مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا

  • قصد مهاجرت به آمریکا رو داشتم و از خیلی وقت پیش از طریق مکاتبه با اساتید دانشگاههای ایالات متحده آمریکا قصد داشتم از یکی از دانشگاههای این کشور اپلای بگیرم و برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کنم. اولش خیلی ذوق و شوق داشتم و با یه خانمی هم آشنا شدم که هدفمون یکی بود، بعد از ازدواج کارامون جور شد و با هم رفتیم.

    خیلی نگذشته بود که حس دلتنگی من برای خانواده‌م شروع شد و برخلاف من، همسرم با انگیزه و انرژی داشت به کارهای دانشگاهش میرسید. حس کردم از زندگی اونطوری که باید لذت نمیبرم و با اینکه خودم با میل خودم و طی سالها تلاش به این موقعیت خوب رسیده بودم ولی حس پشیمانی بهم دست داده بود و تمایلم به برگشت بود ولی حس میکردم با اینکار درحق همسرم که اینقد با انگیزه داشت کارهاشو پیش میبرد ظلم میکنم.

    به همین دلیل تصمیم گرفتم با یه مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا که از طریق کلینیک روانشناسی بوجیکا باهاشون آشنا شده بودم جلسه ملاقات بزارم و ….

    در این مقاله ما با عنوان مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا همراه شما هستیم تا به شما روش‌های یافتن یه روانشناس خوب و چگونگی برقراری ارتباط با آنها آموزش داده و نیز به رویکردهایی که روشناسان برای درمان به کار میبندن بپردازیم.

    مهاجرت یکی از مقوله‌های مهمیه که امروزه ذهن خیلی از افراد را به خودش جلب کرده. افراد بنا به دلایل متعددی چون عدم رضایت از زندگی در ایران، آرزوی کسب زندگی راحت‌تر، تحصیل، کسب درآمد و… به کشورهای چون آمریکا، کانادا، هلند و … مهاجرت می‌کنن.

    افراد معمولا حتی از مدتها قبل از مهاجرت دچار افسردگی و سردرگمی هستن و پس از مهاجرت نیز بنا به مشکلاتی چون  دوری از خانواده، عدم کسب موفقیت در زمینه شغلی، ضعیف بودن بهداشت اجتماعی و روانی دچار برخی مشکلات روحی و روانی میشن و از این جهت احساس نیاز به یه مشاور یا روانشناس ایرانی در آمریکا پیدا میکنن.

    16x9 counseling scaled - مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا
    مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا

    آمریکا و دلیل انتخاب افراد برای مهاجرت به این کشور

    آمریکا یکی از چندین کشور پرجمعیت جهانه که در شمال قاره آمریکا واقع شده است و افراد زیادی در ایران بنا به دلایلی چون اقتصاد قوی این کشور، برخورداری از سیستم‌های دانشگاهی قوی و نیز تنوع راه‌های مهاجرت قصد دارند این کشور را به عنوان مقصد نهایی خودشون برای مهاجرت انتخاب کنن.

    و همین گشودگی تاریخی آمریکا در برابر مهاجرت، فرهنگ این کشور رو غنی کرده، فرصت‌های اقتصادی را گسترش داده و نفوذ آن را در جهان افزایش داده. چرا که مهاجران از نقاط مختلف جهان مکمل کارگران بومی این کشور هستن و بهره‌وری عمومی رو از طریق نوآوری و کارآفرینی افزایش میدن و با موفقیت در جامعه آمریکا ادغام میشن.

    ولی در کنار تمامی مزایایی که مهاجرت به آمریکا داره دارای برخی معایب هم هست. اکثر مهاجران با شرایط چالش‌برانگیز پس از مهاجرت، مثل جدایی از خانواده، موانع فرهنگی و زبانی، و سازگاری با یک محیط جدید، و گاهی اوقات با وقایع ناخوشایند، روبرو هستن. این عوامل استرس‌زا ممکنه مشکلات سلامت روان موجود رو تشدید کنه و یا نگرانی‌های جدیدی رو به بار بیاره. برای مثال، مهاجرانی که استرس فرهنگ‌پذیری را تجربه می‌کنن، احتمال بیشتری  وجود داره که درگیر اضطراب یا افسردگی بشن.

