روانپزشک خوب و 10 ویژگی برتر آن ! بهترین روانپزشک در تهران

ویژگی های یک روانپزشک خوب چیست؟ آیا می دانید؟ بهترین روانپزشک در تهران

روانپزشک خوب دارای ویژگی های متعددی است که به اختصار در این مقاله به آنها می پردازیم ، پس با ما همراه شوید
بهترین روانپزشک در تهران

  •  

    روانپزشک خوب کیست؟ 8 ویژگی یک روانپزشک خوب

     
    هیچوقت دوست نداشتم قرص اعصاب بخورم، همیشه با خودم می گفتم چرا باید با این سن کم، برای اعصابم قرص بخورم، من که دیوونه نیستم. اعتقادم این بود تا زمانی که میشه با روانشناس مشکلم رو حل کنم چرا باید قرص های شیمیایی بخورم. اما کار رسید به جایی که پیش هر روانشناسی که رفتم، گفت باید به طور همزمان دارو هم مصرف کنی.

    از این دکتر به اون دکتر رفتم برای اینکه یکیشون بگه لزومی به مصرف دارو نداری، اما تمام روانشناس هایی که رفتم بهم گفتن تو باید همزمان هم پیش روانشناس بری و هم دارو مصرف کنی. ترسم از عوارض داروهای اعصاب بود، میترسیدم وقتی دارو مصرف میکنم از دنیای واقعی خیلی دور بشم و هر زمان که به پزشکم نیاز دارم نتونم باهاش تماس داشته باشم چون از دوست هام چیز هایی شنیده بودم که واقعا می ترسیدم سمت روانپزشک برم.

    اما زمانی متوجه شدم دارم اشتباه فکر میکنم که یک روانپزشک خوب در تهران پیدا کردم و به دوست هام حق دادم که از روانپزشک بترسن چون قطعا پیش روانپزشک های خوبی نرفته بودن. بعد از مصرف داروهام و بهتر شدن وضعیت سلامت روانم، روانپزشک آروم آروم دز مصرفی دارو هام رو کم کرد و باعث شد که از مصرف دارو نترسم، چون خیلی با صبر و حوصله تمامی داروهام رو بهم توضیح داد و از عوارضشون گفت و بهم خیلی امید داد.

    دوست دارم از ویژگی های یه روانپزشک خوب براتون بگم تا شاید اگر شما هم مثل من از روانپزشک و مصرف دارو می ترسید نگاهتون تغییر کنه و بیشتر به فکر سلامتیتون باشید.

    1 1 750x430 - روانپزشک خوب و 10 ویژگی برتر آن ! بهترین روانپزشک در تهران
    روانپزشک خوب

    روانپزشک کیست؟

    روانپزشکی به شاخه خاصی از پزشکی اطلاق میگن که روی علل، پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های سلامت روان تمرکز داره و به طور کلی، رشته روانپزشکی بر این ایده استواره که عوامل بیولوژیکی مانند ژنتیک منجر به ایجاد علائم سلامت روانی و عاطفی می شه.
    روانپزشکان تشخیص میدن که عوامل اجتماعی و محیطی هم نیز میتونن روی سلامت روان نقش داشته باشن، اما معمولاً علائم سلامت روان رو از زاویه بیولوژیکی بررسی میکنن. روانپزشکان توی بسیاری از زمینه های مرتبط آموزش میبینن مثل:

    • ژنتیک
    • بیوشیمی
    • عصب شناسی
    • روانشناسی
    • علوم اجتماعی
    • روانپزشکی (تأثیر داروها بر خلق و خو و سلامت روان)

    حتما بخوانید: اسکیزوفرنی چیه ؟ | درمان اسکیزوفرنی

    اگه میخوای یه تجربه متفاوت درمانی داشته باشید با متخصصان روانپزشکی بوجیکا تماس بگیرید

    2006 2262 021  –  6858 2263 021

    تفاوت روانشناس و روانپزشک چیه؟

    روانپزشکان به عنوان متخصصان پزشکی که دارای گواهینامه هستن، مجاز به تشخیص و درمان و تجویز دارو برای بیماری روانی هستن.  شما معمولاً یک روانپزشک را در یک بیمارستان بزرگ، یک مرکز توانبخشی، یک دانشگاه پزشکی، خانه های سالمندان و یا کلینیک های رواشناسی و روانپزشکی میبیند.

