زوج درمانگر خوب در تهران | دکتر زوج درمانگر

  • زوج درمانگر خوب در تهران

    زوج درمانی

    عشق در هنگام تصمیم گیری  برای ورود به یک رابطه بلند مدت، اولویت اصلی است. در حقیقت، 88 درصد از زوج ها میگویند که عشق مهمترین دلیل در نظر گرفتن ازدواج است. ما می خواهیم شریک زندگی خود را دوست داشته باشیم و عاشق او باشیم و شاید این مهم ترین دلیل برای ورود به ازدواج باشد.

    به مرور زمان زوج ها در روابط خود با مشکلات بیشتری نسبت به گذشته مواجه می شوند. علاوه بر استرس طولانی مدت مواردی مانند امور مالی، فشارهای اجتماعی و غیره، زوجین را با چالش های پیوند عاطفی و زنده نگه داشتن عشق روبرو می کند.

    نگهداری و حفظ رابطه عاشقانه در طول زندگی مانند اتومبیل نیاز به اصلاح و تعمیر دارد. اگر مشکل کوچکی در رابطه با همسرتان پیش آمد، قبل از اینکه مسئله ساز شود بهتر است آن اصلاح کنید تا دچار عوارض بدتر نشوید. ممکن است مشکل بسیار کوچک باشد و خودتان از عهده حل آن برآیید اما در مورد مسائل بزرگتر با وجود تلاش فراوان بهتر است از یک زوج درمانگر خوب و مراجعه به یک مرکز زوج درمانی کمک بگیرید.

    برای حل تعارضات زناشویی نباید به حدی کار را به تاخیر بیاندازید که کار از کار گذشته باشد و بهتر است قبل از اینکه رابطه شما با همسرتان دچار آسیب جبران ناپذیری شود به زوج درمانگر مراجعه نمایید. متاسفانه بسیاری از زوجین در رابطه با مشکلات خود به حدی دیر مراجعه می کنند که رابطه آنها بسیار آسیب پذیر شده و درگیر الگوهای روابط ناسازگار و پیچیده شده اند و رابطه عاطفی آنها به شدت تضعیف شده است. البته این تاخیر در مراجعه به زوج درمانگر به این معنا نیست که زوج درمانگر قادر به درمان و اصلاح رابطه زوجین نیست بلکه برای درمان این رابطه نیاز به زمان و تلاش و تعهد بیشتری می باشد.

    متاسفانه برخی از زوجین فکر می کنند زوج درمانی برای موارد بسیار پیچیده ای مانند خیانت یا اعتیاد است یا حتی گاهی آخرین انتخات قبل از اقدام به طلاق و حتی گاهی برای تغییر در تصمیم گیری شریک زندگی خود، اقدام به زوج درمانی می کنند.

    اگر زوجین می دانستند زوج درمانی چه تاثیر شگرفی در بهبود روابط آنها و احساس رضایت از زندگی مشترکشان می گذارد، خیلی زودتر اقدام می کردند.

    زوج درمانی چیست؟

    زوج درمانی نوعی مداخله روانشناسی است که در آن یک زوج درمانگر با تجربه با زوجین کار می کند تا هر دو طرف در مورد رابطه شان به بینش و آگاهی برسند و  همچنین ناسازگاری آنها حل شود و به احساس رضایت در زندگی مشترک برسند.

    زوج درمانگر برای حل مشکلات زوجین بسته به رویکرد درمانی خود ممکن است از تکنیک های مختلفی برای رفع تعارضات زناشویی استفاده کند اما برای رسیدن به این هدف تمام مسائل زیر را در نظر می گیرند.

    – مشکل اساسی و مهم زوجین باید مورد توجه قرار بگیرد. (مشکلات جنسی، خیانت، اعتیاد، خشونت، مشکلات شخصیتی)

    – با توجه به مشکل زوجین طرح درمان خود را ارائه می دهند و برای حل آن تلاش می کنند.

