟

    طبق گفته انجمن روانشناسی آمریکا ، روانشناسی مطالعه ذهن و رفتار است. این مطالعه ذهن ، نحوه عملکرد و تأثیر آن بر رفتار است. این انجمن می افزاید: “همه جوانب تجربه بشر را شامل می شود ، از کارکردهای مغز گرفته تا اقدامات ملل و جوامع ، از رشد کودک تا مراقبت از سالخوردگان.” روانشناسان و روانپزشکان با هم همکاری می کنند تا به افراد مبتلا به شرایط روانی نامساعد کمک کنند ، اما در عمل کاملاً یکسان نیستند.

    یک روانشناس از طریق روان درمانی بیمار را معالجه می کند و از طریق تغییر رفتاری به تسکین علائم کمک می کند. نقش روانپزشک ،بیشتر روی تجویز دارو و سایر مداخلات برای مدیریت شرایط سلامت روان است.

    psychiatrist salaries new zealand 750x300 300x120 - عالی ترین روانشناس | دکتر روانشناس | سایت روانشناس | شماره روانشناس خوب
    عالی ترین روانشناس

    حقایقی درباره عالی ترین روانشناس

    روانشناسی مطالعه رفتار و ذهن است.
    انواع مختلف روانشناسی مانند روانشناسی شناختی ، پزشکی قانونی ، اجتماعی و رشدی وجود دارد.
    فرد مبتلا به بیماری جسمی که بر سلامت روان آنها تأثیر دارد ، ممکن است از ارزیابی و معالجه با یک روانشناس بهره ببرد.
    یک روانشناس ممکن است درمانی را ارائه دهد که بر سازگاری های رفتاری متمرکز باشد.
    روانپزشک یک پزشک متخصص است که بیشتر تمرکز خود را بر مدیریت پزشکی در مورد مسائل بهداشت روان معطوف می کند.

    لطفا بخوانید: روانشناسی کودک 

    روانشناسی چیست؟

    کار یک روانشناس می تواند از مشاوره افراد با اضطراب گرفته تا مشاوره به شرکتها در مورد نحوه ساختن تیم های بهتر باشد. ذهن بسیار پیچیده است و شرایطی که به آن مربوط می شود. همچنین درمان آن دشوار است. فرآیندهای فکر ، احساسات ، خاطرات ، رویاها ، درک و غیره را نمی توان از نظر جسمی مانند مشکلات پوستی یا نقص قلبی مشاهده کرد.

    در حالی که می توان علائم جسمی برخی از مسائل مربوط به سلامت روان را مشاهده کرد ، مانند پلاک هایی که با بیماری آلزایمر ایجاد می شود ، بسیاری از تئوری های روانشناسی مبتنی بر مشاهده رفتار انسان است. یک روانشناس عملی با بیماران ملاقات می کند، ارزیابی هایی را انجام می دهد تا دریابد که نگرانی های آنها چیست و چه مشکلی برای آنها ایجاد می کند ، و توصیه می کند و یا مثلاً از طریق مشاوره و روان درمانی می تواند آنها را معالجه کند.

    روانشناسان ممکن است نقش های دیگری نیز داشته باشند. آنها ممکن است مطالعاتی را برای مشاوره به مسئولان بهداشت و سایر ارگان های مربوط به راهبردهای اجتماعی و  ارزیابی کودکانی که با یادگیری در مدرسه مشکل دارند ، انجام کارگاه هایی در مورد نحوه جلوگیری از خشم ، کار با تیم های استخدامی در شرکتها و موارد دیگر ارائه دهند.

    53223c05 16cf 40bc 908d 21fc55b29f67 300x158 - عالی ترین روانشناس | دکتر روانشناس | سایت روانشناس | شماره روانشناس خوب
    عالی ترین روانشناس

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ی مشکلات روانشناختی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02126767945 – 02122636858- 09212773724

    شاخه های روانشناسی

    روانشناسی انواع مختلفی  دارد که اهداف مختلفی را ارائه می دهد. روش مشخصی برای طبقه بندی آنها وجود ندارد ، اما در اینجا انواع متداول آن را بررسی می کنیم.

    روانشناسی بالینی

    روانشناسی بالینی به منظور درک ، پیش بینی و رفع مشکلات مربوط به تنظیم ، ناتوانی و ناراحتی ، علوم ، تئوری و عمل را در هم می آمیزد. این روش ، سازگاری و پیشرفت شخصی را ارتقا می بخشد. یک روانشناس بالینی بر جنبه های فکری ، عاطفی ، بیولوژیکی ، روانشناختی ، اجتماعی و رفتاری عملکرد انسان در طول زندگی یک فرد ، در فرهنگ های مختلف و سطح اجتماعی و اقتصادی متمرکز است.

    روانشناسی بالینی می تواند به ما در درک ، پیشگیری و کاهش اضطراب یا اختلال عملکرد روانشناختی کمک کرده و بهزیستی و پیشرفت شخصی فرد را ارتقا بخشد. ارزیابی روانشناختی و روان درمانی برای تمرین روانشناسی بالینی ضروری است ، اما روانشناسان بالینی نیز غالباً در تحقیقات ، آموزش ، شهادت پزشکی قانونی و سایر زمینه ها نقش دارند.

