چطور در زمان حال زندگی کنیم؟

توجه به زمان حال، تفاوت چشمگیری در کیفیت زندگی ما ایجاد می کند. از همه مهمتر، این به ما یادآوری می کند که می خواهیم زندگی مان چگونه باشد و آنچه واقعاً برای ما مهم است، چیست؟

  • زندگی در زمان حال

    زندگی در زمان حال

    امروزه زندگی مردم بیش از هر زمان دیگری شلوغ و پرتنش است. ما فکر می کنیم طبیعی است که بعد از یک سن خاص، سالها شروع به پرواز در خاطرات گذشته کنیم. ما پیرتر می شویم و حتی متوجه گذر زمان زندگی خود نشده ایم. هر روز فقط به روز دیگر می لغزد. ماه ها، فصول و سال ها قبل از اینکه ما آن را بشناسیم از بین رفته اند.

    جای تعجب نیست که تعداد کمی از ما احساس کنترل می کنیم. و با این وجود، خواه این احساس را داشته باشیم یا نه، قدرت ایجاد تغییراتی را در زندگی خود داریم که واقعاً برای ما مهم است.

    توجه به زمان حال، تفاوت چشمگیری در کیفیت زندگی ما ایجاد می کند. از همه مهمتر، این به ما یادآوری می کند که می خواهیم زندگی مان چگونه باشد و آنچه واقعاً برای ما مهم است، چیست؟

    تصمیم گیری در زمان حال، همان تصمیم گیری برای بازگشت به زندگی است. این امر ما را از بی حسی و بی حالی که عادت زنده ماندن است، بیرون می آورد و به حالت بیدار، هوشیار و آگاهانه ای از فعال بودن در زندگی خودمان می رساند.

    الآن امتحانش کنید. بی حرکت بنشین به دنیای اطراف خود توجه کنید. قضاوت نکنید و نظر ندهید. چیزی را تحلیل نکنید. فقط توجه کنید – دنیای اطراف خود را حس کنید. از بینایی، بو و شنوایی خود استفاده کنید. لمس خود را مشاهده کنید. بگذارید خودتان فقط بخشی از این سناریو باشید، بدون اینکه نیازی به انجام یک دستور کار بیشتر باشد.

    nature1 gettyimages - چطور در زمان حال زندگی کنیم؟
    زندگی در زمان حال

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۹۲۱۲۷۷۳۷۲۴

    چطور در زمان حال زندگی کنید؟

    از این لیست ده نکته زیر را در مورد نحوه زندگی در لحظه در نظر بگیرید.

    1. دارایی های غیرضروری را حذف کنید

    مینیمالیسم شما را مجبور به زندگی در زمان حال می کند. حذف موارد مرتبط با خاطرات گذشته شما را آزاد می کند و به شما امکان می دهد زندگی در گذشته را متوقف کنید. وقتی گذشته دیگر قدرت نداشته باشد، می توانید لحظه به لحظه زندگی کنید.

    2. لبخند بزنید

    هر روز پر از امکانات بی پایان است! آن را با لبخند شروع کنید. شما هر روز صبح نگرش خود را کنترل می کنید ، آن را خوش بین و منتظر نگه دارید. در این مورد تعمق داشته باشید و خود را می یابید که هر روز بدون اینکه حتی خود را متوجه کنید این کار را انجام می دهید.

    3. قدر لحظه های امروز را کاملاً بدانید

    امروز تا آنجا که می توانید  در مناظر ، صداها ، بوها ، احساسات ، پیروزی و اندوه، غرق شوید. اینها در زندگی روزمره ما وجود دارد اما ما اغلب فراموش می کنیم که آنها را بپذیریم و واقعاً از آنها قدردانی کنیم.

    4. آزارهای گذشته را ببخشید

    اگر به دلیل آزارهای گذشته نسبت به انسان دیگری کینه دارید، بخشش را انتخاب کنید و ادامه دهید. این آسیب تقصیر آنها بوده اما اجازه دادن به تاثیر آن بر روحیه امروز شما، دست شماست. بگذارید برویم و به جای آن حضور در لحظه را انتخاب کنیم.

    5. شغل خود را دوست داشته باشید

    اگر فقط هفته کاری را که مرتباً منتظر آخر هفته هستید “زنده بمانید” 71٪ از زندگی خود را هدر می دهید. دو راه حل وجود دارد: پیدا کردن یک کار جدید که واقعاً از آن لذت می برید یا چیزی پیدا کنید که در مورد شغل فعلی خود قدردانی کنید.

    hh - چطور در زمان حال زندگی کنیم؟
    زندگی در زمان حال

    حتما بخوانید: درمان استرس

    6. رویای آینده را ببینید اما امروز سخت کار کنید

    رویای بزرگ، اهداف و برنامه هایی را برای آینده تعیین کنید. اما امروز کار سخت همیشه اولین قدم برای تحقق رویاهای فردا است. اجازه ندهید که رویای فردا جایگزین زندگی در لحظه شود. خواب دیدن درباره آینده تنها زمانی مثمر ثمر باشد که با اقدامی که امروز انجام می شود ترکیب شود.

