سئوالات جنسی کودکان | سئوالات کودکان در مورد جنسیت | توجه کودکان به دستگاه تناسلی

سئوالات جنسی کودکان

سئوالات جنسی کودکان
هدف این است که کودکان در سن جوانی ، عادی سازی آموزش جنسی را انجام دهند ، بنابراین صحبت کردن درباره آن وقتی کودکان بزرگتر می شوند ، شدیدتر می شوند و بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند.

  • سئوالات جنسی کودکان

    سئوالات جنسی کودکان

    6cf7b328436a203ceb92e9b1569792f6 original 300x169 - سئوالات جنسی کودکان | سئوالات کودکان در مورد جنسیت | توجه کودکان به دستگاه تناسلی
    سئوالات جنسی کودکان

    راهنمای نهایی برای صحبت با بچه های شما در مورد رابطه جنسی

    لازم نیست ناراحت کننده باشد

    والدین بیشتر از آنچه فکر کنند ، روی نگرش فرزندانشان درباره رابطه جنسی و روابط تأثیر می گذارند. این الگو است که همه نوجوانان می خواهند از صحبت کردن با والدین خود در مورد رابطه جنسی و آشنایی خودداری کنند. در حقیقت ، بسیاری از جوانان راهنمایی بیشتری می خواهند. بیشتر آنها هرگز با والدین خود در مورد جنبه های اساسی رضایت جنسی صحبت نکرده اند ، مانند “مطمئن بودن از اینکه شریک زندگی شما می خواهد رابطه جنسی داشته باشد و قبل از رابطه جنسی راحت است یا نه.”

    اما بسیاری از والدین نسبت به چگونگی صحبت کردن با فرزندانشان در مورد رابطه جنسی و هر آنچه که در کنار آن است راحت نیستند. دکتر لوگان لوکوف ، مربی امور جنسی ، گفت: این یک بحث است که باید خیلی قبل از شروع بلوغ شروع شود. وی توضیح داد: “این مسئولیت ماست که از بدو تولد در مورد جنسیت و رابطه جنسی صحبت کنیم.”

    زود و غالباً صحبت کنید

    فرهنگ پاپ تمایل دارد “صحبت” را به عنوان یک رویداد یک بار بچرخاند که برای والدین بسیار ناخوشایند است. اما واقعاً باید در طول دوره کودکی و بزرگسالی ، چندین گفتگو باشد. هدف این است که کودکان در سن جوانی ، عادی سازی آموزش جنسی را انجام دهند ، بنابراین صحبت کردن درباره آن وقتی کودکان بزرگتر می شوند ، سخت تر می شود و بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند.

    چگونه با بچه های کوچک صحبت کنیم

    معمول است که والدین در جوانی نسبت به معرفی مفاهیم جنسی به کودکان معذب باشند. ما پیشنهاد می کنیم ،  یک راه ساده برای معرفی این ایده ها به بچه های کوچک ، آموزش دادن اسامی صحیح برای اعضای بدن است ، نه استفاده از کلمات عامیانه. داشتن زبان صحیح برای صحبت در مورد اعضای بدن به کاهش خجالت پیرامون مسائل جنسی کمک می کند ، و همچنین بهتر است بچه ها را در صورت بروز مشکلی با والدین ، ​​مشاوران یا متخصصان پزشکی صحبت کنند.

    والدین همچنین می توانند از حس کنجکاوی طبیعی بچه های کوچک استفاده کنند. کوشمن می گوید ، وقتی فرزندان خردسال سؤال می کنند ، والدین می توانند “به سادگی به سؤالی که پرسیده می شود پاسخ دهند.” آنها نباید دائما هشدار دهند که بچه چه کاری انجام ندهد این باعث می شود که از موضوع پیش آمده بترسد یا آن را بزرگ جلوه دهد که باعث می شود کودک راجع به آن نگران و هراسان شود. کودکان در حال حاضر با مفهوم برنداشتن چیزی بدون اجازه در هنگام بازی ها آشنا می شوند. این به راحتی می تواند در اجازه دادن به لمس بدن آنها ترجمه شود و احترام به مرزها وقتی کسی می گوید نه.

