روانکاو ایرانی در تورنتو، ونکوور و مونترال کانادا

  • یادمه روزای اول مهاجرتم به کانادا با اینکه از چند وقت پیش خودم رو از نظر روحی و روانی برای تنها زندگی کردن توی یه کشور غریب آماده میکردم با این وجود در بدو ورودم به تورنتو با چالش‌های زیادی از جمله تبعیض مواجه شدم، مثل این بود که بهم میگفتن «به کشور خودت برگرد»، مشکلاتی توی صحبت کردن داشتم چون در بدو ورود نمیتونستم انگلیسی رو خیلی روان صحبت کنم، به دلیل شغل کم درآمدم به مراقبت‌های بهداشتی دسترسی کمی داشتم و خیلی از مشکلات دیگه که تمامی این مسائل نهایتا منجر به مشکلات سلامت روان یا یه جورایی بیماری‌های روانی مثل افسردگی و اضطراب در من شد.

    دیگه داشتم ناامید میشدم و با وجود اینکه خیلی تلاش کرده بودم که به کشوری مثل کانادا مهاجرت کنم ولی به برگشتم به ایران فکر میکردم تا که از طریق یکی از دوستام تونستم کلینیک بوجیکا رو بشناسم و با یه روانکاو ایرانی در تورنتو به صورت آنلاین جلسه داشته باشم. الان مدتیه که تحت درمانم و شرایط به لطف کمک‌های روانکاوم خیلی بهتر از قبل شده.

    در حالی که اصطلاح «مهاجر» طیف وسیعی از ملیت‌ها، فرهنگ‌ها، نژادها و قومیت‌ها را دربرمی‌گیره، اما مهاجران یه گروه یکپارچه نیستن بلکه در عوامل مختلف شخصی و تعیین‌کننده‌های اجتماعی، مثل زبان اصلی، انعطاف‌پذیری اجتماعی، شغل، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، فرهنگ و مذهب با هم تفاوت دارن. هرچه مهاجران بیشتر در هنجارهای اجتماعی و فرهنگی کشور مقصدشون جذب یا فرهنگ‌پذیر بشن، وضعیت سلامتی اونا بیشتر شبیه وضعیت سلامتی متولدین اون کشور خواهد شد. با این حال، باز هم بنا به دلایل متعددی اکثر مهاجران با بسیاری از مشکلات روانی دست و پنجه نرم میکنن و به همین دلیل نیاز دارن تا با یه روانکاو ایرانی  در تورنتو مشاوره داشته باشن.

    کانادا به دلیل اینکه یک کشور مهاجرپذیر و مناسب از هر نظر برای مهاجرته در طول سالیان گذشته، مهاجران زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جذب کرده است، طوری که امروزه جمعیت متولدین افراد خارجی متولد شده این کشور چهار برابر سریعتر از جمعیت افراد متولد شده اهل کشور کانادا رشد کرده. امروزه، جمعیت متولدین خارج از کشور کانادا تقریباً از هر پنج ساکن کانادا، یک نفر رو تشکیل میده.

    فرآیند مهاجرت و اسکان ذاتاً استرس‌زاست، و رفاه روانی و عاطفی مهاجران، به ویژه وقتی که مهاجرت با عوامل خطر اضافی یا عوامل استرس‌زای پس از مهاجرت مثل بیکاری، جدایی از خانواده، تبعیض و تعصب، موانع زبانی و عدم حمایت اجتماعی ترکیب میشه، از نگرانی خاصی برخورداره. به همین دلیله که ارتباط داشتن با یه مشاور و روانکاو ایرانی در تورنتو و یا هر شهر دیگری از کانادا برای مهاجران ایرانی ضروریه تا بتونن با راهکارهایی که اونا ارائه میدن بهتر با شرایط زندگی توی یه کشور  دیگه کنار بیان.