    روانشناسان مجاز به تجویز دارو نیستن. در عوض، اونها رواندرمانی و تمریناتی رو توصیه می کنن که برای درمان سلامت روان مناسب هستن و این درمان و روش های درمانی که اونها انجام میدن، همه از طریق مشاهده دقیق و مشاوره با بیمارانشان انجام می شه. گاهی اوقات درمان یک فرد، باید به طور همزمان از طریق روانشناسی و روانپزشکی با هم انجام بشه.

    یک روانپزشک مؤثر نه تنها در شناسایی علائم بیماری های مؤثر باید خوب باشه، بلکه باید یک سری ویژگی های موثر دیگه ای داشته باشه. همراه من باشید تا بهتون بگم.

    9 ویژگی روانپزشک خوب چیه؟

     

    1- فروتنی داشته باشه

    کسی که متقاعد شده، تمام اطلاعات موجود در زمینه روانپزشکی رو در اختیار داره و به این فکر نمیکنه که روانپزشکی توی 20 سال گذشته کلی تغییر کرده و باید همیشه به روز باشه. وقتی یک پزشک بدونه که میتونه از کسی که اون طرف میزش نشسته میتونه کلی اطلاعات جدید یاد بگیره همیشه میتونه موفقیت بیشتری رو کسب کنه و اشکالی نداره که یه روانپزشک بگه ” واقعا نمیدونم… بذار بیشتر بررسیش کنم ” . پس اگر روزی این جمله رو از یک پزشک یا روانپزشک شنیدین خوشحال بشید، چون اون نمیخواد با دانش و اطلاعات قدیمی برای شما دارو تجویز کنه بلکه میخواد تمام جوانب رو طبق موارد علمی روز بررسی کنه.

    gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - روانپزشک خوب و 10 ویژگی برتر آن ! بهترین روانپزشک در تهران
    روانپزشک خوب

    2- عاقلانه تجویز میکنه

    یک روانپزشک متوسط یا بد، به علائم بیماری یک فرد گوش میده، کمی فکر میکنه و یهو یه نسخه ای با توجه به نمونه های قبلی که داشته تجویز میکنه، مخصوصا اگه یه دوست داروساز داشته باشه و باهاش قرار داد بسه باشه. پس تمام اطلاعاتی که باعث میشن یه روانپزشک دارو تجویز کنه باید از تحقیقات و صحبت های زیادی باشه که با میکنه نه قرارداد های کاری که بسته.

    حتما بخوانید: ۱۵ نکته مهم در مورد لیتیوم 

    3- تمام شرایط رو بررسی کنه

    یک روانپزشک خوب ممکنه قبل از تصمیم گیری در مورد برنامه درمانی برای بیمار، مجموعه ای از آزمایش ها رو روی بیمار انجام بده. مثلا بررسی کنه که آیا عوامل مؤثری مثل کمبود ویتامین D یا کم‌کاری تیروئید وجود داره که توی افسردگی بیمار نقش داره یا نه و یا درباره همه شکایات یا علائم ذکر شده توسط بیمار بررسی کنه و بعد از با توجه به تمام بررسی و آزمایش های انجام شده نسبت به تجویز دارو اقدام کنه.

    4- از پزشکان دیگه هم استفاده کنه

    یک روانپزشک مؤثر نه تنها در شناسایی علائم بیماری های مؤثر خوبه، بلکه باید با پزشکان در سایر تخصص هایی که مرتبط با رشته اون هستن در تماس باشه تا زمان هایی که لازمه بتونه برای درمان بهتر بیماران رو به اونها ارجاع بده و همیشه لیستی از بهترین پزشکان مثل: درمانگران ازدواج و خانواده، درمانگران شخصی (حمایتی) و شناختی-رفتاری، درمانگران کودکان و رواندرمانگر ها داشته باشه.

