5 روانشناس بالینی خوب در کرمان

روانشناس بالینی در کرمان متخصصان واجد شرایطی هستند که قادر به ارائه خدمات مستقیم به مراجعانی هستند که در زمینه مسائل ذهنی یا رفتاری به کمک نیاز دارن و در روان سنجی متخصص هستند

  • روانشناس بالینی در کرمان

    یه مدتی بود که انگیزه‌مو برای خیلی از کارا از دست داده بودم، دیگه هیچ کدوم از کارایی که قبلا منو به شور و شعف میآورد خوشحالم نمیکرد، نمیدونستم چه اتفاقی برام افتاده ولی همشو ربط میدادم به اتفاق اخیری که باعث فوت ناگهانی یکی از عزیزانم شده بود. اصلا دوست نداشتم با کسی معاشرت کنم ولی از اونجایی که یکی از دوستای نزدیکم توی کلینیک تخصصی روانشناسی بوجیکا توی حوزه روانشناس بالینی فعالیت میکنه و یه روانشناس خوب کرمان محسوب میشه، منو وادار به دریافت مشاوره و صحبت با خودش کرد، و متاسفانه ایشون تشخیص دادن که من به افسردگی شدید مبتلا شدم و باید هر چی زودتر تحت درمان قرار بگیرم…

    طبق آمار انواع بیماری‌های روانی از اضطراب گرفته تا اسکیزوفرنی از هر 5 بزرگسال در ایالات متحده یک نفر را تحت تاثیر قرار میده. به طور متوسط هم ​11  سال طول میکشه تا این افراد پس از اینکه علائم بیماری روانی برای اولین بار خودش رو نشون داد، تحت درمان قرار بگیرن. علائم انواع این اختلالات هم ممکنه شامل تغییرات در خلق وخو، رفتار، اشتها، خواب، حافظه و شخصیت باشه. خوشبختانه، یک رشته حرفه‌ای وجود داره که به دنبال درک ذهن انسان در تمام عملکردها و ناکارآمدی‌های آن هست.

    انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA) روان‌شناسی را به عنوان «مطالعه ذهن و رفتار» تعریف می‌کنه. خیلی از شاخه‌های مختلف روان‌شناسی در طول سال‌ها برای بررسی علمی افکار، احساسات و رفتار انسان توسعه یافته‌اند. این شاخه‌ها عبارتند از:

    • روانشناسی غیرعادی (غیر طبیعی)
    • روانشناسی رفتاری
    • روانشناسی بالینی
    • روانشناسی شناختی
    • روانشناسی رشد
    • روانشناسی قانونی
    • روانشناسی صنعتی-سازمانی
    • روانشناسی شخصیت
    • روانشناسی اجتماعی

    برخی از این رشته‌های روانشناسی به شدت به تحقیق متمایل هستن، و زمان زیادی رو در آزمایشگاه به سر میبرن و خیلی کم پیش میاد که به طور مستقیم با مراجعه‌کننده ارتباط داشته باشن. اما یکی از شاخه‌ها بنام شاخه روانشناسی بالینی به طور خاص بر تعامل با مراجعین و تشخیص و درمان بیماری‌های روانی آن‌ها تاکید دارد که در این مقاله به طور مفصل بهش خواهیم پرداخت.

    روانشناس بالینی کیست؟

    روانشناسان بالینی متخصصان واجد شرایطی هستن که قادر به ارائه خدمات مستقیم به مراجعانی هستن که در زمینه مسائل ذهنی یا رفتاری به کمک نیاز دارن و در روان سنجی (یا سنجش روانشناختی) متخصص هستن. این افراد تست‌های شناختی و شخصیتی را اجرا و تفسیر میکنن، بیماری‌های روانی رو تشخیص میدن، برنامه‌های درمانی ایجاد میکنن و روان‌درمانی انجام میدن.