    مسلما هر کسی بنا به دلیل مشخصی مثل ادامه تحصیل، تشکیل یک زندگی جدید، فرار از خاطرات خود در ایران و … به کانادا و تورنتو مهاجرت میکنه، دلیل افراد هر چی که باشه برای وفق دادن خودشون با شرایط یه کشور غریبه نیاز به همراهی و مشاوره‌های یه راهنما و روانکاو دارن، حالا اگر روانکاوشون هم زبان خودشون باشه که با فرهنگ ایران هم آشنایی داشته باشه راحتتر میشه باهاش صحبت کرد و راهکارهای متناسبی رو دریافت کرد.

    اگه میخواین از روانکاو ایرانی کمک بگیرید و درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    qench lifestyle people felix reed 42 scaled 1 750x430 - روانکاو ایرانی در تورنتو، ونکوور و مونترال کانادا
    روانکاو ایرانی  در تورنتو

    چگونه می‌توان یک روانکاو ایرانی در تورنتو پیدا کرد؟

    طبیعتا پیدا کردن روانکاو ایرانی در تورنتو برای حل مشکلات روحی و اضطراب‌های مهاجران کار سختیه ولی خوشبختانه امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی فقط با داشتن یه شماره تلفن به راحتی میشه با یه رابطه آنلاین از تورنتو با یک روانکاو و یا روانشناس ایرانی در کشور ارتباط برقرار کرد.

    اگر که توی شهر تورنتو یا هر کدوم از شهرهای این کشور سکونت دارید و برای حل مشکلات روحی، استرس و اضطراب و … نیاز به مراجعه کردن به روانشناس هم دارین، گزینه‌های زیادی برای شما وجود داره. ولی قطعا به دلیل اینکه تازه به این کشور مهاجرت کردین و برقراری ارتباط با روانشناسهای کانادا به دلیل تفاوت فرهنگی و زبانی براتون کمی مشکل هست، الویت شما، مشاوره با یک روانکاو ایرانی در تورنتو خواهد بود.

    از طرفی هرچند امکان پیدا کردن یه روانکاور ایرانی در تورنتو و یا شهرهای دیگه این کشور وجود داره ولی قطعا یه کار سخت و دشواره و شاید شما رو مجبور کنه هر چند وقت یه بار با صرف هزینه زیاد برای دریافت مشاوره  از یک شهری به شهر دیگه این کشور برید و اینکار شما رو از ادامه مسیر دلسرد میکنه.

    خوشبختانه امروزه امکان مشاوره آنلاین برای ایرانیایی که توی کانادا سکونت دارن وجود داره و البته یه انتخاب کاملا درست و منطقیه که با این روش بتونین از خدمات روانشناسی روانکاوهای هم زبونتون بهره‌مند بشین.

    شما این امکان رو دارین که از مشاوره‌های آنلاین و غیرحضوری گروه مشاوران و متخصصان کلینیک بوجیکا بهره ببرین. توی این کلینیک حتی میتونین در رابطه با روانکاوهای ایرانی مقیم تورنتو نیز اطلاعاتی رو دریافت کنین. برای اینکه بتونین با روانکاو ایرانی در تورنتو ارتباط برقرار کنین بهتره که از قبل وقت مشاوره آنلاین با رزرو کنید و از این خدمات در اولین فرصت استفاده کنین.

    یه روانکاور ایرانی در تورنتو در چه مسائلی میتونه به ما کمک کنه؟

    یه روانکاو ایرانی در تورنتو میتونه توی بسیاری از مسائل مراجعه کننده‌هاش تاثیر شگرف بزاره، از جمله مسائلی که یه روانکاو میتونه توی برطرف کردنشون به مهاجرا کمک کنه میشه به موارد زیر اشاره کرد:

    • افسردگی ناشی از مهاجرت یا دوری از خانواده
    • اضطراب فراگیر
    • مشکلات جنسی
    • رفتار خود ویرانگر
    • مشکلات روانی مداوم، اختلالات هویت
    • اختلالات روان تنی
    • انواع فوبیاها
    • اختلالات وسواسی.

