14 علامت که شما در یک رابطه سالم و عاشقانه هستید

تمام روابط عاشقانه فراز و نشیب هایی رو پشت سر میذارن و همه اونها به کار ، تعهد و تمایل به سازگاری و تغییر شما نیاز دارند. اما اگه رابطه شما تازه شروع شده باشه یا سالها با هم باشید ، مراحلی وجود داره که می تونید برای ایجاد یک رابطه سالم طی کنید .

  • رابطه عاشقانه

    رابطه عاشقانه

    تمام روابط عاشقانه فراز و نشیب هایی رو پشت سر میذارن و همه اونها به کار ، تعهد و تمایل به سازگاری و تغییر شما نیاز دارند. اما اگه رابطه شما تازه شروع شده باشه یا سالها با هم باشید ، مراحلی وجود داره که می تونید برای ایجاد یک رابطه سالم طی کنید .

    چه چیزی باعث ایجاد یک رابطه سالم میشه؟
    هر رابطه ای منحصر به فرده و افراد به دلایل مختلفی دور هم جمع میشن. بخشی از اون چیزی که رابطه سالم رو تعریف میکنه ، تقسیم یک هدف مشترک هست که دقیقاً می خواید این رابطه چطور باشه و به کجا می خواید برسید. و این چیزیه که شما فقط با صحبت عمیق و صادقانه با شریک زندگی تون میتونید داشته باشید.

    با این حال ، بعضی از ویژگی های مشترک بین بیشتر روابط سالم وجو داره و دونستن این اصول اساسی می تونه به شما کمک کنه تا روابط تون معنادار ، هدف دار و هیجان انگیز باشه ، هر هدفی که برای رسیدن به اون تلاش می کنید یا چالش هایی که با هم مواجه هستید.

    Being In A Good Relationship - 14 علامت که شما در یک رابطه سالم و عاشقانه هستید
    رابطه عاشقانه

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

     

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

    14 علامت که شما در یک رابطه عاشقانه و سالم هستید

    1-استقلال

    شما فضای خارج از رابطه رو برای “خود بودن” دارید. در یک رابطه سالم همسر باید از سرگرمی ها و روابط شما با دوستان ، خانواده و همکارانتون حمایت کنه . نیازی نیست که همسرتون درگیر همه قسمت های زندگیتون بشه و همه چی رو بدونه . داشتن استقلال به معنی آزاد بودن در انجام کار هست و البته متقابلا همین آزادی رو باید به همسرتون بدید .

     

    2-توجه

    شما برای عقاید و تفکرات هم ارزش قائل هستید و همدیگه رو به خاطر شخصی که هستید دوست دارید. در تعیین مرزها احساس راحتی می کنید و اطمینان دارید که شخص مقابل به این مرزها احترام میذاره. وقتی شما به چیزی میرسید ، از سخت کوشی و رویاهاتون حمایت میشه و ازتون قدردانی میکنن ، شما رو تشویق می کنند.

    3-برابری

    در یک رابطه متعادل هردو طرف برای موفقیت در رابطه تلاش یکسانی دارند. شما اجازه نمیدید اولویت ها و نظرات یک شخص حاکم باشه و در عوض ، وقتی اختلاف نظر دارید صحبت و مصالحه میکنید . نیازها ، آرزوها و علایق شما به همان اندازه شخص مقابل مهم هست. بعضی اوقات ممکنه بیشتر از شریک زندگی خودتون (پول ، وقت ، حمایت عاطفی) هزینه کنید و بالعکس ، اما نتیجه همیشه عادلانه و برابر میشه.

     

    4-درگیری سالم

    علناً و با احترام در مورد موضوعات بحث کنید و به طور غیرقضاوتی با اختلافات روبرو شید. درگیری بخشی طبیعی و مورد انتظار از هر رابطه ست. همه اختلاف نظر دارند ، و این اشکالی نداره ! شناختن مسئله اصلی و پرداختن به اون با احترام قبل از این که به مسئله بزرگتری تبدیل شه خیلی باارزشه . هیچ کس نباید در حین مشاجره تحقیر کنه یا فریاد بزنه.