    روانشناس بالینی در کرمان با افراد و همچنین تیم‌ها و سازمان‌ها برای توسعه و حمایت از عملکرد روانشناختی کار میکنن. توی اغلب شهرها و به ویژه کرمان میشه با مراجعه به کلینیک‌های روانشناسی، درمانگاهها و بیمارستان‌ها و حتی با مراجعه به برخی سایت‌های روانشناسی با یه روانشناس خوب کرمان ارتباط برقرار کرده و در صدد شناسایی و رفع مشکلات روحی، روانی و رفتاری پرداخت.

    bigstock Concept for consultation with 105164687 min 1 357x210 - 5 روانشناس بالینی خوب در کرمان
    روانشناس بالینی کرمان

    اگه میخواین برای بهبود خجالتی بودن درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

     

    روانشناس بالینی چه می کند؟

    روانشناسی بالینی رایج‌ترین تخصص روانشناسیه و یه روانشناس بالینی مستقیماً در زمینه سلامت روان با بیمارانش کار میکنه. این متخصصان ممکنه با بیماران تک‌به‌تک یا در یک محیط گروهی کار کنن و بیماران رو از نظر انواع اختلالات روانی مختلف مورد بررسی و  تشخیص قرار بدن و کار درمان رو روی اونها آغاز کنن.

    تفاوت روانشناسان بالینی با دیگر انواع روانشناسان در اینه که این افراد در حوزه روانشناسی غیرعادی تخصص دارن. در حالی که برخی از روانشناسان بالینی انواع اختلالات و رفتارهای روانی را درمان میکنن، برخی دیگه هم ترجیح میدن روی یک اختلال خاص مثلاً اسکیزوفرنی تمرکز کنن.

    توجه به این نکته ضروریه که روانشناس بالینی در کرمان معمولاً دارو تجویز نمیکنه. طبق قانون، فقط روانپزشکان (که پزشک هستند) میتونن داروهای روانپزشکی را تجویز کنن. در حالی که روانشناسان و روانپزشکان ممکنه هر دو در زمینه سلامت روان کار کنن، ولی نقش‌های بسیار متفاوتی دارن.

    هدف یک روانشناس بالینی در کرمان اینه که به مراجع خودش کمک کنه تا مسائل روانی، عاطفی یا رفتاری خودشون رو شناسایی کنن و سپس با تعریف اهداف و برنامه عمل به اونا کمک کنه تا به رشد فردی، اجتماعی، آموزشی و شغلی برسن.

    روانشناسان بالینی از به روزترین نسخه DSM (راهنمای تشخیصی و آماری) استفاده میکنن که توسط انجمن روانشناسی آمریکا (APA) منتشر شده تا تشخیصشون و همچنین برنامه‌های درمانی خودشونو تأیید کنه. روانشناسان بالینی باید برنامه‌های درمانی خودشونو برای هر بیمار خاص تنظیم کنن، چون افراد مختلف مشکلات متفاوتی دارن و بهترین پاسخ رو به اشکال مختلف درمان میدن. حتی دو نفر با مشکل مشابه ممکنه به برنامه‌های درمانی و بهبودی بسیار متفاوت پاسخ بدن.

    به منظور توسعه روش‌های معتبر و قابل اعتماد برای اندازه‌گیری میزان کارایی درمان‌ها و مداخلات خاص، تحقیقات ارزیابی در روان‌شناسی بالینی درگیره. بنابراین، بخش بزرگی از شغل یک روانشناس بالینی در کرمان شامل ارزیابی و ایجاد آزمون‌های معتبر و قابل اعتماد است.

    ارزیابی‌ها رو میشه با مصاحبه با افراد، مشاهده سوابق پزشکی و انجام مشاهدات بالینی انجام داد. آزمون رو هم می‌توان در قالب آزمون‌های هوش و پیشرفت، آزمون‌های حرفه‌ای یا سایر آزمون‌هایی که برای سنجش استعداد و سطح مهارت طراحی شده‌اند انجام داد. با اتخاذ چنین رویکرد ارزیابی جامع، روانشناسان بالینی قادر به تصمیم‌گیری در مورد مؤثرترین و مناسب‌ترین درمان‌ها و مداخلات روانشناختی برای مراجعان خود هستند.