    لطفا مطالعه کنید:  انواع خیانت
    160222 boyquestionmark stock 300x200 - سئوالات جنسی کودکان | سئوالات کودکان در مورد جنسیت | توجه کودکان به دستگاه تناسلی
    سئوالات جنسی کودکان
    چگونه با نوجوانان صحبت کنیم

    این سالهایی است که والدینی که سعی می کنند در مورد رابطه جنسی با فرزندانشان بحث کنند ، احتمالاً این حرف ها را می شنوند “من نمی خواهم در مورد آن با شما صحبت کنم! “یا” اوه ، مامان ، من می دانم! ” ما از والدین میخواهیم تا در اعتراض به اینکه همه چیز را راجع به رابطه جنسی می دانند ، مورد تمسخر فرزندانشان قرار نگیرند. والدین می توانند به فرزندان خود یادآوری کنند که حتی اگر آنها معتقدند که همه اینها را می دانند ، اما به هر حال باید در مورد رابطه جنسی با هم صحبت کنند.

    آنها می توانند بخواهند که فرزندانشان فقط به حرفشان گوش کند. بچه ها ممکن است از این حرف ها ناراحت شوند ، اما آنها هنوز هم به آنچه پدر و مادرشان می گویند گوش می دهند. مهم است که به یاد داشته باشید که صحبت کردن در مورد رابطه جنسی فقط به معنای صحبت کردن در مورد چگونگی جلوگیری از بارداری نیست. والدین باید در مورد رابطه جنسی ایمن هم بحث کنند.

    والدین می خواهد که بیماریهای مقاربتی را به عنوان “خطری طبیعی برای فعالیتهای جنسی که در طول زندگی با آنها روبرو می شوند” تنظیم کنند ، و نه به عنوان یک مجازات. ما هشدار می دهیم والدینی که STD را وحشتناک و از بین بردن زندگی نشان می دهند این می تواند تأثیر منفی و نامناسبی روی نوجوانان داشته باشد. “صحبت کردن در مورد بیماریهای بنیادی به عنوان شرایط بهداشتی مشترکی که باید جدی گرفته شود ، اما نباید از آن وحشت داشت ، مولد تر است.”

    برای استفاده از خدمات روانشناسی کودکان و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا  با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    چگونه در مورد خودارضایی صحبت کنیم

    خودارضایی نباید مسئله خیلی سختی برای صحبت کردن باشد. به ویژه ، کودکان کوچک حتی ممکن است درک نکنند که معنی استمناء چیست. آنها فقط می دانند که با لمس کردن خودشان احساس خوبی دارند.

    با فرزندان کوچکتر ، والدین می توانند تصدیق کنند که لمس کردن با گفتن چیزی شبیه به این اتفاق می افتد ، “من کاملاً می فهمم که بدن شما احساس خوبی دارد”
    سکس تراپیست، دکتر ایوونن فولبرایت ، توضیح می دهد که وقتی فرزندان بزرگتر درباره خودارضایی صحبت می کنند ، والدین می خواهند همچنان تأکید کنند که لمس کردن خود طبیعی است. “از آنجا که کودکان وارد بلوغ می شوند و رابطه جنسی بیشتر در مغز است ، می توان از استمناء به عنوان گزینه ای برای رابطه جنسی ایمن تر صحبت کرد و راهی برای کشف بیشتر در مورد بدن فرد است.”

    به عبارت ساده تر ، هنگامی که بچه ها خودشان را لمس می کنند ، این فرصتی برای والدین است که آنها را به روشی غیررسمی آموزش دهند که کارایی و ارزش بدن ما بسیار بیشتر از تولید مثل است و نیاز های بیشتری دارد. چیس می گوید: “هیچ مشکلی در احساس لذت وجود ندارد.” “قرار دادن این مفهوم در یک محیط به راحتی قابل هضم و متناسب با سن می تواند به رهایی کودک شما از شرم و شرمندگی که ممکن است در اطرافش باشد ، کمک کند.”

