روانکاوی آنلاین چیست؟ 5 دکتر روانکاو آنلاین خوب

آیا روان درمانی روانکاوانه آنلاین جواب می دهد؟

وقتی که روانکاو آنلاین میخواد باهات صحبت کنه، باید یه سری چیز ها رو رعایت کنی. شما وقتی حضوری میری پیش یک روان درمانگر، اون وظیفه داره و مسئوله که برای شما که یک محیط ایمن و آروم رو ایجاد کنه تا دور از هر نوع مزاحتمی بتونید راحت حرف هاتون رو بزنید.  

  •  روانکاوی آنلاین چیست؟

    یادمه از بچگی خیلی مضطرب بودم، کسی بودم که دوست نداشت صبحا به مدرسه بره، شبا هم به سختی خوابش میبرد. توی یه خونواده‌ی 8 نفره بودم و 5 تا خواهر برادر دیگه هم داشتم و طبیعی بود که کم توجهی پدر و مادرم هم یکی دیگه از دلایل اضطراب همیشگیم باشه. بزرگتر که شدم همش حس عذاب وجدان داشتم چون از نظر مادی در سطحی نبودیم که بتونیم اونطور که میخواییم زندگی کنیم و از 18 سالگی حس میکردم که منم باید کار کنم و کمک خرج خانواده باشم.

    این حس‌ها در من رشد کرد و حتی بعدها که همه خواهرا و برادرها برای خودشون ادمای موفقی شدن و وضع مادی خانواده هم خیلی خوب شد باز هم من همون حس‌ها و اضطراب و احساس گناهی که داشتم رو همچنان داشتم و خیلی از این بابت در اذیت بودم.

    تا که تصمیم گرفتم برای خلاصی از این حس‌ها با یه روانکاو از کلینیک بوجیکا ملاقات داشته باشم و ….

    درمان روانکاوی آنلاین شکلی از گفتار درمانیه که بر اساس نظریه‌های روانکاوی زیگموند فروید است. این رویکرد بررسی میکنه که چطور ضمیر ناخودآگاه فرد بر افکار، احساسات و رفتارهای اون تأثیر میگذاره. به طور خاص، بررسی میکنه که چطور تجربیات فرد (اغلب از دوران کودکی) ممکنه به تجربه و اقدامات فعلی اون کمک کنه. رویکردهای روانکاوی به اختلالات عاطفی از زمان فروید به بعد خیلی پیشرفت کرده است.

    در واقع روانکاوی یکی از شناخته‌شده‌ترین رویکردهای بهبود روانه و هدفش  اینه که بیماران درک بیشتری از نیروهای ناخودآگاهی که ممکنه در نگرش‌ها، احساسات و عواطف فعلی‌شون تاثیر بگذاره، به دست بیارن. این روش درمانی مبتنی بر عقاید زیگموند فروید، بنیانگذار مکتب روانکاویه. به گفته فروید، ناخودآگاه مخزن امیال، عواطف و خاطراتیه که در زیر سطح آگاهی خودآگاه وجود داره. فروید نتیجه گرفت که نیروهای ناخودآگاه اغلب مسئول پریشانی و اختلالات روانی هستن.

    روانکاوان در درمان روانکاوی آنلاین که از طریق اینترنت به وسیله گوشی همراه، لپ تاپ به صورت چتی، تصویری یا ایمیلی انجام میگیره، معمولاً زمان زیادی را صرف گوش دادن به صحبت‌های مردم در مورد زندگی خودشون میکنن، به همین دلیله که به عنوان “صحبت یا گفتار درمانی” هم شناخته میشه. روانکاو روندها یا رویدادهای اخیر رو که ممکنه به مشکلات فعلی مراجعه‌کننده کمک کنه، بررسی میکنه. به گفته روانکاوان، اعتقاد بر اینه که فعالیت‌های دوران کودکی و همچنین احساسات و انگیزه‌های ناخودآگاه در بیماری‌های روانی و رفتارهای ناسازگارانه نقش دارن.