    وظایف و مسئولیت های یک روانشناس بالینی در کرمان شامل چه  مواردی است؟

    از جمله وظایف و مسئولیت‌های بهترین روانشناس کرمان که در حوزه بالینی فعالیت میکنه میشه موارد زیر رو نام برد:

    • انجام تحقیقات و جمع‌آوری داده‌ها برای افزایش درک روانشناسی بالینی و انتشار یافته‌های پژوهشی در مجلات علمی
    • مشاوره با سایر متخصصان رفتاری و بهداشتی و سازمان‌ها در مورد خشونت، خودکشی و ناراحتی‌های روانی شدید
    • داشتن دانش گسترده در مورد بیماری روانی و نحوه تشخیص و درمان آن
    • درک گستره وسیع مسائل مربوط به سلامت روان و چگونگی بروز آنها در هر سنی
    • مصاحبه با مراجعه‌کننده‌ها به منظور درک خواسته و نیازهای آنها
    • شناسایی مسائل روانی، عاطفی یا رفتاری
    • ارزیابی نگرش، رفتار و توانایی‌های مددجو با استفاده از آزمون روانشناختی
    • تشخیص اختلالات روانی، عاطفی یا رفتاری
    • طراحی برنامه‌های اصلاح رفتار پس از تشخیص مشکل مراجعه‌کننده
    • ابداع، توسعه و اجرای درمان یا درمان مجزا برای تک‌تک افراد
    • ترکیب روش‌های روان‌سنجی مختلف برای بهبود وضعیت مراجع
    • کمک به مشتریان برای تعریف اهداف و برنامه‌ریزی یک دوره اقدام برای دستیابی به آن اهداف
    • نظارت بر پیشرفت مشتری از طریق جلسات درمانی یا جلسات منظم
    • مشاهده، پایش و امتحان کردن درمان مناسب برای اثربخشی آن
    • نگهداری حساب‌ها و نگهداری سوابق پیشرفت فرد مراجعه کننده
    • کار با مددکاران اجتماعی، پرستاران، پزشکان، کاردرمانگران و روانپزشکان
    • برقراری ارتباط با بستگان، والدین یا عزیزان بیمار
    • ارائه راهنمایی به مراقبین مددجو
    • برگزاری کلاس‌های تدریس

    محل کار یک روانشناس بالینی کجاست؟

    روانشناسان بالینی در زمینه‌های مختلف سلامت روان، پزشکی و خدمات اجتماعی کار پیدا میکنن. خیلی از روانشناسان بالینی خوداشتغال هستن و در مطب خصوصی خودشون با مشتریان کار میکنن. دیگران با دیگر متخصصان سلامت روان به صورت شریکی به فعالیت میپردازن.

    برخی از روانشناسان بالینی برای کار بیمارستان‌های بهداشت روان یا خانه‌های گروهی رو انتخاب می‌کنن. برخی دیگر از طریق برنامه‌های دولتی یا خیریه که در خدمت جامعه هستن، یا از طریق برنامه‌های دانشگاهی که به دانش‌آموزان و کارکنان آن مدرسه خاص خدمت می‌کنن، شغل پیدا میکنن.

    What To Know About Clinical and Counseling Psychology 1 - 5 روانشناس بالینی خوب در کرمان
    روانشناس بالینی کرمان

    اگه میخواین برای بهبود خجالتی بودن درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    گاها یه روانشناس بالینی در کرمان فقط بر انجام تحقیقات در یک محیط دانشگاهی تمرکز میکنه. چند نمونه از موضوعات پژوهشی بهترین روانشناس کرمان عبارتند از: اثربخشی درمان‌ها، فرآیندهای تغییر رایج در درمان؛ توسعه یا ارزیابی برنامه‌های پیشگیری؛ اعتبارسنجی روش‌های ارزیابی؛ آسیب شناسی روانی رشد؛ و اپیدمیولوژی رشدی و … .

    اگه مشکلی داشتیم به چه کسی باید مراجعه کنیم، روانشناس بالینی در کرمان، روانکاو، مشاور و یا درمانگر؟

    افرادی که به دنبال کمک هستن، گاهی اوقات به این دلایل که دیگران اونها رو فرد قوی میدونن و یا حتی نمیدونن باید به چه کسی مراجعه کنن از این کار خودداری میکنن، این افراد سردرگم هستن و نمیدونن اگه مشکل X رو دارند به چه کسی باید مراجعه کنن – روانشناس؟ روانپزشک؟ شاید یه مشاور، یا یه روانکاو؟

    بین مشاغل مختلف از این قبیل همپوشانی وجود داره و  همه در جهت درک و امیدواری به بهبود وضعیت ذهنی افراد قدم برمیدارن. ولی خوب خیلی از بیماران تفاوت بین مشاغل ذکر شده رو نمیدونن و بنابراین در مورد اینکه چه کسی را باید ببینن مطمئن نیستن. برخی از بیماران فکر میکنن که همه متخصصان سلامت روان تقریباً یک کار را انجام میدن، اما تفاوت‌های قابل توجهی وجود داره، به ویژه در سطح آموزش، و نحوه عملکرد و درمان‌هایی که ارائه میدن، پس  بیایید نگاهی به برخی از این تفاوت‌ها بیندازیم.

