راهکار های فوق العاده برای زندگی با افراد بیش فعال و نقص توجه

راهکار های فوق العاده برای زندگی با افراد بیش فعال و نقص توجه

راهکارهایی برای زندگی با بیش فعالان. اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD) به دلیل مشکل در تمرکز، بیش فعالی / تکانشگری، بی نظمی، تحمل ناامیدی کم  و سایر علائمی که عملکرد طبیعی را مختل می کند  مشخص شده است.

  • راهکار های فوق العاده برای زندگی ایده ال با افراد بیش فعال و نقص توجه

    راهکارهایی برای زندگی با بیش فعالان

    1621 Everything You Need to Know About ADHD 732x549 thumbnail 732x430 - راهکار های فوق العاده برای زندگی با افراد بیش فعال و نقص توجه
    راهکار های فوق العاده برای زندگی ایده ال با افراد بیش فعال و نقص توجه

    استراتژی هایی برای زندگی خوب با ADHD

    اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD) به دلیل مشکل در تمرکز، بیش فعالی / تکانشگری، بی نظمی، تحمل ناامیدی کم  و سایر علائمی که عملکرد طبیعی را مختل می کند  مشخص شده است. درمان و تغییر سبک زندگی می تواند به شما در مدیریت علائم کمک کند تا بتوانید به خوبی با ADHD زندگی کنید. برای یافتن راهکارهایی برای زندگی با بیش فعالان این مقاله را حتما بخوانید.

    چطور ممکن است افراد مبتلا به ADHD درک شوند؟

    مبتلایان به ADHD اغلب فاقد توجه و تمرکز هستند، کار خود را به پایان نمیرسانند، بیش از حد صحبت می کنند  و به صورت تکانشی و ناگهانی عمل می کنند.

    این اختلال اغلب توسط دیگران نادرست درک می شود. افرادی که علائم را درک نمی کنند ممکن است کودکان مبتلا به ADHD را به عنوان کودکان بی تحرک، تنبل یا مشکل نشان دهند. بزرگسالان مبتلا به ADHD ممکن است غیرمسئولانه یا بی قرار تلقی شوند زیرا در تلاشند تا جزئیات یا تعهدات مهم را به خاطر بسپارند و آنها سخت بمانند. طبق وظیفه.

    لطفا بخوانید: درمان استرس

    چگونگی احساسات وقتی به تازگی تشخیص داده شد

    بسیاری از افراد از احساسات شدیدی که هنگام تشخیص ADHD احساس می کنند شگفت زده می شوند.

    احساسات متداول شامل موارد زیر است:

    • تسکین: هنگامی که برای اولین بار به تشخیص ADHD مطلع می شوید ، ممکن است از داشتن نامی که توصیف آنچه را تجربه می کنید خوشحال باشید. ممکن است احساس کنید که می دانید علائم شما ناشی از بیماری تشخیص داده شده است.
    • عصبانیت: پس از تسکین، ممکن است عصبانی شوید. شاید شما ADHD را نمی خواهید یا شاید نسبت به والدین یا معلمانی که شما را به دلیل علائم خود سرزنش می کنند احساس سرخوردگی کنید.
    • غم و اندوه: ممکن است شما ناراحت باشید که زودتر تشخیص داده نشده یا ممکن است در صورتی که ADHD نداشتید از زندگی خود ناراحت شوید. همچنین ممکن است از خود جوانی که در مدرسه و زندگی با ADHD تشخیص داده نشده مبارزه کرده اند، ناراحت شوید.

