9 حقیقت تلخ درباره رابطه عاطفی از راه دور

  • 9 حقیقت تلخ درباره رابطه عاطفی از راه دور

     

    معایب رابطه عاطفی از راه دور رو وقتی درک کردم که زندگی تو کانادا  رو تجربه کردم زندگی تو کانادا برام از هر لحاظ راحت و خوبه به خصوص اینکه تازه فارغ التحصیل شدم و تو شرکت مورد علاقم هم کار پیدا کردم خانوادم همین تازگیا اومدن پیشم و خلاصه این که اوضاع بر وفق مرادمه اما انگار همیشه باید یه جای کار بلنگه …

    من عاشقشم و می دونم اون هم به من علاقه زیادی داره اما دلتنگی و این راه دور و ارتباط عاطفی از هزاران کیلومتر اونورتر واقعا خستم کرده ، داشتن رابطه عاطفی از راه دور معایب خیلی زیادی داره که من به عنوان تجربه ام بعد از چند سال داشتن این رابطه اونا رو با شما مطرح می کنم …

    online meeting technology 750x430 - 9 حقیقت تلخ درباره رابطه عاطفی از راه دور
    روابطه عاطفی از راه دور
    1. شما اغلب دلتنگ شریک زندگی خودتون می شید
    2. روابط از راه دور ممکنه منجر به احساس تنهایی بشه
    3. خیانت در این روابط بیشتره
    4. احساس ناامنی به دلیل راه دور در این روابط وجود داره
    5. حسادت یک مشکل بزرگ در روابط از راه دوره
    6. تبادل احساسات از راه دور سخته
    7. مشکلات روحی در این روابط به وجود میاد
    8. بسیاری از روابط از راه دور دیر یا زود پایان خواهند یافت
    9. صمیمیت فیزیکی در این روابط اصلا وجود نداره

    حتما بخوانید :علائم اختلال شخصیت خودشیفته و ۸ راه سازگاری با این افراد

    اگه میخواین برای بهبود رابطه عاطفی از راه دور کمک حرفه ای بگیرید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    شما اغلب دلتنگ شریک زندگی خودتون می شید

    جدای از مزایای روابط از راه دور، مشکلاتی نیز در این روابط وجود داره ،به عنوان مثال، یکی از معایب روابط از راه دور اینه که ممکنه دو طرف اغلب دلتنگ همدیگه بشن.بنابراین، اگر شما فردی هستین که زود دلتنگ میشین به احتمال زیاد روابط از راه دور برای شما مناسب نیست.

    روابطه عاطفی از راه دور یا لان ممکنه منجر به احساس تنهایی بشه

    بسیاری از افراد هم در طول رابطه طولانی مدت خود احساس تنهایی می کنن. وقتی که اونها عصر به خانه میان ، شریک زندگی اونها در کنارشون نیست و همچنین کسی رو نخواهند داشت که در مورد مشکلات با اون صحبت کنن.

    خیانت در این روابط بیشتره

    یکی دیگر از جنبه های منفی روابط از راه دور اینه که شرکای زندگی اغلب به احتمال زیاد به یکدیگر خیانت می کنن.از این رو، به این واقعیت توجه داشته باشین که شریک زندگی شما احتمالا دیر یا زود در رابطه از راه دور به شما خیانت خواهد کرد.

    احساس ناامنی به دلیل راه دور در این روابط وجود داره

    برخی از افراد در روابط از راه دور احساس ناامنی خاصی دارن.اگر در چنین رابطه ای هستین، نمی دونین که شریک زندگی شما در حال حاضر چیکار می کنه علاوه بر این، ممکنه ندونین که تو این رابطه شما کجا ایستاده این و آیا این شانس بعداً به ازدواج تبدیل میشه یا خیر

    حسادت یک مشکل بزرگ در روابط از راه دوره

    بسیاری از روابط از راه دور نیز به دلیل این واقعیت که مردم اغلب بیش از حد حسود هستن و به شریک زندگی خود اعتماد ندارن، به نتیجه نمی رسن.در واقع، حسادت احساس بسیار بدیه و ممکنه کیفیت کلی زندگی شما رو تا حد زیادی کاهش بده، زمانی که همیشه باید از اینکه شریک زندگیتون به شما خیانت کنه بترسید.

    اگه میخواین برای بهبود رابطه عاطفی از راه دور کمک حرفه ای بگیرید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    در رابطه عاطفی از راه دور یا لانگ دیستنس تبادل احساسات سخته

    به طور کلی، روابط از راه دور از نظر احساسی چالش برانگیز هستن و اگر مایل به تحمل این بار عاطفی نیستین، اگه فقط به سراغ یک رابطه معمولی برید، خیلی بهتر خواهد بود.

