زوج درمانگر خوب | دکتر زوج درمانگر در تهران | مراکز زوج درمانی در تهران

زوج درمانی کاملاً متفاوت از درمان فردی است. و باید برای انواع مشکلاتی که با آن روبرو هستید ، مناسب باشد. بیاموزید که زوج درمانگر خوب چگونه است

  • زوج درمانگر خوب

      زوج درمانگر خوب 

    مهارت های ارتباطی همسران با یکدیگر از مهمترین نیازهای زندگی مشترک می باشد که زوجین باید این مهارتها را از یک زوج درمانگر خوب بیاموزند. بیشتر مشکلات زوجین ناشی از عدم توانایی آنها در برقراری ارتباط موثر آنها با یکدیگر است. طبق تحقیقات بهترین زوجین آنهایی هستند که می توانند ارتباط کلامی، بدنی و فردی مناسبی با یکدیگر داشته باشند. در این مقاله با نحوه پیدا کردن زوج درمانگر خوب و روشهای زوج درمانی آشنا می شوید.
    The Best Recipe to a Happy Marriage 300x200 - زوج درمانگر خوب | دکتر زوج درمانگر در تهران | مراکز زوج درمانی در تهران
    زوج درمانی

    برای استفاده از خدمات روانشناسی درزمینه زوج درمانی با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    جستجوی زوج درمانگر خوب 

     
    زوج درمانی کاملاً متفاوت از درمان فردی است. باید برای انواع مشکلاتی که با آن روبرو هستید، مناسب باشد. بیاموزید که زوج درمانگر خوب چه ویژگیهایی دارد.

    آیا می دانید چطور یک زوج درمانگر خوب انتخاب کنید؟

    مشاوره زوجین یک تخصص است. یک بررسی ملی اخیر نشان داد که 81 درصد کل متخصصین درمانی خصوصی  می گویند که آنها درمان زناشویی را ارائه می دهند. اما فقط حدود 12 درصد از متخصصین درمانی با مجوز نظام روانشناسی مشغول به کار هستند که مجوز زوج درمانی دارند.

    اصطلاحات مشاوره ازدواج ، مشاوره در رابطه و زوج درمانی قابل تعویض است. همه نیاز به آموزش فراتر از مدرک لیسانس  در سلامت روان دارند. این افراد می توانند یک مددکار بالینی اجتماعی دارای مجوز  یک درمانگرازدواج و خانواده، یک مشاور حرفه ای سلامت روان، روانشناس یا روانپزشک باشند. اما این مدرک به تنهایی کافی نیست.


    1.   مشاوره ازدواج را با روشی اختصاصی انتخاب کنید.

    شما باید با مشاور ازدواج خود احساس راحتی کنید. همچنین ممکن است بخواهید که مشاور زوج درمان شما در مورد رشد کودکتان بدانند تا در برخورد با بچه ها یا افسردگی، در صورت مبارزه با آن به شما کمک کنند. اما علاوه بر این، در حال حاضر شیوه های علمی مبتنی بر پزشکان روان شناس متخصص وجود دارد که آموزش های پیشرفته ای را از موسسات معتبر برنامه های آموزش مشاوره ازدواج به پایان رسانده اند!

    این محققان بیش از 40 سال است که زوج های واقعی را مطالعه کرده اند و آنها را قبل و بعد درمان مقایسه کرده اند. این مطالعات حتی شامل تحقیقات MRI و سایر نشانگرهای بیولوژیکی کاهش تحریک فیزیولوژیکی بعد از مشاوره ازدواج است.مشاوره ازدواج در حال حاضر یک علم پیچیده است که انتظار می رود مهارت های لازم را قبل از گواهینامه دریافت کنند.

    از مشاور بپرسید که چند درصد از جلسات آنها از هر هفته به دیدن زوج ها اختصاص می یابد. به دنبال کسی باشید که به طور خاص در زوج درمانی آموزش دیده باشد  و جست و جو کنید که چه کسی این کار را بطور انحصاری یا در رابطه با تخصصش انجام می دهد.

    مشاوره زوجین یک روش کار متفاوت با کار فردی است. اگر می خواهید بدانید که چگونه یک زوج درمانی خوب را انتخاب کنید، فردی را با تجربه روزانه زیادی به این روش انتخاب کنید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی درزمینه زوج درمانی با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724


    2.   یک مشاور زوج را انتخاب کنید که عضو سازمانهای حرفه ای متعهد به زوجین باشد.

    یک حرفه ای واقعی وقت و پول خود را با انجمن های حرفه ای می گذراند که منعکس کننده علایق آنها ، آرزوهای آموزشی و تخصص های آنهاست.

     3. به دنبال کسی باشید که زوج درمانی مبتنی بر شواهد را مطالعه کرده .

    شناخته شده ترین روشمبتنی بر شواهد برای زوج ها ،  (انستیتوی گوتمن و روش جفت زوج درمانی) و زوج درمانی با محوریت عاطفی (مرکز بین المللی تعالی در تمرکز عاطفی درمانی و زوج درمانی متمرکز از نظر عاطفی) و (انجمن بین المللی زوج درمانی متمرکز هیجانی).نه تنها زوج درمانگر شما باید با این نظریه ها آشنایی داشته باشند، بلکه از او بخواهید در این مدل ها مهارت کسب کند.