    حتما بخوانید: اهمال کاری | درمان اهمال کاری 

    اگه میخوای یه تجربه متفاوت درمانی داشته باشید با متخصصان روانپزشکی بوجیکا تماس بگیرید

    2006 2262 021  –  6858 2263 021

    5- کلی نگر باشه

    به عنوان بخشی از هر ارزیابی، یک روانپزشک خوب از بیماران خودش در مورد الگوهای خواب، رژیم غذایی، ورزش و عوامل استرس زای بیمار باید به طور خاص سوال کنه. یا حتی بخشی از جلسه رو به معرفی روش های غیردارویی بپردازه مثل: یوگا، نور درمانی یا روانکاوی. ای یعنی اینکه روانپزشک از نقاط قوت کلیدی هر بیمار آگاهه و بر اساس این نقاط قوت برنامه بهبودی رو پیشنهاد میده.

    در ادامه بخوانید: کودک لجباز ؛ علت لجبازی و نحوه ی برخورد کردن با او

    6- در دسترس باشه

    وقتی شما دارید دارو مصرف می کنید، ممکنه گاهی عوارض دارو رو یادتون بره، دچار استرس بشید و یا اینکه دارو در دسترس شما نباشه و نیاز باشه نوع داروتون رو تغییر بدید. پس حتما باید بتونید با روانپزشکتون تماس داشته باشید و اون در درسترس باشه، حالا این دسترسی می تونه از طریق تلفن، پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی و یا حتی ایمیل باشه.

     در ادامه بخوانید : بهترین داروی ضد افسردگی

    7- سوابق درمانی خوبی داشته باشه

    یه روانپزشک خوب باید تمام دز مصرفی دارو های شما، مدت مصرف، دارو های مصرف شده شما و تمامی علائم بیماری شما رو به خوبی یادداشت کنه تا هر بار که شما مراجعه کردید نیاز نباشه همه چیز رو توضیح بدید یا دوباره بنویسید. تصورکن، انقدر افسرده هستی که یادت نمیاد ماشینتو کجا پارک کردی، حالا با این شرایط باید اسم دارو هاتو یادت بیاد و هر چیزی رو که توضیح دادی و دوباره بگی، تو باید به یک روانپزشک اعتماد کنی، اما وقتی میبینی که اون اصلا یادش نیست که برات چه دارویی نوشته چطور میتونی راحت بهش اعتماد کنی و رازهاتو باهاش در میون بزاری؟ پس حتما باید به این نکته دقت کنی.

    حتما بخوانید: 7 علامت مهم پانیک 

    3 3 750x430 - روانپزشک خوب و 10 ویژگی برتر آن ! بهترین روانپزشک در تهران
    روانپزشک خوب

    8- بهت امید بده 

    یه روانپزشک خوب، باید همیشه بهت امیدواری بده و این یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام بده، چون اگر شما انکیز  امید کافی نداشته باشی، نمیتونی داروهات رو به موقع و درست مصرف کنی. البته این امید دادن باید منطقی باشه و قول های غیر واقعی به شما نده که مثلا ” با این دارو ها تا یکماه دیگه خوب میشی”. پروسه درمان زمان بره و ممکنه شما رو خسته کنه برای همین یک روانپزش خوب  باید همیشه بهت امید و انگیزه بده و روی پیشرفت بهبودی شما تمرکز داشته باشه تا شما خسته نشید و توی روند درمان کم نیارید.

    حتما بخوانید : رفتار درمانی کودکان اوتیسم | ۷ تکنیک موثر درمان اوتیسم خفیف

    روانپزشک خوب رو از کجا پیدا کنم؟

    اولین گام در پیدا کردن یک روانپزشک خوب، توجه کردن به سابقه پژوهشی اوست . این کار را می توانید از طریق وب سایت ها انجام دهید.بر اساس نام دکتر، تخصص و..

    اولین گام برای پیدا کردن یک روانپزشک خوب توجه به سابقه پژوهشی او است

    اما آنچه که حائز اهمیت است این است که قبل از رفتن به مطب روانپزشک خود اطلاعاتی را در مورد روانپزشک خود کسب کنید که این اطلاعات قبل از رفتن شما پیش روانپزشکتان به شما کمک می کنند.

    gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - روانپزشک خوب و 10 ویژگی برتر آن ! بهترین روانپزشک در تهران
    روانپزشک خوب

    کلینیک روانشناسی و روانپزشکی بوجیکا بزرگترین مرکز ارائه دهنده خدمات مشاوره ای و روانپزشکی در شمال تهران می باشد که روانشناسان،روانپزشکان آن بیشترین تلاش خود را در جهت جلب اعتماد شما و ایجاد محیطی امن و آرام انجام می دهند.