    آنچه شما می توانید انجام دهید

    • به خود اطمینان دهید که همه این احساسات، حتی اگر در آن زمان دردناک باشند ، طبیعی است.
    • در مورد احساسات خود با دیگران صحبت کنید و مایل به کمک خواستید.
    • با یک درمانگر که در مورد ADHD آ گاهی دارد، دانش و تخصص ر این زمینه دارند بسیار مفید است  همکاری کنید

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و تخصیصی
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858 -09212773724

    تصمیم گیری اینکه برای چه کسی بگویید

    نیازی نیست که به همه اطرافیان زندگی خود بگویید که به ADHD مبتلا شده اید اما به اشتراک گذاشتن تشخیص خود با برخی از افراد می تواند در پیشبرد پیشرفت مفید باشد توسعه میشود.

    توضیح ADHD برای دوستان و اعضای خانواده همیشه ساده نیست. در واقع، کسانی که شرایط را درک نمی کنند، ممکن است فکر کنند شما از آنها به عنوان بهانه ای برای خارج شدن از مسئولیت های روزانه خود استفاده می کنید.

    افرادی که نمی فهمند ممکن است توصیه های ناخواسته ای ارائه دهند.

    هنگامی که افراد در زندگی شما می خواهند از شما حمایت کنند و درک بهتری از ADHD ایجاد کنند ، اطلاعاتی در مورد شرایط را در اختیار آنها قرار دهید و به آنها بگویید که چگونه می توانند به بهترین شکل از شما حمایت کنند.

    همچنین ممکن است بخواهید به کارفرمای یا استاد خود بگویید. اگر فرزند شما به ADHD مبتلا شده است، می خواهید آن اطلاعات را با مدرسه به اشتراک بگذارید.

    مهم است که در مورد تشخیص خود با پزشک یا درمانگر خود بگویید . به پرونده پزشکی خود وابسته نیستید تا خودشان صحبت کنند.

    recognizing adhd in your child 750x430 - راهکار های فوق العاده برای زندگی با افراد بیش فعال و نقص توجه
    راهکار های فوق العاده برای زندگی ایده ال با افراد بیش فعال و نقص توجه

    مدیریت علائم شما

    با متخصصان  همکاری کنید تا بهترین گزینه های درمانی را برای شما پیدا کنند. در هنگام صحبت کردن سوالی در مورد آنچه که انتظار دارید با درمان داشته باشید بپرسید.

    مهم است که حتی اگر احساس می کنید که درمان به خوبی انجام می شود، مدیریت و کنترل علائم خود را ادامه دهید. علائم شما ممکن است با تغییر در محیط شما تغییر کند.

    ارتباط خود را با ارائه دهندگان درمان خود در مورد هرگونه تغییر و تحملی که تجربه کرده اید یا هر مشکلی که متوجه شده اید ، ادامه دهید.

    انتخاب داروی ADHD برای فرزند شما

    اگر داروی خود را مصرف می کنید، ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که نیاز به تغییر دوز یا تغییر داروها به طور کلی داشته باشید.

    همچنین ممکن است شما با انواع مختلفی از تغییرات سبک زندگی روبرو شوید. به عنوان مثال، نظارت دقیق بر روی علائم ممکن است به شما کمک کند تشخیص دهید که نیاز به ساختار بیشتری در زندگی دارید ، بنابراین می توانید زمان کمتری را برای جستجوی موارد نامناسب صرف کنید. افزودن ساختار بیشتر و سازماندهی، شاید برای مدیریت بهتر علائم شما مهم باشد.

    زندگی خوب با ADHD در مورد نظارت بر علائم شماست و فعالانه در تلاش برای یافتن چیزهایی که برای شما بهتر است تلاش می کند. با حمایت و درمان مناسب، می توانید زندگی ایجاد کنید که به شما امکان می دهد به بزرگترین پتانسیل خود برسید.

    Child with football 1200628 750x430 - راهکار های فوق العاده برای زندگی با افراد بیش فعال و نقص توجه
    راهکار های فوق العاده برای زندگی ایده ال با افراد بیش فعال و نقص توجه

     

    لطفاا بخوانید: دیر حرف زدن کودک

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و تخصیصی
    و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس بگیرید

    02122636858-09212773724

    مطالب پیشنهادی:

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط