روانپزشک سعادت آباد | روانپزشک در قلهک | به روانپزشک باید چه بگوییم؟

بسته به اینکه از چه کسی سؤال می شود ، پاسخ های بسیاری وجود دارد. همه ما ممکن است بارها به یک روانپزشک با تجربه نیاز پیدا کرده باشیم ولی نمی دانیم چگونه می توان یک روانپزشک عالی را پیدا کرد. برای پی بردن به این مسئله در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

  • روانپزشک سعادت آباد

    روانپزشک سعادت آباد

    چه چیزی یک روانپزشک درجه یک می سازد؟ صفاتی که روانپزشک “ایده آل” را توصیف می کند چیست؟ چگونه یک روانپزشک در کارش عالی می شود؟ بسته به اینکه از چه کسی سؤال می شود ، پاسخ های بسیاری وجود دارد. همه ما ممکن است بارها به یک روانپزشک با تجربه نیاز پیدا کرده باشیم ولی نمی دانیم چگونه می توان یک روانپزشک عالی را پیدا کرد. برای پی بردن به این مسئله در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

    psychiatrist salaries new zealand 750x300 300x120 - روانپزشک سعادت آباد | روانپزشک در قلهک | به روانپزشک باید چه بگوییم؟
    روانپزشک سعادت آباد

    خصوصیات شخصی روانپزشک 

    • توانایی گوش دادن “فعال” و مشاهده “جامع”
    • ذهنیت و کنجکاوی روانشناختی
    • از اولین برخورد با مهارت و درگیر شدن و ایجاد اتحاد درمانی با بیماران
    • شفقت و همدلی، اما استحکام عملگرا در مورد مرزها
    • موضع غیرقانونی و شناخت محدودیتهای خود شخص
    • صداقت و رفتار اخلاقی بی عیب و نقص.

    تسلط بالینی روانپزشک

    – آشنایی کامل با اصول روانپزشکی و مدلهای رفتاری و روانشناسی
    –  برنامه درمانی ماهرانه ای را که نیاز به دانش گسترده ای در زمینه روان درمانی دارد، ایجاد می کند
    – هر جا که لازم باشد مداخلات مبتنی بر شواهد را اعمال می کند

    حرفه ای بودن در معالجه و رهبری کردن مراجعین

    • همیشه با ظاهری حرفه ای لباس پوشیده و مرتب است.
    • درگیر در انجمن های حرفه ای محلی، ملی و بین المللی است
    • با ایجاد ارتباط با سایر سازمانهای پزشکی و شرکت در ابتکارات پزشکی، مشخصات روانپزشکی را در حوزه پزشکی افزایش می دهد.

    اثربخشی سازمانی

    • زندگی متعادل و منظم و حرفه ای و شخصی را هدایت می کند.
    • ارتباط کاری را با افراد مربوط به معالجه بیمار، از جمله اعضای خانواده ، متخصصان بهداشت روان، سرپرست بیمارستان ، کلینیک ها ، شرکت های بیمه ، گروه های مدافع و سیستم حقوقی به درستی هدایت می کند
    • سابقه پزشکی سازمان یافته و کامل با رتبه بندی مبتنی بر اندازه گیری شدت بیماری و عوارض جانبی را حفظ می کند.

    نقش اجتماعی روانپزشک 

    خود را به عنوان الگویی برای کسانی که به دنبال مشاوره و راهنمایی نه تنها برای اختلالات روانپزشکی ، بلکه برای معضلات مختلف اجتماعی نیز هستند ، قلمداد می کند.
    از داشتن شخصیتی عمومی در جامعه که عقاید آنها توسط افراد غیر روحانی و سایر افراد حرفه ای ارزیابی شده است ، احساس راحتی می کند
    به عنوان سفیر حرفه ای با آموزش به مردم از طریق رسانه های مختلف برای پاک کردن تصورات غلط در مورد بیماری روانی یا روانپزشکی خدمت می کند.

    Psychiatrist vs therapist whats the difference 4 300x169 - روانپزشک سعادت آباد | روانپزشک در قلهک | به روانپزشک باید چه بگوییم؟
    روانپزشک سعادت آباد

    یادگیری مادام العمر

    متقاعد به نیاز به یادگیری مداوم در عصر رشد لگاریتمی دانش پزشکی است. در هفته چندین مقاله از مجلات کلیدی در مورد پیشرفت های بالینی و علمی اخیر مطالعه می کند و در صورت لزوم آنها را برای بیماران اعمال می کند در ادامه جلسات آموزش پزشکی شرکت می کند و یا ارائه می دهد و سؤال می کند یا اظهار نظر می کند (حضور فعال ، غیرفعال).