    برانگیختن پاسخ‌های هیجانی و غلبه بر مکانیسم‌های دفاعی، تکنیک‌های رایج مورد استفاده درمان روانکاوی هستن. تمایل به رویارویی با تجربیات بالقوه آسیب‌زا یا تجربیات محرک گذشته هم برای موفقیت در این مسیر خیلی مهمه. دریافت درک واضح‌تر از افکار، نگرش‌ها و ادراکات به شما کمک می‌کنه تا نیروهای ناخودآگاهی را که همچنان بر رفتار، روابط و احساس شما تأثیر می‌گذارن رو درک کنین.

    روانکاو خوب در تهران | فرق روانشناس و روانکاو چیست؟

    انواع تکنیک‌هایی که در روانکاوری آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

    در درمان روانکاوی آنلاین از تکنیک‌های مختلفی برای به دست آوردن بینش در مورد رفتار فرد مراجعه‌کننده استفاده می‌کنن. برخی از تکنیک‌های محبوب‌تر عبارتند از:

    تعبیر خواب

    به گفته فروید، تحلیل رویا تا حد زیادی مهمترین تکنیک روانکاویه. فروید اغلب از رویاها به عنوان “جاده سلطنتی به ناخودآگاه” یاد می‌کرد. نظریه روانکاوی معتقده که خیلی از افکار، خاطرات، انگیزه‌ها و احساساتی که ضمیر ناخودآگاه فرد باقی می‌مانند، در رویاها و خیال‌پردازی‌ها ظاهر میشن. درمانگران روانکاوی اغلب نمادها و تصاویر تکرار شونده از رویاهای بیماران خود را تجزیه و تحلیل می‌کنن تا مضامین و الگوهای کلیدی را که ممکن است پدیدار شوند، کشف کنند.

    تفسیر

    تفسیر به فرآیندی اشاره دارد که از طریق آن یک درمانگر روانکاو مشاهدات مختلف در مورد رفتار خودآگاه و ناخودآگاه بیمار خود را در یک روایت منسجم تقسیم میکنه. این ممکنه شامل تفاسیر زبان بدن، عبارات احساسی و سایر اشکال ارتباط کلامی و غیرکلامی باشد

    تداعی آزاد

     در تکنیک تداعی آزاد روانکاو، فرد رو مجبور میکنه تا به طور آزادانه آنچه که در ذهنش داره رو به زبان آورده و به اشتراک بگذاره، شاید که وسط صحبت‌های فرد بشه به یه اطلاعاتی دست یافت که بروز مشکل فرد دخیل هستن.

    انتقال

    انتقال زمانی اتفاق میفته که شما احساسات خودتون رو در مورد شخص دیگه‌ای به روانکاوتون نشون بدین و در واقع همون حسی که با دوستان یا آشنایانتون داشتین رو با روانکاوتون تجربه کنین. این تکنیک میتونه به روانکاو شما کمک کنه تا نحوه تعامل شما با دیگران را درک کنه.

    مقاومت

    در روانکاوی آنلاین روانکاو با کمک تداعی آزاد و تحلیل و تفسیر رویا پی به احساساتی که در پشت پرده مکانیسم‌های دفاعی فرد هستن میبره و سعی در یافتن دلیل مقاومت بیمار از بیان برخی احساسات میکنه. در واقع با اینکار روانکاو  تلاشش بر اینه که بفهمه اصلا چرا درمانجو داره بعضی احساساتش رو مخفی میکنه و اینکه با تکنیک‌هایی که ارائه میده سعی میکنه مراجعه کننده رو به شکست این مقاومت وادار کنه.