    روانپزشکان

    روانپزشک کسیه که دارای مدرک پزشکیه، و سپس به سمت تخصص در سلامت روان رفته، آنها پزشکان بسیار آموزش‌دیده هستن. یه روانپزشک حداقل یک سال به عنوان پزشک در پزشکی عمومی و جراحی کار کرده. سپس حداقل 6 سال دیگر در زمینه کمک به افراد دارای مشکلات روانی آموزش دیده. روان‌پزشکان در کار با مشکلات خاصی که بر گروه‌های خاصی از مردم، بزرگسالان، کودکان و بزرگسالان مسن‌تر تأثیر می‌گذاره، تخصص پیدا میکنن و مهارت‌هایی را توسعه می‌دهند – که منجر به این حوزه تخصصی می‌شه.

    روانپزشکان وضعیت ذهنی یک فرد را ارزیابی میکنن، بیماری روانی را تشخیص میدن، استفاده از طیف وسیعی از داروها رو برای کمک به بهبودی فرد رو بررسی میکنن، توصیه‌های روانشناختی ارائه میدن، و همچنین مداخلات روانشناختی خاصی رو توصیه میکنن، که برای آن ممکنه به یک روانشناس بالینی در کرمان یا هر شهر دیگه‌ای مراجعه کنن.

    شناخته شده‌ترین تفاوت روانپزشکان با سایر حرفه‌ها مثل روانشناس بالینی در کرمان اینه که روانپزشکان به عنوان پزشک قادر به تجویز دارو هستن، در حالی که هیچ یک از این متخصصان دیگری که در مورد آنها صحبت میکنیم قادر به انجام این کار نیستن.

    روانشناسان بالینی

    روانشناسان بالینی با مدرک روانشناسی شروع میکنن، سپس به عنوان دستیار روانشناس تجربه کاری کسب میکنن و زیر نظر یک روانشناس ارشد بالینی کار میکنن. پس از این تجربه (که میتونه 2-4 سال باشه)، آنها به مدت 3 یا 4 سال به دانشگاه برمیگردن تا آموزش بالینی خودشونو  در سطح دکترا تکمیل کنن. روانشناسان بالینی با مدرک دکترا یکی از بالاترین سطوح آموزش را در بین تمام متخصصان مراقبت‌های بهداشت روان دریافت کردن و به طور متوسط ​​9 سال را صرف آموزش و تعلیم دیدن کردن.

    روانشناسان بالینی حداقل در دو مدل روانشناختی تخصص کسب خواهند کرد که یکی از آنها معمولاً مدل رفتاری شناختی است، سایرین ممکنه شامل مدل روان پویایی، مدل روانکاوی یا مدل سیستمی باشد. نوع مداخله درمانی که به شما ارائه میشه، به پایه شواهد مشکل خاص شما بستگی داره. انواع مداخلات عبارتند از:

    • رفتار درمانی شناختی (CBT)
    • درمان پذیرش و تعهد (ACT)
    • رفتار درمانی
    • درمان شناختی تحلیلی (CAT)
    • درمان یکپارچه
    • درمان بین فردی
    • CBT مبتنی بر ذهن آگاهی
    • رفتار درمانی دیالکتیکی

    روانشناسان بالینی بر ارزیابی‌های مبتنی بر شواهد قوی تمرکز میکنن، آنها شرایط سلامت روان را شناسایی و تشخیص میدن، آنها درک درستی از علائم روانشناختی و درمان‌های مربوطه دارن. روانشناسان بالینی کاوش‌های عمیقی را در مورد رابطه بیمار با خود، با افراد زندگی خود و با کل جهان ترویج میکنن تا ریشه مشکلات اجتماعی، روانی، عاطفی و شناختی/عصب روانشناختی را پیدا کنن.