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه های روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان کلینیک بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    کمک به دانش جدید روانپزشکی

    • نیازهای بزرگ برآورده نشده در روانپزشکی را تشخیص می دهد ، از تحقیقات پشتیبانی می کند و می فهمد که تحقیق امروز درمان بهتر فرداست
    • بیماران را به پروتکل های تحقیقات بالینی در موسسه دانشگاهی ارجاع می دهد و به عنوان یک جمع کننده یا جمع آوری داده ها همکاری می کند
    • زمان نوشتن موارد بالینی غیرمعمول را به عنوان نامه ای به ویرایشگر یا گزارش پرونده و ایجاد ایده های جدید بالینی می برد
    •  یک آکادمی تمام وقت ، داوطلب برای تدریس یا نظارت دانشجویان پزشکی یا ساکنین در دانشکده پزشکی محلی یا بیمارستان آموزشی است.
    • روانپزشکان بسیار کمی می توانند در هر 7 حوزه برتر باشند ، اما بیشتر معیارهای مربوط به چندین مورد از آنها را دارند. هر روانپزشک با کوشش و انگیزه می تواند از خوب به سمت عالی بودن حرکت کند. اگر اکثر ما این کار را انجام دهیم ،جایگاه حرفه روانپزشکی ما رو به بهبود می رود.

    روانشناس یا روانپزشک؟کدام یک برای شما مناسب است؟

    شباهت ها

    روانپزشکان و روانشناسان انواع مختلفی از پزشکان آموزش دیده برای کمک به شما در مقابله با مشکلات سلامت روان هستند. هر دو هستند تا با شما درمورد مشکلات مربوط به روان صحبت کنند. آنها هدفشان این است که وسایل لازم برای مدیریت موضوعات در زندگی روزمره را در اختیار شما قرار دهند.

    تفاوت ها

    تحصیلات

    روانپزشکان پزشکانی هستند که از دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شده اند ، یک سال کارآموزی پزشکی دارند و 3 سال اقامت در ارزیابی و درمان اختلالات سلامت روان دارند. روانشناسان دارای مدرک دکترا در یک حوزه روانشناسی ، مطالعه ذهن و رفتار انسان هستند. آنها پزشک نیستند. یک روانشناس می تواند دکترای روانشناسی مشاوره داشته باشد. به طور معمول ، آنها 1-2 سال کارآموزی را انجام می دهند. برخلاف روانپزشکان ، روانشناسان نیز در ارائه تست های روانشناختی (مانند تست های ضریب هوشی یا تست های شخصیتی) آموزش می بینند.

    روانپزشکان به دلیل آموزش های پزشکی می توانند دارو را تجویز کنند – احتمالاً رایج ترین وجه تمایز بین این دو زمینه. اما چند ایالت به روانشناسان اجازه می دهد در صورت گذراندن دوره ای از روانشناسی ، تعداد محدودی از داروهای روانپزشکی را تجویز کنند.

    رویکرد

    روانشناسان معمولاً برای تمرین روان درمانی آموزش می بینند – در مورد مشکلاتشان با بیمارانشان صحبت می کنند. اما روانپزشکان بیشتر روی تاثیرات فیزیولوژی و دارو ها بر حالات روانی افراد تمرکز دارند.

    psychiatrist 1 300x150 - روانپزشک سعادت آباد | روانپزشک در قلهک | به روانپزشک باید چه بگوییم؟
    روانپزشک سعادت آباد

    روانشناسی در مقابل روانپزشکی

    از آنجا که روانپزشکان پزشک معالج هستند ، می توانند داروها را تجویز کنند و بیشتر وقت خود را با بیماران در مدیریت دارو به عنوان یک دوره درمانی می گذرانند. روانشناسان بطور گسترده روی روان درمانی و معالجه رنج عاطفی و روانی در بیماران با مداخله رفتاری تمرکز می کنند. روانشناسان همچنین برای انجام تست های روانشناسی واجد شرایط هستند ، که در ارزیابی وضعیت روانی فرد و تعیین موثرترین دوره درمان بسیار مهم است.

    روانشناسی در مقابل روانپزشکی در عمل

    پس از مراجعه به پزشک اصلی برای مراجعه ، ممکن است یک بیمار به طور مرتب با یک روانشناس همکاری کند که به تصحیح الگوهای رفتاری می پردازد. آن روانشناس ممکن است بیمار را به روانپزشکی ارجاع دهد که بتواند دارو را تجویز و نظارت کند. این روانشناس و روانپزشک در کنار هم کار می کنند تا علائم بیمار را از نظر رفتاری و بالینی درمان کنند. زمینه های روانشناسی و روانپزشکی هم در تحقیق و هم برای توسعه درمان برای بهبود سلامت روان و عاطفی ضروری است. روانشناسان و روانپزشکان یک هدف مشترک دارند: کمک به افراد برای بهتر شدن.

    برای استفاده از خدمات روانشناسی در زمینه های روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان کلینیک بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 – 02126767945 – 09212773724

    مطالب پیشنهادی:

    https://www.mdedge.com/psychiatry/article/64514/practice-management/model-psychiatrist-7-domains-excellence

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.