    7. به موفقیت های گذشته نپردازید

    اگر هنوز درباره کاری که دیروز انجام دادید صحبت می کنید، امروز کارهای زیادی انجام نداده اید. هنوز وقت کافی برای دستیابی به موفقیت های گذشته و ایجاد خاطرات و دستاوردهای بیشتر برای آینده شما وجود دارد. در آینده، خاطرات امروز را گرامی خواهید داشت.

    8. دست از نگرانی بردارید

    اگر بیش از حد درباره فردا نگران باشید ، امروز نمی توانید کاملاً قدردان باشید. دریابید که فردا اتفاق خواهد افتاد چه شما نگران آن باشید و چه نگران باشید. و از آنجا که نگرانی هرگز برای کسی نتیجه ای نداشته است ، انرژی ذهنی خود را به جای دیگری هدایت کنید. برای غلبه بر نگرانی، ذهن خود را آرام کنید. وقتی ذهن خود را آرام می کنید، می توانید واضح تر ببینید. دلیل این که برخی مشکلات بسیار دلهره آور به نظر می رسند این است که ذهن ما به سرعت در حال مسابقه است که ما نمی توانیم همه چیز را آنگونه که در واقعیت هستند مشاهده کنیم. سپس ، ما یک سری سناریوهای احتمالی را در ذهن خود می سازیم که بعید به نظر می رسد بیشتر آنها تحقق پیدا کنند.

    9. فراتر از راه حل های قدیمی برای مشکلات بیندیشید

    دنیای ما آنقدر سریع در حال تغییر است که امروزه بیشتر راه حل های دیروز پاسخ های درستی نیستند. در ذهنیت قفل نشوید اما “ما همیشه این کار را انجام داده ایم” راه حل های دیروز راه حل های امروز نیستند و مطمئناً راه حل های فردا هم نیستند.

    10. اعتیاد را از بین ببرید

    اعتیاد در زندگی، شما را گروگان می گیرد. آنها شما را از داشتن یک زندگی کاملاً آزاد بازمی دارند و تمرکز شما را از بین می برند. راهنمایی پیدا کنید قدمها را بردارید. و تأثیر آنها را بر زندگی خود از بین ببرید. به خودتان اجازه دهید در آن لحظه بدون اعتیاد زندگی کنید.

    یادگیری چگونگی زندگی در لحظه فعلی، یک ماده اساسی در یک زندگی شاد است.

    11. ذهن آگاهی را تمرین کنید

    مهم است که درک کنید که ذهن آگاهی چیست. احتمالاً قبلاً این اصطلاح را شنیده اید ، اما ممکن است معنای آن را کاملاً درک نکنید.
    مفهوم ذهن آگاهی در واقع کاملاً ساده است. هوشیار بودن در لحظه زندگی کردن است. وقتی هوشیار باشید، توجه شما معطوف به آنچه در لحظه فعلی اتفاق می افتد می باشد و کاملاً با واقعیت در ارتباط هستید . شما از آنچه در بدن، ذهن، احساسات و دنیای اطراف شما اتفاق می افتد آگاه هستید. این با تفکر در مورد این چیزها متفاوت است. برای توسعه درک بیشتر، لازم نیست که خیلی درباره آنها فکر کنید، بلکه فقط آنها را مشاهده کنید. برای توسعه ذهن آگاهی ، باید خودمان را آموزش دهیم تا چیزها را عینی تر مشاهده کنیم، یعنی بدون اینکه احساسات یا عقاید از پیش تعیین شده مان بر دیدگاه های ما تأثیر بگذارد.

    مراقبه ذهن آگاهی

    مراقبه ذهن آگاهی پایه اصلی توسعه ذهن آگاهی و زندگی در آن لحظه است. برای تمرین مراقبه ذهن آگاهی ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ساکت بنشینید و تنفس خود را دنبال کنید. وقتی ذهنتان دور می رود ، فقط آن را به نفس خود برگردانید. توجه داشته باشید که چگونه ریه های شما با هر تنفس منبسط می شوند و با هر تنفس منقبض می شوند. بگذارید تنفس شما آرام و طبیعی شود. با حدود 5 تا 10 دقیقه در روز شروع کنید و تا حدود 20 دقیقه یا بیشتر کار کنید.

     

    مطالب پیشنهادی:

    روانشناسی بالینی

     چطور پدوفیلیا درمان می شود؟

    4 نشانه بارز برونگرایی

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۹۲۱۲۷۷۳۷۲۴

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.