    مشکلات  روحی در این روابط به وجود میاد

    به دلیل بار عاطفی مربوط به روابط از راه دور، برخی از افراد حتی در درازمدت دچار مشکلات روانی جدی مانند افسردگی می شن.برخی افراد به سادگی نمی تونن با سطح بالای ناامنی در این روابط کنار بیان و ممکنه دیر یا زود دچار بیماری روانی جدی بشن ،از این رو، اگر از نظر ذهنی فردی با ثبات نیستین، روابط از راه دور ممکنه اصلا برای شما مناسب نباشه.

    بسیاری از روابط از راه دور دیر یا زود پایان خواهند یافت

    به طور کلی، شانس موفقیت در روابط از راه دور بسیار کمه ،بنابراین، انتظار نداشته باشین که رابطه از راه دور شما در درازمدت به نتیجه برسه .

    صمیمیت فیزیکی در رابطه عاطفی از راه دور یا لانگ دیستنس وجود ندارد

    یکی دیگر از مسائل اصلی در رابطه از راه دور اینه که شما اصلاً با شریک زندگی خود تون صمیمیت فیزیکی نخواهید داشت.در واقع، این یکی دیگر از دلایل بزرگ شکست این نوع روابطه.

    onlinevideo 750x430 - 9 حقیقت تلخ درباره رابطه عاطفی از راه دور
    رابطه عاطفی از راه دور

    حتما بخوانید : ۵ راهکار مقابله با ترس از دست دادن با دکتر آرش رستمی

    فقدان صمیمیت فیزیکی

    وقتی افراد اصطلاح “صمیمیت فیزیکی” رو می شنون، به طور خودکار به رابطه جنسی فکر می کنن. اما صمیمیت فیزیکی شامل مواردی مانند در آغوش گرفتن، بوسیدن،  و سایر اشکال نزدیکی فیزیکی هم می شه.

    بزرگترین چالشی که یک رابطه از راه دور اغلب ایجاد می کنه، عدم نزدیکی فیزیکه.هرکسی ترجیحات خودش رو در مورد میزان نزدیکی فیزیکی داره که برای احساس ارتباط با شریک زندگی خودش نیاز داره،. برای بسیاری از روابط، صمیمیت فیزیکی نقش مهمی ایفا می کنده اگر زبان عشق یک نفر لمس فیزیکی باشه، مسافت طولانی باعث میشه زبان عشق شریک زندگی خودتون رو نفهمید

    این به شما و شریک زندگیتون بستگی داره که بسنجید آیا صمیمیت عاطفی، صمیمیت فیزیکی مجازی (مثلاً سکس تلفنی، سکس ویدیویی، ارسال پیامک) و دیدارهای فیزیکی با یکدیگر برای ارضای نیاز به صمیمیت فیزیکی و صمیمیت کافیه یا خیر.

    گاهی اوقات احساس ناراحتی و نارضایتی می کنین

    ناتوانی در کنار شریک زندگی خودتون، ناتوانی در تماس با او یا گذراندن وقت با همسرتون می تونه دلسرد کننده باشه این می تونه باعث بشه که شما از رابطه احساس نارضایتی، ناخشنودی کنین.

    طبیعیه که چنین احساسی داشته باشین، به خصوص زمانی که با زوج هایی روبرو می شین که در بیرون از خانه دست در دست هم گرفته ان و کمی حسادت می کنین که شما این امکان رو ندارین. طبیعیه که احساس میل و اشتیاق به شریک زندگی خودتون داشته باشین که نمی تونین اغلب اون رو ببینین یا لمس کنین.

    ارتباط موثر در رابطه از راه دور ضعیفه

    ارتباط کلید هر رابطه ایه، به خصوص رابطه از راه دور اگر نتونید به خوبی ارتباط برقرار کنید، آنگاه رابطه دوام نخواهد داشت. بنابراین هنگامی رابطه از راه دور دارید ، وزن بیشتری بر روی ارتباط وجود داره.

    AdobeStock 86427195 750x430 - 9 حقیقت تلخ درباره رابطه عاطفی از راه دور
    رابطه عاطفی از راه دور

    فشارهای مالی

    قرار ملاقات از راه دور می تونه مشکلات مالی ایجاد کنه. در صورتی که بازدیدها برای سرپا نگه داشتن رابطه ضروریه.زوج های رابطه از راه دور باید زمانی رو برای دیدار فیزیکی یکدیگر اختصاص بدن، که این به معنای از دست دادن کار و احتمالاً از دست دادن درآمد ست.

