شب ادراری کودکان و درمان آن | درمان شب ادراری کودکان

  • شب ادراری کودکان و درمان آن

     

     شب ادراری کودکان و درمان آن

     

    درمان شب ادراری در کودکان با مشاوره کودک 1080x500 1 300x139 - شب ادراری کودکان و درمان آن | درمان شب ادراری کودکان
    شب ادراری کودکان و درمان آن

    گاهی شب ادراری در کودکان چهار تا پنج ساله ادامه پیدا می کند و سبب نگرانی والدین و حتی خود کودک می شود. کودکان بالای ۵ سال که به مدت ۶ ماه شب ادراری را تجربه میکنند و کودکان بالای ۴ سال که به مدت ۶ ماه دچار مشکل دفع می باشند دارای اختلال شب ادراری و اختلال دفع می باشند.

    هرچند شب ادراری در بچه های پیش دبستانی و بزرگ تر به دلایلی متفاوتی به وجود می آید اما در اغلب موارد علت آن استرس، مشکلات عاطفی و گاهی نیز عفونت ادراری است. اگر کودک، مبتلا به بیماری خاصی نباشد، احتمال دارد از شب ادراری به عنوان وسیله ای برای جلب توجه شما استفاده کند. هرگز بچه را به دلیل شب ادراری به اتاق یا تختخواب خود نبرید و او را به دلیل این مشکل تنبیه نکنید.

    Bedwetting 300x147 - شب ادراری کودکان و درمان آن | درمان شب ادراری کودکان
    شب ادراری کودکان و درمان آن

    به گفته روانشناسان بوجیکا مهمترین راه حل شب ادراری بدون توجه به دلیل آن تغییر الگوی معیوب است. توجه کنید؛ همیشه آخرین کار پیش از خوابیدن، ادرار کردن باشد. اگر خواب فرزندتان سنگین است و خوب می خوابد می توانید این کار را اندکی پیش از آنکه خوابش ببرد، انجام دهید تا با جار و جنجال کمتری به دستشویی رفته و بلافاصله پس از بازگشت به رختخواب نیز به خواب برود. نوشیدن مایعات پس از صرف شام نیز باید به حداقل، کاهش یابد. در ضمن بدانید اگر کودک قبل از خواب یک لیوان شیر یا چای نوشیده یا هندوانه خورده است، احتمال وقوع شب ادراری افزایش می یابد.

    36819cbc d333 4615 8d9b 1025101e083f3826 782 300x188 - شب ادراری کودکان و درمان آن | درمان شب ادراری کودکان
    شب ادراری کودکان و درمان آن

    به طور معمول بی اختیاری در دفع مدفوع نسبت به ادرار کمتر اتفاق می افتد به جز زمان بیماری (بخصوصی اسهال)، ترس، اضطراب و یا به دنبال شرایط نامساعد خانوادگی. اگر با این مشکل مواجه شدید، به احتمال فراوان آموزش را بخوبی به پایان نرسانده اید.
    پس با عجله و اضطراب با این موضوع برخورد نکنید و کودک را تنبیه نکنید، زیرا به این خاطر آموزش توالت رفتن، ماه ها به تعویق خواهد افتاد. دقت داشته باشید؛ برای بعضی کودکان کنترل مدفوع به مراتب سخت تر از ادرار است و در برخی نیز حرکات روده در زمان دفع، نوعی اضطراب ایجاد میکند که مانع کنترل درست مدفوع می شود بنابراین به آموزش ادامه دهید تا فرزندتان این مسئله را به خوبی فرا بگیرد و توانایی کنترل_مدفوع را به دست بیاورد. اگرچه این موضوع حائز اهمیت است ولی نباید نسبت به آن حساسیت نشان دهید.

    علت این مشکل را برای فرزند خود تشریح نمایید، به طور مثال: «علت اینکه اسهال داشتی چون مدفوعت شل بوده، نتونستی نگهش داری». توجه داشته باشید؛ این موضوع به اندازهٔ کافی برای کودک ناراحت کننده هست پس از تنبیه او صرف نظر کنید. به هر حال اگر فرزندتان پس از پنج سالگی نیز توانایی کنترل مدفوع را ندارد یا اگر چند وقت پیش این توانایی را داشته و اکنون آن را از دست داده، به احتمال فراوان درگیر مشگلات عاطفی است و باید برای رفع این معظل از مشاور و متخصصین کمک بگیرید.

    IMG 20171212 103427 300x300 - شب ادراری کودکان و درمان آن | درمان شب ادراری کودکان

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی درزمینه کودک، خانواده، مشاوره فردی و اختلالات روانی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 –  09212773724

    نقش مادر در تربیت فرزندان | نقش والدین در تربیت فرزندان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.