    هنگامی که روانپزشک خود را پیدا کردید و یک جلسه قرار ملاقات داشتید، باید تصمیم بگیرید خواسته شما از روانپزشکتان چیه و چه چیزی از او می خواهید؟ با توجه به اینکه روانپزشک شما از شما سوالاتی می کنند و شما پاسخ می دهید متوجه می شوید آیا مناسب مشکل شما هستند؟!
    در ادامه بخوانید : مشاوره ازدواج آنلاین 

    اگه میخوای یه تجربه متفاوت درمانی داشته باشید با متخصصان روانپزشکی بوجیکا تماس بگیرید

    2006 2262 021  –  6858 2263 021

    روانپزشک خوب چه کسی است؟

    در واقع  پاسخ این سوال آسان است. در حالی که معنی خوب برای هر فرد متفاوت است، یک نکته مهم می ماند و آن اینکه : روانپزشکی که از آن رضایت دارید یک روانپزشک خوب است. در واقع یک روانپزشک خوب انتظارات شما را به جا می آورد.

    سوالاتی که ممکن است از روانپزشک خود بپرسید

    1-آیا شما روان درمانی انجام می دهید؟ نظر شما در مورد دوقطبی و روان درمانی چیست؟
    2-نظر شما در مورد درمان های مکمل و رواندرمانی چیست؟
    3- دوره درمان شما چگونه است؟
    4-چند وقت یکبار برای ادامه درمان باید مراجعه کنم؟

    علاوه بر اینها ممکن است سوالاتی دیگر در مورد داروهای خاص، درمان ها و چیزهایی دیگر که راجع به آنها چیزهایی می دانیم بپرسیم. در واقع این سوالات برای روشن کردن مشکلات مربوط به شما است. این موضوع قضاوت کردن درمانگر نیست. سعی کنید از درمانگرتان نترسید زیرا او یک روانپزشک است.

    doctorataneuropsychiatrichospital 300x200 - روانپزشک خوب و 10 ویژگی برتر آن ! بهترین روانپزشک در تهران
    روانپزشک خوب

     روانپزشک عالی دارای این ویژگی ها است

    1-در یک زمان مناسب و کافی سوالات هدفمند را از بیمار خود می پرسد و قادر است با حداقل زمان، تشخیص و برنامه درمان را فراهم کند.
    2- به نگرانی های بیمار احترام می گذارد و به احساسات آن ها اهمیت می دهد.
    3-درک خوبی از داروها و بی خطر بودن و اثربخشی خوب آنها دارد.
    4-اگر بعد از آزمایش معقول دارو اثربخش نبود آن را متوقف می کند.
    5-اگر دارو عوارض جانبی داشته باشد احترام به خواسته بیمار می گذارد، دوز آن را کاهش داده یا دارو را تغییر می دهد. البته زمانی که این کار معقول و مناسب است (گاهی اوقات، اما نه همیشه).
    6- آگاهی لازم از احتمال اینکه خطر دارو ممکن است از مزایای آن بیشتر باشد را دارد.
    7-در صورت لزوم با پزشکان و درمانگران دیگر ارتباط برقرار می کند.
    8-سلامت روانی خود روانپزشک: آنها قادرند خشم خود را کنترل کنند و جلسات درمان را ادامه دهند.
    9-برپایی جلسات درمانی و تجویز دارو تا پایان درمان بیمار.

    در ادامه بخوانید: درمان بیش فعالی با نوروفیدبک 

    اگر به دنبال یک روانپزشک خوب هستید تمام ویژگی هایی که مطرح شد را می توانید مد نظر قرار دهید و یا قبل نوبت دهی به بررسی شرایط یا ویژگی های درمانگرتان بپردازید.