    • طی جلسات درمان، زوج درمانگر کمک می کند تا هر یک از زوجین متوجه نقش خود در ایجاد تعارضات بشود و به آن بینش پیدا کنند و آنگاه راحت تر می توانند تفکرشان را نسبت به یکدیگر تغییر دهند.
    •  آموزش مهارت های لازم به آنها برای بهبود کیفیت زندگی از جمله مهارت مدیریت خشم، مهارت مدیریت استرس و برقراری اتباط موثر
    • چه زمانی بهترین نتیجه از زوج درمانی می گیرید؟

    زمانی نتیجه بهتری از مراجعه به زوج درمانگر می گیرید که :

    1- هر دوی زوجین در طی جلسات درمانی صادق باشند.

    2- هر دو طرف تمایل به اصلاح و بهبود رابطه خود داشته باشند و فعالانه برای بهبود رابطه خود تلاش کنند.

    در جلسات زوج درمانی چه می گذرد؟

    زوج درمانگر خوب در جلسه مصاحبه سوالاتی در مورد تاریخچه رابطه، فرهنگ خانواده ها و بررسی ارزش ها، اعتقادات و تحصیلات طرفین می پرسد، سپس اهداف درمانی و طرح درمان را برای آنها توضیح می دهد و مکن است از همان جلسه اول درمان را آغاز کند. پس از ایجاد بینش نسبت به یکدیگر، مهارت هایی را برای بهبود رابطه و ایجاد تعامل موثر با یکدیگر به آنها آموزش می دهند و تکالیفی به آنها می دهند و از آنها می خواهند این مهارت ها را در تعاملات روزانه خود بکار گیرند.

    زوج درمانی قبل از طلاق

    برخی گزارش ها نشان می دهد که روند طلاق ممکن است رو به زوال باشد، که می تواند به عواملی از قبیل:

    • افراد منتظرند تا بالغ تر شوند سپس ازدواج کنند
    • زوج هایی که تصمیم می گیرند به جای ازدواج رسمی با هم زندگی کنند
    • افزایش زوج هایی که در مشاوره های زوج درمانی با هم شرکت می کنند

    هنگامی که زوجین متوجه می شوند که رابطه آنها آشفته است، ممکن است فرض کنند که همه چیز به پایان رسیده است و نمی توان آن را بهبود بخشید. با این حال، ممکن است زوجین منطقی و آینده نگر باشند و تشخیص می دهند که در مرحله بعد ازدواج خود چه قدم هایی را برای بهبود رابطه باید بردارند، قبل از این که جدایی را در نظر بگیرند.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ی زوج درمانی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    چگونه می توانید از شریک زندگی خود بخواهید به زوج درمانی بیاید

    شاید تعجب کنید که آیا زمان مناسبی برای پیشنهاد به شریک خود برای اقدام به زوج درمانی وجود دارد تا ببینید که آیا او با شما خواهد آمد یا خیر. واقعیت این است، بهترین زمان وقتی است که بپرسید چه زمانی باور دارید زوج درمانی می تواند به روابط شما کمک کند. هنگامی که شما از هم جدا شده اید اما هنوز معتقد هستید که مشاوره زوجین می تواند برای روابط شما سودمند باشد.

    به خاطر داشته باشید که بیشتر اوقات ترس است که افراد را از ورود به روند زوج درمانی باز می دارد. شما یا شریک زندگی تان ممکن است بترسید نتایج زوج درمانی باب میلتان نبوده و در نهایت مجبور به گرفتن تصمیمی شوید که دوست ندارید. اما نگران این موضوع نباشید. یک زوج درمانگر خوب می تواند شما را برای گرفتن بهترین تصمیم به طور غیر مستقیم راهنمایی کند.