    صحبت در مورد زندگی ، عشق و اخلاق

    در طول زندگی کودک فرصت های بسیاری وجود خواهد داشت تا در مورد همه جنبه های مختلف جنسی صحبت کند. مهمترین چیز این است که والدین زود هنگام و اغلب به اندازه کافی این موضوعات را مورد بحث قرار می دهند ، به گونه ای که این نوع بحث ها عادی می شوند. ایجاد یک پایه و اساس برای ارتباطات باز می تواند آسان تر به جنبه های پیچیده تر جنسی که بچه ها با بزرگتر شدن با آنها روبرو می شوند ، مانند عشق ، روابط سالم و اخلاق ، کمک کند

    به گفته محققان دانشگاه هاروارد ، این عناصر اصلی از گفتگوهایی که اغلب والدین و سایر بزرگسالان در مورد رابطه جنسی با جوانان دارند ، مفقود نیستند. برای این که والدین بتوانند این مکالمات را آسان تر کنند ، تیم تحقیق مجموعه ای از نکات را ارائه داده اند.

    5a7312172d0000490094369e 300x157 - سئوالات جنسی کودکان | سئوالات کودکان در مورد جنسیت | توجه کودکان به دستگاه تناسلی
    سئوالات جنسی کودکان
    تعریف رابطه سالم چگونه است

    وقتی صحبت از عشق می شود ، آنها توصیه می کنند والدین به نوجوانان کمک کنند تا تفاوت های بین جذب شدن و عشق بالغ را درک کنند. ممکن است نوجوانان در مورد اینکه احساساتشان عشق است یا هوس یا تنها یک جاذبه دچار سردرگمی شوند. آنها همچنین ممکن است در مورد چگونگی شناسایی نشانگرهای سالم در مقابل روابط ناسالم احساس عدم اطمینان کنند. والدین می توانند نوجوانان را با نمونه هایی از رسانه ها یا زندگی خودشان راهنمایی کنند. به گفته محققان ، این نشانگرهای اصلی باید حول محور این امر محقق شوند که آیا رابطه هر دو شریک را قابل احترام ، دلسوز ، مولد و امیدوار تر می کند؟

    لطفا مطالعه کنید: روانشناس خوب
    تعریف آزار و اذیت و تبعیض

    به منظور توسعه روابط سالم ، نوجوانان باید درک کنند که معنای احترام در زمینه رابطه جنسی و دوستیابی چیست. محققان توصیه می کنند که والدین توضیح دهند که چه اشکال متداول سوء رفتار و آزار و اذیت – از جمله شرارت کردن – وجود دارد. همچنین بسیار مهم است که نوجوانان بزرگسالی را ببینند که این نوع رفتارها را در جامعه خود قدم می زنند و یا به آن اعتراض می کنند. نکته اصلی این است که یک فرد اخلاقی بودن یک بخش اساسی در ایجاد یک رابطه سالم است – خواه این یک رابطه جنسی باشد یا یک دوستی. هنگامی که والدین به فرزندان خود کمک می کنند تا درک کنند که چگونه باید احترام به افراد  جنس مخالف داشته باشند ، محققان می گویند که این ممکن است به آنها در توسعه “روابط مسئولانه در هر مرحله از زندگی” کمک کند.

    صحبت درباره رابطه جنسی با فرزندان

    برخی والدین ممکن است در مورد صحبت درباره رابطه جنسی و عشق عاشقانه با فرزندانشان احساس ناراحتی کنند ، اما یادآوری این نکته مهم است که بچه ها ممکن است هیچ منبع قابل اعتماد دیگری نداشته باشند. کیفیت ، دقت و در دسترس بودن آموزش جنسی در مدارس در هر کشور متفاوت است.
    جیجی انجل ، سکس تراپیست می گوید: “صحبت درباره رابطه جنسی در مدارس بسیار ناچیز است. “به سیستم مدارس دولتی تکیه نکنید تا اطلاعات مهمی را که در مورد رابطه جنسی لازم دارند به فرزندتان بدهید. شما باید این مکالمات را در خانه داشته باشید. ”

    1435600847730 UPOREGQ3WHN4VKGLU1SD 300x206 - سئوالات جنسی کودکان | سئوالات کودکان در مورد جنسیت | توجه کودکان به دستگاه تناسلی
    سئوالات جنسی کودکان

    برای استفاده از خدمات روانشناسی کودکان و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا  با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

    https://www.healthline.com/health/parenting/ultimate-guide-to-sex-talk#talking-about-masturbation

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.