     

    5-صداقت

    شما می تونید صادق و صریح باشید بدون اینکه از نحوه واکنش فرد مقابل بترسید. در یک رابطه سالم ، باید احساس کنید می توونید حقیقت کاملی درباره زندگی و احساسات خودتون رو با هم در میان بذارید – هرگز مجبور نیستید چیزها رو پنهان کنید. ممکنه اونها از گفته های شما خوششون نیاد ، اما خیلی بهتر از این هست که بعدها بشنوند و شاید دیر شده باشه.

    signs of a good relationship advice - 14 علامت که شما در یک رابطه سالم و عاشقانه هستید
    رابطه عاشقانه

     

    6-مسئولیت پذیری

    شما مالک اعمال و حرف هاتون هستید. و خودتون رو سرزنش نمیکنید و می تونید هنگام اشتباه تون اعتراف کنید. وقتی کار اشتباهی انجام دادید واقعاً عذرخواهی می کنید و به طور مستمر سعی در ایجاد تغییرات مثبت برای بهبود روابط دارید .

     

    7-اظهارنظر

    روابط زمانی شکوفا میشن که زوجین بتونند آزادانه و صادقانه اظهار نظر کنند. این به این معناست که هیچ موضوعی ممنوع نیست و هر دو احساس شنیده شدن میکنن. برقراری ارتباط مداوم برای ایجاد یک زندگی پایدار مشترک حیاتی هست.

     

    8-تصمیم گیری مشترک

    شما درباره همه مسائل با هم تصمیم میگیرید که چه فیلمی ببینید یا چندتا بچه داشته باشید بصورت مشترک تصمیم میگیرید و به نگرانی ها و خواسته های هم گوش میدید.

     

    9-شادی و سرگرمی

    روابط سالم پر از خنده و سرگرمیه. این به این معنیه که زندگی مشترک شما عمدتا از راه های ساده گاهی شاد هست. (تهیه شام ​​، خندیدن به مسائل مختلف ) شما از گذراندن وقت با هم لذت می برید و بهترین ها رو در هم به نمایش می ذارید. یک رابطه سالم باید احساس راحتی داشته باشه و شما رو خوشحال کنه . این مورد روحیه شما رو بالا میبره . هیچ رابطه ای در 100٪ مواقع سرگرم کننده نیست ، اما اوقات خوب قطعاً باید بیشتر از اوقات بد باشه.

     

     

    10-مهربانی

    شما نسبت به هم مراقب و همدل هستید و راحتی و پشتیبانی رو فراهم می کنید. در یک رابطه سالم ، طرف مقابل کارهایی رو انجام میده که میدونه شما رو خوشحال میکنه. مهربانی باید یک خیابان دو طرفه باشه – در روابط شما داده میشه و برمی گرده. شما نسبت به طرف مقابل و چیزهایی که برای اون شخص مهم هست دلسوزی و همدلی و مهربانی دارید.

    11-اعتماد

    روابط سالم مبتنی بر اعتماد و تعهد بدون هیچ گونه رازی هست و افراد به هم اعتماد دارند و شک نمیکنند.

    unnamed - 14 علامت که شما در یک رابطه سالم و عاشقانه هستید
    رابطه عاشقانه

     

    12-صمیمیت

    رابطه جنسی قسمت مهمی از روابط سالم هست ، اما فقط یک قسمته و با صمیمیت متفاوته ، یعنی رضایت جسمی کمتر از پیوند ، دوستی و آشناییه. اگه در یک رابطه سالم باشید ، احساس راحتی می کنید – چه در رختخواب و چه خارج از اون. منظور از صمیمیت این هست که شما در وهله ی اول رفیق و دوست همسرتون هستید .

    13-مکان امن

    روابط شما باید یک شبکه امن باشه – مکانی پایدار برای پایان روز در خانه. به این معنا نیست که شما دعوا نمی کنید – این فقط به این معنیه که وقتی کارها سخته و فشار روی شما زیاده ، همیشه ترجیح میدید شریک زندگی خودتون رو بیشتر از دیگران ببینید

    14-صحبت با شریک زندگی نه دیگران

    هنگامی که مسائل و نگرانی هایی دارید ، اونها رو با شریک زندگی خودتون در میان میذارید ، نه با همکارانتون . مطمئناً همیشه با دوستانتون صحبت دارید ، اما نه به عنوان شخص اصلی . همسرتون برای شما شخص اصلی برای صحبت هست .

     

    برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانپزشکی و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان مرکز با شماره های زیر تماس بگیرید

     

    ۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸ –  ۰۲۱۲۲۶۲۲۰۰۶

    بیشتر بخوانید :

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مقالات مرتبط

    ارسال نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.