3 مرکز برتر روانکاوی در تهران | دلایل مراجعه به روانکاو و یافتن بهترین روانکاو

  • روانکاوی در تهران

     روانکاوی چیست؟

    بسیاری از رفتارها و افکار ما از ناخودآگاه ما نشات می گیرند که در مراحل اولیه رشد ما و در کودکی شکل گرفته است.

    روانکاوی روش درمانی است که به حل مشکلات روانی ریشه ای و عمیق می پردازد. اساس درمان روانکاوی بر شناخت محرک هایی می باشد که در ناخودآگاه ما هستند. روانکاو در طی جلسات روانکاوی به شناخت این محرک ها می پردازد .

    درمان روانکاوی، برروی ذهن ناخودآگاه و بر اندیشه ها و رفتارهای افراد تاثیر می گذارد. فروید، ناخودآگاه افراد را به عنوان جایگاه خواسته ها، افکار وتصوراتی که زیر لایه آگاهی آگاهانه است، بیان کرد. او اعتقاد داشت که این تاثیرات ناخودآگاه است که معمولا می تواند منجر به اختلالات روانی فرد شود.

    روانکاو معمولا در پی شناختن تجربیات دوران کودکی است تا کشف کند که به چه صورت  این وقایع ممکن است برای شخص  روی داده باشد و چگونه میتوان به فردی که دچار اختلالات روانشناسی شده کمک نماید.

    138409 300x172 - 3 مرکز برتر روانکاوی در تهران | دلایل مراجعه به روانکاو و یافتن بهترین روانکاو
    روانکاوی

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه روانکاوی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 –  09212773724

    دلایل مراجعه به روانکاو

    تعدادی  از مشکلاتی که می توانند با استفاده از درمان روانکاوی درمان شوند عبارتند از:

    • اختلال وسواس فکری
    • افسردگی
    • اختلالات روانشناختی فرد
    • فوبیا
    • اضطراب و استرس
    • مشکلات هویتی
    • مسائل مربوط به ارتباطات
    • مشکلات جنسی افراد

    افرادی که معمولا از این نوع درمان استفاده می کنند، بطور معمول  کسانی هستند که زمانی  طولانی معالجه را تجربه کرده اند. علائم درازمدت اضطراب، افسردگی و واکنش هایی که تأثیر منفی بر عملکرد و لذت بردن از زندگی دارند، موجب میشود مردم به دنبال درمان روانکاوی باشند.

    images - 3 مرکز برتر روانکاوی در تهران | دلایل مراجعه به روانکاو و یافتن بهترین روانکاو
    روانکاوی در تهران

     

    آیا درمان روانکاوی موثر است؟

    یک بررسی  کامل درمورد نتیجه بخش بودن درمانهای روانکاوی طولانی مدت، میزان موفقیت بالا را ​​برای انواع مختلف بیماریهای روانی را بیان می کند.

    یک مطالعه دیگر در مقیاس وسیعتر  نشان داد که درمان کوتاه مدت روانکاوی برای روند بهبود علائم تاثیر گذارتر است. علاوه بر این پیشرفت ها، این بررسی ها  نشان داد درمان روانکاوی باعث بهبود در روند علائم افسردگی مقاوم به درمان و همچنین اضطراب می شود. منتقدان روانکاوی، از طولانی بودن دوره های درمان و هزینه بالای آن ایراد میگیرند. همچنین منتقدان به چگونگی دسترسی به یک روان کاو مجرب نیز یکی دیگر از مشکلات روان کاوی است. در اکثر نقاط دسترسی به یک روانکاو توانا و مجرب بسیار دشوار است.