    بهتر است زمان بگذارید تا از ترسهای خود در مورد روند زوج درمانی و آنچه شریک زندگی شما در شروع کار می ترسد رها شوید. اجازه دهید تا هر دوی شما در یک فضای آزاد راجع به نگرانی هایتان صحبت کنید و در صورت امکان، تلاش کنید برای انتخاب زوج درمانگر خوب وقت بگذارید تا شخصی را پیدا کنید که هر دو احساس می کنید ممکن است با او احساس راحتی کنید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ی زوج درمانی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858- 09212773724

    یافتن زوج درمانی خوب در تهران

    مشاوران و پزشکان بسیاری زیادی وجود دارند که می گویند با زوجین کار می کنند اما در این کار تخصصی آموزش کافی ندارند، بنابراین است که قبل از انتخاب مشاور برای وضعیت منحصر به فرد خود کمی تحقیق کنید.

    یکی از عوامل اصلی که باید در نظر گرفته شود، تخصص زوج درمانگر به طور خاص در رابطه با ازدواج و مشاوره در رابطه است. شما می خواهید مطمئن شوید که زوج درمانگر انتخاب شده شما قادر به درک وضعیت رابطه شما می باشد و در عین حال می تواند به شما در آرامش و بهبود روابط کمک کندیا خیر؟

    از تماس با چند زوج درمانگر مختلف در منطقه خود نترسید و در مورد خدماتی که ارائه می دهند سؤال کنید. هنگام صحبت با یک مشاور، سؤالاتی که ممکن است بخواهید بپرسید عبارتند از:

    • تخصص شما در زوج درمانی روابط چیست؟
    • چه مدت است که با زوجین کار می کنید؟
    • آیا شما فقط با ازدواج و روابط زوجین کار می کنید؟
    • آیا درمورد کار با زوج هایی که از هم جدا شده اند احساس راحتی می کنید؟
    • با شروع مشاوره با شما چه می توانیم انتظار داشته باشیم؟

    وقت گذاشتن برای پرسیدن سؤال از مشاور می تواند به شما اجازه دهد درک بهتری از آموزش تخصصی آنها، تجربه آنها در کار با زوجین و اینکه چگونه ممکن است در این زمان دشوار به شما و شریک زندگی تان کمک کنند، بدست آورید.

    couple therapy 300x199 - زوج درمانگر خوب در تهران | دکتر زوج درمانگر
    زوج درمانگر خوب در تهران

    آنچه زوج درمانگر می تواند ارائه دهد

    تحقیقات نشان می دهد که مزایای زیادی وجود دارد که زوج ها می توانند هنگام جدایی یا مشکلات دیگر، از مشاوره در رفع آنها استفاده  کنند.  زوج هایی که نمی توانند اختلافات خود را بطور مصالمت آمیز حل و فصل کنند و یا می خواهند کیفیت رابطه زناشویی خود را بهبود ببخشند، زوج درمانی برای آنها بسیار کمک کننده خواهد بود.همانطور که در مورد زوج هایی که هنوز در کنار هم زندگی می کنند و جدایی فیزیکی ندارند “مشاوره می تواند به آنها در درک الگوهای غلط و رفع و اصلاح و جایگزینی آن ها با الگوهای صحیح کمک کند.

    مشاوره در موارد زیر می تواند به شما کمک کند:

    •  از بین بردن اختلافات موجود
    • به دست آوردن درک در مورد آنچه ممکن است به قطع ارتباط منجر شود
    • نارضایتی از رابطه جنسی
    • عدم کنترل خشم و عصبانیت
    • بازسازی رابطه ای که در اثر خیانت دچار آسیب شده
    • راهنمایی قابل اعتماد برای حرکت در تصمیم گیری دشوار در مورد رابطه
    • ایجاد حس امید برای زندگی مجدد
    • کمک شایانی برای بهبود  کیفیت رابطه
    • به زوجینی که به هم باز میگردند کمک کند تا به ایجاد یک رابطه سالم و محکم ادامه دهند

    زوج درمانگر خوب در تهران

    مراکز مشاوره ازدواج زیادی در تهران وجود دارند. اما سعی کنید در وهله ی اول مرکزی را انتخاب کنید که با مشاور روانشناس حاضر در آن کاملا احساس راحتی می کنید. اگر با مشاور راحت نباشید نمی توانید همه ی احساساتتان را با او در میان بگذارید، بنابراین او نمی تواند به درستی وضعیت شما را تحلیل کند و مشکلاتان را حل نماید. حتما در این باره مطمئن شوید.

