روز جهانی اوتیسم | انواع، علائم و دلایل طیف اوتیسم

  • روز جهانی اوتیسم (اوتیسم را بشناسیم)

    World Autism Awareness day 300x200 - روز جهانی اوتیسم | انواع، علائم و دلایل طیف اوتیسم
    روز جهانی اوتیسم
    روز جهانی اوتیسم توسط سازمان ملل متحد در تاریخ 18 دسامبر 2007 ایجاد شد. مجمع عمومی قطعنامه 62/139 را که شامل چهار اصل اساسی بود تشکیل داد. مشارکت همه اعضای سازمان ملل متحد و کشورهای عضو آن، تعهدی برای بالا بردن آگاهی از اوتیسم در جامعه عمومی و درخواست دائمی برای دبیر کل سازمان ملل متحد برای انتقال این پیام به همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد است.
    از هر 150 کودک در سراسر جهان را 1 نفر مبتلا به اوتیسم می باشد.  اتیسم یک اختلال عصبی- رشدی است که بر توانایی آنها در برقراری ارتباط به طور طبیعی  مثل ارتباطات کلامی و غیر کلامی تأثیر می گذارد. از سال 2012، تعداد کودکان مبتلا بهاین اختلال افزایش 30 درصدی داشته است و روز جهانی اوتیسم به آگاهی از رشد نگران کننده این اختلال کمک می کند.
    autistic child 300x200 - روز جهانی اوتیسم | انواع، علائم و دلایل طیف اوتیسم
    روز جهانی اوتیسم
    علائم اوتیسم ابتدا بسیار زود ظاهر می شود. این اختلال به طور پیوسته بدون بهبودی پیشرفت می کند، اولین علائم آن به طور کلی در حدود شش ماهگی ظاهر می شوند اما به شکل مطمئن تر از سن دو یا سه سالگی قابل تشخیص است.  به جای داشتن یک ویژگی مشخص، این اختلال با سه نشانه جداگانه همراه است. سه مشکل اصلی شامل مشکلات اجتماعی، مشکلات ارتباطی و رفتار های تکراری می باشند.
    اوتیسم دیگر به عنوان یک اختلال واحد طبقه بندی نمی شود، بلکه به عنوان یک طیف با شدت های مختلف شناخته می شود. اوتیسم درون مایه تمام این سندرم ها است، با ویژگی ها مختلق و متعدد که شامل اختلالاتی مانند رت و اختلال از هم پاشیدگی کودک. یکی از رایج ترین اختلالات شناخته شده در لیست، خارج از خود اوتیسم، آسپرگر است. سندرم آسپرگر با وجود علائم اوتیسم بدون هیچ گونه اختلال در رشد زبان بیان می شود.
    با این حال بسیاری از کسانی که در طیف اوتیسم هستند، زمینه های هوشی فوق العاده که بسیار قوی تراز افراد عادی هستند از خود نشان می دهند. این افراد در حوزه های خواندن، زبان، موسیقی، یا مهارت های فضایی تمایل دارند و گاها در این زمینه ها استعداد خود را شکوفا می کنند. این موضوع به نظر می رسد به دلیل تاخیر در یکسری از توانهایی های این افراد با عث رشد سایر حوزه ها می شود.
    0001 300x201 - روز جهانی اوتیسم | انواع، علائم و دلایل طیف اوتیسم
    روز جهانی اوتیسم
    در روز جهانی اوتیسم می توانید با ایجاد یک گردهمایی با خانواده ها با اعضای خانواده های اوتیستیک، به آنها کمک کنید تا آگاهی بیشتری را به دست آورند و نقطه پیوند بین مردم و خانواده های دارای فرزند اتیسم باشد تا مشکلات، چالش ها و شادی های خود را با آنها به اشتراک بگذارند.
    در روز جهانی اوتیسم  می توانید با مراکز مختلف ارتباط برقرار کنید  و آنها را تشویق کنید تا از بنر آبی روشن برای حمایت و آگاه سازی مخاطبان استفاده کنند و یا بروشور ها و یا فیلم های آموزشی در مورد اوتیسم را در بین مردم عادی پخش کنند. روز جهانی اوتیسم برای کودکان این طیف ایجاد شده تا به مردم آموزش بدهد که این گروه از جامعه با چه علائم و مشکلاتی در زندگی روبرو هستند و چگونه با این مشکلات زندگی می کنند.

     

    مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی بوجیکا همواره در جهت آگاه سازی از اختلال اوتیسم با انتشار مطالب ، فیلمها، بروشور، و سخنرانی های مختلف کوشیده تا افراد متعدد را با این موضوع آشنا کند تا بلکه بتوانیم محیط مناسبی را برای کودکان اوتیسم و همینطور نحوه برخورد و تعامل با این کودکان را ایجاد کنیم.

     

    آگاهی از اوتیسم

     

    درمان اوتیسم و اختلالات مشابه به صورت تخصصی در کلینیک کودک و خانواده بوجیکا، توسط متخصصان این مرکز انجام می شود. 

     

    جهت استفاده از خدمات روانشناسی و رزرو نوبت با متخصصان روانشناسی با شماره های زیر تماس بگیرید

    ۰۹۲۱۲۷۷۳۷۲۴- ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸

     

     

    مقالات مرتبط
    تغذیه سالم کودکان اوتیسم-نکات طلایی، مضرات و فواید
    علل اختلال اوتیسم و روش های درمانی
    کودکان اوتیسم می توانند به مدرسه و دانشگاه بروند؟
    اوتیسم و علائم اولیه آن در کودکان
    بهترین راهکار بالا بردن عزت نفس در کودکان اوتیسم!!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    مقالات مرتبط
    ۲ نظرات
    1. eli می گوید

      سلام. آیا اوتیسم کاملا درمان میشه؟

    2. مسعود می گوید

      خیلی خوب بود

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.