    روانشناس بالینی کرمان به شما کمک میکنه تا رفتارهای تکرار شونده‌ای را که باعث ناتوانی روانی شما میشه رو شناسایی و دسته‌بندی کنین و یه برنامه واقعی و محکم با مراحل واقعی قابل مدیریت بسازید که به شما کمک میکنه تا از چرخه‌های خود ویرانگر رها بشید تا به شما کمک کنه تا به نسخه‌ای از خودتان تبدیل بشید که میخواید باشید.

    اگه میخواین برای بهبود خجالتی بودن درمان متفاوتی داشته باشید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    روانکاوی

    روان درمانی روانکاوانه بر اساس نظریه‌ها و عملکردهای روانشناسی تحلیلی و روانکاویه و هدفش تغییر عمیق در شخصیت و رشد عاطفی است. این می‌تونه به اختلالات روانی خاص یا احساس رضایت بیشتر در زندگی که ناشی از افزایش درک خود است کمک کند. بر خلاف روانشناسی بالینی که اغلب یک فرآیند فعال و هدایت کننده تغییر است، روانکاو به شما نمی‌گوید که چه کاری انجام دهید. در عوض با افزایش آگاهی از دنیای درونی و ناخودآگاه خود، بصیرت بیشتری ایجاد می‍‌کنید، که می‌تواند منجر به انتخاب‎‌های مختلف شود، که به نوبه خود پریشانی را کاهش می‌دهد. روانکاوی یک درمان طولانی مدت است، زمان درمان متفاوت است، اما معمولاً 1 تا 3 سال و اغلب بیشتر، با بیش از دفعات حضور در جلسات هفتگی طول میکشد تا نهایتا تغییر حاصل شود.

    tim mossholder bo3SHP58C3g unsplash 1 1 scaled 1 - 5 روانشناس بالینی خوب در کرمان
    روانشناس بالینی کرمان

    آیا باید به روانشناس مراجعه کرد یا روانپزشک؟

    در کل با توجه به تمام مواردی که ذکر شد یک تفاوت عمده بین این روانشناس بالینی و روانپزشک این است که در حالی که یک روانشناس بالینی کرمان معمولاً رفتار شما را بررسی می‌کند، یک روانپزشک به احتمال زیاد ابتدا به عوامل بیولوژیکی پشت مشکلات سلامت روان شما نگاه می‌کند.

    اینکه یک روانشناس یا روانپزشک را انتخاب کنید ممکنه به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. برخی از روانپزشکان فقط دارو تجویز می‌کنن و روان درمانی نمی‌کنن، بنابراین ممکنه شما عزیزان برای دریافت دارو و درمان هم به روانپزشک و هم روانشناس نیاز داشته باشید که البته بسیاری از روانپزشکان هر دو کار تجویز دارو و روان‌درمانی را انجام می‌دهند.

    حتما بخوانید: مرکز مشاوره کرمان | روانشناس خوب در کرمان ( حضوری و آنلاین)

    در نهایت اینکه شما عزیزان ممکنه توی شهرهایی زندگی کنین که از لحاظ دسترسی به خدمات سلامت روان در تنگنا باشین، یا شرایطی داشته باشین که دوست نداشته باشین کسی از مراجعه شما به روانشناس اطلاع پیدا کنه به عنوان مثال در صورت عدم دسترسی راحت به روانشناس بالینی کرمان شما عزیزان به راحتی میتونین از شهر کرمان و یا هر کدوم از شهرهای اطراف این شهر برای دریافت بهترین خدمات روانشناسی فقط از طریق مراجعه به سایت کلینیک تخصصی روانشناسی بوجیکا و رزرو یه قرار ملاقات، تنها با داشتن یه گوشی تلفن همراه و اینترنت تمام مشکلاتتون رو با یه فرد امین درمیون گذاشته و بهترین قدم رو برای بهبود مشکلات روحی و روانیتون بردارین.

    child psychologist manchester - 5 روانشناس بالینی خوب در کرمان

    روانشناس بالینی کرمان با صحبت‌ها و گفتاردرمانی‌هایی که با دوست روانشناسم داشتم حال روحیم کمی بهتر شده بود ولی ایشون منو به یه روانپزشک هم از کلینیک بوجیکا ارجاع دادن چون تشخیص دادن که برای بهبود علائم جانبی افسردگی حتما لازمه که یه مدت مشخصی دارو مصرف کنم.

     

     

    5 750x430 1 - 5 روانشناس بالینی خوب در کرمان

    مطالب پیشنهادی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.