    در صورت کمک گرفتن از مشاور  و روانشناس ایرانی در آمریکا و آغاز به درمان تا حدود زیادی میشه توی کاهش ناراحتی‌ها مؤثر واقع شد.  با این حال، مهاجران بنا به دلایلی خیلی کمتر از غیر مهاجران از خدمات بهداشت روانی در بخش رسمی یا غیر رسمی استفاده میکنن.

    دلیل نیاز به مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا پس از مهاجرت

    همانطور که پیشتر هم گفتیم مهاجرت چه به صورت خودخواسته انجام بگیره چه بر اساس جبر و تحت ثاثیر عوامل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، در کل یه فرایند استرس‌زاست و افراد نمیدونن آینده‌ای که پس از مهاجرت در انتظارشون هست چگونه است و با توجه به تمامی چالش‌های جدیدی که باهاشون مواجه میشن استرس و اضطرابشون هم بیشترشده و احساس نیاز به صحبت با یه مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا پیدا میکنن. از جمله چالش‌هایی که ممکنه پس از مهاجرت با اونها روبه رو بشین میشه به موارد زیر اشاره کرد:

    مشکل در صحبت کردن و یادگیری زبان انگلیسی

    فرض کنین وقتی وارد کشور آمریکا بشین مشکل در صحبت کردن به زبان مردم این کشور داشته باشین. در اینصورت توی کار پیدا کردن، دوست پیدا کردن، حتی برخی کارای روزمره مثل خرید مایحتاج زندگیتون دچار مشکل خواهید شد و این خودش آغاز افسردگیه.

    تربیت فرزندان و کمک به موفقیت آنها در مدرسه

    تربیت فرزندان در محیط و فرهنگ جدید یکی از بزرگترین مشکلاتی هست که پناهندگان و والدین مهاجر با اون روبه‌رو هستن. والدین اغلب متوجه میشن که بچه‌هاشون به سرعت از هر نظر تمایل به تبدیل شدن به یه «آمریکایی» رو دارن و این ممکنه با فرهنگ خودشون در تضاد باشه.

    همچنین یادگیری سریع زبان از سوی فرزندان پویایی والدین-کودک رو از بین میبره، و بچه‌ها ممکنه از این شرایط به نفع خودشون استفاده کنن که باعث بروز برخی مشکلات بین اعضای خانواده میشه که در این میان یه مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا میتونه مشکلات رو تا حدودی کاهش بده.

    در رابطه با مدرسه فرزندان مهاجر هم گاها والدین متوجه میشن که تفاوت‌های فرهنگی بین فرزندانشون با کودکان آمریکایی منجر به بروز تبعیض و واکنش‌های قلدر مآبانه از سوی بچه‌های آمریکایی میشه. و اینکه نمیتونن به راحتی با اساتیدشون ارتباط برقرار کنن دچار مشکلاتی میشن.

    تضمین شغل

    اکثر مهاجرانی که در کشور ایران صاحب شغل‌های خوب مهندسی یا معلمی بوده‌اند ممکنه  در بدو ورودشون به کشور آمریکا نتونن توی همون زمینه‌های شغلی خودشون کار پیدا کنن و دچار یاس و ناامیدی بشن.

    مشکل مسکن

    upl 1639667168 756371 a2cwg scaled - مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا
    مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا

    پیدا کردن مسکن ایمن و مقرون‌به صرفه‌برای مهاجران کار دشواریه، تصور کنین که با مشاغل کم‌درآمد سعی در به دست آوردن خونه‌های معقول داشته باشین و این امکان در اکثر مواقع وجود نداره و به همین دلیل، خانواده‌های پرجمعیت اغلب زندگی با هم رو انتخاب میکنن و محیط‌های پراسترس و پر سر و صدایی ایجاد میشه که به سختی برای مطالعه یا استراحت مناسب هستن یا ممکنه صاحب خانه‌ها با سوء استفاده از مهاجر بودن افراد خانه‌های مشکل‌دار را به آنها اجاره بدهد.