    روانکاوی درمانی مبتنی بر این نظریه است که حال ما توسط گذشته ما شکل میگیره. ما اغلب از اینکه چطوری تجربیات گذشته‌مون میتونن روی ما تأثیر بگذارن، بی‌اطلاع هستیم. احساسات دردناک میتونن توی ضمیر ناخودآگاه ما باقی بمونن و روی روحیه و رفتار فعلی ما تأثیر بگذارن و باعث بروز مشکلات عزت نفس، شخصیتی، روابط و کار بشن پس برای غلبه بر تاثیر تجربیات گذشته ما بر زندگی حال حاضر خودمون توی تورنتو از کمکی یک روانکاو ایرانی در تورنتو بهره ببریم.

    چون که ما از این نیروهای ضمیر ناخودآگاهمون آگاه نیستیم، تکنیک‌های رایج حل مسئله – مثل مشورت گرفتن از دوستان و خانواده یا خواندن کتاب‌های خودیاری – اغلب نمیتونن برای ما تسکین دهنده باشن به ویژه اینکه خود توی غربت هستیم و از هم زبانی و مشورت گرفتن از یک فردی که روحیات، حالات و فرهنگ ما رو بفهمه محرومیم به همین دلیله که نیاز به یه روانکاو ایرانی در تورنتو در این شرایط احساس میشه.

    روانکاوی به فرد کمک میکنه تا کنترل این تأثیرات را با ردیابی آنها به ریشه آنها و درک چگونگی رشد آنها در طول زمان در دست بگیره. این آگاهی به فرد این فرصت را میده تا با روشی که این تأثیرات بر زندگی فعلی‌اش می‌گذارن، برخورد سازنده داشته باشه.

    اگه میخواین از روانکاو ایرانی کمک بگیرید و درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    HE AA576 ELDER M 20190204151838 750x430 - روانکاو ایرانی در تورنتو، ونکوور و مونترال کانادا

    تکنیک های مورد استفاده برای درمان توسط روانکاوان

    افرادی که تحت درمان روانکاوی قرار میگیرن، اغلب حداقل یک بار در هفته با روانکاو خودشون ملاقات می‌کنن. افراد حتی میتونن ماه‌ها یا حتی سال‌ها تحت درمان باقی بمونن. روانکاوها از تکنیک‌های مختلفی برای به دست آوردن بینش در مورد رفتار شما استفاده میکنن. بعضی از تکنیک‌های محبوبی که یه روانکاو ایرانی در تورنتو هم از ازشون استفاده میکنه شامل موارد زیر میشه:

    لغزش فرویدی یا اشتباهات لپی

    افکار و احساسات ناخودآگاه میتونن به شکل پاراپراکس به ضمیر خودآگاه منتقل بشن که عموماً به عنوان لغزش‌های فرویدی یا لغزش‌های زبانی شناخته میشن. ما آنچه را که واقعاً در ذهن خودمون داریم رو با گفتن چیزی که قصد گفتنش رو نداشتیم آشکار میکنیم.

    مثلا، شخصی ممکنه شریک یا پارتنر جدید دوستش رو به اشتباه به اسم شریک قبلی دوستش که از قضا خیلی هم دوستش داشته صدا بزنه. فروید معتقد بود که لغزش‌های زبان بینشی به ذهن ناخودآگاه ارائه میدن و هیچ کار اتفاقی و تصادفی  اینجا وجود نداره.

     لکه های جوهر رورشاخ

    با توجه به ماهیت مکانیسم‌های دفاعی و غیرقابل دسترس بودن نیروهای قطعی فعال در ناخودآگاه، لکه جوهر رورشاخ به خودی خود معنایی نداره، یعنی نامشخص و مبهمه. آنچه که شما توی اون لکه‌ها میبینین و تفسیر میکنین مهمه. افراد مختلف بسته به ارتباطات ناخودآگاهی که برقرار میکنن، چیزهای متفاوتی را میبینن.