    مشکلات با هم بودن فیزیکی

    وقتی برای اولین بار شخصاً شریک زندگیم رو ملاقات کردم، اونقدر مضطرب بودم که به سختی می تونستم صحبت کنم. خیلی بد بود و از خودم متنفر بودم. همچنین ممکنه شما تحت فشار باشید که هر لحظه به خودتون یادآوری کنین که چه مقدار زمانی برای با هم بودن دارید، و این می تونه فشار زیادی برای شما و شریک زندگیتون ایجاد کنه. و در نهایت لذتی از رابطه نبرید، چون دائماً ثانیه شماری می کنین که باید دوباره از هم دور بشین.

    یکی دیگر از نکات منفی احتمالی اینه که تا زمانی که شخصاً ملاقاتی نداشته باشین، از بهداشت، عادات یا رفتار طرف مقابل اطلاعی ندارین (مگر اینکه قبلاً در مورد آن صحبت کرده باشین). برخی از عادات می‌تونن غیرقابل تحمل باشن، بنابراین ممکنه اولین بازدید آخرین دیدار هم باشه

    نادیده گرفتن مشکلات احتمالی

    مسائل  و مشکلات در رابطه با شریکتون ممکنه نادیده گرفته بشن ، چون ممکنه به اون به عنوان یک موضوع جدی نگاه نشه.حتی ممکنه خط قرمز یکی از طرفین دلتنگی باشه اما از طرف مقابل نادیده گرفته بشه. یا حتی شریک عاطفی به طور مکرر بپرسه که کجا هستید یا با چه کسی هستید. اما همین هم ممکنه این دید رو ایجاد کنه که طرف مقابل کنترل کننده ست.

    اگه میخواین برای بهبود رابطه عاطفی از راه دور کمک حرفه ای بگیرید با متخصصان ما تماس بگیرید

    هنر ما حال خوب شماست 

    ۶۸۵۸ ۲۲۶۳ ۰۲۱  –  ۲۰۰۶ ۲۲۶۲ ۰۲۱

    در نهایت با هم بودن دشواره

    تحقیقات نشون می ده که بسیاری از روابطی که از فاصله دور هستن در واقع زمانی پایان می یابن که این زوج در نهایت به هم می پیوندن. شاید به این دلیله که واقعیت شریک زندگیشون رو از راه دور به طور کامل متوجه نشدن. یا شاید سخت باشه که فضا و زندگی خودشون رو با شخصی به اشتراک بگذارن که، به روش دیگه ای از با هم بودن عادت کرده بودن.

    وقتی با هم هستین، عادات روزانه، سبک زندگی، رژیم غذایی و سایر مواردی که به صورت مجازی انجام نمی شد رو شروع می‌کنید. و برخی از اینها می تونن مشکل ساز بشن. به عنوان مثال، اگه شخصی نامرتب باشه، شما در ارتباط از راه دور متوجه این مشکل نمی شین اما بعد از رسیدن به همدیگه این موضوع مشکل ساز میشه

    قبل از شروع به با هم بودن به صورت عادی و از نزدیک  ، و در طول رابطه از راه دور  باید نحوه زندگی مشترک رو یاد.بگیرید نحوه زندگی مشترک شما می تونه تعیین کنه که آیا این رابطه دوام خواهد داشت یا خیر. خوب با هم کنار میاین؟ با هم خوشحالین؟ یا از حضور یکدیگر آزرده می شید و از سبک زندگی و عادات یکدیگر عصبانی می شید؟ یا خیر

    حتما بخوانید : افسردگی بعد از طلاق در مردان و زنان، علائم تشخیص و ۷ توصیه درمانی

    روابط از راه دور مانند هر رابطه دیگری است

    در پایان، به یاد داشته باشین که یک رابطه از راه دور، مانند هر رابطه دیگه ای، نیاز به زمان و تلاش داره،درسته که فاصله چالش رو به رابطه اضافه می کنه، اما اگه هر دو تلاش کنین، متعهد بمونین و رابطه رو به نتیجه برسونین، شیرینی رابطه رو درک می کنین

    انتظار برای رسیدن و  با هم بودن تقریباً همیشه وجود داره و گاهی اوقات می تونه  دلسرد کننده باشه، اما سعی کنید از هر لحظه ای که با همدیگه می گذرونید، به صورت مجازی یا فیزیکی قدردانی کنید. هر لحظه ای که با هم سپری می شه و هر تعاملی که رد و بدل می شه به شکوفایی رابطه کمک می کنه. هیچ جنبه ای از رابطه رو نادیده نگیرید و با یک رابطه از راه دور مانند هر رابطه دیگه ای رفتار کنید.

    5 750x430 - 9 حقیقت تلخ درباره رابطه عاطفی از راه دور
    نوبت روانشناس

    مطالب پیشنهادی: 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.