    دسترسی به خدمات

    دسترسی به مسائل بهداشت روانی به ویژه برای مهاجران خیلی سخته. بارها، پناهندگان و مهاجران در معرض خشونت، تجاوز جنسی، حتی شکنجه قرار می‌گیرن ولی ممکنه ندونن چطوری وکجا باید به دنبال کمک باشن. علاوه بر این، مسائل مربوط به سلامت روان هم توی خیلی از مهاجرها شایع هست و به همین دلیل مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا مورد نیاز هست تا با صحبت با مهاجرها اونها رو در حل مشکلاتشون کمک کنه.

    حمل و نقل

    مانند موانع زبانی، مشکل در حمل و نقل مسئله‌ایه که تقریباً بر هر جنبه‌ای از زندگی پناهندگان و مهاجران تأثیر میگذاره. اخذ گواهینامه رانندگی، چه مستند باشه و چه غیر مستند، به دلایل مختلف برای مهاجرها خیلی سخته. برای کسانی که انگلیسی بلد نیستند، به یک مترجم نیاز هست که دسترسی به آنها آسون نیست. همچنین راننده برای قبولی در آزمون کتبی باید سواد انگلیسی داشته باشه.

    اگه کمی خوش‌شانس باشین ممکنه یه ماشین برای کل اعضای خانواده داشته باشین ولی رفت و برگشت بچه‌ها به مدرسه و همچنین رفتن و برگشتن بزرگسالان به محل کار میتونه همچنان چالش برانگیز باشه.

    موانع فرهنگی

    باز هم، درست مانند حمل و نقل و مشکل در صحبت کردن به زبان انگلیسی، موانع فرهنگی هم از هر جنبه‌ای در زندگی پناهندگان و مهاجران اثرگذار است. چرا که تمامی آداب و رسوم اجتماعی، فرهنگی، دیدگاهمون نسبت به مقدسات، مذهب، قومیت‌ها نسبت به آمریکاییها متفاوته و این خودش میتونه برای مهاجرهایی که با آمریکایی‌ها در ارتباط هستن دردسرساز باشه یا ایرانی‌ها رو به سمت انزوا و تنهایی بکشونه.

    اینجاست که کمک‌های یه مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا میتونه کارساز باشه و فرد رو از افسردگی و انزوا نجات بده.

    قدرت آموزش

    ستون فقرات سیستم آموزشی ایالات متحده سیستم مدارس دولتی آن است. آموزش عمومی رایگانه و از طریق دلارهای مالیات دهندگان و پول دولت‌های محلی، ایالتی و فدرال تأمین میشه. ثبت نام یک کودک در مدرسه اجباریه، مگر اینکه شما تصمیم بگیرید که اونها رو توی خانه آموزش بدید. برای انجام این کار، باید مدارکی مبنی بر اقامت – مثل قرارداد اجاره یا قبض آب و برق – سوابق واکسیناسیون، مدرک نشان دهنده سن کودک و سوابق آنها از مدارس قبلی را ارائه بدید.

    یه مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا چگونه می‌تواند به هموطنانش کمک کند؟

    با توجه به تمامی چالش‌هایی که در مبحث قبل ارائه دادیم افراد حتی کسایی که از راه قانونی اقدام به مهاجرت کردن میتونن پس از مهاجرت با انواع مشکلات سلامت روان مواجه بشن. شما به راحتی و تنها با دسترسی به برخی امکاناتی چون اینترنت و گوشی متصل به اینترنت میتونین با مشاور و روانشناس ایرانی درآمریکا در زمینه‌های مختلفی چون مشاوره فردی، خانواده، طلاق، ازدواج، تربیت کودک و … در ارتباط باشید و راهکارهای مناسبی رو برای مقابله با شرایط مختلف دریافت کنین.