    تداعی آزاد

    تداعی آزاد تمرینی هستش که یه روانکاو ایرانی در تورنتو و یا هر نقطه از جهان از اون استفاده میکنه تا مراجعه کننده به راحتی درباره هر چیزی که به ذهنش میرسه صحبت کنه. این تکنیک شامل یک درمانگر می شود که یک کلمه یا ایده رو ارائه میده و بیمار بلافاصله با اولین کلمه‌ای که به ذهنش میرسه جواب میده.

    روانکاو با این تکنیک امید داره که تکه‌هایی از خاطرات سرکوب‌شده مراجعه کننده رو کشف کنه و بینشی به ذهن ناخودآگاه مراجعه کننده پیدا کنه. اگر مراجعه کننده مقاومت نشون بده و تمایلی به گفتن آنچه فکر میکنه نشون نده این تکنیک در درمان موثر نخواهد بود. از سوی دیگر، وجود مقاومت (مثلاً مکث بیش از حد طولانی در میان صحبت) اغلب یک سرنخ قوی به درمانگر ارائه میده و این حرکت نشون میده که مراجعه کننده داره به ایده سرکوب شده توی ذهنش نزدیک میشه.

     تحلیل رویا یا خواب

    به گفته فروید، تحلیل خواب یا رویاها «راه سلطنتی به سوی ناخودآگاه» است. فروید استدلال کرد که ذهن خودآگاه مثل یک سانسور هستش ولی وقتی که ما توی خوابیم میزان هوشیاریمون کمتره در نتیجه، ایده‌های سرکوب‌شده به سطح میان، اگرچه اونچه که ما به خاطر می‌آریم ممکنه در طول فرآیند رویا تغییر کرده باشه. در نتیجه، ما باید بین محتوای آشکار و محتوای پنهان رویاهامون تمایز قائل بشیم.

    محتوای آشکار رویامون چیزیه که ما در واقع به یاد داریم. محتوای پنهان همون معنای واقعی خوابمونه. به گفته فروید، تحلیل رویا تا حد زیادی مهمترین تکنیک روانکاوی به شمار میاد. روانکاوها ممکنه رویاها را برای به دست آوردن بینشی در مورد عملکرد ضمیر ناخودآگاه شما تعبیر کنن.

    انتقال

    انتقال زمانی اتفاق میفته که شما احساسات خودتون را در مورد یه شخص دیگه به روانکاو نشون بدین.  در این شرایط مراجعه کننده احساسات خودش رو نسبت به افرادی که در گذشته در زندگیش بودن به روانکاو منتقل میکنه و در واقع همون حس رو با روانکاو مجددا تجربه میکنن. این تکنیک میتونه به روانکاو شما کمک کنه تا نحوه تعامل شما با دیگران را درک کنه.

    کاربردهای بالینی روانکاوی چیه؟

    شما  با برقراری ارتباط با یه روانکاو ایرانی در تورنتو در واقع نمونه ای از یه درمان جهانی رو دریافت میکنین که هدفش کمک به مراجعان هستش تا بتونن تغییرات عمده در کل دیدگاه خود در مورد زندگی  اونم زندگی دور از وطن و خانواده ایجاد کنن.

    اختلالات اضطرابی مثل فوبیا، حملات پانیک، اختلالات وسواس فکری اجباری و اختلال استرس پس از سانحه، اضطراب جدایی زمینه‌های واضحی هستن که ممکنه تصور بشه روانکاوی در مورد اونها کارسازه.

    هدف از ارتباط با یه روانکاو ایرانی در تورنتو اینه که به مراجعه‌کننده‌مون کمک کنیم تا با انگیزه‌های هویت خودشون کنار بیان یا منشأ اضطراب فعلی خودشون رو در روابط دوران کودکی که در بزرگسالی دوباره زنده میشن تشخیص بده.

    اگه میخواین از روانکاو ایرانی کمک بگیرید و درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    AdobeStock 257433946 1536x853 1 750x430 - روانکاو ایرانی در تورنتو، ونکوور و مونترال کانادا
    روانکاو ایرانی در تورنتو

    فواید درمان روانکاوی چیه؟

    اگه بخواهیم به اهمیت صحبت مهاجران کانادا با یه روانکاو ایرانی در تورنتو پی ببریم بهتره به مقاله مروری بر پژوهشی که رویکردهای روانکاوی رو با درمان شناختی رفتاری (CBT) مقایسه میکنه مراجعه کنیم که در اون هفت ویژگی که رویکرد روانکاوی را متمایز میکنه رو مورد بررسی قرار میده.