    دکتر روانکاو خوب در شمال تهران

    اگه میخواین برای بهبود حالتون تجربه روانکاوی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    در چه مسائلی می‌توان از روانکاوی آنلاین بهره برد؟

    روانکاوی آنلاین رو میشه برای درمان تعدادی از شرایط روانی مختلف استفاده کرد که  از میان اونها میشه موارد زیر رو اسم برد:

    • استرس
    • اضطراب
    • مشکلات مربوط به روابط جنسی
    • اختلال افسردگی
    • مشکلات عاطفی یا دست و پنجه نرم کردن با ضربه روحی
    • مشکلات شخصیتی
    • مسائل مربوط به نداشتن اعتماد به نفس و یا عزت نفس
    • مشکل در بیان احساسات و ابراز وجود
    • اختلالات روانی
    • مسائل مربوط به روابط در زندگی

    فواید درمان روانکاوی چیست؟

    دلایلی وجود دارن که روانکاوی آنلاین و در کل درمان روانکاوری رو از سایر درمان‌های روانشناسی متمایز میکنه، ما در این قسمت از مقاله به چند مورد از این ویژگی‌ها که مخصوص درمان‌های روانکاویست رو برای شما آوردیم:

    روانکاوی به شناسایی موضوعات تکرار شونده می‌پردازد

    برخی از افراد ممکنه از بعضی رفتارهایی که ممکنه به خودشون آسیب بزنه آگاهی داشته باشن ولی توان متوقف کردن اون رو نداشته باشن. یا نه بعضی افراد هستن که حتی از این الگوها و چگونگی تأثیر آنها بر رفتارهای خودشون آگاه نیستن که به کمک یهروانکاو میشه این مسائل رو شناسایی و کنترلشون رو در دست گرفت.

    6 روانکاو خانم خوب در تهران | بهترین دکتر روانکاو خانم

    روانکاوری بیشتر روی احساسات تمرکز می‌کند.

    اگه بخواییم یه مقایسه‌ای بین درمان شناختی رفتاری یا CBT با روانکاوی داشته باشیم، باید بگیم که CBT بر شناخت و رفتار متمرکزه، در حالیکه درمان روانکاوی آنلاین طیف کاملی از احساساتی رو که بیمار ممکنه تجربه کنه رو مورد  بررسی قرار میده.

    درمان روانکاوی به بررسی احساسات و رفتارهایی که فرد از بیانشون یا انجامشون اجتناب میکنه مورد بررسی قرار میده

    گفتیم که یکی از تکنیک‌های درمانی در روانکاوی آنلاین بحث مقاومت هست. چون بعضی از افراد اغلب از بیان یا ارائه برخی احساسات، افکار و موقعیت‌هایی که برایشان ناراحت‌کننده هست اجتناب می‌کنن. در حالیکه توی روانکاوی، روانکاو سعی میکنه بفهمه دلیل این مقاومت از بیان احساسات چیه، تا شاید بتونه به درمان فرد کمک کنه.

    جستجو در تجربیات گذشته فرد

    بعضی از درمان‌های روانشناسی بر زمان حال بیمار تمرکز میکنن  یا بررسی میکنن که چطور افکار و رفتارهای  حال حاضر بیماران میتونه روی عملکردهاشون تاثیر بگذاره. ولی رویکرد روانکاوی آنلاین با بررسی و گذشته فرد سعی میکنه تاثیر اتفاقات گذشته فرد رو بر مشکلات روانی حال حاضرشون کشف کنه. این روش درمانی میتونه به آدما کمک کنه که اگه مشکلی توی گذشته‌شون داشتن که الان داره آزارشون میده رو ترک کنن و به زندگیشون ادامه بدن.

    روانکاوی روابط بین فردی را بررسی می کند.

    در روش درمان روانکاوی، روانکاو میتونه با بررسی روابط فرد با دیگران چه در زمان حال و چه در زمان‌های گذشته اقدام به کشف چگونگی روابطش با دیگران بکنه.

    روانکاوی قضاوت نمیکنه.

    اکثر درمان‌های روانشناسی دیگه در راستای یه هدف خاصی حرکت می‌کنند و به عبارتی یه ساختار خاصی دارند که باید بر اساس اون پیش برن ولی در درمان روانکاوی آنلاین اینطوری نیست و فرد آزادانه میتونه راجع به همه مسائلش از جمله ترس‌هاش، آرزوهاش، خیالاتش و .. صحبت کنه بدون اینکه مورد قضاوت قرار بگیره.