    هرکدوم از زمینه‌های عنوان شده متخصصین خاص خودش رو داره و شما برای برطرف کردن مشکل اضطراب و استرستون میتونین با یه مشاور و روانشناس ایرانی درآمریکا که در این زمینه آموزش دیده قرار ملاقات بگذارید. مطمئنا جدیدترین متدهای روانشناسی برای بهبود شرایط روحی- روانی شما ارائه خواهد شد، و سعی این افراد در اینه که بتونن با صبوری، تعهد، زیرکی و نوع دوستی خودشون به ارزیابی سلامت روان و تشخیص، درمان و ترجیحا تغییر رفتار مهاجران در موقعیت جدید رو به مردم کشورشون ارائه بدن.

    چگونه می‌توان با یک مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا ارتباط برقرار کرد؟

    یکی از راه‌های یافتن بهترین مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا اینه که از اطرافیان، دوستان و آشنایان و ایرانیان مقیم آمریکایی که قبل از شما به این کشور مهاجرت کردن در رابطه با مشاوران ایرانی مقیم آمریکا پرس‌وجو کنین و یا از طریق سایت‌های اینترنتی در جستجوی روانشناسان ایرانی زبان ساکن آمریکا باشین.

    در صورتی که امکان دسترسی آسان به این مشاور و روانشناس با صرف هزینه و البته زمان اندک فراهم باشه مسلما شما جزء افراد خوش شانس خواهید بود و میتونین از کمک‌های این مشاور همزبان خودتون نهایت استفاده رو ببرین.

    ولی گاها برای دسترسی به یک مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا نیاز هست تا شما کل برنامه‌های یک یا دو روزتون رو بهم بریزین و کلی هزینه کنین و مسافت‌های زیادی رو طی کنین تا بتونین به یه روانشناس دسترسی پیدا کنین که شاید بتونه در بهبود شرایطتون مثمرثمر واقع بشه یا نه.

    خوشبختانه امروزه شرایطی فراهم هست که امکان دسترسی افراد ایرانی ساکن کشورهای مختلف جهان به مشاور و روانشناس ایرانی‌الاصل و فارسی زبان وجود داره که به راحتی و بدون داشتن دغدغه تفاوت فرهنگی و تفاوت زبانی میتونین با اونها ارتباط گرفته و مشکلاتتون رو شناسایی و در صدد رفعش بربیاین.

    انواع سایت‌های روانشناسی وجود دارن که به شما در زمینه یافتن روانشناس متناسب و متخصص در مشکل روحیتون کمک میکنن. بوجیکا یکی از این سایت‌هاست که بهترین روانشناسان، روانکاوان، مشاوران و رواپزشکان را گرد هم در آورده تا بتونن در راستای خدمت به هم زبانان و هموطنان قدمی بردارن. با برقراری جلسات انلاین مشاوره و روانشناسی حتی میشه از مزایای زیادی چون کاهش هزینه‌ها، برقراری جلسه در زمان دلخواه، راحتی برقراری ارتباط نسبت به جلسه حضوری و … بهره برد.

    انواع سبک و روش‌های درمانی مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا

    انواع مختلفی از روش‌های درمانی وجود دارن که در میان روانشناسان مشترک هست و ما به چند مورد از اونها اشاره میکنیم:

    روان پویایی یا روانکاوی

    تکنیک‌های روان پویشی یا روانکاوی ریشه در خود زیگموند فروید، روانکاوی پاپا داره، ایده اصلی این تکنیک اینه که برای درک مشکل یه فرد، یک مشاور یا روانشناس ایرانی در آمریکا ابتدا باید ذهن فرد رو بررسی و درک کنه. این فقط شامل احساسات و عواطف فرد نمیشه، بلکه شامل فرو رفتن در چیزهایی هستش که ممکنه توی ضمیر ناخودآگاه فرد مدفون شده باشن، مثل آسیب‌های گذشته (و احتمالاً فراموش شده) و کشف تداعی‌ها و انگیزه‌های بالقوه منفی که ممکنه بر مشکلات امروزی فرد تأثیر بگذاره.

    scale 720 - مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا
    مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا

    هدف مشاوره روان پویایی کمک به بیمارانه تا از جنبه‌های مختلف ذهن و شخصیت خود آگاه بشن و به تعادل روانی برسن و انگیزه‌های پنهان خودشون رو بشناسن.