    جهت استفاده از خدمات روانکاوی و نوروتراپی و رزرو وقت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا می توانید با شماره های

    ۰۹۲۱۲۷۷۳۷۲۴ و ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸

    تماس بگیرید

     

    در ادامه بخوانید : مشاوره کودک 

    چگونه روانکاوی متفاوت از درمان های دیگر عمل می کند؟

     

    جایی که CBT بر مبانی شناخت و رفتار متمرکز است، درمان روانکاوی طیف بزرگی از احساسات را تجربه می کند که فرد در حال تجربه است. کشف اجتناب مردم از احساسات، افکار و شرایطی که باعث نگرانی  می شوند، خود بیانگر خیلی چیزهاست. درک آنچه بیماران از آن دوری می کنند می توانند به درمانگر و بیمار کمک کند.
    شناسایی الگوها و موضوعات تکراری در تصورات فرد، عواطف و رفتارها بر عهده روانکاو است. دراغلب موارد، مردم از چنین رفتارهای تکراری آگاهی دارند، اما  امکان دارد نتوانند به راحتی از این الگوهای مخرب خارج شوند. در مواردی دیگر، بیماران از این که چگونه چنین الگوهایی بر رفتار آنها تأثیر می گذارد، آگاهی ندارند.

    روان درمانی تاکید بر صحبت کردن درباره اتفاقات گذشته دارد. درمان های دیگر معمولا در زمان حال تاکید دارند و بر چگونه بودن افکار و رفتار فعلی فرد تاکید دارد که یک بیمار به چه صورت عمل می کند و یا  بیشتر تمرکز می کند.

    رویکرد روانکاوی کمک میکند که بیمار گذشته خود را پیدا  کند. اکتشاف روابط بین افراد در طی فرآیند درمان، بیماران را قادر می سازد  به بررسی روابط خود با افراد، هم در گذشته  و هم در حال پردازند. از آنجا که درمان روانکاوی بسیار خصوصی  است، رابطه  بین درمانگر و بیمار، بخش بسیار با اهمیتی از روند درمان فرد میباشد.

    در طی جلسات درمان روانکاو سعی می کند به ناخوآگاه بیمار دسترسی پیدا کند و آن را تحلیل کند و ریشه مشکلات روانی را در ناهشیار فرد جسجو کند، سپس ناهشیار بیمار را به هشیار او می آورد و بیمار را از آن (ناهشیار) آگاه می کند و به او میفهماند که ریشه همه مشکلات روحی او از کجا منشا می گیرد که اغلب در سالهای اولیه تکامل شخصیت(5-6سالگی) روی می دهد.

    در صورتیکه که درمان های دیگر اغلب بسیار سازمان یافته و از پیش تعیین شده هستند ، اما درمان روانکاوی به بیمار این فرصت را میدهد که  آزادانه کشف شود. بیماران به راحتی می توانند ترسها، آرزوهایشان و دیگر خواسته های خود را کشف کنند.

    روانکاوی 300x200 - 3 مرکز برتر روانکاوی در تهران | دلایل مراجعه به روانکاو و یافتن بهترین روانکاو
    روانکاوی

    بنابراین، در تعریف روانکاوی هیچ چیز گیج کننده ای وجود ندارد. روانکاوی روش خاصی برای بررسی ذهن و درمان فرد میباشد که الهام بخش این تکنیک است. روانکاوی مسیری است برای درمان مشکلات روانشناختی طولانی مدت بیماران که بر پایه باورهای رفتاری افراد است که ممکن است ناخود اگاهانه و ناشناخته باشد.

    علاوه بر درمان، روانکاوی روش شناخت عملکرد ذهنی و مراحل رشد و تکامل  انسانهاست. روانکاوی یک نظریه عمومی رفتار فردی وتجارب افراد  است . روانکاوی تلاش می کند تا ارتباط پیچیده بین بدن و ذهن را تفسیر کند  علاوه بر این، روانکاوی پایه  بسیاری از رویکردهای دیگر درمانی است. بسیاری از بینش ها از طریق درمان روانکاوی نشان داده شده است،