    مرکز مشاوره بوجیکا با کادری مجرب از روانشناسان و زوج درمانگران با تجربه، یکی از بهترین مراکز زوج درمانی در شهر تهران است. شما هم اکنون می توانید از طریق صفحه ی تماس با ما، با بوجیکا ارتباط برقرا کنید.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ی زوج درمانی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

     02122636858 – 09212773724

    اهمیت زوج درمانی در کیفیت زندگی

    اساس زوج درمانی بر پایه شناخت مشکل بر اساس شناخت زوجین اسن. بسیاری از مشکلات زوجین به علت عدم شناخت یکدیگر است، مسائلی از قبیل اختلاف فرهنگ، اختلاف سلیقه، تضاد در باورها، تفاوت شخصیت اینها عواملی هستند که با گذشت زمان در زندگی مشترک ظاهر می شوند و زوجین با مشکل روبرو می شوند. در جلسات زوج درمانی با مصاحبه بالینی و بررسی مشکلات زوجین به بهبود رابطه آنها کمک می شود.

    در ابتدای رابطه زوجین به علت علاقه به یکدیگر، بسیاری از اختلافات را نادیده می گیرند و درصدد رفع آنها بر نمی آیند. به مرور زمان و دراز مدت این اختلافات جمع شده و ناگهان به صورت خشم انفجاری خود را نشان می دهند و ممکن است به جدایی و طلاق منجر شود. بنابراین توصیه ما به زوج ها این است که با بروز اولین اختلافات حتنا به زوج درمانگر مراجعه کنند. چون با گدشت زمان برگشت به حالت عادی زندگی دشوارتر می شود. زوج درمانگران با آموزش مهارت های لازم به زوج ها، باعث بهبود رابطه، افزایش صمیمیت و افزایش درک متقابل آنها می شوند. به مرور زمان طی جلسات زوج ها همدیگر را بهتر شناخته و به مهارت لازم برای حل مشکلات خود دست می یابند. از آنجا که اغلب مشکلات زوجین به علت سوء تفاهم و عدم شناخت کافی از یکدیگر می باشد، زوج ها طی جلسات زوج درمانی به ذلیل تنظیم شناختی هیجانی، به راحتی مسائل شان را حل می کنند.

    طی جلسات زوج درمانی، زوجین به مهارت گفتگوی موثر با یکدیگر دست می یابند تا بتوانند به خوبی با یکدیگر مذاکره کنند و ریشه اختلافات خود را پیدا کنند و برای حل آنها راه حل پیدا کنند.

    مزایای زوج درمانی

    زوج درمانگر طی جلسات، زن و مرد را در حل مشکل یاری می کند و به آنها آموزش و تمرینات لازم را می دهد. زن و شوهر باید تمرینات را به خوبی انجام دهند و در جلسات بعدی آنها را بازگو کنند. سپس زوج درمانگر با بررسی آنها، موانع و مشکلات بهبود رابطه را کشف می کند و مهارت های لازم را به آنها آموزش می دهد. بنابراین به مرور زمان زوجین یاد می گیرند به راحتی موانع و مشکلات خود را حل و فصل کنند، بدون اینکه بر روابط زناشویی و فرزندانشان تاثیر منفی بگذارد.

     

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه ی زوج درمانی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

     02122636858 – 09212773724

     

    مطالب پیشنهادی:

    دلریوم

    ترس از مار

    ترس از تاریکی

    بیماری های مقاربتی چیست؟

    مشاوره زناشویی

    خودارضایی آیا به رابطه زناشویی آسیب می زند؟

    درمان بی خوابی در بزرگسالان

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط
    ۳ نظرات
    1. مریم می گوید

      خیلی خوب بود

    2. اکرم می گوید

      بسیار عالی

    3. ایرسا می گوید

      ممنون از مطالبی که می ذارین

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.