    از جمله مزایای روانکاوی نسب به سایر روش‌های درمانی میشه موارد زیر رو نام برد:

    بر احساسات تمرکز می کند.

    در جایی که CBT بر شناخت و رفتار متمرکزه، درمان روانکاوی طیف کاملی از احساساتی رو که بیمار تجربه میکنه رو بررسی میکنه.

    اجتناب را بررسی می کند.

    مردم اغلب از برخی احساسات، افکار و موقعیت‌هایی که برایشان ناراحت‌کننده هستن اجتناب می‌کنن. درک اینکه مراجعه‌کننده از چه چیزی اجتناب میکنه میتونه به روانکاو ایرانی در تورنتو و مراجعه کننده کمک کنه تا بفهمن چرا چنین اجتنابی انجام میگیره.

    روانکاوی چیست و روانکاو کیست؟

    موضوعات تکرار شونده را شناسایی می کند

    برخی از افراد ممکنه از رفتارهای خود ویرانگر خودشون آگاه باشن اما نتونن اونها را متوقف کنن. بعضیا هم ممکنه از این الگوها و چگونگی تأثیر آنها بر رفتارهای خودشون آگاه نباشن.

    کاوش تجربیات گذشته

    درمان‌های دیگه بیشتر تمرکزشون روی زمان حال و یا اینکه چطور افکار و رفتارهای فعلی بر عملکرد یک فرد تأثیر میگذاره هستش. رویکرد روانکاوی به افراد کمک میکنه تا گذشته خودشون رو کشف کنن و بفهمن که چطور گذشته این افراد روی مشکلات روانی فعلی‌شون تأثیر میگذاره. یه روانکاو ایرانی در تورنتو میتونه به بیماران کمک کنه تا پیوندهای تجربی گذشته خودشون رو برای زندگی کاملتر در زمان حال رها کنن.

    روابط بین فردی را بررسی می کند

    از طریق فرآیند درمانی، افراد میتونن روابط خودشون رو با دیگران، چه در حال حاضر و چه در گذشته، کشف کنن.

    3 مرکز برتر روانکاوی در تهران | دلایل مراجعه به روانکاو و یافتن بهترین روانکاو

    بر رابطه درمانی تاکید می کند

    از آنجایی که درمان روانکاوی خیلی شخصیه، رابطه بین روانکاو و بیمار فرصتی منحصر به فرد برای کشف و بازنویسی الگوهای رابطه‌ای که در رابطه درمانی پدیدار میشه رو فراهم میکنه.

    جریان آزاد

    در جایی که درمان های دیگر اغلب ساختارمند و هدف‌گرا هستن، درمان روانکاوی به بیمار اجازه میده تا آزادانه کاوش کنه. بیمارها میتونن در مورد ترس‌ها، خیالات، آرزوها و رویاهای خوشون صحبت کنن.

    در نهایت اینکه بهتره برای اینکه بتونین مسائل رو بهتر توی ذهنتون حل کنید بعد از مهاجرت به تورنتو و یا حتی قبل از اون با یه روانشناس و یا روانکاو در ارتباط باشین تا کمتر با مسائلی مثل افسردگی، اضطراب، و انواع فوبیاها مواجه بشین. من خودم بعد از مهاجرتم به تورنتو به دلیل ارتباطم با یه روانکاو ایرانی در تورنتو به صورت آنلاین که از کلینیک بوجیکا پیداشون کرده بودم خیلی بهتر با مسئله مهاجرت وشروع یه زندگی جدید کنار اومدم.

    در 5 750x430 1 750x430 - روانکاو ایرانی در تورنتو، ونکوور و مونترال کانادا

    در ادامه بخوانید: 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.