    روانکاو آنلاین ؛ روانکاوی چیست؟ کلینیک روانکاوی در تهران

    مزایا و معایب روانکاوی آنلاین چیست؟

    طبیعیه که درمان آنلاین برای همه گزینه ایده‌آل نباشه و برخی‌ها نتونن اونطور که باید باهاش ارتباط برقرار کنن و ترجیح بدن درمانشون رو به صورت حضوری و به روش سنتی انجام بدن ولی برای خیلی از افراد روش درمانی خوب و ایده‌آله. در ادامه مطلب قصد داریم درباره مزایا و معایب روانکاوی آنلاین مطالبی رو ذکر کنیم.

    مزایای مشاوره آنلاین

    • با روانکاوی آنلاین میتونین از حریم خصوصی، آسایش و راحتی خانه خود یا هر کجا که هستین تنها با دسترسی به یه اینترنت با سرعت معقول، یه گوشی هوشمند و یا لپ تاپ درمان خودتون رو بدون اینکه از محل کار خودتون مرخصی بگیرین انجام بدین.
    • حتی اگر سبک زندگی یا شغل شما نیاز به حرکت زیاد داشته باشه، میتونین با همان درمانگر به صورت آنلاین به درمان بپردازید.
    • با یه سرچ ساده توی اینترنت میتونین متوجه بشین که شما انتخاب زیادی برای انتخاب درمانگر متخصص در حوزه‌های مختلف دارین که میتونین بدون در نظر گرفتن بٌعد مکانی و بدون محدودیت منطقه جغرافیایی خودتون یه روانکاو دارای مجوز در سراسر کشور خودتون یا حتی در سراسر جهان انتخاب کنین و درمان روانکاوی آنلاین داشته باشین.
    • حتی اگه شما توی یه کشور دیگه غیرهمزبان زندگی می‌کنین یا کار می‌کنین هم می‌تونین به واسطه ارتباط آنلاین با یک روانکاو بومی‌زبان از فرهنگ خودتون صحبت کنین.
    • شما توی اینترنت و فضاهای مجازی توانایی پیدا کردن یک روانکاوی که در مورد موضوع بسیار خاص شما تخصص داشته باشه و/یا در مورد مشکل خاص شما آگاهی داشته باشه رو دارین.
    • همانطور که گفتیم با روانکاوی آنلاین مشکل بُعد مسافت حل شده و حتی اگه شما تو خونه هستین، حمل و نقل مطمئن ندارین، یا در یک منطقه دورافتاده زندگی میکنی که در اون امکان مشاوره سنتی وجود نداره میتونین به راحتی از طریق اینترنت با روانکاوتون در ارتباط باشین اینطوری حتی مشکل برخی افراد که با یه تغییر کوچیک تو زندگیشون دچار ترس و اضطراب میشن هم حل میشه.
    • روانکاوی آنلاین معمولاً نسبت به حضوری هزینه کمتری داره، چون در درمان سنتی اجاره مکان معمولاً یکی از عناصر اصلی هزینه است یا فرد بیمار برای مراجعه به محل مطب یا کلینیک باید یکسری هزینه‌های اضافی پرداخت کنه که در روش آنلاین این هزینه‌ها کسر می‌شوند.
    • کسانی که محدودیت حرکتی دارند و امکان جابجایی راحت از مکانی به مکانی دیگر برایشان فراهم نیست نیز می‌توانند نهایت بهره و استفاده را از روانکاوی آنلاین ببرند.
    • گفتگو درمانی و ایمیل درمانی که از طریق متن انجام می‌شود، گزینه‌های عالی برای برخی از افراد در موقعیت‌های خاص هستند.