    اگر با جهت گیری رویکردهای زوج درمانگر خود آشنا نیستید، حتماً در مورد روش هایی که این درمانگران پذیرفته اند و به کار می گیرند تحقیق کنید. با این وجود بهتر است  زوج درمانی را پیدا کنید که در چندین روش آموزش و صدور گواهینامه داشته باشد. برخی دیگر از نظر بالینی مؤثر هستند و به آنها در سراسر جهان آموزش داده می شود، اما مدل های مبتنی بر پژوهش نیست.

    4-زوج درمانگری را انتخاب کنید که دارای نگرش صحیح باشد و یک زوج درمانگر ماهر باشد. دو سوم مشاورین ازدواج در طلاق “بی طرف” هستند.

    در یک نظرسنجی از اعضای بالینی انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا مشخص شد که تقریباً دو سوم آنها گفتند که در موضوع ازدواج و طلاق “بی طرف” هستند. این یک علامت بد است که یک روان درمانگر متخصص در مورد اینکه آیا یک زوج  باید تلاش همه جانبه برای ازدواج بکنند یا خیر، هیچ عقیده ای ندارد.

    • آیا زوج درمانی برای من مناسب است؟
    • آیا ازدواج دوستانه را پیشنهاد می کنید؟
    • در چه شرایطی طلاق را پیشنهاد می کنید؟”     

    برای استفاده از خدمات روانشناسی درزمینه زوج درمانی با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    مشاوران ازدواج باید آخرین فرد در اتاق باشند که طلاق را تشویق می کند.
    29127 868 800 300x200 - زوج درمانگر خوب | دکتر زوج درمانگر در تهران | مراکز زوج درمانی در تهران
    زوج درمانگر خوب

    دلایل زیادی برای توصیه نکردن به طلاق وجود دارد ،در اینجا دو مورد را بررسی می کنیم:

    1- طلاق بر همه افراد خانواده تأثیر چشمگیری می گذارد.

    در حالی که این یک بار محبوبیت خاصی برای این استدلال وجود داشت که “اگر والدین با خوشحالی طلاق بگیرند ، بچه ها خوب خواهند شد …” تحقیقات به ما می گوید دو سال طول می کشد تا بچه ها با طلاق والدین خود سازگار شوند، و بعضی از کودکان هرگز این کار را نمی کنند. متوسط ​​خانوار با فرزندان نیمی از درآمد خود را پس از طلاق از دست می دهد. این، به تنهایی، باید دلیل عدم توصیه طلاق را ایجاد کند.

    2. نارضایتی زناشویی می تواند به مرور زمان در نوسان باشد.

    همچنین فرض می کند که عدم رضایت زناشویی یک وضعیت دائمی است. تحقیقات حکایت متفاوتی را بیان می کند:مطالعه ما نشان داد که ناخوشایندترین ازدواج ها شدیدترین چرخش را گزارش کردند. در میان کسانی که ازدواج خود را “بسیار ناخوشایند” ارزیابی کرده اند، تقریباً هشت از ده نفر، که از طلاق خودداری کردند، پنج سال بعد با خوشحالی ازدواج کردند. ”

    زوج ها معمولاً بدبخت و ناامید هستند و معتقدند هیچ چیزی نمی تواند تغییر کند. با این حال ، تحقیق در مورد نادیده گرفتن وضعیت منفی نشان می دهد که وقتی زوجها آموزش مبتنی بر شواهد را به اتمام می رسانند، این احساس نه تنها تغییر می کند ، بلکه با سرعت و ناگهانی و نه به ندرت و تدریجی و سخت تغییر خواهد کرد ما شاهد چنین جابجایی چشمگیری هستیم که زوج های سرسخت تر در حال عقب نشینی هستند

    ممکن است سعی کنید “خنثی” بمانید ، اما در مورد زوج درمانی مؤثر نیست. ممکن است سایر درمانگران بدون ذکر آماری که 75٪ از زوجینی که جدا می شوند طلاق بگیرند ، “جدایی آزمایشی” را تشویق کنند.

     

     

    برای استفاده از خدمات روانشناسی درزمینه زوج درمانی با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

     

    کمک به درمان یک مشکل زناشویی یا رابطه ای ، “درمان” یک اختلال روانی نیست. این یک درمان برای پریشانی رابطه است.

    pareja terapia teniendo pelea fotografía de archivo csp46301297 - زوج درمانگر خوب | دکتر زوج درمانگر در تهران | مراکز زوج درمانی در تهرانکمک 

     کلینیک زوج درمانی بوجیکا

     در مرکز زوج درمانی بوجیکا، با متخصصان با تجربه و آموزش دیده در زمینه زوج درمانی و سکس تراپی حداقل در دو رویکرد بالینی در مورد زوج درمانی فعالیت می کنند و دوره های آموزشی دارند، که یکی از آنها باید مبتنی بر شواهد باشد.

    متخصصان ما خود در حوزه مشاوره ازدواج یا رابطه جنسی فعالیت می کنند. آنها متخصصان بسیار با تجریه ای هستند که به شما کمک می کنند تا در روابط خود موثرتر عمل کنید. و همچنین دارای گواهی اثبات صلاحیت هستند.

     

    برای استفاده از خدمات روانشناسی درزمینه زوج درمانی با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

     

    مطالب پیشنهادی:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.