    مشاوره رفتاری

    مشاوره رفتاری برای بیمارانی هستش که با رفتارهای ناخواسته مثل اختلالات خوردن یا حملات اضطراب دست و پنجه نرم میکنن. با این روش، اعتقاد بر اینه که رفتار یک فرد توسط محیط اون تعیین می‌شه و تا زمانی که بیمار در محیطی که آن را تقویت یا تشویق میکنه، باقی بمونه، مشکلش هم باقی خواهد ماند. مشاوران رفتاری ممکنه از انواع مختلفی از مشاوره درمانی برای هدایت بیماران به سمت تغییر رفتار استفاده کنن.

    مشاوره انسان‌گرایانه

    نوع مشاوره انسان‌گرایانه بر این فرض استواره که هر فردی منحصر به فرده و فضایی برای رشد عاطفی و روانی داره. روش‌های انسان‌گرا به‌جای تمرکز بر رویدادهای زندگی، چگونگی تجربه‌ی یک بیمار از رویدادها رو بررسی می‌کنن و اینکه این رویدادها چه تجربیات احساسی در فرد ایجاد میکنن رو بررسی میکنه. در این نوع مشاوره، هدف اینه که به بیمار کمک بشه تا به این نکته توجه کنه که واکنش‌هایش به رویدادهای زندگی چجوری می‌تونه بر او تأثیر بگذاره. مشاوران انسان‌گرا بیماران را با مهارت‌هایی برای حل مشکلاتشان و یافتن راه حل‌های خودشان مسلح میکنن.

    مشاوره مراجع محور

    این نوع مشاوره شاخه‌ای از مشاوره انسان گرایانه است و بر این باور متکیه که همه ما منابعی را که از قبل برای مقابله با مشکلات زندگی به آن نیاز داریم، در درون خودمون داریم. در این نوع مشاوره، خود مراجعه کننده متخصص احساسات و افکار خودشه نه مشاور. نقش مشاور اینه که آنچه را که بیمار میگه، روشن و منعکس کنه، نه اینکه سؤال بپرسه یا چیزی رو برای بیمار تفسیر کنه.

    مشاوره شناختی

    مشاوره شناختی، مثل واقعیت درمانی و پذیرش درمانی، با هدف همسو کردن تفکر بیمار با واقعیت است. اعتقاد بر اینه که وقتی تفکر و واقعیت هماهنگ نیستن، باعث مشکلات روانی و عاطفی میشه. بنابراین مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا با کمک این رویکرد الگوهای تفکر فرد رو به چالش میکشه و سعی میکنه اونها رو با واقعیت مطابقت بده تا بیماران بتونن را‌ه‌حل‌های دقیقی برای مشکلات خودشون پیدا کنن.

    مشاوره سیستمیک

    مشاوره سیستمی فرض میکنه که تفکر، احساس و رفتار توسط سیستم‌های اجتماعی شکل میگیره و تحت تاثیر قرار میگیره. از آنجایی که فشارهای اجتماعی کانون توجه هستن ، مشاوران سیستمی به مشکلات افراد در رابطه با نقش آنها در خانواده و سایر شبکه‌های اجتماعی نگاه میکنن.

    در حالی که روش‌های مختلف مشاوره درمانی وجود دارن ولی در کل هدف همه آنها یکسانه و اون چیزی نیست جز کمک به مردم برای غلبه بر مشکلات و چالش‌ها و اجازه دادن به آنها برای داشتن یه زندگی رضایت بخش‌تر. یه مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا این توانایی رو داره که انتخاب کنه که کدام روش به بهترین وجه با دیدگاه و سبک شخصی آنها مطابقت داره و همچنین کدام روش میتونه به بهترین نحو به مشتریانش کمک کنه.

    توی جلساتی که با روانشناس عزیزم از کلینیک بوجیکا داشتم خیلی از چالش‌ها برام حل شد و حداقل اینروزها با ذوق و انرژی و البته همراه با همسر سختکوشم تمام تلاشمون رو میکنیم تا افتخاری رو برای کشورمون به ارمغان بیاریم.

    منبع:

    منبع دوم

    5 750x430 1 750x430 - مشاور و روانشناس ایرانی در آمریکا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.