    مشاوره روانکاوی | روانکاو خوب در تهران

    معایب مشاوره آنلاین

    • کمبود نشانه‌های غیرکلامی مانند زبان بدن، حالات چهره و لحن صدا، به‌ویژه با گفتگوی زنده و مشاوره ایمیلی بزرگترین نقطه ضعف روانکاوی آنلاین است.
    • ممکنه شرکت‌های بیمه آمادگی پرداخت هزینه درمان آنلاین را نداشته باشن.
    • شما باید خیلی تحقیق کنین و مراقب باشین تا مطمئن بشین که روانکاوی که به صورت آنلاین با شما در ارتباطه واقعا همون کسیه که خودش میگه، یعنی کسیه که مدرک معتبر تحصیلی داره و تجربه کافی در این زمینه داره.
    • روانکاوی آنلاین با روانکاوی چهره به چهره متفاوته چون که همانطور که گفتیم امکان استفاده از تمام حواس در طول جلسه با این روش درمانی فراهم نیست و شما فقط با حواس بینایی و شنوایی خودتون توی جلسه حاضر میشین و حتی ممکنه در جلسه اول درمان ناامید بشید ولی به سرعت به این حس عادت میکنین.
    • اگه تحت فشار شدید روحی و عاطفی بشین، نیاز به تجویز دارو از سوی روانپزشک داشتین یا افکار خودکشی توی سرتون داشتین شاید روش آنلاین برای شما کارساز نباشه، و باید به دنبال خدمات مناسب در منطقه خودتون برای درمان باشید.
    • روش روانکاوی آنلاین برای کسایی که به دلیلی دوست ندارن شناخته بشن گزینه ‌ایده‌آلیه ولی خوب ازیه طرف هم ناامید کننده‌ست چرا که هر لحظه ممکنه اطلاعات محرمانه فرد که دوست نداره کسی ازشون مطلع بشه با یه هک ساده فاش بشه.
    • در روانکاوی چهره به چهره، شما به درمانگر در مطب ایشون مراجعه میکنین، به این معنی که روانشناس یا روانکاو این مسئولیت رو داره که یک فضای درمانی دائماً ایمن را برای شما فراهم کنه که آرام، پایدار و تا حد امکان به دور از هر نوع مزاحمت و نفوذ باشه تا روند درمانی رو مختل نکنه. در روانکاوی آنلاین، از آنجایی که شما در خانه یا محل کار خودتون هستین، مسئولیت ایجاد چنین فضایی برای هر جلسه به عهده خود شماست و شاید ایجاد فضای عاری از هر گونه صدا چون صدای زنگ تلفن یا صدای ساختمان‌سازی در محل یا صدای بچه کمی دشوار باشه.

    آیا روانکاوی آنلاین موثر است؟

    تحقیقات در مورد اثربخشی روانکاوی آنلاین نشون داده که برای افرادی که از اختلالات خلقی مانند افسردگی و مشکلات اضطراب رنج میبرن، مفیده. همچنین برای مشکلات عاطفی، مانند مشکلات رابطه با خود و دیگران، مسائل مربوط به اعتماد به نفس، مشکل در ابراز وجود، مدیریت استرس و تسکین خود، مشکل در برقراری ارتباط، در وابستگی مشترک و طیف وسیعی از مشکلات دیگر موثر هست. در تجربه شخصی خودم به عنوان یک فردی که از خدمات روانکاوی آنلاین بهره برده فهمیدم که به راحتی از طریق اسکایپ یا واتس اپ میشه یا روانکاو ارتباط برقرار کرده و  یک رابطه درمانی معنادار و ایمن ایجاد کرده و از توصیه‌های درمانی روانکاو بهره برد.

    روانکاوی و تکنیک های خود روانکاوی آیا موثر هستند؟

    درمان روانکاوی آنلاین چگونه است؟

    بوجیکا یکی از کلینیک‌های روانشناسیه که شما عزیزان میتونین با مراجعه به این سایت و انتخاب روانکاو و یا روانشناس مورد نظرتون از نظر آقا یا خانم بودن، تجربه و زمینه فعالیتشون یه جلسه ملاقات رزرو کنین و درمان آنلاینتون رو شروع کنین.

    افرادی که تحت درمان روانکاوی آنلاین هستن، معمولا هفته‌ای یک بار با درمانگر خودشون ملاقات میکنن و می‌تونن بسته به دلیل مراجعه‌شون به روانکاو چندین هفته، ماه یا حتی سال‌ها تحت درمان باقی بمونن. توی این درمان روانکاو از تکنیک‌هایی استفاده میکنه که افراد بتونن به بینش و شناخت نیروهای ناخودآگاهی که منجر به وضعیت روانی فعلی‌شون میشه، دست پیدا کنن.