    اعتبار روانکاوی به عنوان نظریه و درمان از زمان آغاز آن در اوایل دهه 1900 مطرح شده است. منتقدان، بسیاری از جنبه های روانکاوی را دربر می گیرند، از جمله این که آیا این واقعا یک علم است یا نه. ارزش داده هایی که فروید، بنیانگذار روانکاوی بر مبنای نظریه هایش بنا نهاده شده؛  منتقدان زیادی دربارۀ روانکاوی در طول سالهاوجود داشته است، اما نگاهی جدی به بازخورد مثبت وهمینطور  منفی منتقدان روانکاوی، به نظر میرسدکه روانکاوی واقعا “ایده عالی” در درمان است که نباید نادیده گرفته شود.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی در زمینه روانکاوی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 –  09212773724

    فرایند درمان روانکاوی

     

    در طی جلسات روانکاوی، بیمار روی کاناپه دراز می کشد و سعی می کنند همه آنچه را که به ذهن می آورد را بگوید، که می تواند افکار، احساسات، خاطرات و رویاها ظهور کند. در این مسیر محرمانه، سرنخ به جهان ناخوداگاه و داخلی بیمار شروع میشود.

    روانکاو، به دقت به بازتاب رویاها، خاطرات و افکار بیمار گوش فرا می دهدو سعی می کند تا آنها را معنی کند و ارتباط بین رفتارها و ناخوآگاه بیمار را کشف کند.

    وی امیدوار است که بیمار را نسبت به الگوهای زندگی مخربی که داشته  و حتی مسیر شکل گیری آنها را بهبود ببخشد. اما سوال اینجاست که آیا میتواند موثر باشد ؟

    گرچه روانشناسی فروید از ذهن، بر وجود یک ناخودآگاه مبتنی بود، جان لاک و رنه دکارت و بعدا گوتفریید ویلهلم لیبنیز هم بر این ایده بودند که چیزی در ذهن ناهشیار و فراتر از آگاهی وجود دارد، که بر رفتار تاثیر میگذارد .

    روانکاوی دکتر کامیار سنایی روانشناس 300x192 - 3 مرکز برتر روانکاوی در تهران | دلایل مراجعه به روانکاو و یافتن بهترین روانکاو
    روانکاوی

     

    علل جستجو برای درمان  روانکاوی

    انسانها به دلایل بسیاری به دنبال کمک های روانکاوی هستند . الگوهای روابط شکست خورده یا مخرب، استرس کار، افسردگی، اختلالات شخصیتی ، اضطرابات  حاکی از مسایل مختلف یا مسائل مربوط به هویت افراد وحتی مسایل جنسی و یا  یک نتیجه از یک رویداد آسیب زا و حتی سوء استفاده در دوران کودکی و حتی نوجوانی.

    علم روانکاوی ، از مطالعات معروف فروید که به نام توتم و تابو شناخته شده است، که در آن، تحلیلی اجتماعی و انسان شناسی بر اساس دانش استخراج شده از کاربرد های روانکاوی در درمان نوروفیزیک آغاز می شود. هر کس که میخواهد بیشتر در مورد روانکاوی کاربردی بداند، باید کتاب مطالعه کند.

     روانکاوی در تهران  ؛ چگونه یک روانکاو در تهران پیدا کنیم؟

    چنانچه نیاز به شروع درمان روانکاوی دارید، گام اول شروع برای پیدا کردن یک روان کاو مجرب و تواناست، که متخصص در این درمان باشد. چگونه می توان یک متخصص روانکاوی راپیدا نمود؟

    کلینیک روانشناسی بوجیکا با داشتن متخصصین مجرب، آماده ارایه خدمات روانکاوی به هم وطنان عزیز می باشد.

    جهت استفاده از خدمات روانکاوی و نوروتراپی و رزرو وقت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا می توانید با شماره های

    ۰۹۲۱۲۷۷۳۷۲۴ و ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸

    تماس بگیرید

    مطالب پیشنهادی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.