    روانشناسی شناختی

    روانشناسی شناختی فرآیندهای ذهنی درونی ، مانند حل مسئله ، حافظه ، یادگیری و زبان را بررسی می کند. این موضوع به نحوه تفکر ، ادراک ، برقراری ارتباط ، به یاد آوردن و یادگیری نگاه می کند. این شاخه ارتباط نزدیکی با علوم اعصاب ، فلسفه و زبانشناسی دارد.

    روانشناسان شناختی به چگونگی کسب اطلاعات ، پردازش و ذخیره اطلاعات می پردازند. کاربردهای عملی شامل چگونگی بهبود حافظه ، افزایش دقت در تصمیم گیری یا نحوه تنظیم برنامه های آموزشی برای تقویت یادگیری است.

    روانشناسی رشد

    این شاخه یک مطالعه علمی از تغییرات روانشناختی منظم است که فرد در طول زندگی تجربه می کند ، که اغلب به عنوان پیشرفت انسانی نامیده می شود. این موضوع نه تنها روی نوزادان و کودکان خردسال بلکه نوجوانان ، بزرگسالان و افراد مسن متمرکز است.

    عوامل مورد بررسی شامل مهارت های حرکتی ، حل مسئله ، درک اخلاقی ، دستیابی به زبان ، احساسات ، شخصیت ، خودپنداره و شکل گیری هویت است. همچنین ساختارهای ذهنی ذاتی در برابر یادگیری از طریق تجربه ، یا اینکه چگونه ویژگیهای شخص بر عوامل محیطی اثر می گذارد و چگونگی تأثیر آن بر پیشرفت ، بررسی می شود. روانشناسی رشد با زمینه هایی مانند زبانشناسی همپوشانی دارد.

    clinical psychologist that cares 2 243x300 - عالی ترین روانشناس | دکتر روانشناس | سایت روانشناس | شماره روانشناس خوب
    عالی ترین روانشناس

    روانشناسی تکاملی

    روانشناسی تکاملی نگاه می کند که چگونه رفتار انسان ، به عنوان مثال زبان ، در طول تکامل تحت تأثیر تحولات روانشناختی قرار گرفته است. یک روانشناس تکاملی معتقد است که بسیاری از خصوصیات روانشناختی انسان سازگار است به این دلیل که ما را قادر به زنده ماندن در طی هزاران سال کرده است.

    روانشناسی پزشکی قانونی

    روانشناسی پزشکی قانونی شامل استفاده از روانشناسی در تحقیقات جنایی و قانون است. یک روانشناس پزشکی قانونی روانشناسی را به عنوان یک علم در سیستم دادرسی کیفری و دادگاه های مدنی به کار می گیرد. این کار شامل ارزیابی عوامل روانی است که ممکن است در یک پرونده یا رفتار تأثیر بگذارد و یافته ها را در دادگاه ارائه می دهد.

    روانشناسی عصبی

    روانشناسی عصبی به ساختار و عملکرد مغز در رابطه با رفتارها و فرآیندهای روانشناختی نگاه می کند.  از یک ارزیابی عصبی برای تعیین اینکه آیا فرد به دنبال آسیب های مغزی مشکوک یا تشخیص داده شده مانند سکته مغزی ، ممکن است دچار مشکلات رفتاری شود ، استفاده می شود. این نتایج می تواند یک پزشک را قادر به ارائه درمانی کند که ممکن است به فرد در دستیابی به پیشرفت های احتمالی در آسیب شناختی رخ داده کمک کند.

    روانشناسی شغلی

    در یک شرایط شرکتی ، یک روانشناس می تواند به تقویت بهره وری و افزایش عملکرد کارمندان کمک کند. روانشناسان شغلی یا سازمانی در ارزیابی و ارائه توصیه هایی درباره عملکرد افراد در محل کار و آموزش مشارکت دارند. آنها به شرکتها کمک می کنند تا روشهای مؤثرتری برای عملکرد پیدا کنند و درک کنند که افراد و گروهها چگونه در محل کار رفتار می کنند. این اطلاعات می تواند به بهبود اثربخشی ، کارآیی ، رضایت شغلی و حفظ کارمندان کمک کند.

    روانشناسی اجتماعی

    روانشناسی اجتماعی از روشهای علمی برای درک چگونگی تأثیرگذاری اجتماعی بر رفتار انسان استفاده می کند. در صدد است تا توضیح دهد که چگونه احساسات ، رفتار و افکار تحت تأثیر حضور واقعی ، تخیل یا ضمنی افراد دیگر قرار می گیرد. یک روانشناس اجتماعی به رفتار گروهی ، ادراک اجتماعی ، رفتار غیر کلامی ، انطباق ، پرخاشگری ، تعصب و رهبری نگاه می کند. درک اجتماعی و تعامل اجتماعی به عنوان کلیدی در درک رفتارهای اجتماعی تلقی می شود.

    عالی ترین روانشناس در تهران

    برای یافتن بهترین مرکز روان شناسی مناسب خود حتما تحقیقات لازم را انجام داده و متخصصی را پیدا کنید که اعتماد کامل به او و کارش دارید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.

    bigstock Emotionally Tired Of Constant 138435584 1 300x200 - عالی ترین روانشناس | دکتر روانشناس | سایت روانشناس | شماره روانشناس خوب
    عالی ترین روانشناس

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ی مشکلات روانشناختی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02126767945 – 02122636858- 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

    psychology.osu.edu/about/what-psychology

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.