    در درمان روانکاوی آنلاین هم تمامی پروسه‌های درمانی همانند جلسات حضور انجام می‌گیره با این تفاوت که از نظر فیزیکی روانکاو و بیمار از هم جدا هستن و فقط از طریق یک اینترنت و تلفن همراه یا کامپیوتر با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

    الان که چند ماهی هست از طریق اینترنت جلسات روانکاوی آنلاین با روانکاو عزیزم از کلینیک بوجیکا رو برگزار میکنم و به یه شناختی از خودم رسیدم و دارم یواش یواش با برخی مسائل آزار دهنده‌ای که تو گذشته من بودن کنار میام و در واقع تصمیم دارم خیلی از اونها رو فراموش کنم و به زندگی حال بچسبم و الان خوشبختانه حالم خیلی بهتر از قبل شده.

    روانکاو ایرانی در کانادا

    مزایا و معایب روانکاوی آنلاین

     

    چندین سال پیش که پای اینترنت به زندگی مردم و دنیای پزشکی باز شد، روان درمانگر ها حتی نمی تونستن تصور کنن که بشه روان درمانی رو آنلاین انجام داد. ما با پیشرفت خیلی سریع فناوری و الکترونیک، راه های ارتباطی گسترس پیدا کرد و  بسیاری از روان درمانگر ها بصورت آنلاین روانکاری خودشون رو انجام میدن مخصوصا بعد از شیوع کووید نوزده و به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی این پیشرفت، جای خود رو  بیشتر تو دل روان درمانگر ها باز کرد. البته که هنوز بعضی از روان درمانگر ها برای درمان روانکاوانه خودشون بصورت آنلاین مردد هستن. که التبه تا اندازه ای منطقیه.

    اگه میخواین برای بهبود حالتون تجربه روانکاوی متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

     

     

    telehealth for rehab e1585848038440 - روانکاوی آنلاین چیست؟ 5 دکتر روانکاو آنلاین خوب
    روانکاوی آنلاین

     

    آیا روان درمانی روانکاوانه آنلاین جواب می دهد؟

    شاید بشه با یک گوشی ساده با فردی که هزاران کلیومتر از ما دور تره صحبت کنیم، اما به این معنی نیست که روانکاوری بصورت آنلاین راحت باشه. زمانی که یک روانکاو بصورت تصویری داره با یک شخص صحبت میکنه میتونه تا اندازه ای زبان بدن فرد مثل حالت های چهره، جواب دادن های عصبی، لحن صدا و خیلی از ظرافت هایی که ناخوداگاه شخص رو آشکار میکنه ببینه.

    پس می تونیم بگیم که این دوشخص به اندازه ای که باید، کنار هم هستن تا بتونن در مورد احساساتی مثل، ترس، خشم، نگرانی، افسردگی و … صحبت کنن و این نوع روانکاوی آنلاین ( وجود دوربین ) خوب و قابلِ قبوله.

    حتما بخوانید: دکتر روانکاو خوب در شمال تهران 

    بعضی وقت ها خیلی از افراد دوست دارن زمانی که با یک روان درمانگر صحبت میکنن، بصورت ناشناس باشن تا بتونن راحت تر حرفشون رو بزنن.( چت کنن ) شاید این روش برای فرد بی خطر به نظر برسه و هویتش مخفی بمونه، اما چون روان درمانگر نمیتونه شما رو ببینه و حتی صدای شما رو بشنوه، این به ضرر شماست،  چون نشونه های زیادی توی صدا و حالات چهره فرد هست که می تونه به روانکاو برای درمان بهتر کمک کنه. البته با این روش آروم آروم به روان درمانگرتون اعتماد می کنید و می تونید برید پیشش، یا بصوت تصویری باهاش صحبت کنید.