    اگه میخوای یه تحربه متفاوت درمانی داشته باشید با متخصصان روانپزشکی بوجیکا تماس بگیرید

    2006 2262 021  –  6858 2263 021

    gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - روانپزشک خوب و 10 ویژگی برتر آن ! بهترین روانپزشک در تهران
    روانپزشک خوب

    همیشه پیدا کردن یک روانپزشک و رواندرمانگر خوب و کار بلد زمان بر و سخت بوده، چون سلامت روان هر آدمی مستقیما با زندگیش، روابط کاری، روابط عاطفی و خانوادگیش درارتباطه برای همین پیدا کردن یک روانپزشک خوب خیلی مهمه. اما حالا ما میدونیم که یک روانپزشک خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشه ولی از کجا باید روانپزشک خوب پیدا کنیم؟ کسی که تمام این ویژگی هارو داشته باشه؟ و اینجاست که میخوام بهت بگم خوب جایی رو انتخاب کردی دوست من.

    کلینیک روانشناسی و روانپزشکی بوجیکا” سعی کرده تمام درمانگران خوب و حرفه ای رو در زمینه های مختلف مثل روانشناسی کودک و نوجوان، نوروفیدبک، روانکاوی، زوج درمانی، مشاوره ازدواج و روانپزشکی در یک کلینیک دور هم بیارن، تا هم زحمت شما برای پیدا کردن روانپزشک خوب کم بشه و هم تمامی درمانگران خوب و حرفه ای در کنار هم باشن تا بتونن در تمامی زمینه هایی که به سلامت روان مرتبط هستن با هم در ارتباط باشن.

    پس دوست من اگر از گشتن توی فضای مجازی، پرس و جو از دوست و آشنا و غریبه خسته شدی و دنبال یه روانپزشک خوب میگردی که تمام ویژگی هایی رو که برات گفتم رو داشته باشه و بتونه عاقلانه برات دارو تجویز کنه، در دسترس باشه، از علم روز آگاه باشه، بهت امید و انگیزه صحیح برای بهبودیت بده، همین الان برای اطلاعات بیشتر و رزرو وقت با بوجیکا تماس بگیر.

    5 300x169 - روانپزشک خوب و 10 ویژگی برتر آن ! بهترین روانپزشک در تهران
    نوبت روانپزشک

     

    مقالات مرتبط:

    روانپزشک کودک و روانشناس کودک!! تفاوتها در چیست؟

    روانپزشک تهران! چه زمانی به روانپزشک مراجعه کنیم؟

    اختلالات روانپزشکی کودکان و نوجوانان
    6تفاوت کلیدی بین روانپزشک و روانشناس!!!
    روانشناس کودک

    https://blog.vistastaff.com/traits-of-a-competent-psychiatrist


    دیدگاه مراجعان

    اکثر جاها این دغدغه رو داشتم در ارتباط با روانپزشک که حرفام رو کامل گوش نمیداد و سریع دارو می نوشت اما توی مرکز بوجیکا کاملا متفاوت بود قضیه خیلی با دقت و همدل بودن و روند دارو درمانی هم منظم تحت نظر بود هر زمان سوالی برام پیش میومد خیلی سریع پاسخگو بودن ، مرسی برای خدمات خوبتون

    دیدگاه مراجع
    خانم مژده


    اولش خیلی گارد داشتم ولی خداروشکر روانپزشک خیلی خوب بودم ممنونم از خانم دکتر عزیز که همدلانه همراهم بودن و خداروشکر الان هم قطع شده داروهام حالم هم خیلی خوبه به لطف آقای دکتر رستمی و خانم دکتر حجتی

    دیدگاه مراجع
    خانم سحر


    منم مثل بقیه دوستان چیزای خوبی نشنیده بودم در مورد دارو درمانی ولی وقتی فهمیدم لازمه که یک مدت استفاده کنم اعتماد کردم و از نتیجه هم راضی هستم ، بیشترین چیزی که اعتمادم رو بیشتر کرد این بود که روانپزشک بوجیکا خیلی راحت در ابتدا دارو تجویز نمیکردن با کلی ارزیابی این کارو انجام دادن

    دیدگاه مراجع
    آقای رضا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.