    روان درمانی برپایه اعتماد فرد به روانکاو شکل می گیره. اگر مشکلاتی داشتید که به یک روان درمانگر مراجعه کردید ولی اعتماد کردن براتون سخته، نگران نباشید چون این به نفع شماس ! میدونید چرا ؟ چون روانکاو با شما همراه میشه؛ تا به شما گوش کنه، تا بتونید بهش اعتماد کنید و با این اعتماد سازی که بین شما و روان درمانگرتون ایجاد شده، رفته رفته توی روابطتون با سایر افراد، نگرانیتون، کمتر میشه و آمادگی بیشتری برای صحبت کردن دارید.

     

    حتما بخوانید :نمره هوش شما چنده؟

    چجوری می تونم در مقابل دوربین درباره افکار، احساسات، کشمکش ها و نگرانی های درونیم صحبت کنم؟

    شما خیلی زود و به سرعت به دوربین عادت می کنید و اون چیزی که واقعاً مهمه، رابطه خوبیه که با درمانگر خودتون ایجاد کردید. بین شما دو نفر صفحه نمایش نیست، احساسات شما و صحبت کردن در مورد مشکلاتی که دارید، بین شما داره رد و بدل میشه. تازه شما توی محیط امنی مثل اتاقتون هستید و احساس راحتی بیشتری می کنید.

    online counselingM - روانکاوی آنلاین چیست؟ 5 دکتر روانکاو آنلاین خوب
    روانکاو

    و اما مشکلات روانکاوی آنلاین

    صدا های عجیب غریب : بوق ماشین؛ رد شدن موتور، صدای جیغ بچه همسایه، صدای ساختمون سازی سر کوچه ! شاید از نظر شما موضوع مهمی نباشه، ولی درواقع هست، هرچی تمرکز شما بیشتر باشه، محیط آروم تر و امن تر باشه ، شما راحت تر و با  فکری بازتر می تونید صحبت کنید.

    در ادامه بخوانید :3 مرکز برتر روانکاوی در تهران 

    مثلا یه نفر مدیر فروش یه شرکته و دو تا خط تلفن داره، از طرفی هم میخواد درمان بشه و هم مشتری هاش رو از دست نده، وسط گفتگو با روانکاو، میگه یه لحظه صبر کن لطفا جواب تلغن رو بدم !!!! اما وقتی حضوری با روانکاو صحبت می کنی، دیگه سروقت گوشی نمیری، برای همین هم راحت تر صحبت می کنی و هم اینکه بهتر میتونی زمانت رو مدیرت کنی و به بقیه یاد بدی که همشه نباید کار کنی و نیاز به استراحت هم داری.

    شما دقت کن

    وقتی که روانکاو آنلاین میخواد باهات صحبت کنه، باید یه سری چیز ها رو رعایت کنی. شما وقتی حضوری میری پیش یک روان درمانگر، اون وظیفه داره و مسئوله که برای شما که یک محیط ایمن و آروم رو ایجاد کنه تا دور از هر نوع مزاحتمی بتونید راحت حرف هاتون رو بزنید.  اما در روانکاوی آنلاین، شما تو خونه یا محل کارتون هستید و مسولیت ایجاد کردن چنین فضایی با خودتونه.

    فرض کنید از محیط  کارتون می خواید با روان درمانگرتون صحبت کنید، دائم نگران این هستید که کسی حرف های شما رو نشنوه، تلفن محل کارتون زنگ میخور و هزار تا مورد دیگه . حالا واقعا شما چه جوری میخوان میون این همه دلنگرانی و عدم تمرکز، راحت حرفهاتون رو بزنید؟ تا زمانی که فضای درمانی شما دچار چنین اختلالاتی باشه، روند درمان به کندی پیش میره تا زمانی که یه راه حل خوب براش پیدا کنی.

    جدایی از مشکلات قطعی برق ، تموم شدن حجم اینترنت، صدا های اطراف، شارژ گوشی، محیط نا امن و ….. روانکاوی آنلاین هم میتونه مثل روانکاوی حضوری موثر باشه در صورتی که مواردی که گفتم رعایت بشه.

    5 1024x576 - روانکاوی آنلاین چیست؟ 5 دکتر روانکاو آنلاین خوب
    نوبت روانشناس

    مطالب پیشنهادی :

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.